X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilken region PS3?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 09/10-07 21:46, rettet 09/10-07 21:49 
Jeg ville ellers have ventet, men nu fører Sony min hånd (øv!).

Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken region PS3 jeg skal anskaffe mig.

Jeg køber den primært for PS1 og PS2 bagudkompatibilitet, og er det her rigtig forstået at denne feature er ganske regionslåst?

Et andet spørgsmål er om Emotion Engine chips stadig er i japanske og amerikanske PS3'er, det skulle jo give en noget højere grad af bagudkompatibilitet.

Jeg tror umiddelbart at en Japansk PS3 er det rigtige for mig, da den slags spil jeg godt kan li' (shmups, fighters, platformere og weird) primært laves derovre, problemet er selvfølgelig at jeg så hænger på at skulle importere.

Det er efterhånden et stykke tid siden jeg sidst har købt import-ting, hvor går man hen i dag, for at købe sig en japansk PS3?

edit:
Hvad med mod-chips til PS3, findes der nogen der låser op for alle regioner i både BC og PS3 tilstand?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 21:56 
Der findes ingen mod-chips. Jeg tvivler på det er muligt, nu hvor Sony holder godt styr på hvad maskinen kan, med hyppige firmwareopdateringer.

Som du nok er klar over, er maskinen regionsfri mht. PS3-spil, så du skal købe efter PS1 og 2-region. Mht. Blu-ray deler USA og Japan region, og det er jo en fordel at kunne købe Blu-ray titler hos f.eks. Axel, uden at skulle holde øje med hvilke titler der er regionsfri.

At købe en japansk PS3 er jo ikke så enkelt længere, nu hvor Sony har skræmt alle større butikker fra at sælge deres varer til os herovre. Bedste bud er nok eBay.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 09/10-07 22:08 
Hvad med online delen? Kan jeg tilgå en online del efter eget ønske med f.eks. en japansk PS3?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 23:10 
Ja. Det gør jeg selv. Jeg har både EU og US konto, så jeg kan hente en masse sjove trailers og demoer. Det er det eneste den bliver brugt til, udover Blu-ray :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 10/10-07 10:56, rettet 10/10-07 12:35 
Kan man bruge Dual Shock 3 som snart udkommer i Japan på en EU PS3?

Måske et dumt spørgsmål men man ved jo aldrig..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig