X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Processor blevet dårlig?


Svar
heheheheSkrevet 03/10-07 09:46, rettet 03/10-07 10:10 
hej sagen er at min 1,5 år gamle hp notebook (dv5134eu) er blevet forfærdelig langsom.
jeg er rimelig sikker på at det er processoren.

her er specifikationerne

1,7 ghz (skulle der være men den skriver i commen at der er 0,787 på den hvilket er alt alt for lidt)
265 mb grafik (delt)
896 mb ram

den burde kunne køre spil som counter strike source og prince of persia the 2 thrones uden lack men det kan den ikke

håber der er nogle der kan hjælp mig

og kan man eventuelt skifte sin processor ud for ville rigtig godt have en dual core processor (eller måske en quad core når de blev bærbare)
ElgenElgenSkrevet 03/10-07 10:31 
Nu siger du processoren, men hvornår har du sidst reinstalleret dit styresystem?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
seebergseebergSkrevet 03/10-07 10:49 
Hvis du ikke vil geninstallere dit styresystem er der tre gode måder at optimere din bærbare.
1. Tjek for spyware (F.eks. Ad-aware)
2. Kør diskdefragmentering - gerne mere end en gang (findes under stien: Start->programmer->tilbehør->systemværktøjer)
3. Kør registrerings-cleaner (F.eks. Eusing Registry Cleaner)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Zzap!Zzap!Skrevet 03/10-07 11:16 
Min erfaring er at disc defrag ikke hjælper. Ikke noget jeg kan mærke i hvert fald. Og så er det fuldstændig latterligt at der kræves 20% fri plads for at få det til at virke.
Spybot, Ad-Aware og C Cleaner er derimod mine weapons of choice. Og så sørg altid for at have mindst en 1Gb ledig plads på HDDen til virtual memory.

Windows er et lorte styresystem (uanset version) så det er bare et spørgsmål om at få det til at køre tåleligt, helt godt bliver det aldrig.
Lige så snart du rent faktisk begynder at bruge det og installerer drivere og programmer, så begynder det at gå ned ad bakke.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 03/10-07 12:39 
hehe>
jeg er rimelig sikker på at det er processoren.

1,7 ghz (skulle der være men den skriver i commen at der er 0,787 på den hvilket er alt alt for lidt)

Hvor henne mener du præcis, den skriver 0,787?

Du kan evt. tjekke, om du er kommet til at aktivere en funktion, som er beregnet på at spare på strømmen eller neddrosle blæserne. Min bærbar har fx en knap til dette, og når den er aktiveret bruger processoren kun ca. 2/3 af sin kraft. På min pc kan det dog ikke læses nogle steder i Windows, så vidt jeg kan se.

og kan man eventuelt skifte sin processor ud for ville rigtig godt have en dual core processor (eller måske en quad core når de blev bærbare)

Normalt ikke i bærbare. Men det er vel heller ikke problemets kerne. Din pc har jo føltes hurtigere, skriver du.

Udover de allerede nævnte forslag kan du også prøve et andet antivirus-program, hvis du har opdateret det gamle eller skiftet til et nyt. Antivirus-programmer kan godt trække nogle kræfter ud, hvis de er dårligt optimeret.
QQSkrevet 03/10-07 12:55 
Formater før du prøver andet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 03/10-07 13:08 
Normalt er det spild af tid, med mindre man har et image af Windows og de mest benyttede programmer. Det er væsentlig hurtigere at tjekke for spyware samt at rydde op i registreringsdatabasen med et program til dette formål :)

Formatering er selvfølgelig fint, hvis man ikke kan finde frem til kernen i problemet, og hvis man har en fornemmelse af, at problemet er software-relateret, naturligvis.
heheheheSkrevet 03/10-07 18:34, rettet 03/10-07 18:40 
tak for alle de gode og hurtige svar :)...

men det er desvære ikke fordi jeg trænger til at formatere at den er langsom, eller pga spyware eller virus fordi jeg formaterede den for omkring 1 måned siden og den blev ikke hurtigere af det desvære :(
derefter brugte jeg 70 minutter på at få tjekket om min hartdisc var i orden (inde i bios) den bestod testen.

det er inde i kontrolpanel at den skriver at det er en 0,787ghz processor, og inde i prince of persia

ps er enig med dig zapp windows er noget lort... næste gang jeg køber com, køber jeg en maq eller bruger linux
ElgenElgenSkrevet 03/10-07 19:24 
hehe>
... næste gang jeg køber com, køber jeg en maq eller bruger linux

hehe, held og lykke med at få en Linux- eller MacOS-maskine til at køre HalfLife2, Halo3 og Oblivion };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/10-07 19:58 
Hvad skriver din comp. inde i bios omkring processor-hastigheden?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 03/10-07 22:11 
hehe>
det er inde i kontrolpanel at den skriver at det er en 0,787ghz processor, og inde i prince of persia

Det lyder godt nok suspekt og som en mulig fejlkilde - uden at jeg på nogen måde er ekspert, så det er med forbehold ;)
heheheheSkrevet 04/10-07 08:58, rettet 04/10-07 09:13 
inde i bios skriver den at det er en 1,8 ghz men bios tjekker da heller ikke hvor hurtigt den kører skriver den ikke bare hvor meget der står??... er det sådan at jeg skal få sent den ind til hp eller nogen der har hørt om det her før??


ps hvis jeg får en maskine som aldrig giver mig bøvl (det udelukker linux ved godt) så kan jeg godt undvære at spille dem på pc
JesperJesperSkrevet 04/10-07 19:38 
hehe>
ps hvis jeg får en maskine som aldrig giver mig bøvl (det udelukker linux ved godt) så kan jeg godt undvære at spille dem på pc

Det er vidst utopi at tro man kan få sådan en maskine :)
heheheheSkrevet 04/10-07 23:31 
ja ved godt at det ikke er helt muligt. men ved at man slipper for sådan som virus og de overordnede windows problemer i mac..
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/10-07 00:05 
Det kan egentlig godt være den bare aflæser specs. Hvad skriver den under opstart, forudsat at du har en gængs opstart, der viser medie-enheder og processor-MHz? (Den viser hvertfald hvad din reele processorhastighed)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig