X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny PS3 (40GB) pakke


Svar
SephirothSephirothSkrevet 04/10-07 21:51 
NeoGAF har en stor tråd om den kommende europæiske PS3-pakke, der angiveligt skulle få en vejl. pris på €399 (måske endda mindre), afsløres i morgen og udkomme før jul. Pakken er mere eller mindre blevet bekræftet af uofficielle kilder, så nu mangler vi bare en udmelding fra Sony selv.

Desuden lader det til, at 60GB-versionen vil udgå og måske erstattes af en større version.
Se hele indlægget


Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
135 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
SephirothSephirothSkrevet 04/10-07 21:51 
NeoGAF har en stor tråd om den kommende europæiske PS3-pakke, der angiveligt skulle få en vejl. pris på €399 (måske endda mindre), afsløres i morgen og udkomme før jul. Pakken er mere eller mindre blevet bekræftet af uofficielle kilder, så nu mangler vi bare en udmelding fra Sony selv.

Desuden lader det til, at 60GB-versionen vil udgå og måske erstattes af en større version.

Så er det vist endelig tid til, at jeg får mig sådan en fætter.

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 04/10-07 22:12, rettet 04/10-07 22:16 
Problemet for mig er, at prisen ikke er så god endda set i forhold til 60GB pakken. For ca. 750 kr. ekstra får man 20GB mere, en ekstra controller og 2 spil. De 2 spil skulle vel kunne indbringe 300-400 kr. tilsammen (hvis man ikke vil spille dem), og så betaler man ikke mere end max 450 kr. ekstra for en controller og 20GB mere.

Næ, giv mig 20GB versionen til 2199,-. Så kan vi snakke!

Jeg er dog overbevist om, at den psykologiske effekt af den nye pris vil blive ret stor for Sony i Europa (se bare på Seph!), så jeg får nok ikke min 20GB til 2199,- :(

Hold op, jeg er træt af at være studerende af og til.
BeanoBeanoSkrevet 04/10-07 22:51 
Med alle de forskellige kilder til rygterne så tror jeg godt vi kan regne med en ny billigere/skrabet "core" model og meget snart (allerede i næste uge?). Spørgsmålet er bare hvilke HW features der præcist er fjernet (memory stick slots, BC, wifi, ?).

"Rumour: 40GB PS3 in UK tomorrow alongside 60GB price cut"
BeanoBeanoSkrevet 05/10-07 17:51, rettet 05/10-07 17:51 
Så blev det officielt... prisfald på PS3 60GB modellen samt skrabet 40GB model.

"60GB PlayStation 3 drops to GBP 349, 40GB PS3 introduced"
ConkerConkerSkrevet 05/10-07 18:10 
Også officielt fra Sony Danmark - det har lige været i TV2 nyhederne - mindre harddisk - og 2000 kroner af prisen !!!
RaGeRaGeSkrevet 05/10-07 18:13, rettet 05/10-07 18:14 
Nok det bedste træk de kunne gøre for at øge salget. Light udgaven kunne blive ret interessant for dem med et lille budget. Man får trods alt en blueray afspiller + konsol til 3000 kr.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
silverstarsilverstarSkrevet 05/10-07 18:17 
"...At the lower price point is the new 40GB model which only features two USB ports rather than four, and loses the multi-memory card slot and backwards compatibility with the PlayStation 2 catalogue."

Det sidste gør i mine øjne den skrabede version uinteressant.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
ChronoChronoSkrevet 05/10-07 18:21 
Hvor meget sparer de lige ved at fjerne BC? Er det ikke en software-ting på de europæiske PS3'er?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Per SPer SSkrevet 05/10-07 19:22 
I kan lige få de officielle pressemeddelelser i samme ombæring:

Markant prisfald på ny PLAYSTATION®3


Sony skærer en tredjedel af prisen på den nye version af PLAYSTATION 3. Det vil medføre en betydelig stigning i salget op til jul og sikre PLAYSTATION 3 en fortsat markant markedsposition

Den 10. oktober lancerer Sony en ny version af den populære spilkonsol PLAYSTATION 3, der bliver 33 procent billigere for de danske forbrugere. Hermed når PLAYSTATION 3 et prisniveau, der ikke kun vil sikre et enormt salg af hardware, men også booste softwaresalget.

"Der er ingen tvivl om, at PLAYSTATION 3 salget vil stige markant med lanceringen af den nye og langt billigere model. I Merlin regner vi med at sælge over 10.000 stk. af den nye PLAYSTATION 3 inden jul, og salget af PLAYSTATION 3 spil og Blu-ray film vil samtidig stige eksplosivt,” fortæller indkøbschef Thomas Borre Hansen fra Merlin.

Lav pris – stor markedsandel
Hos Nordisk Film Interactive, der står bag PlayStation i norden, er man sikre på, at den nye PLAYSTATION 3 vil opnå en meget markant markedsposition.

”PLAYSTATION 3 er allerede leder på markedet for de nye spilkonsoller i Danmark. Og når vi nu skærer en tredjedel af prisen op til julesalget, vil PLAYSTATION 3 på kort tid opnå samme høje markedsandel som PlayStation 2, der i dag står i hvert femte danske hjem,” fortæller direktør Allan Hansen fra Nordisk Film Interactive.

Vil sælge 5 til 6 gange bedre end konkurrenterne
I detailhandelen har man gennem længere tid oplevet, at PLAYSTATION 3 sælger langt bedre end konkurrenterne – en tendens, der forstærkes mange gange med lanceringen af den nye PLAYSTATION 3.

”Der er ingen tvivl om, at PLAYSTATION 3 vil cementere sin ledende position på markedet, og jeg forventer at sælge 5 til 6 gange så mange PLAYSTATION 3 som konkurrenterne Xbox 360 og Nintendo Wii,” fortæller Thomas Borre Hansen fra Merlin.
Den nye PLAYSTATION 3 kan købes fra den 10. oktober.

Se vedlagte pressemeddelelse fra Sony Computer Entertainment Europe for yderligere informationer og specifikationer på nye PLAYSTATION 3.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 05/10-07 19:24 
Pressemedelelse med tekniske data:

Ny PLAYSTATION®3-model tager
julesalget med storm
- Hardware med en aggressiv pris og et fantastisk udvalg af software udgør en uovertruffen kombination
- Ny 40GB PLAYSTATION®3 til en markant lavere pris

LONDON, 5. oktober - Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) offentliggjorde i dag detaljerede oplysninger om deres nye PLAYSTATION®3-model (PS3™), der bliver lanceret i alle SCEE's territorier den 10. oktober 2007. SCEE skærer en tredjedel af prisen og lancerer således den nye konsol til en meget favorabel pris.

Den nye PS3 er en utrolig tiltalende indgang til verdenen inden for High Definition-gaming og -underholdning i feriesæsonen og bringer dermed den næste generation af interaktiv hjemmeunderholdning til folk overalt i Europa, Mellemøsten, Afrika og Australasien.

Ud over et konstant voksende sortiment af PS3-titler (i alt 65 titler i alle genrer til jul) vil den nye PS3 være udstyret med en 40GB harddisk og indeholde alle de funktioner, der er af afgørende betydning for High Definition-underholdning; næste generations gameplay, forbløffende High Definition Blu-ray Disc™-film, trådløs SIXAXIS™-controller, Wi-Fi- og HDMI-forbindelse, alt sammen drevet af den unikke Cell Broadband Engine™, PS3ens digitale hjerte.

Ligesom hos 60GB PS3 indeholder den ny PS3 firmware, der kan opgraderes, og som giver mulighed for løbende at tilføje nye funktioner og funktionaliteter til systemet. For eksempel gjorde den seneste firmware-opdatering PS3 i stand til at opkonvertere dvd’er, der afspilles på systemet, til fuld 1080P High Definition.

Lanceringen af den nye PS3 er blevet besluttet på baggrund af tilbagemeldinger fra tusinder af eksisterende PS3-ejere såvel som undersøgelser af fremtidige, potentielle PS3-ejere. Den nye model indeholder to USB 2.0 porte i stedet for fire og har ikke længere en port til multihukommelseskort.

Den nye model er ikke længere bagudkompatibel med PlayStation®2-titler. Dette afspejler både den reducerede betydning, som denne funktion tillægges blandt kommende PS3-købere, og udbuddet af et langt bredere udvalg af PS3-specifikke titler (i alt 65 titler i alle genrer til jul).

Den eksisterende startpakke, der indeholder en 60GB PS3 med omfattende bagudkompatibilitet, en ekstra trådløs SIXAXIS-controller og to spil, vil ligeledes blive reduceret i pris. 60 GB-modellen vil være til salg, så længe lager haves, og den udgør en fantastisk værdi for den ivrige gamer, der ønsker at opgradere til PS3'ens High Definition-egenskaber.

”Lanceringen af den nye PS3 er resultatet af en omfattende undersøgelse af behovene inden for underholdning og præferencerne hos den næste generation af PS3-ejere”, sagde David Reeves, direktør for SCEE. "Det har givet os mulighed for at levere et særdeles avanceret, og dog ufatteligt overkommeligt, High Definition gaming- og underholdningssystem, der er tilpasset behovene hos den næste generation af europæiske PS3-ejere. PS3 har altid været yndlingskonsollen hos den kvalitetsbevidste gamer og underholdningsforbruger, og den nye PS3 er mere end nogensinde før det perfekte High Definition-underholdningssystem”.

PLAYSTATION®3 40GB Specification
Product name
PLAYSTATION®3
CPU
Cell Broadband Engine™ Processor
GPU
RSX™
Sound
Dolby 5.1ch, DTS 5.1ch , LPCM 7.1ch, AAC, others *1 *2
Memory
256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
HDD
2.5” Serial ATA
40GB
I/O
USB 2.0
x2
Communication
Ethernet
x1 (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)

IEEE 802.11 b/g
Included

Bluetooth 2.0 (EDR)
Included
Wireless controller (Bluetooth)
Included
AV Output
Screen size
480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

HDMI OUT
x1 *3

AV MULTI OUT
x1

DIGITAL OUT (OPTICAL)
x1
BD/DVD/CD Drive
(Read Only)
Maximum Read Speed
BD 2x (BD-ROM)
DVD 8x (DVD-ROM)
CD 24x (CD-ROM)
Dimensions
Approximately 325mm (W) x 98mm (H) x 274mm (D)
Weight
Approximately 5 kg

*1 A device compatible with Linear PCM 7.1 Ch. is required to output 7.1 Ch. audio, supported by Dolby TrueHD or a similar format, from the HDMI OUT connector.
*2 This system does not support output from the DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch. audio is output from a 5.1 or lower channel.
*3 "Deep Color" and "x.v.Color (xvYCC)" defined by HDMI ver1.3a are supported.

Billeder af den nye PS3 er tilgængelige på SCEE's virtuelle pressekontor på http://www.scee.presscentre.com

Om Sony Computer Entertainment Europe Ltd.:
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), med base i London, er ansvarlig for deres distribution, marketing og salg af PLAYSTATION(R)3, PlayStation(R)2 og PSP(TM) (PlayStation(R)Portable)-software og -hardware i 102 områder i hele Europa, Mellemøsten, Afrika og Oceanien. SCEE udvikler, udgiver, markedsfører og distribuerer også underholdningssoftware til disse formater og styrer licensprogrammer for tredjeparter til formaterne i disse områder.

I Danmark er Nordisk Film Interactive officiel distributør for SCEE og varetager ligeledes salg og marketing af PlayStation hardware og software.

Siden lanceringen af PLAYSTATION 3 i Europa den 23 marts 2007 og i slutningen af marts 2007 er over 1,6 millioner enheder blevet distribueret overalt i SCEE-områderne, over 5,5 millioner globalt. Mellem PlayStation 2 konsollens europæiske debut den 24. november 2000 og til slutningen af marts 2007 er over 44 millioner PlayStation 2 konsoller blevet distribueret overalt i SCEE-områderne, over 117 millioner i hele verden, hvilket gør den til et af de mest succesrige elektroniske forbrugerprodukter i historien. Mellem dens europæiske debut den 1. september 2005 og slutningen af marts 2007, er over 8 millioner PSP blevet distribueret overalt i SCEE-områderne, og mere end 25 millioner distribueret i hele verden siden den japanske lancering i december 2004.

Der kan findes yderligere oplysninger om PlayStation-produkter på
http://www.playstation.com eller ved at besøge det virtuelle pressekontor på http://www.scee.presscentre.com.

PLAYSTATION, PlayStation og PlayStation-logoet er registrerede varemærker tilhørende Sony Computer Entertainment Inc. PS3, SIXAXIS og PSP er varemærker tilhørende Sony Computer Entertainment Inc. ”Dolby” er et varemærke tilhørende Dolby Laboratories. ”DTS” er et varemærke tilhørende Digital Theatre Systems, Inc. ”HDMI” er et varemærke tilhørende HDMI Licensing LLC. ”Blu-ray Disc” er et varemærke. ”Bluetooth” er et varemærke tilhørende Bluetooth SIG, Inc. Alle andre varemærker tilhører deres respektive ejere.

(c)2007 Sony Computer Entertainment Inc. Alle rettigheder reserveret. Design og specifikationer er genstand for ændringer uden varsel.

Kilde: Sony Computer Entertainment Europe Ltd.

Se vedlagte pressemeddelelse fra Sony Computer Entertainment Europe for yderligere informationer og specifikationer på nye PLAYSTATION 3
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 05/10-07 19:26 
Cute :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 05/10-07 19:32 
Chrono>
Hvor meget sparer de lige ved at fjerne BC? Er det ikke en software-ting på de europæiske PS3'er?

PS1/PS2 spil er delvist software emuleret da GPU'en stadig sidder i maskinen - det er den de fjerner for at spare.

Er der kommet vejl. DKK pris på 40GB modellen?
RJKRJKSkrevet 05/10-07 20:12, rettet 05/10-07 20:14 
Den nye model er ikke længere bagudkompatibel med PlayStation®2-titler. Dette afspejler både den reducerede betydning, som denne funktion tillægges blandt kommende PS3-købere, og udbuddet af et langt bredere udvalg af PS3-specifikke titler (i alt 65 titler i alle genrer til jul).

I så fald må jeg være den eneste, der bruger min PS3 som dedikeret PS2-maskine...

Nåh, men i følge NFI kan jeg jo bare lade være med at spille Disgaea 2, Persona 3, Valkyrie Profile 2 og hvad jeg ellers mangler af spændende titler, for PS3 har jo fantastiske spil i alle genrer i sit enorme udbud på hele 65 titler ;) Så skal jeg bare lige finde ud af om det er Heavenly Sword eller Armored Core 4 der er tættest på at være et japansk RPG...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TheDukeTheDukeSkrevet 05/10-07 20:25 
Har Sony allerede glemt at BC var en væsentlig faktor i PS2's succes?
Og at det at man kan spille sine gamle spil er ENDNU vigtigere når der ikke er nogen ordentlige spil ude til det nye system?

Hele Sony's forløb med PS3'en har været præget af dårlige beslutninger, jeg ser denne her som endnu en i rækken.
WehnerWehnerSkrevet 05/10-07 20:26, rettet 05/10-07 20:28 
Til Rune ->

Men japanske rpg'er kan du bare spille på din Xbox 360 - det er jo maskinen til dén genre :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/10-07 20:37 
Wehner>
Til Rune ->

Men japanske rpg'er kan du bare spille på din Xbox 360 - det er jo maskinen til dén genre :)

Kom nu Eternal Sonata! :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RJKRJKSkrevet 05/10-07 20:45 
Wehner>
Men japanske rpg'er kan du bare spille på din Xbox 360 - det er jo maskinen til dén genre :)

Jeg spiller jo de gode japanske rpg'er - ikke de dårlige :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 05/10-07 21:07 
Oh. Vidste ikke, der var forskel :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 05/10-07 21:08 
Det er også sødt at de skriver de skærer 33% af prisen, men så også reducerer boksens indhold med to spil, en kontroller og en masse features.
BeanoBeanoSkrevet 05/10-07 22:05 
Skærer de features af 60GB modellen?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/10-07 22:28 
Phil Harrison, Sony, August 2005 - comments on Microsoft's decision to offer more than one hardware configuration: "I think we wouldn't take that strategy. We wouldn't create confusion".

Haha - man har vel et standpunkt til man tager et nyt... ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
3of193of19Skrevet 05/10-07 23:05 
Beano>
Skærer de features af 60GB modellen?

Den udgår.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/10-07 02:21 
Ja, Palle, det er godt nok HELT sindssygt så mange versioner der har været både af X360 og PS3 i denne generation. Kan de for f..... ikke bare finde ud af at lave EN version og så holde sig til den?

Der skal lige tweakes lidt hist og lidt her, og så smider de en ny udgave ud på markedet... totalt åndssvagt forbrugermæssigt - masser af forvirring og irritation (men måske smart nok markedsmæssigt?)
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-07 13:49, rettet 06/10-07 13:54 
PalleJensen>
Phil Harrison, Sony, August 2005 - comments on Microsoft's decision to offer more than one hardware configuration: "I think we wouldn't take that strategy. We wouldn't create confusion".

Haha - man har vel et standpunkt til man tager et nyt... ;)

Det havde de jo også med rumble ;)

Men så meget morskab som man nu kan få af at kigge på gamle pr udtalelser, så er det her selvfølgelig det eneste rigtige træk. De seneste salgstal så skidte ud for dem og skal man tro analytikerne, så ser det endnu ringere ud i september. Det ville være blevet et meget ydmygende julesalg for Sony, hvis der ikke blev ændret på prisen.

Med den nye pris vil det ikke overraske mig, hvis vi ser en kæmpe forøgelse af salget. Spørgsmålet er så, hvad Microsoft vil gøre ved det. Er Bungie/Bizarre situationen et hint om fremtiden? Eller kan EDD få lov til at skubbe muligheden om profit endnu længere ud i fremtiden, så de kan give igen? Det skal nok blive interessant at følge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 06/10-07 14:52 
Helt ufatteligt dumt at udelade BC!

Det ser ud til at der går rigtig længe før jeg skal have mig en PS3...
Det eneste der kunne være for formildende er hvis de så kommer med noget meget effektiv software emulering om kort tid, eller at 80GB'en som skulle være på trapperne har GSen indbygget.

Det her er ikke bare møgirriterende for dem som har en stor samling PS2 spil, det ødelægger også fuldstændig Playstation liniens status som en rigtig platform.
Nu er det bare en række tilfældige spredte maskiner som "tilfældigvis" har Playstion mærket på sig, men i for sig lige så godt kunne have heddet hvad som helst.
Born to kill space
SlothSlothSkrevet 06/10-07 16:16 
Det er vel en cost/benefit situation de har foretaget sig - og prisen ved at opretholde BC er for stor til at de vil blive ved med at pumpe penge i den feature.

Jeg spiller også PS2-spil på min PS3, men i sidste ende er det jo PS3-spillene jeg har købt maskinen for at spille.

Alternative kunne jeg jo blot købe mig en billig PS2. Jeg ved godt, at det er noget mere bøvlet at skulle have 2 konsoller stående.

Om det ligefrem er en smart idé at fjerne BC er jeg ikke sikker på, men Sony er nødt til at gøre ét eller andet for at banke prisen ned, for lige nu er det den største hindring i at få salget igang.
Kiss me, would you kindly?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/10-07 16:29 
Zzap!>
Det her er ikke bare møgirriterende for dem som har en stor samling PS2 spil, det ødelægger også fuldstændig Playstation liniens status som en rigtig platform.
Nu er det bare en række tilfældige spredte maskiner som "tilfældigvis" har Playstion mærket på sig, men i for sig lige så godt kunne have heddet hvad som helst.

Næsten som alle konsoller før PS2? ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 06/10-07 16:55 
Jeg køber højst sandsynligt den nye model på onsdag. Nogen der kender den danske pris?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/10-07 17:08 
Det vil jeg også gerne vide? Du skal huske at købe et HDMI kabel med...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 06/10-07 17:39 
Zzap!>
Helt ufatteligt dumt at udelade BC!

Er der kommet nogen anslag på, hvor meget det koster for dem at inkludere det? Det vigtigste for dem må vel være at få prisen ned og hvis det er det her, som får salget til at antænde, synes jeg, at det er tabet værd.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 06/10-07 18:12, rettet 06/10-07 18:13 
Vil det sige at hvis jeg skal have en PS3 med bare nogenlunde bagudkompatibilitet, så er det sidste chance i dette efterår?

Jeg havde jo bestemt tænkt mig at anskaffe én, om ikke andet så fordi der findes så meget godt til PS1 og PS2 man kunne kigge på, og at PS3'en så vidt jeg havde forstået opskalerer de gamle spil til fornuftige opløsninger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/10-07 19:12, rettet 06/10-07 19:15 
Efter denne nye 40Gb udgave, hvor mange forskellige PS3'ere kan man så købe nu?? Er den lille ikke blevet droppet??

Så der er en 40GB, en 60GB og flere...??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/10-07 19:12 
Jeg har fundet et link med prisen...

Merlin
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ChronoChronoSkrevet 06/10-07 19:20 
De stopper vel ikke med at sælge en PS3 med PS2-BC?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/10-07 19:26 
Alle siger "så længe lager haves".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 06/10-07 20:07 
PalleJensen>
Efter denne nye 40Gb udgave, hvor mange forskellige PS3'ere kan man så købe nu?? Er den lille ikke blevet droppet??

Så der er en 40GB, en 60GB og flere...??

Med 40GB modellen får Europa model nr. 2.
USA har 2 modeller (60GB og 80GB) hvor 60GB modellen på vej ud.
Japan har vist 2 (20GB og 60GB).

Så selv om der er mange varianter har hver region to PS3 modeller. Til sammenligning har MS lige lanceret 360 model nr. 4 i Europa alene og Nintendo nøjes med een ;)
BeanoBeanoSkrevet 06/10-07 20:13 
dRxL>
Vil det sige at hvis jeg skal have en PS3 med bare nogenlunde bagudkompatibilitet, så er det sidste chance i dette efterår?

Jeg tror da bestemt de bliver ved med at sælge den store model for de kunder der vil have BC og memory card reader.

Undrer mig også at GS'en er fjernet for så meget kan det vel ikke have kostet at det er den dårlige PR værd?
Men så længe kunderne stadig har mulighed for at give ekstra og få det, så er det vel ikke så skidt igen med valgmuligheden.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/10-07 21:24 
Beano>
... og Nintendo nøjes med een ;)

Ja men de udskifter jo også deres maskiner med nyere versioner hvert halve år (GBA SP, DS osv..) :-D
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Zzap!Zzap!Skrevet 06/10-07 22:24, rettet 06/10-07 22:42 
Born2Play>
Næsten som alle konsoller før PS2? ;-)

Sony har jo netop kørt hårdt på med at Playstation linien er mere end "bare" konsoller, men en egentlig entertainment computer. De har også, indtil nu gjort meget ud af at holde BC med de tidligere modeller.
Der er en grund til, at de konsekvent bliver ved med at kalde den "Playstation" og ikke Master System, MegaDrive, Gamecube etc.

Bede-x>Er der kommet nogen anslag på, hvor meget det koster for dem at inkludere det? Det vigtigste for dem må vel være at få prisen ned og hvis det er det her, som får salget til at antænde, synes jeg, at det er tabet værd.

GSen er nok temmelig dyr fordi de ikke har kunne snige funktionaliteten ind i RSXen, men må have en seperat chip. Det er nok 200 - 300 kr. totalt (meget løst gæt baseret på anslået størrelse af chippen ud fra antallet af transistorer).
Men den er mere end pengene værd i det lange løb. Det kan godt være at den sælger bedre i at stykke tid, men mange vil blive skuffet når de opdager den manglende BC.
Måske vil de ikke ligefrem udsende høje klageråb, men det vil plante et kim af utilfredshed, som kan vokse hvis det bliver næret (noget som Sony har haft flair for, det sidste stykke tid).

Man kan ikke komme uden om, at det vil føles lidt fesent for Joe Casual at sidde og spille PS2 spil på sit gamle ledningsbundne hakkebræt af et Dualshock på sin gamle ustabile PS2 fra 2001, når han ved at den PS3 der står ved siden af, kunne have klaret det hvis ikke lige Sony havde haft en lidt for ivrig sparekniv fremme.

Så meget billigere er den jo egentlig heller ikke blevet, hvis man tænker på at der ikke er to spil og en ekstra controller med i prisen, plus det at BC ikke er med (så er det heller ikke sikkert at det er den nye rumble controller man får med). Alt i alt vil jeg faktisk sige at det er en rigtig dårlig deal. En vaskeægte "tard pack".
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 07/10-07 09:12 
Jeg vil næsten garantere at det ikke er Dual Shock 3 der er med i pakken når den først lanceres i november i japan.

Nu skal vi heller ikke glemme at 60GB modellen også får et hak i prisen. Iflg Eurogamers artikel ryger Value Pack bundlen ned fra £425 til £349,-. Dog bliver det uden en ekstra controller men stadig med to spil.
Hvis det samme prisfald sker i DK vil det betyde en vejl. pris på ca. 4100-4200,-.
dRxLdRxLSkrevet 07/10-07 09:27 
Så hvis jeg er rigtig snedig, og det ved alle at det er jeg jo :-p, så venter jeg til 60GB modellen kommer med Dualshock3 kontrollere?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 07/10-07 10:41 
Ja
What is the Matrix?
SephirothSephirothSkrevet 07/10-07 11:33 
Så vidt jeg har forstået vil 60GB-versionen udgå, hvorfor prisen sættes ned fra onsdag.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
JAAJAASkrevet 07/10-07 11:52 
Zzap!>Alt i alt vil jeg faktisk sige at det er en rigtig dårlig deal. En vaskeægte "tard pack".

Jeg er enig. Det værste er, at når lageret af 60GB er sluppet op, er "'tard pack" det eneste, man kan få i Europa. Skidt.
BeanoBeanoSkrevet 07/10-07 12:22, rettet 07/10-07 13:14 
Sephiroth>
Så vidt jeg har forstået vil 60GB-versionen udgå, hvorfor prisen sættes ned fra onsdag.

Hvor har du det fra?

Kan ikke lige se det nævnt i Sony pressemeddelelse eller i Eurogamers artikel - noget jeg har overset?

Hvis det kommer fra "så længe lager haves" forbeholdet så er det vel meget normalt med bundles - det kommer så bare en ny 60GB "value pack" bundle senere med andre spil.

EDIT: Ville også være ret fjollet at lancere en helt ny 60GB "value pack" bundle uden ekstra controller for så at udfase den med det samme ;)
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 11:16, rettet 08/10-07 12:44 
Lader til I fik ret...

"The 60GB Starter pack will remain on sale until stocks run out (a number of months, depending on territory.) Thereafter, the 40GB model will be the only SKU in the SCEE region," said Nick Sharples, director of corporate communications in Europe

Det var dog retarderet ikke at give forbrugerne det valg!

Og de introducerer en ny 60GB "value pack" som forsvinder få måneder efter?

Eurogamer: "60GB PS3 to be discontinued"
jaesjaesSkrevet 08/10-07 11:53 
Det er jo spilmediet du taler om. En verden hvor det meningsfyldte ikke giver mening, og hvor det kunderne synes er vigtigt, faktisk slet ikke er vigtigt, de ved det bare ikke, før konsolproducenterne siger det :)

Du har vel ret. Det giver udmærket mening, at fra nu af, kun at sælge SKU's, som ikke tilbyder BC. Men kun at sælge én SKU, der også på flere andre områder er skrabet er underligt og fjollet.
HankyHankySkrevet 08/10-07 12:01 
Hvor er det dog lamt. Så må jeg ud og finde mig en af de nuværende 60GB-pakker, inden de forsvinder.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 08/10-07 12:12 
Jeg skal lige have det her helt på det rene. Når de 60GB pakker der findes på markedet nu bliver udsolgt er det slut med bagudkompatible PS3'er?

Sikke da noget pis.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 12:35 
Ja, det er hvad SCEE udtaler... det er ikke pis... det er en 100% bæ-beslutning!
135 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig