X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

På nettet med 360'eren OG PC??


Svar
The BruceThe BruceSkrevet 16/10-07 17:00 
Hey allesammen!

Jeg har lige købt en 360'er og nyder selvfølgelig at koble den til nettet i ny og næ. (Jeg har lige købt Halo 3 idag... ;-)

Mit problem er at jeg kun har et net-stik i væggen og derfor enten må vælge at være online med min 360 ELLER min PC'er. Hvad er det jeg skal bruge for at kunne koble begge ting til på én gang (gerne med mulighed så min roommate kan koble sig på selvsamme "dåse")
På forhånd tusind tak.

Mvh.
-Bo
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
kimmerkimmerSkrevet 16/10-07 17:05 
En router skulle vel kunne gøre det?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
The BruceThe BruceSkrevet 16/10-07 17:09 
A la den øverste her?

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240476

Så kan alt kobles til eller hvordan? Inklusiv roommate? ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
dpldplSkrevet 16/10-07 17:10 
Vis du har flere IP´er, så kan en switch gøre det. på ca 1min også er du klar. (Mener alle tilbyder 2 ip´er. Imens andre giver en tons of dem (Bruge 6 ip´er af gangen here.)) Og der er ikke noget billiger og letter end en switch IMO.

Vis du har for få ip´er, så er router løsningen. Da den kan splitte en ip til flere ting.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
kimmerkimmerSkrevet 16/10-07 17:14 
Der skal fem porte til, hvis både du og din ven skal have koblet en PC og Xbox til (en til selve forbindelsen, to til PC'erne og to til Xboxene).
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
dRxLdRxLSkrevet 16/10-07 19:16 
Hvis du alligevel skal ud og købe en router, så gør dig selv den tjeneste at købe en med wireless også. De koster stort set det samme og er rart at have i betragtning af at alle bærbare i dag kommer med WiFi-kort.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 16/10-07 19:39 
Og vil du have den billigste løsning, så køber du bare et netværkskort (ca. 100 kr.), smider det i PC'en, deler internetforbindelsen (i windows), og så er du online.

Der er dog det minus at din PC så skal være tændt for at du kan være online med Xboxen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 16/10-07 21:43 
Så er de par hundrede kroner til en router vist nok den bedste løsning :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The BruceThe BruceSkrevet 17/10-07 01:07 
Min buddy skal kun på med sin bærbare Mac, så en wireless router af de "små" burde vel gøre det? Altså en med plads til kun 4 stik?

Nogen I kan anbefale i den henseende? Nogle bestemte fabrikanter I har haft gode erfaringer med (til forholdsvis billige penge forståes. ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
ElgenElgenSkrevet 17/10-07 07:18 
Jeg er selv helt pjattet med LinkSys's produkter.
Både mht. design, opsætning, brugervenlighed osv.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 17/10-07 07:57 
Jeg kan rigtig godt li' linksys wrt54g serien. De er grimme men relativt billige og vigtigst af alt så er de uendeligt konfigurerbare med bl.a. et stort udvalg af alternative styresystemer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wrt54g

Kan findes på edbpriser.dk

Jeg ville købe den her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 17/10-07 08:05, rettet 17/10-07 08:57 
dRxL>...De er grimme...

Grimme??? Det må da i høj grad siges at være smagssag.
Jeg synes at designet er for fedt; ligner nærmest en dims der kunne have være med i HalfLife-universet synes jeg.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 17/10-07 08:24 
Hvis man er til apple-estetik, så falder de lidt igennem, vil jeg mene ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 17/10-07 08:56 
Det vil jeg gi' dig helt ret i };-)
(nå, nu må vi vist hellere stoppe inden denne tråd går helt i off-topic)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JAAJAASkrevet 17/10-07 17:15, rettet 17/10-07 17:17 
Core>
Og vil du have den billigste løsning, så køber du bare et netværkskort (ca. 100 kr.)

.. og så kom elregningen.

Jeg købte for noget over et år siden en D-Link 614+ til godt 350 kr. gennem edbpriser.dk. Den har wireless, 4-5 porte og kører bare. Masser af online support, hvis man har brug for hjælp med noget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig