X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Advance wars 2 DS


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 01/10-07 15:21, rettet 03/10-07 09:08 
Så har de første sceens endelig fundet sig vej frem til nettet.
Men må nok sige jeg er skuffet. Ser jo ud til at alt charmen og personligheden er væk.
Det er desværre en tendens der er sket lidt for meget med de spil i overgangen fra Gameboy til DS.

bla.
Wario land
Boktai/lunar knights

Men håber AW2D bliver godt, da det nu er en af mine ynglings spil-serie.

Billeder:
http://www.jeux-france.com/news22039_advance-wars-2-au-mgs.html

Video:
http://www.affekong.de/html/npower/newsread.php?news_id=5339
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 01/10-07 15:49 
Øh, hvordan mener du at charmen og personligheden er væk? Det ligner jo fuldstændig de andre spil i serien.

Det sidste "Wars" spil til DS var jo intet mindre end genialt, så mon ikke det her også bliver værd at spille.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 01/10-07 15:49, rettet 01/10-07 15:51 
Er det ærlig talt ikke snart på tide med lidt fornyelse i serien, det ser umiddelbart ud til at være det eksakt samme som de forrige, lige bortset fra meget lille stilskift.

Det er selvfølgelig svært at bedømme ud fra screenshots, men der skal ske rigtig meget før endnu en udgivelse skal kunne retfærdiggøres.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
happyEDhappyEDSkrevet 01/10-07 15:56, rettet 01/10-07 15:58 
Syntes ingame billederne ser lidt kedelige ud. Både "cutscreens" og selve gameplay.
Og der skal være online mulighed så er det fantastisk, men hvis ikke ...
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
JinkJinkSkrevet 01/10-07 18:10 
Hulle>
Er det ærlig talt ikke snart på tide med lidt fornyelse i serien, det ser umiddelbart ud til at være det eksakt samme som de forrige, lige bortset fra meget lille stilskift.

Det er selvfølgelig svært at bedømme ud fra screenshots, men der skal ske rigtig meget før endnu en udgivelse skal kunne retfærdiggøres.

Fornyelse mig her og der! Det er åbenbart nøgleordet indenfor spilmediet. Hvis et spil skal være atraktiv og være begrundelse for en god karakter, så er det åbenbart meget vigtigt for spillerne.

Det der netop gør Advance Wars så godt, er netop at det er så simpelt og gør det så godt. Ikke ensbetydende med at simple spil er gode.
Hvis stilarten er anderledes og der kommer 2 nye enheder eller istedet et par småjusteringer, er det efter min opfattelse nok for at et spil ikke er det samme, som det forrige med nye missioner.

Jeg synes alt for ofte at spil bliver promoveret på den måde, at mere er bedre. FPS spil skal nu om dage have en masse gøgl af kørertøjer eller anderledes våben før det er godt. Efterfølgere af bil spil, skal have ekstra baner og biler. Istedet burde fokus blive lagt på forbedring af gameplayet i langt højere grad imo.

Min post er selvfølgelig ikke rettet direkte mod dig Hulle :)
HulleHulleSkrevet 01/10-07 18:50 
Forstår udemærket hvad du mener og er enig. Jeg er i øjeblikket ved at gennemføre Halo 2 (Det er 3. gang jeg går igang med det spil) og i følge mig pointerer det dit indlæg perfekt. Bungie har spillet den alt for nemt og sikkert, proppet en hulens masse ubrugeligt skidt ind i spillet, efter devisen at meget mere er bedre, hvilket skaber et kaotisk og ligegyldigt gameplay. De få forbedringer er i virkeligheden ødelæggende for gameplayet, da de samtidig droppede det gode banedesign, kasserede og lavede om på våben. Og Bungie for #%&"*#%, hvordan kan de tro at det er sjovt at spille mod en uendelig horde, hvor er taktikken i det? Det virker som om de bare har fyldt spillet op med skidt, uden at tænke over hvorfor. Men nok om den skandale, den hører til i et andet indlæg, hvis nogen har lyst til at tage den, her et par år for sent :)

Jeg er som sagt fuldstændig enig, hellere tweak i gameplayet, lidt nye tilføjelser og et gennemarbejdet produkt.

Men som jeg ser Advanced Wars (og det er så her det bliver en smule selvmodsigende), så har det bare været sådan siden efterfølgeren til det første ankom. Efter tre versioner med ganske små forbedringer er det på tide at gå tilbage til tegnebrættet og prøve at opfinde tingene lidt på ny. Jeg føler at de sidste tre spil har været meget tæt på hinanden og derfor retfærdiggører to nye units ikke AW: DS2.

Det er naturligvis ikke sikkert at det bliver sådan, men det kunne jeg forestille mig at det gør. Derfor kan et nyt spil i serien overhovedet ikke få mig op af stolen. Men det er da dejligt at der er nogen der glæder sig :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/10-07 19:55 
Advance Wars ligner Fire Emblem i styre stil og kunne godt bruge det med at købe våben og man kan stige i levels som i Fire Emblem. Det var også derfor jeg begyndte at spille Fire Emblem istedet for Advance Wars. Men det kan også være det er med i det nye Advance Wars kan man da håbe:=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
happyEDhappyEDSkrevet 01/10-07 20:18, rettet 01/10-07 20:24 
Lyder ikke til du har spillet så meget AW. (HULLE)
Altså fra 1 til 2 syntes jeg der er stor forskel.
En ting er sværhedsgraden, en anden er map design, hvor der er kommet en masse ting på mappet der havde betydning for gameplayet.
Ds udgaven er den jeg har spillet minst, så kan faktisk ikke huske, så meget om det, andet end at der var de to skærme hvor der skete forskellige ting på de.

Men ja efter min mening er der nok nyt i de spil der har været og er enige i at man ikke bare skal lave en masse om, bare for at gøre det.

Som du siger mener du at efter tre spil at der ikke er sket nok nyt. Men det må bare være fordi du ikke er særlig vild med spillet. Men dem der faktisk syntes spillet er godt vil blive træt af hvis der skete for meget.
Og vil samligne det lidt med, (har været inde og lurer dine vurderinger:)) metal slug. Som du giver en god karaktere, men det må man da sige der ikke er sket det helt store fra spil til spil, og man ville nok også blive træt af det, hvis der skete for meget.

Edit: Og nej syntes bestemt ikke at man skal kunne levle op ligesom i FE. Er syntes FE spillende er rigtig gode, men er glad for de to serie har deres forskelligeheder.
Det der måske efter min mening kunne gå i advance wars, var at man have en "hero" har muligvis kunne levle op i stil med Warcraft 3. Feks. andy, max eller sami var med i selve gameplayet. (ved godt navne er lavet om)
Og så forguds skyld online!!!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/10-07 20:36, rettet 01/10-07 20:43 
Du har nok ret med det at have hero i AW det dur nok ikke, men at købe våben burde der være eller retter købe mænd og maskiner.
Hoid to colony C05 where the computer is...
happyEDhappyEDSkrevet 01/10-07 20:39 
Det ved jeg nu heller ikke rigtig.Jeg kan godt lide enkelheden i spillet.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/10-07 20:44 
Klart, hver sin smag:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
happyEDhappyEDSkrevet 01/10-07 20:49 
Ja det jo det ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
GlobiGlobiSkrevet 01/10-07 21:54 
kroebocop>
Advance Wars ligner Fire Emblem i styre stil og kunne godt bruge det med at købe våben og man kan stige i levels som i Fire Emblem. Det var også derfor jeg begyndte at spille Fire Emblem istedet for Advance Wars. Men det kan også være det er med i det nye Advance Wars kan man da håbe:=P

Jeg synes nu det er bedre at der er lidt forskel på de to serier, ellers kunne de jo bare nøjes med at lave den ene.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/10-07 22:34 
Det er jo to forskellige tids perioder, jeg kan bedre lide maskiner end heste.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 02/10-07 10:02 
Nu stiger ens CO's jo levels i Advance Wars DS - som du så kan bruge på at købe abilities, som lidt ekstra damage, hurtigere repairs, flere penge per cities, etc. Korrekt, fra Advance Wars 1 til 2 er der reelt ingen forskel, men hvis man siger at der ikke er forskel fra GBA udgaverne til DS udgaven, er det da kun fordi man ikke har spillet dem særlig meget.

Personligt er jeg vild med advance wars netop fordi det er som det er, og jeg ville da blive utrolig skuffet hvis de lavede for meget om på det.
SumezSumezSkrevet 02/10-07 10:51 
Nogen der gider uddybe hvad det lige er der er så drastisk ændret i denne nye udgave?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 02/10-07 11:20, rettet 02/10-07 11:26 
Der ingen der ved endnu hvad der er lavet om.
Det jeg syntes ud fra de få screenshorts hva at, grafikken så lidt kedelig ud.
Men det kan være det ændre sig, og det kan være at det er dårlige billeder.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 02/10-07 11:24, rettet 02/10-07 11:29 
Lidt trist, for jeg burde godt kunne lide Advance Wars serien, men den falder bare helt igennem for mig. Måske er det pga historie, mere eller mindre, er uvigtige i spillene...

Nej, kom nu bare med den US `release` på Front Mission, så vil jeg være glad.
Ting om dét og pis.
happyEDhappyEDSkrevet 02/10-07 11:36, rettet 02/10-07 11:37 
Har lige fundet lidt ud af hvad der er lavet op fra GBA til DS

- 7 nye units
- Gameplay på 2 skærme
- Com Towers
- Combat Mode
- Ny historie ;)

Det er lidt i hovedetræk hvad der er ændret.

Det syntes jeg er mere end nok for en efterfølger.

"Alf81" Hvor mange af spillende har du prøvet og i hvor lang tid? :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/10-07 11:45 
Alf81>
Nej, kom nu bare med den US `release` på Front Mission, så vil jeg være glad.

Kendte ikke FM og det liner jo noget jeg kan bruge. Så syntes jeg heller ikke AW skal laves om alligevel;=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 02/10-07 11:46, rettet 02/10-07 11:49 
Jeg har prøvet samtlige. Det første spillede jeg en del da det udkom, måske jeg også gennemførte, men kan ikke huske det. 2'eren har jeg spillet i nogle timer, men så heller ikke mere. Det første DS spil mener jeg at kan huske, at have lånt af en kammerat og har dermed også givet det en fortjent chance.

Jeg er udemærket klar over spillene har en historie, men den er bare let, at jeg allerede efter en kamp, knapt kan huske hvad der blev fortalt før kampen.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 02/10-07 11:55 
happyED>
Har lige fundet lidt ud af hvad der er lavet op fra GBA til DS

- 7 nye units
- Gameplay på 2 skærme
- Com Towers
- Combat Mode
- Ny historie ;)

Det er lidt i hovedetræk hvad der er ændret.

Det syntes jeg er mere end nok for en efterfølger.

Øh. Nu ER der jo allerede udgivet et andet spil i serien til DS, jeg synes du får det til at lyde som om det er det her spil, der tager serien fra GBA til DS?

Desuden blev der da også tilføjet en del nye enheder og mange andre ting til serien, dengang den gik over til GBA, og der fungerede det da fint nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 02/10-07 11:57 
kroebocop>
Kendte ikke FM og det liner jo noget jeg kan bruge. Så syntes jeg heller ikke AW skal laves om alligevel;=P

Har spillet SFC udgaven en smule, men det jo' japansk, så kender ikke så meget til historien deri. Men ligner det bare en smule 3'eren, er historien vigtig at følge med i. Iøvrigt er Front Mission 3, for mig, en af de mest overraskende og måske af samme grund også en af de mest fantastiske spiloplevelser jeg har haft på PSX.
Ting om dét og pis.
happyEDhappyEDSkrevet 02/10-07 12:13, rettet 02/10-07 12:16 
Sumez>
Øh. Nu ER der jo allerede udgivet et andet spil i serien til DS, jeg synes du får det til at lyde som om det er det her spil, der tager serien fra GBA til DS?

Desuden blev der da også tilføjet en del nye enheder og mange andre ting til serien, dengang den gik over til GBA, og der fungerede det da fint nok.

Det er også det game DS spil jeg snakker om. Fordi nogle mente at der burde laves mere om fra spil til spil.


Der er stadig ingen information om det nye...


"Alf81"
Og det igen det der gør AW godt for mig, det et der ikke er alt for meget historie, for det går jeg død i.
Er bare vild med selve gameplayed, og hvis det lykkes at der kommer online i det AW2DS så bliver jeg ikke til at hive fra min DS:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 02/10-07 12:32, rettet 02/10-07 12:32 
Se, der er det jo' så bare folk er forskellige :) Jeg er en sucker for historie.

Dog er jeg villig til at give AW2DS en ekstra chance, hvis der bliver en online del.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 02/10-07 12:50, rettet 02/10-07 12:50 
happyED>
Det er også det game DS spil jeg snakker om. Fordi nogle mente at der burde laves mere om fra spil til spil.

Okay. Jeg mener ellers ikke der er noget galt i AW:DS, det er et fantastisk spil.

Jeg er enig med Alf81 i at historien og figurerne er rimelig lamme, men gameplayet er helt i top. Det er taktisk gameplay af højeste klasse. Det er simpelt bygget op, men alligevel er der mulighed for at give spilleren en hel ny oplevelse og udfordring på hver eneste bane, det har jeg faktisk aldrig set nogen spil gøre efter ligeså godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 03/10-07 08:22, rettet 03/10-07 08:24 
Video af gameplay. Ikke så god kvalitet, men må sige at min optinisme stiger mere og mere.

http://www.affekong.de/html/npower/newsread.php?news_id=5339

Det eneste der lige ser lidt skidt ud i mine øjne er "cutsceens", men hva dem slå jeg alligevel fra.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 03/10-07 08:59 
Du mener de små klip, hvor man ser enhederne beskyde hinanden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 03/10-07 09:01, rettet 03/10-07 09:06 
ja.
Træt af de game sprites forsvinder

http://www.panelmonkey.org/sprite.php?id=143&theme=3

De har efter min mening meget mere personlighed, end hvad det ser ud til der er i de nye, men lad os nu se.
Man skal lige vende sig ;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 03/10-07 09:26 
Tja, det er stort set de samme, de har benyttet siden det første til Famicom. Jeg har aldrig syntes de har haft nogen betydning, da det er et spil med ren gameplay og strategi i højsædet - Har du et billede af hvordan de ser ud i det nye spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 03/10-07 09:32, rettet 03/10-07 09:34 
Ah... det har nu ændret sige siden Famicom. Men det er rigtig at det har været det samme i de to GBA udgaver og DS udgaven.
De måtte da gerne ændre det lidt. men det er bare lidt kedelig sådan som de har ændret det til.
De måtte gerne bruge sprits i stedet for de prøver at få det til at ligne 3D.

Men du kan have ret i det ikke har den store betydning. Men det betyder noget for mig ;)

Det er også i video 2 i mit video link, men ellers her:
http://www.jeux-france.com/images0_4_22039.html
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 11/10-07 08:57, rettet 11/10-07 09:11 
Så kom der nogle tydeligere screens.


http://kotaku.com/gaming/dual-strike-too/the-new-mature-advance-wars-ds-309276.php


Og som man kan læse i teksten er fire emblem DS også på vej.

screens
http://www.gamekult.com/articles/A0000061710/

Igen må jeg sige, lidt kedelige animationer.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 11/10-07 09:36 
Det SER faktisk tamt ud, det må jeg give dig ret i. Øv...
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/10-07 09:48 
Jeg synes det ser fint ud. Wars-spillene har da altid set temmelig tamme ud rent grafisk, og det her ændrer ikke på noget.

Forstår stadig ikke hvad HappyED's problematik er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 11/10-07 10:25 
Nu er det FE animationerne jeg tænker på her.
Men det jeg mener er at jeg syntes de gamle havde mere karakter.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 11/10-07 10:42 
FE?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 11/10-07 10:53, rettet 11/10-07 11:00 
Fire emblem


syntes AW ser bedre ud efter de nye bedre screens.

Men nu skal vi ikke glemme at min kritik ku er fordi jeg gerne vil have det til at blive godt.
Det er det mest ventede spil for mig overhovedet.
Jeg spiller flere timer af Advance wars 2 til GBA hver eneste dag i bus i øjeblikket.
Så det er slet ikke skidt, vil bare gerne have et spil der er formet fuldstændig efter mit hovede :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 11/10-07 11:09 
Tja, Intelligent Systems har aldrig nogensinde gået op i smuk grafik, og det respekterer jeg. Nu må de meget gerne snart lave et nyt Metroid spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 11/10-07 11:52 
Du bliver ved med at sige smuk. Jeg syntes der var meget mere karakter i de gamle både AW og FE.
Men jo jeg syntes de havde smuk grafik. stilen var helt i top.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 12/10-07 08:31 
Flere gode screens:

http://www.flickr.com/photos/25792657@N00/sets/72157602378553091/
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 16/10-07 08:50 
Ser heldigvis meget ud som om ADWDS2 får online, og med voicechat.

Fra 1UP:

"Of course, it wouldn't be Advance Wars without multiplayer; Days of Ruin includes full online support, including voice chat. Players from all regions will be able to face off against one another, and to trade custom maps. (Players must first complete their own maps before they can upload them -- a sign of good faith that the situations they create aren't impossible.) And they won't have long to wait, as Nintendo is shooting for a roughly simultaneous worldwide `release` for Days of Ruin early in 2008."
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 16/10-07 10:50 
Jeg er stadig ikke særlig begejstret.
Selvfølgelig trækker online og voice chat, som jeg i øvrigt også kan melde at IGN har bekræftet, men udfra det IGN ellers skriver, så lyder det som om, at det eneste der er blevet ændret er den visuelle side, og det ærgrer mig.
Jeg hører til den gruppe, som først begyndt at spillet Advance wars, da det kom til GBA, så jeg har ikke noget specielt tilhørsforhold til serien, og derfor kunne jeg godt tænke mig lidt større og mere betydningsfulde ændringer i gameplayet osv.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 16/10-07 11:18, rettet 17/10-07 11:36 
Nej ikke alt for meget, hold det som det er. Det der godt.

Ellers kan du jo bare spille andre strategi spil.

Trailer:
http://kotaku.com/gaming/clip/advance-wars-days-of-ruin-311189.php


Der er et nyt levleup system:

"In past games, the attack and defense power of a given unit has directly related to the number of troops it contains. So your infantry with ten troops would easily beat out mine with five. The developers are looking to change that with this latest installment by adding in an experience system. Every time a unit completely destroys an opposing one, that unit is attributed a rank increase. In my time with the game, I saw rankings I, II, and A come up after respective enemy defeats. An A ranking being the highest (though it may be possible that successive defeats could push the experience level higher). With this new system, a five-troop unit has a much better chance of possibly succeeding against an opposing force containing greater troops but less experience. Additionally, if you combine troops the new, larger, unit retains the higher ranking of the two."
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 08/01-08 13:30 
Nu her en tre ugeers tid fra releasen, hvem skal så have det.
Jeg har preorderet spillet og håber da der er andre herinde der køber det så vi kan få gang i noget online multiplayer;)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 08/01-08 13:44 
Jeg overvejer det. Hvor er det billigst at bestille?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 09/01-08 08:06, rettet 09/01-08 08:11 
Hm ved ikke ikke jeg har bestilt ved play-asia for små 250,-
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
happyEDhappyEDSkrevet 23/01-08 08:44, rettet 24/01-08 20:06 
Folk i kø ved udgivelsen af spillet i US.

http://gonintendo.com/?p=33892#more-33892

http://www.youtube.com/watch?v=Pr3F1HZ4R5k

Og alle fik huer:)

Anmelderser begynder at komme ind.

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/943675.asp?q=advance%20wars
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig