X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bitre erfaringer med Wireless Headset


Svar
KTCKTCSkrevet 08/10-07 12:41 
Ja, så var jeg dum nok til at anskaffe mig det trådløse headset til min Xbox 360, og jeg synes jeg vil spare jer for at skulle igennem det bøvl jeg har oplevet med skidtet, ved at oprette dette emne.

Jeg fik vristet "vidunderet" ud af den typiske "du-skal-skære-dig-mindst-én-gang" indpakning, men da jeg havde ladet lidt på det og forsøgte at synkronisere med den trådløse controller, som fulgte med min Xbox 360, løb jeg ind i problemer. Headsettet nægtede at bruge samme kanal som min controller, hvilket er nødvendigt for at snakke med folk, og jeg prøvede alverdens forskellige fiksfakserier for at få skidtet til at lystre.
Endelig besluttede jeg mig for at støvsuge nettet for gode råd, og der var da også forskellige procedurer beskrevet rundt omkring. Dog virkede ingen af dem i mit tilfælde, men så faldt jeg over en bruger, som havde samme problem som mig, og han skrev at det kun opstod med hans originale medfølgende wireless controller. Hvis han prøvede med en seperat købt wireless controller var der ingen problemer...
Underligt, tænkte jeg og prøvede at synkronisere med min anden controller. Ingen problemer der!
Jeg har vedlagt et link til en film på Youtube, hvor en knægt demonstrerer problemet.

Udover dette er lydkvaliteten fra mikrofonen ifølge mine kontakter på Xbox Live markant dårligere end det medfølgende headset, som ikke engang er noget at råbe hurra for. Og så passer mine ører tilsyneladende ikke så godt til ørebøjlen, som sidder og irriterende, mens den flapper rundt på min kind hvis jeg vender hovedet.

Headsettet "snakker" i øvrigt direkte med Xbox 360'eren, så man kan ikke placere controlleren som "mellemstation", hvis man skal på en længere spadsertur rundt i huset.

Alt i alt kan jeg ikke anbefale dette produkt, men jeg håber da at eventuelle købere herinde kan slippe for at spilde så meget tid på at få skidtet til at synkronisere, som jeg har har gjort.

Demonstration på Youtube
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/10-07 12:53, rettet 08/10-07 12:54 
Så det er altså den "firmware" i de originale controllers, der er for gammel. Og kun nyere versioner, der understøtter... føj for en fadæse!

Lydkvaliteten kan da næsten ikke blive dårligere end den er i forvejen... jeg var meget forbavset over at jeg lyder SÅ "generic", fordi samtlige over og undertoner er barberet væk.

EDIT: Kunne MS lave noget controller firmware-patching via Live? (Ikke at de gør det, men kunne det lade sig gøre i teorien?)
ElgenElgenSkrevet 08/10-07 13:03 
Kommer vel an på hvordan firmware ligger gemt i controlleren og om det er blevet 'medtænkt' i det oprindelige design at det skal kunne lave sig gøre; hvis ikke, er der vist ingen chancer };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 08/10-07 13:14, rettet 08/10-07 13:15 
Jeg tvivler meget på at det er lavet så smart, at man kan flashe firmwaren på sine controllere over Xbox Live. Det ville koste ressourcer at lave, og så avanceret er en trådløs controller altså heller ikke.

Mit absolut bedste headset er Halo 2 headsettet fra Plantronics: http://www.viewonline.com/pages/articles/images/GameComHalo2.jpg
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 13:15, rettet 08/10-07 13:16 
En anden trals ting ved det headset er at der medfølger en seperat oplader (endnu een oplader til samlingen). Hvorfor ikke bare have lave opladning via et standard USB kabel som man nu kan med så meget andet?

@KTC: Det Halo 2 Plantronics headset har jeg også og syntes det er fedt, men det virker ikke med 360'eren. Ihvertfald ikke med mute og volume kontrol :(
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/10-07 21:59 
Hyakotake>
Lydkvaliteten kan da næsten ikke blive dårligere end den er i forvejen... jeg var meget forbavset over at jeg lyder SÅ "generic", fordi samtlige over og undertoner er barberet væk.

et tip: brug det gamle headset fra den gamle xbox, det lyder MEGET bedre :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GreaseballGreaseballSkrevet 09/10-07 00:22 
Jeg har brugt mit trådløse headset både med den medfølgene controller og den nye HALO controller. Ingen problemer lige meget hvilken controller jeg bruger.
Headset'et er jo koblet til maskinen så vidt jeg husker og ikke controlleren.

Ja, lyd siden kan vi godt blive enige i at den kunne være bedre. Men headset'et sider så meget bedre end det orginale som følger med maskinen.
PlaykidPlaykidSkrevet 17/10-07 10:33 
Jeg har lidt andre erfaringer med det trådløse headset :)

Det er helt sikkert et af de headset jeg har haft, og som sidder bedst. Lydkvaliteten oplever jeg langt bedre end det org. 360 headset der følger med, eller et alm Xbox headset. Jeg mener dog den halter lidt i forhold til, hvis man sætter et platronic Halo 2 headset i (det er dog lang tid siden jeg har brugt det, så det er svært at huske), men den comfort man får ved at det er trådløst gør det til et nemt valg :)

Tilgengæld, er der lidt problemer med headsettet hvis man samtidigt har et chatpad man tager af og på, som jeg bl.a. gør fordi chatpaddet spærre for grebet på controlleren.
Hvis f.eks. dit headset og 360 er sycroniseret til kanal 1, og du så sætter dit chatpad i, vil chatpaddet snuppe kanal 1 fra headsettet og skubbe den vidre til kanal 2, hvilket gør at du ikke kan snakke, og du kan ikke synkronisere dem sammen mens chatpaddet sidder på.
Jeg har ikke funden anden udvej, end at slukke maskinen og sætte tastaturet til, hvis du skal bruge begge dele på en gang.

For mit vedkommende er det meget irriterende at det er sådan, for jeg kan ikke holde ordenligt på controlleren med keyboard på, og det gør at jeg næsten ikke får det brugt. Det er næsten kun hvis skal skrive en længere tekst og jeg ikke har nogen i den anden ende, at jeg lige slutter det til, og det er ikke ret ofte.
Ellers synd at man ikke får brugt et så dyrt tastatur.

Headsettet virker tilgengæld rigtig godt alene. De eneste problemer der har værret har været at det et par gange har udsendt en meget generende lyd, som andre har kunnet høre. Men jeg mener kun det er sket 3-4 gange gennem mere end et års forbrug, og kan afhjælpes ved at tænde og slukke det. Jeg mener også at have læst det er en fejl der er på nogle headset, så det kan jo tænkes det er blevet afhjulpet, men det har i hvert fald ikke plaget mig.

Så jeg er i modsætning til KTC meget tilfreds med det :)
Spiller nu: Halo 3
KTCKTCSkrevet 17/10-07 10:57, rettet 17/10-07 10:58 
Du er tilfreds, selv om det også viser sig at være inkompatibelt med dit chatpad?

Lige for at understrege endnu engang, så er det mikrofonens lydkvalitet der er dårlig, ikke hørebøffen... Altså lyder din stemme ringere hos dem du snakker med over Live med det trådløse headset end det originale.

I går kunne jeg slet ikke få mit trådløse headset til at snakke sammen med min Xbox 360, selv om jeg brugte min sekundære controller og endda prøvede at slukke denne, og generelt har jeg haft problemer med at headsettet mister forbindelsen til maskinen, som står under en halv meter væk.
Jeg var meget tæt på at kyle skidtet ind i væggen i går, bare for at se hvor mange stykker det kan gå i.

Jeg tror desværre ikke mit trådløse headset er mere defekt end andres, men jeg overvejer seriøst at afskaffe det igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 17/10-07 11:04, rettet 17/10-07 11:04 
Jeg er tilfreds med headsettet, ikke med chatpaddet. Det passer meget godt til det eksempel den youtube video du linker til, chatpaddet gør det samme (ala org. controller), så jeg vil mene det er det der har en defekt.

Har ikke været så meget opmærksom på mikrofonens kvalitet, der er det næsten bedst hvis eks. Lasse udtaler sig om det :)

Men hvis alle havde de samme problemer som dig, så ville jeg tro man havde hørt meget mere om problemet. Jeg har næsten kun hørt positivt om headsettet.
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 17/10-07 11:16 
Jeg synes ikke, der har været problemer med Tems headset.

Altså alle de forskellige headsets lige fra den gamle Xbox til nu, trådløs eller ej, Halo-model etc. giver et forskelligt klangbillede af en persons stemme. Jeg har ikke bemærket, at det trådløse skulle give dårligere kvalitet end de andre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 17/10-07 11:29 
Jeg linker lige til en Wiki side, som også fortæller at Microsoft har indrømmet at der er et problem, så det er altså ikke fordi mit er noget unikt eksempel.

Udfald og ringere mikrofonkvalitet oplevede Konsolkongen også med sit Wireless Headset, og både den tidligere linkede film og en simpel Google-søgning på "wireless-headset xbox-360 problems" vil give næsten 70.000 resultater.

Med hensyn til chatpad problemerne, så bunder det hele vel i at Microsoft ikke kan styre den trådløse teknologi fornuftigt i deres produkter. Om det er chatpad eller headset der fejler er vel sekundært, for ingen af produkterne er tilsyneladende designet godt nok til at fungere sammen.

Wireless Headset
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PlaykidPlaykidSkrevet 17/10-07 11:48 
Det er naturligvis ikke godt nok, at chatpad og headset ikke kan kommer overens. Men for den hver enkelte person, er det jo kun et problem hvis man er nødt til at tage det af, men det skal naturligvis udbedres hvis muligt.

Men hvis man bare overvejer at købe et headset vil jeg da stadig anbefale det trådløse, og trods de problemer der er nogen der oplever, så synes jeg man skal lade det komme an på en prøve, man kan jo altid returnere det hvis der er problemer.
Jeg har som sagt, ikke oplevet andet end overnævnte og det trækker bestemt ikke ned på helhedsindtrykket jeg har haft af det.
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig