X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Force Unleashed


Svar
nerosnerosSkrevet 02/10-07 12:33, rettet 03/10-07 08:00 
Jeg mente der var sådan en tråd om dette kommende Star Wars spil, men kunne ikke finde den. Så jeg undskylder hvis jeg i min søgning ikke har været grundig nok ;-)

Men det ser da lovende ud. Jeg er bare ikke så glad for at George Lucas er så meget med ind over selve spillet. Han har misted den lidt her på hans gamle dage.

Gamespot
Bashful Neophyte
127 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 16:38 
Konsolkongen>
Jeg synes at billedet her: http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160732/original.jpg
Viser en langt større detaljegrad på 360 versionen. På de andre billeder ser 360-eren en del mere allised ud, men om det har noget med indstillingerne på dit tv at gøre skal jeg ikke kunne sige :)

Helt enig K. Eksemplet på hvad jeg mente med afstandsforskellende er tydligst hér
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160731/original.jpg

Gulvet ser meget bedre ud på 360'eren men til gengæld er der en del jaggies på den skrå streg langs gulvet i venstre side af billedet
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 16:48, rettet 25/08-08 16:52 
Fik lige fyret nogle billeder af ;)

Xbox 360:
Star Wars: The Force Unleashed
Fuld billede: http://www.bean.dk/pr/360/360_IMG_1675.JPG

PS3:
Star Wars: The Force Unleashed
Fuld billede: http://www.bean.dk/pr/PS3/PS3_IMG_1693.JPG


Xbox 360:
Star Wars: The Force Unleashed
Fuld billede: http://www.bean.dk/pr/360/360_IMG_1679.JPG

PS3:
Star Wars: The Force Unleashed
Fuld billede: http://www.bean.dk/pr/PS3/PS3_IMG_1700.JPG


Xbox 360:
Star Wars: The Force Unleashed
Fuld billede: http://www.bean.dk/pr/360/360_IMG_1687.JPG

PS3:
Star Wars: The Force Unleashed
Fuld billede: http://www.bean.dk/pr/PS3/PS3_IMG_1705.JPG

Begge konsoller via HDMI i 720p med full-range RGB.

Vedr. tearing, så forsvandt det (stort set) på 360 ved at sætte opløsning til 720p og lade min TV opscalere i stedet.
Så Xbox'en 720p->1080p scalering kan give tearing på samme måde som VGA i de høje opløsninger.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-08 16:59 
Dine billeder får begge versioner til at se langt mere identiske ud. Reflektionerne i gulvet ser dog stadig noget bedre ud på 360'eren. Men hvis forskellen er dét og tearing så vælger jeg stadig PS3-versionen :)

Skidt at 1080p opskalering giver tearing. Så skulle man måske bare smide skidtet i permanent 720p når der alligevel ikke er nogen spil der kører rigtig 1080p?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 17:08 
Jeg vil også køre i 720p fremover på 360 og så bare skifte til 1080p for Geometry Wars 2 og andet der SKAL i 1080p ;)

Overrasker mig at der er så stor forskel mht. tearing fra 1080p til 720p, for det er ret slemt i 1080p.
nerosnerosSkrevet 25/08-08 18:05 
Nu har jeg lige prøvet demoen og det ser da godt ud. Hvis man får Star Wars feber bliver det her et must. Synes det var lidt svært at lave "target" på de forskellige ting. Grafikken er flot uden at være prægende. Jeg fik ingen WOW-oplevelse, men måske er jeg bare træt.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 25/08-08 18:29 
Nu bevæger jeg mig nok ind i noget jeg ved for lidt om, men ser PS3ens textures ikke mere detaljerede ud? I closeup'et af hans ansigt synes jeg at detaljerne i huden (panden og kinderne) virker mere klart defineret på PS3en? Jeg taler om porerne i huden på ham.

Måske synes jeg også at væggepladerne i billede 2 (i venstre side) på PS3 ser mere realistiske ud og på 360eren ser noget glattede ud. Der er dog ingen tvivl om at gulvet er flottere på 360eren.

Men det er jo også så pisseligegyldigt i virkeligheden.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 25/08-08 18:49 
Beano>
Overrasker mig at der er så stor forskel mht. tearing fra 1080p til 720p, for det er ret slemt i 1080p.

Vel egentlig ikke så underligt igen. Tearing er jo en performance ting. Når Vsync er slået fra i et spil, så vil man opleve tearing istedet for drop i frameraten. Og da 1080P er mere stressende for hardwaren, så er resultatet af masser af action af man får tearing.

Bliver interessant om de får optimeret X360-udgaven nok til at det ikke er et issue i det færdige spil. Ellers kunne de komme udenom det ved at lade spilleren få muligheden for at vælge Vsync i menuen. Det gjorde man i Saint's Row og det fungerede fint. Frameraten var en lille smule lavere, men tearing blev elimineret.
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 18:51 
la0s>
Nu bevæger jeg mig nok ind i noget jeg ved for lidt om, men ser PS3ens textures ikke mere detaljerede ud? I closeup'et af hans ansigt synes jeg at detaljerne i huden (panden og kinderne) virker mere klart defineret på PS3en? Jeg taler om porerne i huden på ham.

Refererer du til mine billeder?

Billederne er jo taget med kamara af et bevægende billede på skærmen og ikke frame-grabs, så den forskel er sikkert bare en anelse slør i 360 billedet (pga, bevægelsen) og ikke en reel forskel i textures. Svært at tage helt gode billeder af et bevægende billede på en TV skærm. Jeg kan ihvertfald ikke se det er mere detaljeret med mine blotte øjene ;)
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 18:54, rettet 25/08-08 18:55 
Jmog>
Vel egentlig ikke så underligt igen. Tearing er jo en performance ting. Når Vsync er slået fra i et spil, så vil man opleve tearing istedet for drop i frameraten. Og da 1080P er mere stressende for hardwaren, så er resultatet af masser af action af man får tearing.

Korrekt - men overraskelsen er at det er SÅ stor forskel i spillet da jeg normalt ikke ser så meget tearing i Xbox spil igennem 1080p. Men i TFU er det nok bare "dråben" der får tearing til at vise sit grimme ansigt ;)

V-sync option skulle være en option i alle spil med tearing, men nok noget de ofte ikke vil lave da det jo kan fortolkes som en indrømmelse af problemet :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-08 18:54 
Jeg synes også de to billeder ser helt identiske ud. Billedet er en lille smule mørkere på 360. Måske det er forskellen du kan se La0s?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 18:58, rettet 25/08-08 18:59 
Jeg er paf over hvor tæt det lykkedet mig at tage de to første billeder - ikke mange millisekunder fra hinanden. Ligner næsten fusk... hvis det ikke lige havde været for uret i nederste hjørne ;)

(og jeg har INGEN PhotoShop skillz!)
la0sla0sSkrevet 25/08-08 19:02 
Så er det nok pga af billedet, jeg synes bare at da jeg tabbede frem og tilbage mellem de to billeder og fokuserede på hans pande eller kinder, så virker selve hud-detaljer graden, de der bumps og porer/teksturer i huden bare mere detaljerede og mindre blurry på ps3eren end på 360eren.

Men det kan nemt være den slemme fotografs tics der har forårsaget det :D

anyway jeg har kun en 360er, så jeg kan ikke rigtig få noget ud af det :D
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 19:10 
la0s>
Men det kan nemt være den slemme fotografs tics der har forårsaget det :D

Tør ikke tænke på hvor slemt det havde været hvis jeg ikke havde stillet kameraet et fast sted :)

la0s>
anyway jeg har kun en 360er, så jeg kan ikke rigtig få noget ud af det :D

Udfra mit setup så er det lige meget da de to udgaver er så godt som identiske og tearing sagtens kan undgås (eller kraftigt minimeres) på 360. Ihvertfald hvis man kan vurdere det udfra demoen ;)
nerosnerosSkrevet 25/08-08 22:01 
Er i ved at afgøre hvilken version af spillet det ser bedst ud med en millimeter konkurrence, (metafor) ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 22:03 
Det er serious business ;)
la0sla0sSkrevet 25/08-08 22:10 
Hahaha.. jeg tvivler på at jeg nogensinde køber spillet, i hvert fald bliver det fra tilbudskassen.. hehe kom bare til at kigge og synes der var en forskel at spore :D

Men ja som jeg skrev det er jo meget ligegyldigt.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 25/08-08 22:21 
Faktisk lagde jeg også mærke til det ;-)
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 25/08-08 22:36 
Haha det var godt... troede jeg opdigtede ting :D

Men er spillet egentlig godt. Jeg kan huske at have læst at det blandt folk hos Lucas Arts havde fået et pænt dårligt ry, og at visse previews var forholdsvis hårde ved det. Et eller andet med en fyret developer (ved godt hvad det lugter af) snakkede om at spillet var sølle.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 25/08-08 23:12 
Er det bare i demoen man kun kan være ond? Jeg gider da ikke hjælpe Vader.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 23:41, rettet 25/08-08 23:43 
neros>
Er i ved at afgøre hvilken version af spillet det ser bedst ud med en millimeter konkurrence, (metafor) ;-)

Nærmest omvent :)

Chrono>
Er det bare i demoen man kun kan være ond? Jeg gider da ikke hjælpe Vader.

Jeg har på fornemmelsen at man trodser Vader senere i spillet, så... ;)
nerosnerosSkrevet 25/08-08 23:46, rettet 25/08-08 23:47 
la0s>
Men er spillet egentlig godt.

Nu er det jo en demo, men der er jo ikke særlig lang tid til det udkommer. Jeg synes faktisk det har elendig styring hvilket virkelig skuffer mig :-( F.eks så er det target-system helt hen i vejret og når man drejer kameraret rundt om sin hovedperson går det alt alt for langsomt. Jeg synes simpelthen der er for mange tekniske små fejl hist og pist. f.eks oplevede jeg op til 5 gange lige for lidt siden at den kunstige intelligens som spillets programmøre ellers har udråbt til det helt store ikke kunne finde ud af om man ramte sin modstander med sit lyssværd eller the force. Dybt dybt alamerende hvis man spørger mig. Så alt i alt jeg er godt nok ikke særlig glad for den her demo det lugter af for mange fejl og dårligt gennemtænkt. Måske man ikke skulle ha brugt selve opfinderen af universet så meget til at udveksle ideer og gode råd, og i ved hvem jeg mener ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 25/08-08 23:56 
neros>
Måske man ikke skulle ha brugt selve opfinderen af universet så meget til at udveksle ideer og gode råd, og i ved hvem jeg mener ;-)

Holy tap dancing Jebus? :)
HeroldHeroldSkrevet 26/08-08 00:49, rettet 26/08-08 00:50 
neros>
Jeg synes simpelthen der er for mange tekniske små fejl hist og pist. f.eks oplevede jeg op til 5 gange lige for lidt siden at den kunstige intelligens som spillets programmøre ellers har udråbt til det helt store ikke kunne finde ud af om man ramte sin modstander med sit lyssværd eller the force.

Du ved godt at man faktisk ikke kan bruge et lyssværd ordentligt uden The Force, ikke? :D

Hvordan er det den kunstige intelligens skal kende forskel? Råber de "Please don't saber me!" i din version, når du force pusher dem, eller hvordan?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/08-08 04:02 
Jeg lagde mærke til at der over intercommen nogen gange er en der melder "Unnecessary force is authorized" hvilket er en pænt morsom beskrivelse af hvor onde Emperiet er :)
JmogJmogSkrevet 26/08-08 04:56 
Det eneste der decideret var en anke for mig, var at der overhovedet var et targetingsystem. Det burde klart være muligt bare at sigte på en person/objekt og så bruge kraften på vedkommende. Det fungerede i Psi Ops.
nerosnerosSkrevet 26/08-08 08:23, rettet 26/08-08 08:24 
Herold>
Hvordan er det den kunstige intelligens skal kende forskel? Råber de "Please don't saber me!" i din version, når du force pusher dem, eller hvordan?

Haha nej ikke lige frem mere i retningen af "no don't please this game is so bad" ;D

Vil det sige at man skal holde force knappen nede mens man "saber" løs? Der er for mange knapper i det her gameplay til en gammel mand som mig ;-)

Arrgh well det som irritere mig mest er, at det går for langsomt hvor er mit Ninja Gaiden Sigma!
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 26/08-08 08:47 
Ahr come on Neros, jeg kan finde ud af det, så kan du sgu også ;P

Saber og force er to vidt forskellige ting, der er ikke så mange knapper at holde styr på faktisk, medmindre du vil bruge alle forces på en gang ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 26/08-08 12:50, rettet 26/08-08 12:51 
Kan se at OXM har givet spillet 7.5/10 hvilket ikke er lovende :!

TFU på Gamerankings
SonicSonicSkrevet 26/08-08 13:02 
Uh oh :S
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/08-08 13:07 
Neros:
Var der så egentlig tale om tekniske fejl i spillet, eller var det mangel på mestring af kontrollen fra din side der var tale om? - det kunne være rart at få det tydeligt opklaret...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 26/08-08 13:20 
Beano: Hvis 5 er midten af skalaen, så betyder 5 middel, og så er 7.5 da et godt stykke over middel... Eller hvordan er det nu det er :-)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 26/08-08 13:23 
Men for OXM er 7.5 en lav score :)
nerosnerosSkrevet 26/08-08 13:33 
Echelon VI>
Neros:
Var der så egentlig tale om tekniske fejl i spillet, eller var det mangel på mestring af kontrollen fra din side der var tale om? - det kunne være rart at få det tydeligt opklaret...

Begge dele min ven!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/08-08 15:32 
Så må du jo tydeliggøre hvordan disse tekniske fejl kommer til udtryk. Hvordan oplever du at fjenderne ikke kan kende forskel på force-kræfter og dit lyssværd?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RitesRitesSkrevet 26/08-08 15:33 
7.5 for en Star Wars spil er i hvertfald nok til at få mig til at købe det.

Historien i sig selv skulle være ganske fed. Men man kunne selvfølgelig også bare købe bogen :)
» a winner is you «
nerosnerosSkrevet 26/08-08 15:41 
Echelon VI>
Så må du jo tydeliggøre hvordan disse tekniske fejl kommer til udtryk. Hvordan oplever du at fjenderne ikke kan kende forskel på force-kræfter og dit lyssværd?

Tror ikke jeg gider det her idag find en anden at hakke på.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 26/08-08 15:57, rettet 26/08-08 15:57 
Jeg er efterhånden begyndt at ignorere anmeldelser, og karakter. Og bedømmer bare ud fra trailere og demo'er om jeg vil købe det eller ej. Jeg springer også gerne developer walkthroughs over. Man bliver efterhånden bombaderet med info og film om spillene, at man ofte bliver helt mættet inden spillene overhovedet udkommer.

Unleashed demo'en var helt perfekt. Den viser godt hvordan spillet spilles, og viser lige lidt skill upgrate, og en lille boss fight, og slutter af med en kort trailer som viser lidt mere af spillet. Det er nok for mig til at jeg vil købe spillet ud fra demo'en. Jeg har ikke brug for at se mere om spillet nu, før disken sidder i min maskine.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 26/08-08 16:48 
Spilmekanikken kan jeg også li' men er nysgerrig mht. variation, levels, længde og evt. tekniske problemer, så derfor er anmeldelser relevante for mig :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/08-08 18:04 
Beano>
Kan se at OXM har givet spillet 7.5/10 hvilket ikke er lovende :!

Well de gav Bladestorm 7/10 og det er jeg helt skudt i... Men det skal selvfølgelig ikke sammenlignes med noget. Jeg er ligesom andre også spændt på hvordan holdbarheden er på sigt i spillet. Den første bane var meget sjov og det ser ud til at der er nogen spændende lokaliteter fra trailere osv men nu må vi se om historien holder og er med til at gøre spillet interessant.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/08-08 18:17 
Neros: Det var skam ik for at hakke paa dig. Du naevner at der er tekniske fejl i spillet, og derfor er jeg selvfoelgelig interesseret i at faa opklaret hvad du mener, da jeg nok skal have spillet. Hvis det blot handler om lidt begynder besvaer er der da ingen skam i at indroemme det, ligesom der ikke er nogen grund til at blive sur over et spoergsmaal, blot fordi man foeler sig ramt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 26/08-08 21:13, rettet 26/08-08 21:18 
Jeg blev ikke sur men irreteret ;-)

De tekniske fejl jeg lagde størst mærke til var at, f.eks i cut-scenes passede mund bevægelserne ikke særligt godt til hvad der blev sagt. Det er ikke noget jeg normalt lækker mærke til men sjovt nok her i dette spil? Det er for ringe lavet IMO. Force/saber combat whatever synes jeg ikke virker optimalt set i det lys af, at det er en træls omgang trykken på knapper som på en eller anden måde bare ikke lige passer til mine fingre. Måske til andres hænder og så er det jo ganske fint, and then go buy it if you like! Dette spil virker alt for tungt at danse med jeg er til hurtige action spil a al Ninja Gaiden Sigma f.eks når vi snakker denne action genre. Begynder besvær måske, men jeg er træt af spil hvor man skal over en vis form for begynder tærskel før man kan lide det. Jeg kan faktisk godt lide spil som tager tid at sætte sig ind i bare ikke lige den her slags.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-08 01:35, rettet 27/08-08 01:37 
Det var dog et meget selvmodsigende indlæg :)

Ninja Gaiden (Sigma) er jo netop inden for denne genre, og kræver da om nogen af spillene inden for den, tid at sætte sig ind i, inden man formår at beherske det. Med hensyn til kompleksiteten i styrringen vil jeg give dig ret i, at den måske ikke ligger lige til højre-benet i Unleashed, men det gjorde den for mit vedkommende heller ikke i Ninja Gaiden Sigma. Hastigheden synes jeg nu egentlig er noget a la den samme, når man har mestret mekanikken bag Unleashed (nu kan jeg selvfølgelig kun tale ud fra demoens muligheder).

I mine øre lyder det som om du ikke helt har givet Unleashed en fair chance, dermed ikke sagt at jeg synes at demoen er vanvittig fantastisk. Blot synes jeg at det er ærgerligt, at bestemme sig for at være stædig, blot fordi man er blevet lidt gammel, og skal have en længere tilvænings-periode inden man kan nyde de kvaliteter spillet tilbyder :) Med andre ord, kan spillet jo altså ikke gøre for de skavanker du har påtaget dig gennem livet.

En meget subjektiv vurdering er selvfølgelig altid velkommen, men du må også forvente at denne bliver udfordret - måske endda med et glimt i øjet, og en skarp sarkasme ytret i al venskabelighed ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 27/08-08 08:17, rettet 27/08-08 08:36 
haha jo helt sikkert og selvfølgelig forventer jeg min vurdering bliver udfordret. Ellers er der jo ikke noget ved det.

Jeg bliver nødt til at sige at Ninja Gaiden Sigma går meget hurtigere end Unleashed og kan ikke sammenlignes i hastighed. Jeg siger ikke det er forskellig genre. Ninja Gaiden's gameplay har måske en lidt mere simple opbygning og det kan jeg lide da jeg jo som du skriver er ved at komme op i årene ;-) Noget andet er det er ikke fordi jeg er stædig omkring det, men mere fordi Unleashed lugter af et ringe spil IMO.

Meeeeeeen så gammel er jeg nu heller ikke... Lol! Tror måske jeg er det største barn her inde ;-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 27/08-08 09:51 
neros>

Meeeeeeen så gammel er jeg nu heller ikke... Lol! Tror måske jeg er det største barn her inde ;-)


Det tager jeg som udfordring Xp
la0sla0sSkrevet 28/08-08 20:19 
Nå. Ja. Så prøvede jeg lige dén demo.

Jeg er lettere uimponeret. Det er en af den slags spil der virkelig kunne bruge et par måneders finpudsning. Man kan en masse ting og sager, men det er bare svært at gøre det ordentligt. At kaste rundt med kasser og den slags bliver meget mere et crapshoot end præcisionkastning. Det degenerer simpelthen efter min mening ind i noget imponerende med også lidt kedelig rod. Man står og smadrer løs med forcepower og tingene flyver rundt omkring og fjenderne dør. Men på den måde bliver man som super jedi altså i stedet til noget så uelegant som en bulldozer. Man kan selvfølgelig også gå tæt på og slå i hjel med lyskniv, men charmen ligger jo i ens forcepowers.

Det er altså især sigtesystemet der sucks. Jeg har ofte lyst til at stå stille for at lave det move man vil, fordi jeg ikke føler kontrollen er god nok, men spillet fordrer at man bevæger sig og derfor bliver ens angreb aldrig præcise nok.

Grafisk er det en smule uimponerende, ens fjender burde være mere detaljerede synes jeg. Dog har jeg intet imod området. Kan godt lide det clean look der er.

Men ja det var da stadig meget sjovt, men bare ikke strømlinet eller fokuseret nok.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 28/08-08 23:38 
You said it man!
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 15/09-08 09:28 


Gametrailers anmeldelse
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 15/09-08 09:32 
Så er anmeldelserne på vej ind...

GameTrailers Video Review (HD) : 6.9
3of193of19Skrevet 15/09-08 09:46 
Jeg havde nu mest problemer med selve hovedfiguren. I hvert fald i demoen er han bare ikke nogen man gider identificere sig med. Lurvet og slesk og underkastende...
BeanoBeanoSkrevet 15/09-08 10:22 
Bør en Sith elev ikke være underkastende og slesk i starten?... ellers holder han ikke længe over for Vader ;)
127 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig