X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PES 2008 impressions?


Svar
PoulPoulSkrevet 30/09-07 08:42, rettet 30/09-07 08:43 
Er der nogle som har fået hentet demoen ned fra XBL? Noget spændende at berette om den? Er selv suspenderet fra XBL i øjeblikket, så har ikke haft muligheden..:-)

Hvis der er nogle som har links til nogle videoer, vil det også værdsættes.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/09-07 09:28, rettet 30/09-07 12:37 
Fik det lige hurtigt prøvet til et arragemang Microsoft holdte, de sagde at modstanderens AI er blevet bedre, sådan hvis du spiller meget nede i fks. højre side vil dine modstander finde ud af en bedre taktik der passer bedre mod din måde at spille på. Du kan også lægge dit eget ansigt ind.
Hoid to colony C05 where the computer is...
CronossCronossSkrevet 30/09-07 09:53 
Demoen er ufatteligt ringe, og jeg håber bestemt ikke at den er udtryk for det færdige spil.
Der er et eller andet helt, helt galt med hastigheden og spiollerne bevæger sig på en besynderlig staccatoagtig måde.

Samtidig er det egentlig ikke kønnere end sidste år, men det er for mig til at leve med. Mere grelt er dog at de har ændret simple ting som kameravinklen ved straffespark til noget helt ubrugeligt, og at musikken om muligt er blevet ringere siden sidste år.

Som det ser ud nu er FIfa 08 klart, klart bedre, men jeg håber naturligvis det bedste for det færdige produkt.
Når det er sagt, så er Fifa 08 faktisk utroligt godt, super tungt og realistisk, samt har en hel masse muligheder. Klart det bedste Fifa siden Fifa 99.
ComradeComradeSkrevet 30/09-07 09:57 
Jeg synes at det er skuffende. I sig selv spillet som godt nok, men man må vel forvente en form for udvikling og det synes jeg ikke PES har fået siden 6'eren, og da slet ikke i forhold til FIFA, som jeg synes du skal kigge nærmere på.

Jeg har udelukkende spillet PES de sidste 3 sæsoner, men i år føler jeg ikke at der er sket nok til at jeg gider bruge så mange penge på et nyt spil.

Hvis man kun har et SD fjernsyn går spillet helt ualmindeligt hurtigt, og tager absolut alt realisme ud af spillet. Jeg synes i det hele taget at de to konkurrenter har byttet roller, hvor FIFA i år repræsenterer det taktiske, opbyggende angrebsspil, hvor PES føles som om man bare kan tæske op af banen (specielt fløjen i 8'eren) igen og igen.

Det bliver spændene at se hvordan anmeldelserne bliver fordelt i år, jeg tror for første gang at FIFA vil tage podiets øverste skammel, jeg tror ikke på at man vil være tilfreds med de små ændringer der er sket, i så fald vil jeg personligt mene, at anmelderne ligger for meget i navnet og det at man er vant til at PES er for de hardcore og FIFA for pøblen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CronossCronossSkrevet 30/09-07 12:15 
Spillet kører også sindssygt hurtigt på HD-fjernsyn, skal dog ikke kunne sige om det er værre eller bedre end på SD.
NaieraNaieraSkrevet 30/09-07 15:28, rettet 30/09-07 15:41 
Jeg synes det kører meget normalt her.

Jeg er dog ret skuffet over grafikken. Det er som om de har fjernet en masse detaljer? Det virker bare så tomt at kigge på, i forhold til tidligere PS2-udgaver.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PoulPoulSkrevet 30/09-07 17:18 
Tak for indtrykkene! Lyder jo ikke videre opløftende. Sjovt nok synes jeg at førstehåndsindtrykkene af PES generelt har været lidt slatne de senere år, men i sidste ende har jeg alligevel lært at elske spillet. Når jeg først har spillet nogle timer, begynder jeg somregel at opdage alle de små nye tiltag, som gør at jeg er glad for at jeg valgte PES frem for FIFA. Sidste år blev FIFA rost meget, men må indrømme jeg ikke helt kunne se hvad "all the fuzz was about". Ja, der var der sket en del gameplay mæssigt, men jeg mener stadig PES var klart bedst på dette område sidste år.

Nå, men kan være jeg skal se at få genoprettet min adgang til XBL, så jeg selv kan danne mig et indtryk af de to..:-)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 30/09-07 21:14 
Jeg er, i modsætningen til stort set alle andre herinde, overhovedet ikke skuffet over demoen. Kernen i PES serien har altid været det suveræne gameplay, som FIFA serien (ifølge min bedømmelse) aldrig har kunnet følge med. Det er, ud fra demoen at bedømme, blev videreført helt perfekt i det nyeste spil, og den grafisk side, der netop altid har været PES' svage side, har fået et ordenligt spark bagi og kan nu sagtens følge med FIFA serien. Det bliver spændende at se hvilke features det endelige spil kommer til at indeholde, fx. ligaer, cups osv. Men indtil videre er jeg kun blevet bekræftet i troen om at PES igen i år er langt foran FIFA.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 30/09-07 21:42 
Hehe...smag og behag i guess..:-) Har dog også læst et par anmeldelser af FIFA, hvor det ikke får ubetinget positiv kritik. En af dem beskylder det for at forsøge at være noget som det ikke er, dvs. prøver at ligne PES for meget, uden held.

Men glæder mig da til selv at kigge nærmere på demoerne.
ComradeComradeSkrevet 30/09-07 22:37 
FIFA prøver overhovedet ikke at ligne PES. Det er ret tydeligt at FIFA sigter efter noget andet end PES efter min mening - Langsommere (=realistisk?) gameplay og mere fokus på den enkelte boldberøring.

Grafisk er det en smagssag, begge spil har efter min mening hver deres fordele.

Prøv lige engang at slå jeres TV kabel over på SD, og se hvor hurtigt det går i PES 08 ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PoulPoulSkrevet 30/09-07 22:59 
Comrade>
FIFA prøver overhovedet ikke at ligne PES. Det er ret tydeligt at FIFA sigter efter noget andet end PES efter min mening - Langsommere (=realistisk?) gameplay og mere fokus på den enkelte boldberøring.



Hehe...hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg tror du beskrev PES her..:-) Håber da stadig nogle af disse ord kan siges om PES 2008 også.
PoulPoulSkrevet 14/10-07 16:59 
Jeg har nu også fået prøvet begge demoer. Må sige at jeg er overrasket over dem som synes at PES kører hurtigt. Jeg kører på HD tv og synes da om noget at det kører lidt langsommere end sidste år. Men iøvrigt mener jeg ikke at et opskruet tempo nødvendigvis er en dårligt ting, selvfølgelig indenfor visse rammer.

Ellers synes jeg at FIFA ser rigtig flot ud, men synes stadig ikke kontrollen er helt så god som i PES, så foreløbig står jeg stadig på PES siden om så at side.
BatemanBatemanSkrevet 15/10-07 10:21 
PES2008 skal spilles på Playstation 2 eller 3. Jeg har aldrig brudt mig om serien til Xbox (spillerne bevæger sig for stift og man får aldrig det rigtige flow i spillet). Der mangler bare et eller andet.

Men PES2008 bliver bedre end FIFA (når vi taler Playstation)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/10-07 21:37, rettet 15/10-07 21:38 
Bateman>
PES2008 skal spilles på Playstation 2 eller 3. Jeg har aldrig brudt mig om serien til Xbox (spillerne bevæger sig for stift og man får aldrig det rigtige flow i spillet). Der mangler bare et eller andet.


Du foretrækker PES på PS2 frem for i HD på Xbox360?? Det har jeg da kun latter til overs for. Og hvordan er det lige "flowet" ikke er godt nok? For mig lyder det som om du er lidt for meget fanboy til at kunne vurdere det objektivt...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CronossCronossSkrevet 15/10-07 23:50 
Nu kan vi jo godt lige holde en sober tone, men jeg er da enig i at der nok ikke vil være den store forskel på PES til 360 og PS3. I de fleste previews bliver udgaven til 360 faktisk fremhævet som den bedste og mest flydende.
BatemanBatemanSkrevet 16/10-07 10:00, rettet 16/10-07 10:01 
dynamitedavo>

Du foretrækker PES på PS2 frem for i HD på Xbox360?? Det har jeg da kun latter til overs for. Og hvordan er det lige "flowet" ikke er godt nok? For mig lyder det som om du er lidt for meget fanboy til at kunne vurdere det objektivt...


PES6 på PS2 er bedre end PES6 på Xbox 360. (siden hvornår har HD gjort gameplayet bedre??)Prøv at spil dem begge, et eller andet er gået virkelig galt på Xboxen. Det er et helt anderledes spil. Og nej ..desværre er jeg ikke fanboy, har både PS3 og Xbox360, men vælger at spille den version der er bedst.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/10-07 13:16 
Har prøvet begge spil og kunne ærligt talt ikke mærke forskel i gameplayet, eneste forskel er jo grafikken, der er en tand bedre på 360eren.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CronossCronossSkrevet 16/10-07 21:30 
At sige at PS2 udgaven af PES 6 er bedre end den respektive udgave til Xbox 360, kan vist kun kategoriseres som selektiv opfattelsesevne.
Det er det samme spil, hvilket desværre også gælder grafikken der ikke er specielt flottere på 360.
HankyHankySkrevet 17/10-07 02:01 
Jeg synes tilgengæld af demoen af PES2008 er rigtig god, set i lyset af PES6-demoen. PES6 synes jeg bare var ringe og en enorm skuffelse, men med denne udgivelse, bliver spillet uden tvivl købt.

Desuden forekommer det mig underligt, at nogle mener hhv. PES6 og PES2008 ligner hinanden grafisk på Xbox 360. IMO er det grafiske spring stort.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ComradeComradeSkrevet 24/10-07 16:14 
Jeg ved godt dette er Xbox forummet, men Pro-G har anmeldt PES til PS3 og advarer mod seriøse framerate problemer. Skidt af Konami!

Så det bliver helt sikkert en X360 version der ryger i min postkasse.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
HNHNSkrevet 24/10-07 16:26, rettet 24/10-07 16:27 
gik lige forbi Eb for og se om de solgte idag men det ville det ikke, men så var det jo godt at de ville i merlin.

Gik tilbage til Eb og de tog billeder af det så de starter også salget idag tror jeg(Esbjerg)

Eller få jeres lokale Eb til at ringe til Esbjerg

Nå nu vil jeg sku game..

Håber i får fat i det idag hvis i ikke kan vente;)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/10-07 17:33, rettet 24/10-07 17:35 
Fik det ind af døren igår og er godt tilfreds efter de første par kampe. Grafikken når ikke FIFA til sokkeholderne,- men det er selvfølgelig heller ikke det vigtigste. Synes indtil nu det virker mest af alt som en opdatering af sidste PES spil,- gammel vin på nye flasker. Bevares, gameplayet er fint, styringen fungerer godt og sværhedsgraden passende, men jeg har svært ved at finde nyeskabningen. Der er året FIFA udgivelse faktisk langt foran...

Edit: Vedr. frameraten så ser det som nævnt før ikke godt ud. Den dykker gevaldigt når der kommer for meget på skærmen, fx. når en spiller kommer på banen. Der bliver vist i et lille vindue i hjørnet og så skal jeg love for spillet slower ned. Replays hakker desuden på det skammeligste. Er ikke lige helt klar over hvorfor det ikke kan gøres bedre, men man kan da kun håbe på en update inden længe...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
PoulPoulSkrevet 24/10-07 17:57 
HN/Dynamitedavo, er det PS3 eller 360 versionen i har fået fingre i? Har sammen med nogle kolleger bestilt hos Coolshop og det lader til at PS3 versionen hos dem har `release` torsdag, mens 360 versionen har `release` fredag...mystisk. De har i hvert sendt PS3 eksemplarerne idag, mens jeg ikke har hørt noget omkring min 360 version.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/10-07 00:22 
Det 360 versionen. Lyder underligt med forskellige releasedatoer...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
BatemanBatemanSkrevet 25/10-07 10:33 
Jeg har købt PS3 versionen og spillet er rigtigt fedt, især den måde målmanden nu parerer skud.

Frameraten faktisk rigtig god når man spiller selve spillet (dog er der sjældne slowdowns, men de er meget korte), til gengæld er det helt vildt når der er replays, frameraten er så ustabil at det er til at grine over.

Forstår ikke at Konami ikke har fixet dette istedet for at bare sende det ud. Synes det er lidt sølle :(

Men pro er stadig fedt, og det føles så meget bedre end FIFA.( og inden folk basher pro for framerate issues, så har FIFA så sandelig også sine problemer under replays og cutscenes)
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
PoulPoulSkrevet 25/10-07 12:07 
Snakkede lige med Cool Shop igår og for dem er der åbenbart to forskellige releasedatoer på henholdsvis 360 og PS3 versionen. Jeg fik PS3 udgaven idag, mens de først får 360 versionen på lager idag.

Anyways, jeg må da også sige at det er skuffende at høre om disse framerate problemer. Det burde altså ikke forekomme i denne generation, ligemeget om vi snakker Xbox360 eller PS3. Det er simpelthen for ringe at Konami ikke kan lave den slags ordentlig!
MarkosMarkosSkrevet 26/10-07 10:44 
Har hørt at man kan installere PS3 versionen på harddisken, og at det så skulle køre meget bedre.
ChronoChronoSkrevet 26/10-07 15:59 
Jeg forventede at det var det sædvanlige med folk der kræver alt for meget og hyler op om slowdown og framedrops bare det sker en enkelt gang på 100 kampe. Nu har jeg så selv spillet et par kampe, og i selve kampene er alt godt, men replays lider kraftigt af framedrops og under straffespark er der massiv slowdown. Det er altså for ringe, men i det mindste så sker det ikke under selve kampene. Det hjalp ikke at installere på harddisken.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HNHNSkrevet 26/10-07 16:12 
Har det til PS3 og syntes det er super fedt...

Nogen der ved man får en option fil henne??
ChronoChronoSkrevet 26/10-07 17:29 
Nu har jeg så lige spillet en kamp uden problemer... måske afhænger det af hvilket stadion man spiller på.

Der er vist ikke lavet nogen god option file endnu, men hold øje med forummet på PESFan.com - der kommer den inde når den er klar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 28/10-07 10:27 
Nu har jeg fået spillet en del, og jeg synes godt nok det er skuffende. Faktisk synes jeg spillet er langt under vanlig standard. Der plejer da altid at være en smule forbedringer - i år er der kun forringelser. På PS3 i det mindste, set i forhold til PES6 på PS2.

Pasningspillet er langsomt og upræcist, og i løb føles spillerne kluntede. Grafikken er afskyelig på så mange punkter at jeg ikke gider liste dem her... Jeg spillede lidt PES6 i går - det er langt bedre, og trods den lavere opløsning også mere behageligt og flot at se på.

Giv os en omfattende patch nu tak!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BatemanBatemanSkrevet 29/10-07 10:26 
Tror desværre ikke Konami kan patche sig ud af det her. Spillet er smadret til PS3, desværre. Spillede min første og sidste online match i går. Magen til bizar oplevelse skal man lede længe efter! Lag lag lag
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
PoulPoulSkrevet 29/10-07 18:17 
Ufatteligt at Konami ikke kan lave en ordentlig online mode. Så lige at de nu igen kommer med en patch til forbedring af online moden til 360 udgaven. Er det ikke tredje gang ud af tre mulige at de kommer med patch til online mode på 360 versionen? Fair nok at de måske har haft nogle vanskeligheder i første forsøg, men nu er vi på tredje spil i den nye generation og så burde de altså have fået styr på deres netkode!!
WehnerWehnerSkrevet 29/10-07 18:22, rettet 29/10-07 18:25 
Onlinespil får næsten altid en update eller flere. Det er der intet usædvanligt i.

Edit: Det betyder naturligvis ikke, at Konamis første udkast nødvendvis er "godt nok".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 29/10-07 18:57 
På PS3 kører det næsten bedre online - der forsvinder den dårlige framerate jo i net-lag :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PoulPoulSkrevet 29/10-07 20:06 
Jeg har kun spillet et par offline kampe på 360 versionen og her har jeg heldigvis endnu ikke oplevet noget slowdown i selve kampene.
ChronoChronoSkrevet 30/10-07 22:46 
Jer med PS3-udgaven, prøv at ændre jeres RGB Range til "Limited" under PS3'ens System Settings->Display Settings. Jeg har pludselig ingen slowdown og framedrops nu - det føles som et helt nyt spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 31/10-07 16:16 
Konamis support er idag kommet med både fremtidige og midlertidige løsninger:

Til at starte med, skal det siges at der inden for de næste 14 dage frigives en patch, der helt løser problemerne. Indtil da kan de, der ikke kan vente rette lidt op på det ved at gøre følgende:

1. Installere spillet på konsollens harddisk. Dette har de fleste nok allerede gjort, men for dem der ikke har, skulle dette gerne resultere i at spillet kører langt mere gnidningsløst.

2. Vær opmærksom på at spillet skal spilles i opløsningen 720p på et HDTV, hvilket for nogle kan betyde at man har behov for at indstille sit TV til at gøre dette.

3. Fjern alle former for displays på skærmen under kampene. D.v.s. fravælg spillernavne, korttaktikker (radaren i bunden af skærmen kan dog bevares), Stadium Effects og sænk kommentator-lydsporet til at være så lavt som muligt.

4. Spil kampene i dagslys og fravælg græsformationer.

5. Indstil kameravinklen til Normal eller Long.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 31/10-07 16:19 
Ingen af de "løsninger" løser problemet. Det gør den fix jeg beskrev ovenfor :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BatemanBatemanSkrevet 01/11-07 09:43 
Chrono>
Ingen af de "løsninger" løser problemet. Det gør den fix jeg beskrev ovenfor :)


Jeg har prøvet, der er stadig slowdown :(
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
ChronoChronoSkrevet 01/11-07 09:59 
Øv. Jeg kan spille på de helt slemme stadions uden slowdown nu. Dog er der stadig slowdown ved straffespark (men det tror jeg er med vilje) og ved brug af broadcast cam 1.

Kører du i 720p som Konami foreslår?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BatemanBatemanSkrevet 01/11-07 11:04 
Jeg kører 720p, og kampene er uden slowdown (har de hele tiden været :) ), men replays hakker stadig som bare fanden.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
ChronoChronoSkrevet 01/11-07 18:18 
Der er flere på PESFan som har succes med min fix:
http://forums.pesfan.com/showthread.php?t=185661

Men først engang på side 2 når folk er færdige med at gøre nar og tro at det er noget jeg finder på :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/11-07 22:47 
Har de stadig ikke de rigtige navne i spillet eller er det blevet rettet?
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 01/11-07 23:30 
De fleste er rigtige, og man kan selv ændre resten eller vente på at andre gør det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig