X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny PS3 (40GB) pakke


Svar
SephirothSephirothSkrevet 04/10-07 21:51 
NeoGAF har en stor tråd om den kommende europæiske PS3-pakke, der angiveligt skulle få en vejl. pris på €399 (måske endda mindre), afsløres i morgen og udkomme før jul. Pakken er mere eller mindre blevet bekræftet af uofficielle kilder, så nu mangler vi bare en udmelding fra Sony selv.

Desuden lader det til, at 60GB-versionen vil udgå og måske erstattes af en større version.
Se hele indlægget


Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
135 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 08/10-07 12:37 
Er jeg den eneste, der er begyndt at se rotterne gøre klar til landgang? Jeg synes at Sony er begyndt at klippe nogle ret kedelige steder, for at kunne være med i kapløbet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MrCaseMrCaseSkrevet 08/10-07 12:39 
Ja der bliver godt nok klippet nogle ret store hæle og skåret et voldsomt antal tæer for at få sparket gang i det her ps3 projekt. Det er godt nok med vold og magt at prisen bliver banket ned.
Have you considered sucking less?
AmbyAmbySkrevet 08/10-07 12:40 
De gør vel bare klar til noget andet? En 80GB version?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 08/10-07 12:44 
Jeg synes det er langt ude Sony :-(

Ned af Bakke går det...
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 12:56 
Dark-Light>
De gør vel bare klar til noget andet? En 80GB version?

Det kunne man da håbe at de gør når 60GB modellen er udsolgt - ihvertfald direkte stupidt kun at have 40GB modellen som en mulighed.
MS har jo bevidst at 2 modeller fint kan lade sig gøre. Giv dog forbrugeren en valgmulighed!
CoreCoreSkrevet 08/10-07 14:11 
Dark-Light>
En 80GB version?

Ja, hvad med den?

Den er vel ikke skrabet for hardware på samme måde (?).

Og den er vel også bagudkompatibel, eller...?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AmbyAmbySkrevet 08/10-07 14:17 
Jeg synes det ville give lidt mening, hvis de laver 40GB version til dem, der gerne vil have den, og ikke gider BC.

Og de så udfaser 60GB for at komme med en 80GB. Altså en med en større HDD og ellers sammen funktionalitet. Muligvis også samme pris. Ellers ville beslutningen om en udfasning ikke give mening.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 08/10-07 14:23 
Jeg bliver helt mærkelig og vred til mode. PS3'en skulle jo netop være min mulighed for at udforske det lækre bag-bibliotek. Nu er jeg presset til at købe i en fart...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 08/10-07 14:28, rettet 08/10-07 14:28 
Lige efter deres plan :)
Men du bliver først rigtig vred når alle har hastet ud og købt en af de sidste 60GB og der så kommer en 80GB til samme penge :P
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
ChronoChronoSkrevet 08/10-07 14:30, rettet 08/10-07 14:37 
Men gør der det?

Hvor fås 60GB udgaven billigst? Uden spil - bare maskinen.

EDIT: Og hvad koster den i EB Games?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 08/10-07 14:33 
Er PS3'en egentlig bedre bagudkompatibel end 360'eren? Synes ihvartfald ikke 360'eren er så bagudkompibel som jeg først gik og troede...! Men det er da blevet bedre.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 08/10-07 14:37 
Jo, PS3'en, også de lidt mindre bagudkompatible udgaver, er langt mere bagudkompatible end X360. Sidstnævnte er faktisk til grin, med hensyn til bagudkompatibilitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 14:51 
Chrono>
Hvor fås 60GB udgaven billigst? Uden spil - bare maskinen.

Det finder vi nok snart ud af - de nye danske vejl. priser er vist ikke annonceret endnu. Mit gæt er ca. 4200,- vejl. for 60GB bundle der før kostede 5000,-.
RJKRJKSkrevet 08/10-07 15:06, rettet 08/10-07 15:06 
neros>
Er PS3'en egentlig bedre bagudkompatibel end 360'eren?

Jeg har ikke testet vanvittigt meget, men kort sagt har jeg oplevet følgende:

Xbox 360: Så godt som ingenting fungerer, og hvis det gør, så virker det ikke ordentligt alligevel.

PlayStation 3: Alt fungerer uden problemer og er generelt nemmere end at bruge en rigtig PS2.

Det er selvfølgelig ikke det komplette billede, men tilpas til at jeg ikke gider røre BC på 360'eren overhovedet, og har pakket min PS2 sammen for at bruge min PS3 til PS2-spil i stedet. Det er i min optik pt. den eneste gode grund til at have en PS3 som spillemaskine :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 08/10-07 15:17, rettet 08/10-07 15:40 
Jeg er selvfølgelig enig i at 360'ens bagudkompatibilitet generelt set er en joke, men vil dog lige indskyde, at visse titler fungerer upåklageligt. Den er bagudkompatibel med enkelte udvalgte titler i stedet for at være overordnet bagudkompatibel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 08/10-07 15:22 
Beano>
Mit gæt er ca. 4200,- vejl. for 60GB bundle der før kostede 5000,-.

Så 60GB pakken uden spil kommer måske under 4000? Jeg gider ikke de spil der følger med (uanset hvilke det bliver) og jeg vil ikke bruge ekstra penge på en controller uden rumble. Det skal bare være maskinen i først omgang.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 08/10-07 15:35 
Wehner>
Jeg er selvfølgelig enig i at 360'ens bagudkompatibilitet generelt set er en joke, men vil dog lige indskyde, at visse titler fungerer upåklageligt.

Det gør de da sikkert (Halo 2), men hvor fedt er det at rode en masse med at få skidtet til at køre, og så halvvejs inde i spillet finde ud af at der er en eller anden bug, så man ikke kan komme videre og dermed miste hvad man har spillet?

Summa summarum: jeg gider ikke BC på 360'eren, og jeg kan ikke se noget alternativ til at beholde sin gamle Xbox.

Og tilbage til PS3 :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 08/10-07 15:41 
Vi er sådan set heller ikke uenige Rune, så vi kommer ikke særlig langt off-topic alligevel :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 15:46 
@Chrono: Ved faktisk ikke om du kan få 60GB uden spil længere, men det er jo bare at ringe rundt når prisnedsættelsen står igennem ;)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/10-07 19:22 
Er det smart at gøre en 40GB der ikke kan spille PS2 spil til den eneste sku i EU?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 19:24 
Tror du får svaret ved at læse de sidste 3-4 dages posts i denne tråd ;)
SephirothSephirothSkrevet 08/10-07 19:45 
Jeg har personligt ikke brug for BC i min PS3, da en stor del af mine PS1- og PS2-titler er fra andre regioner. Kortlæser har jeg ikke brug for, så længe der er USB-indgange.
Jeg glæder mig til at joine PlayStation-familien igen på onsdag med min "tard pack" ;)

Det lader nu også til at 40GB-versionen vil erstatte 60GB-modellen i USA.

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/10-07 19:49, rettet 08/10-07 19:51 
Jeg vil også gerne have en tard konsol, men hvad sker der når mr. casual putter PS2 spil i konsollen? Det vil da generere dårlig stemning omkring PS-brandet.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 08/10-07 19:49, rettet 08/10-07 19:50 
@Sephiroth: Den nye 40GB model skal dog stadig kunne køre PS1 spillene da det foregår 100% gennem software (svjv).
ChronoChronoSkrevet 09/10-07 10:13 
Der må da sidde nogle spilbutik-ansatte som ved hvad prisen på 60GB udgaven bliver i morgen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
rapsacrapsacSkrevet 09/10-07 10:36 
merlins hjemmeside siger 4299,-

ps3
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
ChronoChronoSkrevet 09/10-07 12:03 
Så mangler vi bare prisen på 60GB uden spil og ekstra controller. Hvem har så den?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 09/10-07 12:31 
Så mister japanerne også PS2 BC:
http://www.scei.co.jp/corporate/release/071009ae.html

Tilgengæld får de en hvid PS3 med Dualshock 3 controller.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 09/10-07 12:34 
"Wii er hvid så det er bare det vi skal gøre for at sælge!" ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/10-07 12:45 
Hvorfor går X360 så fra hvid til sort? :-)
BeanoBeanoSkrevet 09/10-07 13:01 
Omvendt-markedføring for at snyde fjenden ;)
dRxLdRxLSkrevet 09/10-07 13:11 
Idioter!

Men jeg skal da have deres (forbandede?) hardware alligevel :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SephirothSephirothSkrevet 09/10-07 18:40 
Nogen der ved om butikkerne får dem i morgen? Jeg har været rundt i diverse butikker her i København, og de fleste steder har ikke engang hørt om den nye model.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/10-07 19:18, rettet 09/10-07 19:18 
Sony om PS2-BC: "To ensure accurate software emulation for the majority [of PS2 games] would be technically challenging, time consuming and costly. As we have mentioned on several occasions, our engineering resources are now focused on developing new and innovative features and services for the PS3 and, as a result the 40GB model does not have backwards compatibility with PS2 titles."

Det var under 1 år Sony støttede op om BC mod PS2. Det virker ærlig talt lidt som om, at de kaster håndklædet i ringen på dette punkt. Det er måske en logisk reaktion fra en forretning, som er under press og måske klogt at fokusere på maskinens primære funktioner. Spørgsmålet er bare, hvor meget Sony undervurderer deres køberes behov for at kunne spille PS2 spil.

Microsoft løser bestemt heller ikke issuet særlig godt, men de prøver da i det mindste. :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/10-07 19:40 
På den anden side ser vi jo uge efter uge, at PS2-salgene slår eller ligger på linie med PS3-salget i Japan (i dén dérsens anden tråd). Så Sony får da langet nogle konsoller over disken.

Er tallene anderledes i USA/EU?
BeanoBeanoSkrevet 09/10-07 19:53 
PalleJensen>
Microsoft løser bestemt heller ikke issuet særlig godt, men de prøver da i det mindste. :)

Gør de? ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 09/10-07 20:44, rettet 09/10-07 20:47 
Noget jeg synes er næsten lige så slemt er at de f@ndme også stryger SACD supporten!
Det var 10 - 20% af grunden for mig til at købe en PS3. :C

Also, Phil Harrison for et år siden:
"Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2, and now PS3."

http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=55108

\'0'/
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 09/10-07 21:04 
Jeg forstår heller ikke helt, hvordan man kan sige at storage = power, og så udfase alt andet end 40Gb-modellen i EU. Jeg håber de kommer med en større model.

I Australien kommer den handicappede 40Gb-udgave iøvrigt til at koste det samme som 60Gb-modellen. Stakkels kængurufolk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 21:18 
PalleJensen>
Microsoft løser bestemt heller ikke issuet særlig godt, men de prøver da i det mindste. :)

Sikke noget vrøvl. De har lige netop _ikke_ prøvet. Bred bagudkompatibilitet har der aldrig været noget der ligner. De kastede håndklædet i ringen fra starten, og var tilfredse så længe Halo, Barbie's Horse Adventure og NBA Live 2004 kørte nogenlunde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 09/10-07 21:34 
Jeg tror Palle mener at de fortsat har kompatibiliteten, og det har Sony ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/10-07 21:39 
Zzap!>
Noget jeg synes er næsten lige så slemt er at de f@ndme også stryger SACD supporten!

Huh... hvor har du læst det?
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 21:43 
Herold>
Jeg tror Palle mener at de fortsat har kompatibiliteten, og det har Sony ikke.

Men hvilken kompatibilitet? Den er jo lige til at lukke op og lave nummer to i alligevel. Så godt som ubrugelig. Der har aldrig været noget at opgive.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 09/10-07 21:45 
De har stadig illusionen af BC ;)
silverstarsilverstarSkrevet 09/10-07 21:45 
PalleJensen>
Sony om PS2-BC: "To ensure accurate software emulation for the majority [of PS2 games] would be technically challenging, time consuming and costly. As we have mentioned on several occasions, our engineering resources are now focused on developing new and innovative features and services for the PS3 and, as a result the 40GB model does not have backwards compatibility with PS2 titles."

Nu er det jo fristende at rushe ud og købe 60GB versionen med BC intakt, men jeg er lidt bekymret for, om vi nu kan regne med at der stadig vil blive arbejdet på at gøre BC bedre så den understøtter flere PS2 spil. Hvis Sony vælger at satse på nye titler til PS3 og udfaser BC-understøttelse, hvad betyder det så for udbyggelsen af det eksisterende BC-katalog? Må vi bare leve med at de PS2-titler, der ikke understøttes idag eller har store "issues" på PS3'en aldrig kommer til at køre på PS3?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 09/10-07 21:45, rettet 09/10-07 21:51 
Naiera>
Men hvilken kompatibilitet? Den er jo lige til at lukke op og lave nummer to i alligevel. Så godt som ubrugelig. Der har aldrig været noget at opgive.

Microsofts X antal spil er alt andet lige bedre end Sonys kommende nul spil. Nej, det er ikke optimalt, men Sony er dem der har blæst mest i BC-trompeten og Microsofts mangel på samme, så det er ret ironisk at de nu klipper snoren til lige netop den funktionalitet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 09/10-07 21:51 
Beano>
De har stadig illusionen af BC ;)

God måde at formulere det på :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/10-07 23:19 
Herold>
Microsofts X antal spil er alt andet lige bedre end Sonys kommende nul spil. Nej, det er ikke optimalt, men Sony er dem der har blæst mest i BC-trompeten og Microsofts mangel på samme, så det er ret ironisk at de nu klipper snoren til lige netop den funktionalitet.

Det var sådan set præcis det der var min pointe... :) Men som sagt, er det en handling af et presset firma og hvis det kan hjælpe dem ud af suppedasen, er der ingen der kan bebrejde dem beslutningen - uanset om man synes den er dum eller ej.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
VolcVolcSkrevet 09/10-07 23:39 
Jeg forstår det ikke helt. De siger at de vil sænke prisen på de nuværene modeller med 5000 yen. Betyder det at de bliver ved med at lave dem?

Men man kan da få sig en 60gb japansk ps3 for 2463kr med de nuværende kurser fra www.kakaku.com ^^
http://kakaku.com/item/20504010112/

Der stod i øvrigt også at den nye model vil gå fra 4 usb-porte til 2.
http://mainichi.jp/enta/mantan/news/20071009mog00m200024000c.html
Ps3 får i øvrigt spået en dyster fremtid i en anden artikkel fra den avis (som er en af de aller største).
HeroldHeroldSkrevet 09/10-07 23:42 
PalleJensen>
Det var sådan set præcis det der var min pointe... :) Men som sagt, er det en handling af et presset firma og hvis det kan hjælpe dem ud af suppedasen, er der ingen der kan bebrejde dem beslutningen - uanset om man synes den er dum eller ej.

Ja, lige præcis. Det er fuldt ud forståeligt hvorfor de gør det. Og hamrende grinagtigt, deres udtalelser taget i betragtning. Hovmod står for fald. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 09/10-07 23:46 
Volc>
Men man kan da få sig en 60gb japansk ps3 for 2463kr med de nuværende kurser fra www.kakaku.com ^^
http://kakaku.com/item/20504010112/

Sender de til Europa?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
135 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig