X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: The Force Unleashed


Svar
nerosnerosSkrevet 02/10-07 12:33, rettet 03/10-07 08:00 
Jeg mente der var sådan en tråd om dette kommende Star Wars spil, men kunne ikke finde den. Så jeg undskylder hvis jeg i min søgning ikke har været grundig nok ;-)

Men det ser da lovende ud. Jeg er bare ikke så glad for at George Lucas er så meget med ind over selve spillet. Han har misted den lidt her på hans gamle dage.

Gamespot
Bashful Neophyte
127 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 02/10-07 12:33, rettet 03/10-07 08:00 
Jeg mente der var sådan en tråd om dette kommende Star Wars spil, men kunne ikke finde den. Så jeg undskylder hvis jeg i min søgning ikke har været grundig nok ;-)

Men det ser da lovende ud. Jeg er bare ikke så glad for at George Lucas er så meget med ind over selve spillet. Han har misted den lidt her på hans gamle dage.

Gamespot
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 02/10-07 23:20 
Jeg regner med at skulle have spillet. Synes grafikstilen ser lækker ud. Og så er det jo Star Wars :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/10-07 23:29 
Jeg har læst, at man skal spille en gungan padawan i campaign mode :-)

Nej, spøg til side... de tech-demoer, der er udgivet ser spændende ud, specielt mht. AI'en, som har fået indbygget (udbygget) "overlevelsesinstinkt". Endnu et lille skridt i den rigtige retning.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-08 02:12 


Yummy tech demo (+skamløs selvros)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/01-08 09:26 
Jeg har kun lige set en trailer af det, og det ser rimelig fedt ud. Minder om Obi-Wan til den første Xbox, som på trods af nogle fejl, helt klart havde potentiale.

Men spiller man ond/Sith?

Jeg synes han går lige lovlig meget agurk med "force throw" til at den stramme Jedi moral kan klare det.
For ikke at snakke om, at hans lyssværd er rødt???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KTCKTCSkrevet 30/01-08 09:33 
De siger i filmen at han er Darth Vaders hemmelige lærling, så lidt ond må han jo være...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 30/01-08 09:37, rettet 30/01-08 09:39 
The Force Unleashed will fill in a lost chapter in the Star Wars saga: basically, what happens between Episode III and Episode IV? This is a period when the Jedi were scattered and hunted down, the Galactic Empire consolidated its hold on the galaxy, and apparently Darth Vader was secretly grooming an apprentice to help him one day overthrow the Emperor. You'll play as that apprentice and go on missions for Lord Vader, but your existence must be kept a secret, so this will give you an opportunity to battle rebels, Jedis, and any unlucky Imperials who happen to get a glimpse of you.

The Dark Force here I come ;-)

Edit: KTC du kom først.

Mere her!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/05-08 18:27 
Jeg kan anbefale traileren og web loggen, man fra i går kunne hente på Live.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-08 21:37 
Gametrailers TV har annonceret at demo'en kommer på LIVE og PSN den 21 August.

Hér er en ny trailer til spillet
http://www.gametrailers.com/player/38409.html
nerosnerosSkrevet 17/08-08 11:33 
Glæder mig til den demo :-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 22/08-08 10:52 
Jeg har spillet demo'en igennem 3 gange nu, og det var lige sjovt hver gang. Det er et fedt kampsystem ligesom god of war, men bare med mange flere muligheder og variation. Plus at jeg syntes at grafikken og dynamiken i spillet er ret flot, og hovedpersonen er cool. Meget vellykket demo. Jeg køber det helt sikkert på det udkommer her d. 19 sept.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 22/08-08 11:25 
Som jeg skrev i den anden tråd: "Jo det er underholdende at spille, men jeg synes jeg bliver træt af det før demoen overhovedet er overstået."

Spillet lyder under præcis samme problem som alle andre beat'em ups siden genrne blev født. Det er sjovt at smadre sine modstandere, men når man har gjort det et par gange, er der ikke rigtig andet interessant, modsat God of War der på utrolig vis formår at holde sig friskt og spændende hele vejen gennem begge spil. (men det kan selvfølgelig godt være at demoen giver et forkert indtryk)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-08 12:03, rettet 22/08-08 12:04 
Jeg syntes demoen var rigtig sjov og glæder mig da til den endelige udgave. Banen føltes som en god start på spillet hvor man er rimeligt magtfuld og den eneste bet jeg har er egentlig historien

*SPOILER*

*SPOILER*

*SPOILER*

*SPOILER*


Galen Marek, som han hedder, er nok den største Mary Sue jeg nogensinde har hørt om. Hele plottet lyder som noget der er revet ud af en dårlig fanfiction. Han er Vaders apprentice som efter sigende ender med at NÆSTEN at besejre Emporer Palpatine og inspirere hele the Rebel Alliance til at kæmpe imod Emperiet. At han er lavet af bælter og holder sit lyssværd som en spasser gør bare karakteren endnu mere plat og får det til at virke som om han kun er skabt for at appelere til børn i 10-12 års alderen.

*SPOILER SLUT*


Når det er sagt så er spillet ret underholdende og jeg regner med at købe det til PS3.
HeroldHeroldSkrevet 22/08-08 12:05 
Jeg er enig med Sumez. Det er på ingen måde nogen åbenbaring inden for spilmediet.

Uden Force Powers og Star Wars-universet i ryggen, havde jeg absolut ingen interesse haft i spillet - jeg har lyst til at spille det nu, men hvis der ikke er mere til det, end det der er i demoen, så bliver det en bitch at komme gennem uden at falde i søvn.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 22/08-08 12:36 
Jeg er også ret enig.

Prøvede PS3 demoen som var pæn teknisk (men kedelig bane) og overraskende sjovt at rende rundt som bad-ass jedi :)
Jeg vil dog gerne læse nogle anmeldelser før investering for der skulle gerne være mere i det fulde spil end det som demoen viser - ellers bliver det nok meget hurtigt kedeligt.

Lykkede mig også at få demoen til gå ned. Røg af platformen ved walkeren og spillet fryste totalt.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/08-08 13:07 
Jeg spekulerer på hvad det er de vil med det spil?

Hvis man ser helt spilteknisk på det, så tilbyder det jo ikke noget væsentlig nyt - udover at man har adgang til The Dark Side.
Dét synes jeg ikke helt er grundlag nok til et helt spil.

Og så synes jeg i øvrigt at "tryk rød når den lyser på skærmen" sekvenser er totalt no-go.

Og til info: onde jedi = sith :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 22/08-08 13:44 
SeventhSun>
Og til info: onde jedi = sith :-)

Ja selvfølgeligt - jeg er flov! ;)
SonicSonicSkrevet 22/08-08 14:20 
SeventhSun>
Og så synes jeg i øvrigt at "tryk rød når den lyser på skærmen" sekvenser er totalt no-go.


Helt enig, det var også en ting der irriterede mig ved demoen igår.

Jeg syntes de der force-ting de har pakket ind i spillet er ganske underholdende, de bliver dog hurtigt "gamle", og på visse punkter også lidt irriterende (med det auto-aim halløj). Det kan ske det kan slåes fra i settings.

Udover det var jeg ikke specielt imponeret over det grafiske faktisk. Ved ikke om jeg var træt, men textures så ikke specielt ophidsende ud :)

Men men, der er jo masser af star wars stemning over spillet, og man må være den onde :D Vil dog gerne se reviews af det fulde spil før jeg kaster om mig med mine surt tjente penge :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RitesRitesSkrevet 22/08-08 21:15 
Jeg blev fælt skuffet. Har ellers glædet mig til det her spil i et godt stykke tid.
Totalt intetsigende banedesign. Håber virkelig ikke hele spillet vil være så straight forward.

Kunne også hurtigt se hvordan det gameplay-mæssigt kunne blive meget ensformigt.
» a winner is you «
GreaseballGreaseballSkrevet 22/08-08 23:34 
Undskyld mig mens jeg lige skubber mig vej gennem de sure ribs her.
Jeg kunne godt lide hvad jeg prøvede I demoen. Virker som en af de første baner og kontrollen virker fint for mig. Lidt slow down opdage jeg dog der var. Ved ikke hvor gamle demoen er. Den virker som om det er den en del af pressen prøvede for et stykke tid siden, ihvertfald passer den med det de beskriver at havde spillet.

Jeg ser frem til et selskab med lidt Star Wars historie. Der er ikke noget som et hack n' slash, Golden Axe med Star Wars tema XD
DarkenDarkenSkrevet 22/08-08 23:56 
har kun set videoer... hvor tæt op af "oplevelsen" ligger demoen sig af Jedi Knight serien? For i dem er det for lækkert at være IMBA jedi ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RitesRitesSkrevet 23/08-08 19:14 
Efter at have prøvet demoen et par gange til, har jeg fundet lidt mere værdi i den. Det kræver dog at man leder efter det.

Hvis man forsøger at optimere sin effektivitet i kampene, med div. special angreb, kan stimen af modstandere relativt hurtigt forbipasseres. Sådan, at man faktisk ikke stopper op og hopper rundt og slås, men i stedet fyrer genstande (og andre modstandere) efter fjenderne, men man bevæger sig fremad og så mere direkte neutralisere de fjender der stadig står.

Hvis de kan bibeholde dette 'flow' i resten af spillet, og samtidig holde det friskt (ser sådan ud; level up osv), tyder det på, at det ikke nødvendigvis bliver så ensformigt som først beregnet.
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/08-08 19:47 
Xbox360 udgaven har ansigts animation når man slår, PS3 har bare cold stone face...Sig mig gør udviklerne sådan noget med vilje bare for at få fanboys op at køre? Det er lidt latterligt.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-08 20:12 
Synes PS3-versionen kører med en rigtig lækker framerate. Hvordan kører 360-versionen? Kan næsten ikke forestille mig at det ikke burde være muligt at smede ind i PS3 spillet uden tab af performance.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/08-08 20:31 
Jeg synes det kører udmærket. Er der de samme "hak", når man angriber i PS3-versionen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-08 20:33, rettet 24/08-08 20:33 
Ja, dem skrev jeg vidst om i en anden tråd. Et kæmpe irritationsmoment synes jeg :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 24/08-08 21:35 
Born2Play>
Xbox360 udgaven har ansigts animation når man slår, PS3 har bare cold stone face...Sig mig gør udviklerne sådan noget med vilje bare for at få fanboys op at køre? Det er lidt latterligt.

Det er jo logisk nok fordi Xbox 360 har mere plads på dets optiske lager til flere fantastiske animationer... eller vent... hvad?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 24/08-08 21:51, rettet 24/08-08 21:52 
Textures skulle også være mere blurry i PS3-udgaven kontra 360-udgaven.

...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 24/08-08 21:56 
Det giver ingen mening, gør det? Jeg mener, en Bluray vs en DVD skive... skulle det ikke være muligt at køre mere "ukomprimerede" textures på en PS3 vs en X360?

Læste forresten lidt nede i kommentarerne, at folk oplevede tearing på X360, men ikke på PS3.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 24/08-08 23:07 
Terring kan forkomme af at brugeren har et lige lidt for billigt LCD/Plasma skærm, med eks. en dårlig eller forældet opdatering.

Bedre grafik pga. mere plads er så godt så vel bare et Buzzword...
det hele kommer an på hvad grafikchippen kan levere.. og indtil vider har PS3 ikke kunne levere bedre i detaliegrad.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 24/08-08 23:32 
GrillBillerDK>
Terring kan forkomme af at brugeren har et lige lidt for billigt LCD/Plasma skærm, med eks. en dårlig eller forældet opdatering.

Men så opstår det i så godt som alle spil/film når der sker meget på skærmen og ikke kun nogen.
RJKRJKSkrevet 24/08-08 23:41 
GrillBillerDK>
Terring kan forkomme af at brugeren har et lige lidt for billigt LCD/Plasma skærm, med eks. en dårlig eller forældet opdatering.

Du kunne få et PR-job hos EA ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 24/08-08 23:50 
Tearing kan forekomme, ved at du benytter VGA-kabel til din Xbox 360 :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 00:23 
Har lige sammenlignet begge versioner via HDMI på mit Bravia HDTV og der er meget tearing i 360 versionen og endda lidt hakken. PS3 er ikke 100% fri for tearing, men det er meget lidt.

360 udgaven er ganske rigtig en smule mørkere men syntes ikke farver er bedre, bare mørkere.

Har ikke udforsket alle områder i demoen og sammenlignet textures, men af det jeg så var det så godt som identisk.
Det skal dog nok passe er der nogen der er dårligere, men langt fra generelt for demoen.
JmogJmogSkrevet 25/08-08 01:07, rettet 25/08-08 01:08 
Darken>
har kun set videoer... hvor tæt op af "oplevelsen" ligger demoen sig af Jedi Knight serien? For i dem er det for lækkert at være IMBA jedi ;)

Kraften er i hvert fald væsentligt sjovere at bruge. Man kan bruge lang tid på at "lege" med stormtroopers. Løfte dem op i luften, vælte dem ind i hinanden. Lade dem svæve tæt på et objekt og se dem febrilsk holde fast i det og så derefter løfte stormtrooper med vedhæng og rotere dem rundt i uften.... og så massakrere staklen ved at force-pushe begge dele ind i en metalvæg.

Ahh, det er godt at være ond.

Og så forstår jeg ikke at folk rakker spillet ned for kedelige miljøer. Det er en Tie Fighter-fabrik for dælen. SELVFØLGELIG er der koldt, linisk, metallisk og whatnot. Sådan er imperiet. Og den video der kommer efter demoen (eller hvis man venter på hovedmenuen) viser sku da tydeligt at spillet har meget varierede miljøer.
KalicolaKalicolaSkrevet 25/08-08 08:06 
jeg er enig i alt hvad Jmog siger :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 25/08-08 08:13 
Det er jeg også og det er endda uden at have prøvet demoen!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 08:34 
Jmog>
Det er en Tie Fighter-fabrik for dælen. SELVFØLGELIG er der koldt, linisk, metallisk og whatnot. Sådan er imperiet. Og den video der kommer efter demoen (eller hvis man venter på hovedmenuen) viser sku da tydeligt at spillet har meget varierede miljøer.

Jeg er helt enig - men sidder så med en lille frygt for hvor godt de mere komplekse baner kører mht. framerate/tearing når demo banen har lidt problemer :!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 14:02 
Okay... Jeg har lavet lidt sammenligning selv og taget billeder. Det er ikke de ideelle forhold godt nok da min 360'er er hooket op via Component kabler og min PS3 er hooket op via HDMI.
Billederne er taget på mit 42" Samsung som viser begge feeds samtidig via PIP.
Det er PS3 til venstre og 360 til højre. Nedenunder kan du se thumbnails af hver billede og linken under billedet viser det i fuld størrelse

Star Wars: The Force Unleashed
http://upload.pbase.com/darkbeat/image/102160725/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://upload.pbase.com/darkbeat/image/102160726/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160728/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160729/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160730/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160731/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160732/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160733/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160734/original.jpg

Star Wars: The Force Unleashed
http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160735/original.jpg

Rent perfomance mæssigt var der ingen forskelle at mærke på mit TV. Begge spil kørte lige hurtigt og der var ingen texture tearing af hvad jeg lagde mærke til. Den væsentlige forskel på de to versioner var at der så ud til at være et anti-aliasing filter på PS3 versionen.
Dette gjorde at objekter der var langt fra så bedst ud på PS3 versionen og objekter der var tæt på så bedst ud på 360 versionen. Desuden fik filtret det til at få farvepaletten på 360 versionen til at have mere dybde.

Personligt er jeg ikke helt sikker på hvilken version jeg er interesseret i men det kan ske at det måske ender med at blive 360'eren på grund af achievements... Nu må vi se.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/08-08 14:14 
Det er svært at bedømme udfra sådanne billeder, men umiddelbart kan jeg bedst lide højre/X360 pga. den større kontrast. Men det ville vel kunne rettes ind til at være det samme på venstre/PS3, hvis man indstillede tv'et?
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 14:15 
Darkbeat>
Det er ikke de ideelle forhold godt nok da min 360'er er hooket op via Component kabler og min PS3 er hooket op via HDMI.

Nemli - så er farve/kontrast sammenligning faktisk irellevant ;)

Man skal også være opmærksom på RGB range indstillinger på konsollerne. De bør også være sat ens da det også har indflydelse på farver og kontrast.

Dog overrasket over du ikke kunne er tearing i 360 udgaven. Jeg syntes det er ret slemt - måske 1080 opscalering i 360 der lavet problemet?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 14:19 
Well mit TV kan kun køre op til 1080i... Jeg ved ikke om det har noget at sige.
Jeg har slået det dér color options halløj til på PS3'eren (Er det true-white det hedder eller sådan noget?)
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 14:20, rettet 25/08-08 14:22 
"RGB full range" mener jeg det hedder. Men kun releveant i sammenligningsøjemed hvis begge kilder er via HDMI.

Vil lige prøve at sætte min 360 til 720p og se om det hjælper på tearing.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 14:23 
Jeg har for øvrigt heller ikke lagt mærke til ansigtsanimationer i 360 versionen. Jeg har prøvet at stå stille og slå men han bevæger hele kroppen så det er ikke rigtig til at se om han laver grimasser eller hvad.
Jeg ved godt at det ikke har den store indflydelse på gameplayet men når man nu har muligheden for at vælge imellem de to versioner kan man godt blive lidt anal :)
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 14:25 
he he he... jeg førsøgte også at se de ansigtsanimationer men havde ret svært ved det når figuren har ryggen til spilleren ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 14:29 
Jeg tror for øvrigt også at PS2 versionen bliver værd at checke ud. Der er godt nok ikke den dér Europhoria engine i men der skulle være nogen extra baner har jeg hørt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-08 15:41, rettet 25/08-08 15:42 
Jeg synes at billedet her: http://www.pbase.com/darkbeat/image/102160732/original.jpg
Viser en langt større detaljegrad på 360 versionen. På de andre billeder ser 360-eren en del mere allised ud, men om det har noget med indstillingerne på dit tv at gøre skal jeg ikke kunne sige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 15:42 
Så stor en forskel var der ihvertfald ikke hos mig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-08 15:46 
Jeg synes godt nok også at ham sith-fyren så meget mere detaljeret ud da jeg selv spillede PS3-demoen. Har ikke sammenlignet med 360-demoen da jeg synes det er lige overkill nok at hente den to gange :)

PS3-versionen kører lækkert nok, så hvis det engang skal købes bliver det den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 25/08-08 15:52 
Component på 360 har en tendens til at være mere mørk end HDMI og specielt VGA - det kan sagtens snyde.
Forsøgte selv at tage nogle billeder i går men tror ikke resultatet er godt nok, skal lige have kigget på det :)
127 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig