X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Ny PS3 (40GB) pakke


Reply
SephirothSephirothSkrevet 04/10-07 21:51 
NeoGAF har en stor tråd om den kommende europæiske PS3-pakke, der angiveligt skulle få en vejl. pris på €399 (måske endda mindre), afsløres i morgen og udkomme før jul. Pakken er mere eller mindre blevet bekræftet af uofficielle kilder, så nu mangler vi bare en udmelding fra Sony selv.

Desuden lader det til, at 60GB-versionen vil udgå og måske erstattes af en størr... Se hele indlægget


Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
135 topic(s).
« < 1 2 3

Reply
Bede-xBede-xSkrevet 10/10-07 00:22 
Volc>
Ps3 får i øvrigt spået en dyster fremtid i en anden artikkel fra den avis (som er en af de aller største).

Det er meget let af finde doom & gloom artikler om PS3 rundt omkring. Fx:

At current rate, PS3 may sell less than GameCube

Based on the first 10 months of availability, the troubled PlayStation 3 sold 22 percent less than the Nintendo GameCube for the same period.

http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=137448

Sandheden er dog, at det er alt for tidligt at bedømme vindere og tabere. Sony har lige sænket prisen på deres maskine væsentligt og for alt hvad vi ved, kunne det være det, som satte salget i gang for alvor. Lad os nu vente og se...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 10/10-07 00:39 
Jeg har lidt på fornemmelsen, at dette er et forsøg på at skabe panik i alle dem, der går og overvejer at købe maskinen, men ikke har gjort det endnu, blandt andet på grund af prisen og spilkataloget. Nu har jeg hørt fra flere nuværende PS3-ejere, som føler at deres maskine er unik og måske bliver mange penge værd, fordi Sony vil fremføre den endnu mere neddroslede udgave.

Og ja, det skal da nok virke på mange, der føler sig tvunget til at købe maskinen nu, men slår man koldt vand i blodet og tænker sig om, så vil argumenterne for og imod at købe PS3 på nuværende tidspunkt være de samme.
Personligt har jeg det sådan, at Sony kan få lov at beholde deres skrammel, hvis de bliver ved med at skære ned på hardwaren og pisse på Europa. Det var slemt nok, at EU priserne blev himmelhøje i forhold til US, og at vi så endda skulle leve med en neddroslet maskine (ingen Emotion Engine).

Jeg håber og tror, at der nok skal komme en Deluxe PS3 udgave, som har BC og større harddisk, og hvis der ikke gør det, så er Sony godt nok på vildspor efterhånden...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 10/10-07 07:15, rettet 10/10-07 07:23 
Bede-x>
Volc>
Ps3 får i øvrigt spået en dyster fremtid i en anden artikkel fra den avis (som er en af de aller største).

Det er meget let af finde doom & gloom artikler om PS3 rundt omkring. Fx:

Jeg tror den forskel som Sebastian prøvede at fremhæve er at dette er en stor (indflydelsesrig?) japansk avis der spreder FUD omkring PS3.


Mainichi Shimbun (Wikipedia)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SephirothSephirothSkrevet 10/10-07 13:17 
Så fik jeg min tard pack!

Kom så med FFXIII ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 10/10-07 16:20 
dRxL>
Jeg tror den forskel som Sebastian prøvede at fremhæve er at dette er en stor (indflydelsesrig?) japansk avis der spreder FUD omkring PS3.

Ligegyldigt hvem der er, så er det stadig for tidligt at bedømme. Det hele kan sagtens nå og vende sig, men det hjælper jo ikke, at der bliver ved med at komme negative historier. Fx i dag:

TOKYO (Thomson Financial) - Nintendo Co Ltd, the world's largest maker of portable game consoles, on Wednesday won an exclusive deal in which major game developer Capcom Co Ltd will supply its blockbuster Monster Hunter 3 action game title for its Wii home-use, stand-alone game machines.

The Osaka-based Capcom had previously said it was developing Monster Hunter 3 for Sony Computer Entertainment Inc's PlayStation 3 game console. The company's Monster Hunter 1 and 2 games were exclusively offered on PlayStation 2 consoles.

Capcom's Monster Hunter series have accumulated global sales of 4.5 million copies.

"Due to high development cost of titles for PS3, we have decided to switch the platform to which we `release` our Monster Hunster 3 title," Capcom managing corporate officer Katsuhiko Ichii said. Nintendo has a rich title line-up for children but has few strong titles that can appeal to core game players or adults.

The announcement comes as Sony is struggling to recover its once-mighty position in the global video game market where competition has heated up since Microsoft Corp launched the Xbox 360 in 2005 and Nintendo Co introduced its Wii last November.

Sony said Tuesday it will cut the price of its new generation video game console sold in Japan to prop up sluggish sales of high-end game machines ahead of the approaching Christmas season.
(..)
Analysts think the deal could strike another blow to the Sony camp, which is losing support from game developers.

http://www.sharewatch.com/story.php?storynumber=49593
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TheDukeTheDukeSkrevet 10/10-07 16:33, rettet 10/10-07 17:19 
Av, de har ikke så mange eksklusivaftaler tilbage, har de egentlig andet end Tekken og FF?
JAAJAASkrevet 10/10-07 16:42, rettet 10/10-07 16:42 
De har vel Ratchet & Clank, Jak & Daxter og Gran Turismo, i hvert fald. Muligt, jeg tager fejl.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/10-07 20:11, rettet 10/10-07 20:11 
Sephiroth>
Så fik jeg min tard pack!

Kom så med FFXIII ;)

Hvis du har lyst og tid vil jeg gerne høre om den?

Edit: Er den fuldstændig magen til 60GB'en?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 10/10-07 22:13 
add gerne sephiroth_dk til jeres venneliste :]

er der en tråd med PSN navne?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-07 22:15 
:)


PSN ID tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
SephirothSephirothSkrevet 11/10-07 12:26, rettet 11/10-07 12:36 
Okay, et par hurtige impressions. Jeg har ikke rigtig nogen erfaringer med den "gamle" model, så ingen sammenligninger med dén :)

Det første jeg lagde mærke til var, hvor støjsvag maskinen er - især, når man er vant til en konstant brummen fra sin Xbox.
Internetopsætningen gik smertefrit! Jeg er vant til, at min Xbox af en eller anden grund altid logger af efter en halv time til en time, hvilket er virkelig irriterende, når man henter demoer eller spiller online. På PS3 har jeg ikke haft problemer overhovedet. Det tager 2 sek at logge på, og forbindelsen holder, så fremover vil denne være min foretrukne til demoer og online-spil - hvis bare der var et større udvalg i PS Store eller af online-titler.

Jeg har ikke testet, hvordan maskinen virker med PS1-titler, hvilke den skulle kunne køre.

Jeg har hørt at den nye model skulle være en anelse lettere og bruge mindre strøm end 60GB-modellen, men ved af gode grunde ikke, om det passer.

Spillede desuden Heavenly Sword-demoen og blev overrasket over, hvor mange sprog, spillet er blevet oversat til. Det danske stemmeskuespil er bestemt ikke godt, men det beviser da, at Sony værdsætter spillere i mindre lande med titler, der normalt aldrig ville blive oversat til fx dansk. Genji PAL skulle også have danske undertekster, og Uncharted oversættes i øjeblikket til 13 forskellige sprog.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/10-07 01:02 
Tak :)

Det lyder ikke som jeg går helt galt i byen...

Har elgiganten fået 40GBen endnu?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 12/10-07 01:34, rettet 12/10-07 01:35 
Sephiroth>
Jeg har ikke testet, hvordan maskinen virker med PS1-titler, hvilke den skulle kunne køre.
Kan den køre "rigtige" PS1-titler, eller bare dem man downloader?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 12/10-07 08:07 
Begge dele - PS1 spillet afvikles 100% software emuleret uanset mediet.
kimmerkimmerSkrevet 12/10-07 10:09 
Taget fra Merlins hjemmeside...

"Onsdag den 10. oktober 2007 kommer den ny PlayStation 3 på gaden. Den ny PS3 har 40 GB harddisk og koster kun 3.299,- kr.

Den ny PS3-model ligner, og har samme egenskaber som, den oprindelige 60 GB PS3. Du kan bl. a. opleve film på Blu-ray-disk, avancerede, nyskabende spil i high definition, nem lagring af musik, video og fotos, gratis adgang til PLAYSTATION®Network og meget mere."

Forkert vareinformation ftl...
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
JAAJAASkrevet 12/10-07 14:04, rettet 12/10-07 14:07 
Hvorfor er det lige, at danskere skal betale 320 kroner mere end andre europæere, som i forvejen betaler 20%-40% mere end resten af den civiliserede verden?

De kan rende mig.
BeanoBeanoSkrevet 12/10-07 14:07 
For at NFI kan holde en fed julefrokost :!
dRxLdRxLSkrevet 12/10-07 14:50 
Hverken kokain eller prostiturerede er helt billige i danmark, så selvfølgelig bliver vi nødt til at betale mere til NFI :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 12/10-07 17:13, rettet 12/10-07 17:33 
JAA>
Hvorfor er det lige, at danskere skal betale 320 kroner mere end andre europæere, som i forvejen betaler 20%-40% mere end resten af den civiliserede verden?

De kan rende mig.

Her, tag en tudekiks ;) Danske priser er højere på ALT. Det er altså blevet lidt trættende, at høre folk klage over højere priser på enkelte ting her i landet, når det jo faktisk gælder for alt, og man nok efterhånden burde være vant til det. Og når forskellen er lidt over 300 dask...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/10-07 17:15 
Jeg tror man kan finde en majet majet billigt på romaBay.
JAAJAASkrevet 12/10-07 18:31, rettet 12/10-07 18:32 
Naiera>
JAA>Tuderi

Her, tag en tudekiks ;) Danske priser er højere på ALT. Det er altså blevet lidt trættende, at høre folk klage over højere priser på enkelte ting her i landet, når det jo faktisk gælder for alt, og man nok efterhånden burde være vant til det. Og når forskellen er lidt over 300 dask...

Jamen jeg kan skam sagtens gå i gang med ALLE de ting, der er latterligt højt prissat i Danmark! Nu ville jeg bare holde det spilrelateret :P

Men seriøst, PC udstyr f.eks., som vel er i samme kategori (i forhold til i hvert fald kålrabi og morgentøfler), er faktisk ret billigt i Danmark.
NaieraNaieraSkrevet 12/10-07 18:48 
Det er ikke i samme 'kategori' på den måde. PS3 skal hellere sammenlignes med f.eks. dyre fladskærms-TV, der sørme også koster en del mere her, end i Tyskland, og en del mere i Europa, end i f.eks. USA.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 12/10-07 19:19 
Skal xbox 360 også sammenlignes med dyre fladskærms-TV?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 12/10-07 19:48 
Min larmer overhovedet ikke. Jeg forstår ikke at du bliver ved med at påstå at PS3'en støjer, for jeg tror du er den eneste.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
McBrainMcBrainSkrevet 12/10-07 20:37 
Niks. Min støjer også. Ikke 360-niveau, men nok til at det er irriterende under en film o.l.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
NaieraNaieraSkrevet 12/10-07 21:11 
Herold>
Min larmer overhovedet ikke. Jeg forstår ikke at du bliver ved med at påstå at PS3'en støjer, for jeg tror du er den eneste.

Det er han _helt_ sikkert ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 12/10-07 21:42 
Check!
BeanoBeanoSkrevet 15/10-07 14:40 
PS3 på vej i brun udgave også?


Pas på... den feder!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/10-07 15:03 
Den er lige så skrap til at afspille PS2 spil som "the real thing" ... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 15/10-07 15:13, rettet 15/10-07 15:34 
Ja, men kun den med nødder har problemer :!

(sorry!)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/10-07 15:31 
:-D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 15/10-07 15:53 
De eneste nødder her er jer :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 19/10-07 08:29 
Det er nok blevet nævnt, men jeg kunne ikke lige se svaret i tråden, så jeg spørger lige for at få det opklaret:

Er det Sony's tanke at den nye PS3 skal erstatte den gamle helt (så man skal skynde sig at købe den gamle)?
Og hvordan kan man se forskel på de to, når man skal ud og købe en PS3, og evt. køber en brugt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/10-07 08:56 
Sumez>
Er det Sony's tanke at den nye PS3 skal erstatte den gamle helt (så man skal skynde sig at købe den gamle)?

Sony har annonceret at 60GB modellen udgår - men om de så senere lancerer en ny "premium" model 80GB med BC, card readers og 4 USB ports er pt. ukendt. Tvivler på at de selv har besluttet det endnu - tror de løbende følger markedet og følger efterspørgslen.


Sumez>
Og hvordan kan man se forskel på de to, når man skal ud og købe en PS3, og evt. køber en brugt?

40GB modellen uden BC har ingen card readers og kun 2 USB porte på fronten.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/10-07 09:17 
Sumez>
Og hvordan kan man se forskel på de to, når man skal ud og købe en PS3, og evt. køber en brugt?

Det skulle være rimelig nemt at se, for (udover de ting som Beano nævner) har den ikke sølv-finishen på fronten som 60GB versionen har, men blot noget gråt/lyst plastik.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
135 topic(s).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Username
Password
Remember me