X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anbefal et RPG til PS2


Svar
jaesjaesSkrevet 13/10-07 23:12 
Jeg leder efter et nyt RPG at gå i krig med og er lidt ude af trit med, hvad der efterhånden findes af gode RPG'er til PS2, så hvilke 2-3 spil synes I, er de bedste?

Krav/info:

- Turbaseret.
- Ikke længere end 50-60 timer, ellers bliver jeg aldrig færdig.
- Må ikke være dystert fra start til slut, som jeg har på fornemmelsen fx Shadow Hearts er det.
- Jeg leder mest efter et japansk RPG, men jeg kan også godt lide de vestlige.
- Det må gerne være andet end PAL (jeg har dog kun Swap Magic, da min PS2 er for gammel til, at folk gad installere bootchip i den under normale betingelser).
CronossCronossSkrevet 13/10-07 23:24 
Jeg kan lave en lille liste til dig over de bedste. Jeg vil dog ikke rette mig efter din regel om 50-60 timer, da du så går glip af højdepunktet :p

1: Persona 3
Fantastisk flot og velproduceret spil, med een af de absolut bedste historier i et japansk rollespil. Både kampsystemet og alt udenomliggende fungerer simpelthen exellent.

2:
Min personlige favorit er Suikoden V, som jeg synes er et helt fantastisk spil. Historien er super kompliceret, med masser af intriger og politisk spil, men for en gangs skyld fungerer det faktisk optimalt.

3:
Shadow Hearts (Især det første spil) er ikke specielt dystert, men faktisk vanvittigt humoristisk. Det er også een af mine personlige favoritter, især fordi det på overfladen ikke tager sig selv specielt højtideligt, men med tiden virkelig går under huden på spilleren. Alle jeg kender der har givet sig tiden til at komme ind i det, har måttet overgive sig og medgive at det er et genialt spil.
Især er der to scener der står tydeligt i hukommelsen: Første gang man møder den homoseksuelle skkupunktør, og den fantastiske voice over med den gamle dame og havet. Jeg kan kun sige een ting: Glæd dig!
JAAJAASkrevet 13/10-07 23:27, rettet 16/10-07 22:25 
Shadow Hearts er måske dystert i dets setting, men det tager ikke sin egen dysterhed seriøst, og kommer derfor ikke til at virke så mørkt. Det er et rigtig godt RPG.

Nå, de tre bedste, der kan klares på under 60 timer ...

FFX-2: Fremragende kampsystem, grafik og en historie, der er opløftende hele vejen igennem.

Xenosaga Episode III: Nok bedst, hvis man spiller de to første spil, men der er fuld baggrund inkluderet i spillet.

Suikoden III: Glimrende RPG, der kan spilles helt uden at have spillet de to første. V skulle efter sigende være endnu bedre, men da jeg endnu ikke har spillet det, kan jeg ikke bekræfte dette.

Du skulle nu gøre dig selv en tjeneste og få fat i Persona 3. Det tager ganske vist nærmere de 90 timer, men tro mig, de flyver forbi. Nok det bedste og mest friske RPG til PS2. Tja, nok et af de allerbedste RPG'er nogensinde.
NaieraNaieraSkrevet 14/10-07 02:05, rettet 14/10-07 02:05 
Persona 3 er _anime som spil_. Det er pænt vildt, at de har formået at oversætte en typisk TV-serie genre så godt til spilmediet. Jeg kunne forestille mig at man ville køre lidt tør i det, hvis man ikke var vant til anime-serier, men hvis man er dét, så er Persona 3 nok et af de allerbedste spil på maskinen i det hele taget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 15/10-07 01:26 
Tak, og godt at se et par anbefalinger af Suikoden, for jeg har et stykke tid gerne villet kigge nærmere på den serie :)

Hvad der måske taler mod Suikoden V er, at det skulle indeholde et ret højt antal random encounters, og jeg går som regel uden om spil med mange random encounters. Det virker som, at der er lidt færre i III, men det er et gæt ud fra, hvad jeg har læst indtil videre.

Persona 3 lyder også virkelig lækkert, men det må blive op til en ferie eller lignende. Hvis der også skal være plads til at spille andet ved siden af, vil det tage mig mindst 4 måneder at gennemføre, og så er der stor fare for, at det kommer til at føles endeløst.
CronossCronossSkrevet 15/10-07 13:11 
Jeg synes ikke at der er ret mange random encounters i Suikoden V, og derudover er spillet ekstremt historiebaseret hvilket betyder at du sjældent render alt for meget rundt. Samtidig er der også en Auto Fight option, hvor den bare bliver ved med at trykke Attack, som er rar til de meget nemme fjender.

Af de tre serier vi har nævnt mest (Shin Megami Tensei, Shadow Hearts og Suikoden) er min personlige rækkefølge således:

1: Suikoden
Dette er efter min mening den bedste af de tre serier, og Suikoden V (og II, men den er til PSX) er klart bedste afsnit. Jeg kan faktisk også godt lide IV på grund af historien, men det er nok ikke lige den du skal gå i krig med ;)

2: Shadow Hearts
Udelukkende på grund af det første spil i serien, som er på min personlige top 5 over japanske rollespil. De to efterfølgere er dog også gode.

3: Shin Megami Tensei
Her holder stort set alle titler et ekstremt højt niveau, men de bedste afsnit af de to øvre serier er dog lige den tak bedre.

Så konklusion:
Spil Shadow Hearts først fordi det er så unikt og genialt, og dyk derefter ned i enten Suikoden og Shin Megami Tensei som serier :-)
jaesjaesSkrevet 15/10-07 21:29 
Cronoss>
Jeg synes ikke at der er ret mange random encounters i Suikoden V [...] Samtidig er der også en Auto Fight option, hvor den bare bliver ved med at trykke Attack, som er rar til de meget nemme fjender.

Lyder godt.

Så konklusion:
Spil Shadow Hearts først fordi det er så unikt og genialt

Jeg tror desværre, at jeg ville gå død i spillet, da jeg ikke ikke meget for lange spil i mørke og dystre miljøer. Det keder mig i længden.
CronossCronossSkrevet 15/10-07 23:51 
Men sådan er spillet jo netop ikke :)
jaesjaesSkrevet 16/10-07 00:55 
JAA skrev, at det har dystre settings. Med det går jeg ud fra, han mener miljøer/områder. De billeder og filmklip jeg har set, har også alle været mørke/dystre :)
JAAJAASkrevet 16/10-07 17:56 
Ja det foregår i 20'erne eller 30'erne og stort set alle settings er mere eller mindre dystre. Men altså, igen, når man spiller spillet virker stemningen ikke dyster, fordi det hele egentlig er ret fjollet. Du skal spille det på et tidspunkt! :P
SephirothSephirothSkrevet 16/10-07 20:32 
Ellers spil Shadow Hearts 3, der er mere farverig og uafhængig af de to andre i serien med nye figurer og ny historie.

Jeg må vist snart komme i gang med mit eksemplar af Persona 3 ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CronossCronossSkrevet 16/10-07 21:28 
Desværre er Shadow Hearts 3 ikke så fantastisk som de to første. For mig manglede der virkelig en hel del stemning.
Dog er spillets insisteren på stereotype homoseksuelle karakterer stadig sjov serien igennem :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig