X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Speedball 2 meninger


Svar
KTCKTCSkrevet 17/10-07 18:43, rettet 17/10-07 22:46 
Da jeg først så at Speedball 2 skulle udkomme på Xbox Live, havde jeg blandede følelser, for på den ene side er spillet en af mine allerstørste favoritter, og på den anden side ved jeg hvordan det typisk går med genudgivelser af gamle titler på Xbox Live.
Nu er dagen så kommet, og min frygt er blevet bekræftet. Endnu engang skal man plages af leverpostejsfilter, hvis man gerne vil spille den klassiske udgave. Lydene er helt anderledes end Amiga udgaven, som klart er den bedste - "icecream" skal kun lyde når folk skal hentes af banen, damnit!

Da man ikke får lov at se 3D udgaven i trial, kan jeg ikke kommentere på denne, men screens og så videre tyder ikke godt.

Hastigheden i spillet virker voldsomt opskruet i forhold til Amiga udgaven, og selv om dette måske er påvirket af 60Hz kontra 50Hz, så føles det som om det går for hurtigt, selv om man tager den eventuelle forskel i opdateringshastighed i betragtning.

Øv, øv, øv. Nu må de gerne snart tage sig sammen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 17/10-07 19:45 
Ja jeg er heller ikke så glad for det. Nu er det lang tid siden jeg har spillet Amiga versionen, men jeg har da den liggende et sted ;-)

Jeg synes godt nok også der er skruet voldsomt op for tempoet hvilket jeg ikke er glad for.

Er der nogen som har set det i 3d endnu?

Men jeg tror bare aldrig man vil komme til at se den helt rigtige/samme version af et gammelt spil på Live. Det kan man simpelthen ikke finde ud af :-(
Bashful Neophyte
Zzap!Zzap!Skrevet 17/10-07 22:42 
Det skulle ikke undre mig om det er et flash remake ligesom med mange andre spil på live. ;-)
Born to kill space
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/10-07 12:57 
Jeg synes de bevæger sig vildt hurtigt og det jo ikke kun hastigheden rundt på banen, men også animationerne af deres arme. Det virker som de har skruet for højt op hastigheden på spillet. Totalt ødelæggende.
mikkelpmikkelpSkrevet 18/10-07 13:25 
Det er jo komplet mangel på respekt og helligbrøde. Jeg er glad for ikke at have adgang til Xbox-live... Ære være Bitmap Brothers og deres fantastiske spil!
"Color, size or brand - Who cares?"
nerosnerosSkrevet 18/10-07 13:56, rettet 18/10-07 13:56 
Word up! ;-)
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 18/10-07 14:17 
Det spil har jo alligevel aldrig været godt. I må være plaget af nostalgiske minder om nogle enkelte sjove kampe I havde i multiplay.

Hvad gør i jeres øjne det spil så godt?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 18/10-07 14:38, rettet 18/10-07 14:43 
Tjah.. jeg siger fordi det er:

Sjovt, og så kan jeg godt lide vold i sport!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/10-07 15:53 
Chrono>
Det spil har jo alligevel aldrig været godt. I må være plaget af nostalgiske minder om nogle enkelte sjove kampe I havde i multiplay.

Jeg turde ikke selv skrive det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-07 16:05 
Chrono>
Det spil har jo alligevel aldrig været godt. I må være plaget af nostalgiske minder om nogle enkelte sjove kampe I havde i multiplay.

Fuldstændig enig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 18/10-07 16:22 
Det er et af de spil jeg jævnligt støver af og gennemfører på min Amiga.
Det er kombinationen af vold, et solidt gameplay og en fed stil.
Det er følelsen af at rushe igennem modstander efter modstander, mens du hamrer på knappen og til sidst jorder målmanden og scorer.
Det er ham, der sælger is mens modstanderens sønderbankede folk bliver slæbt af banen, mens du får point.
Det er bonuspointmulighederne og kampen om multiplierne.
Det er Jams og de andre seje spillere, som kan opgraderes eller byttes væk.
Det er kort sagt et af de få spil, hvor det hele går op i en højere enhed.

Og så kan jeg normalt ikke lide sportsspil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 18/10-07 16:30 
Chrono>
Det spil har jo alligevel aldrig været godt. I må være plaget af nostalgiske minder om nogle enkelte sjove kampe I havde i multiplay.

Den udtalelse slutter jeg også helt op om.
nerosnerosSkrevet 18/10-07 16:31 
Jeg gad ikke til at skære det hele ud i pap til folk som ikke forstår nydelse af et af de bedste amiga spil nogensinde, men du gør det godt KTC.

Respekt for dig min ven ;-)

Heldigvis er vi jo så forskellige på Playright at det ikke er en skam at kunne lide en klassiker.
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 18/10-07 16:33, rettet 18/10-07 16:33 
Det ER en klassiker, men da jeg genspillede det (alene) for nogle år siden, var det slet ikke så magisk mere.
nerosnerosSkrevet 18/10-07 16:43 
JAA>
Det ER en klassiker, men da jeg genspillede det (alene) for nogle år siden, var det slet ikke så magisk mere.

Men det er vi jo så nogen der synes det stadig er, men nu skal vi vist ikke kører rundt i det mere :-)
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 18/10-07 17:08 
Jo, det synes jeg, for ingen skal kritisere originalen ;)
Rune, kommer du ikke ind i kampen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 18/10-07 17:23, rettet 18/10-07 17:25 
Han er på ferie, øvbøv!

I synes garanteret også, at Chaos Engine er fantastisk.
WehnerWehnerSkrevet 18/10-07 17:28 
Det her?

http://www.playright.dk/infotitel.php?id=12346

Det var i sin tid ganske godt. Tror det er knap så godt i dag...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 18/10-07 17:56 
Chaos Engine er godt, men slet ikke i samme klasse som Speedball 2 :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 18/10-07 18:09 
Chaos Engine er et af de spil mine venner snakker om når jeg nævner Amigaen, men jeg har aldrig været så bidt af det.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-07 19:48 
The Chaos Engine var et af de spil som imponerede mig meget på MegaDrive, da det var nyt og hot, og det stod derfor også øverst på min liste, sammen med Lost Vikings og Cannon Fodder, da jeg begyndte at retrosamle. Jeg synes stadigvæk det er et fedt spil, selvom musikken godt kan være lidt belastende i længden :)

Det undrer mig bare, at man stort set aldrig ser det til salg nogen steder. Som jeg husker det, var det temmelig udbredt i sin tid?
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 18/10-07 19:59 
Det var det i hvert fald på SNES.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/12-09 14:02, rettet 21/12-09 16:06 
Er det her noget ved i 3d udgaven og kan det virkelig passe at det ikke længere er på XBOX LIVE? Jeg kan ikke finde det..

Åbenbart!
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig