X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Anmeldelser i MetroXpress


Svar
SumezSumezSkrevet 27/09-07 13:58, rettet 27/09-07 14:00 
Så nåede Danmark vist et nyt bundniveau indenfor anmeldelser... Troldspejlet kan godt gå hjem og lægge sig.

Jeg faldt forleden dag over Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
104 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
KLTKLTSkrevet 29/09-07 16:17 
Ja jeg er klart også med på at ligge underskrift til en sådan skriftlig henvendelse til MetroXpress.
Som jeg ser det står det hele jo og balancerer ved det faktum, at hvis avisen vil fremstå som et troværdigt og reelt medie mht formidling af spil nyheder/anmeldelser, så GÅR det bare ikke med det journalistiske niveau der er set, senest understreget med omtalte 'anmeldelse'.

Så om ikke andet skal vi nok kunne få MetroXpress til at genoverveje HVAD de vil med deres spil sider, altså om siderne er lidt ligegyldigt fyld eller om de rent faktisk skal tages alvorligt.
9/11 Was An Inside Job
NaieraNaieraSkrevet 29/09-07 17:44 
RJK>
Hvem er klar på en fælles klage til avisen over deres usaglige dækning af spilmediet med udgangspunkt i denne anmeldelse...?

I'm, like, totally in.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/09-07 18:21 
How to do? Er der nogen, der forfatter og poster her, og så kan man skrive sin tilkendegivelse?
RJKRJKSkrevet 29/09-07 18:53 
I er velkommen til at skrive nogle inputs og tanker eller udkast, så kan jeg godt prøve at samle det til et brev.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 29/09-07 19:19 
Vi skal nok først og fremmest gøre det klart for dem, at det vi er utilfredse med, ikke dén enkelte anmeldelse, men deres dækning af videospil generelt.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 29/09-07 21:02, rettet 29/09-07 21:04 
Men er det ikke netop kun den ene anmeldelse, det er galt med?

Jeg har lige skimtet alle anmeldelserne på sitet (der er kun en ti-stykker), og jeg synes de fleste virker fair overfor spillene, både i tekst og karaktergivning. Ok, Mario Pary 8 er sikkert ikke til 5/6, men i det mindste argumenterer anmelderen for karakteren.

Derfor synes jeg også personligt, at sådan en klage er lidt småfjollet og unfair at gå i kast med. Det kan jo være en enlig sort plet, og det sker jo i mange medier. Det er jo ikke fordi MetroExpress ødelægger spilmediet med et enkelt fejltrin.

Bare min holdning, giv den gas med den sure citron, hvis I vil ;P
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/09-07 21:04 
Det er vel nærmest hele tråden her, der skal koges ned til kort brevform.

Jeg har ikke læst anmeldelser i MetroXpress tidligere, men Zzap mener åbenbart at den linkede anmeldelse blot var dråben... og at det er mere eller mindre deres generelle politik ikke at behandle spilgenren med den professionalisme og seriøsitet, den har krav på.
RJKRJKSkrevet 29/09-07 21:10 
De normale læsere af avisen må lige informere os om, hvordan standarden er. Jeg er enig med Jaes i, at de andre online-anmeldelser ikke er tilnærmelsesvis så dårlige som den nævnte.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/09-07 21:27 
Som ansat på et konkurrende organ kan jeg naturligvis ikke brokke mig til dem over niveauet... men, uden at have læst alle deres anmeldelser i avisen, vil jeg sige at deres ting er på linje med de fleste andre mainstream-skriverier man falder over i dagspresse og lignende. Ikke noget særligt, men ikke så dårligt at jeg er holdt op med at læse det i toget ind. MEN anmeldelsen af Final Fantasy faldt mig så meget for brystet at jeg tog avisen med ind på redaktionen for at vise hvor elendige vores konkurrenter kan være.
JAAJAASkrevet 29/09-07 22:03, rettet 29/09-07 22:04 
I så fald skal en eventuel klage vel kun gå på den bestemte anmeldelse, og ikke det generelle niveau. Jeg har heller ikke læst andre, og vil derfor ikke kunne klage over dem.

Jeg mener dog godt, at man kan klage over FFT anmeldelsen, uden at se helt fjollet ud.
KLTKLTSkrevet 29/09-07 23:35 
Problemet er stadig som jeg jo har sagt tidligere, at MetroXpress forsøger at fremstå som et relevant og seriøst medie med hensyn til deres anmeldelser af spil, og at de samtidig med dette ordner det med at lade personer anmelde spil som ikke har forstand på det.

Der er en vis konflikt mellem tingene så, men altså ja det hidser da ikke mig synderligt op.
Synes som sagt bare det virker useriøst fra avisens side.
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 29/09-07 23:45 
Er anmeldelsen reelt ikke bare udtryk for at de muligvis har fået en praktikant til at skrive skidtet, og ikke har gjort opmærksom på at det er sådan det hænger sammen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 29/09-07 23:53, rettet 29/09-07 23:53 
Vurderet ud fra de andre anmeldelser, virkede det mere som om konceptet var, at lade tilfældige "almindelige" mennesker skrive deres anmeldelser. Hvis det ikke fremgår af avisen, så er det vel egentligt dét, der er fejlen. Udover at konceptet er dårlig til at begynde med :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
solid snakesolid snakeSkrevet 01/10-07 17:30 
Her kommer så min anmeldelse af (U)Super Mario 64..
Jeg havde bestilt den også en Nintendo 64 næsten lige efter den var kommet ud, og havde virkelig glædet mig til at modtage og spille den nye udgave af Super Mario til Nintendo 64... Men Først og fremmest blev jeg så skuffet over at spillet fungere så dårligt i 3D, det er bare ikke Mario længere.. Det er muligt at det er nyskabende.. Men nogen spil skal man bare ikke pille ved.. Da man kan ødelægge spillets form.. Hvis man f.esk tar nogen af de ting, Mario er kendt for i de gamle spil, som at samle en svamp op så man kunne blive stor, eller en ildblomst op så man kunne skyde osv, findes ikke mere.. hvilket jeg synes er synd, da det altid har været en del af Mario plottet.. Det er ligesom om de har glemt den oprindelige historie i spillet.. Hvilket gør at jeg bare ikke elsker dette spil.. For mig var Mario død...
Lige indtil at New Super Mario Bros til Nintendo dsen dukkede op, Her har de fået den gamle Super Mario Bros ånd tilbage i spillet.. Og det er et mega fedt spil, men det er ikke det spil jeg anmelder.. tilbage til Super Mario64

En anden ting om spillet er kameravinkelen er lidt træls, da det ikke fungere helt optimalt..

Musikken synes jeg ikke er noget at råbe hurra for så derfor giver jeg ikke højere karakter end 03/10

Og nu ved jeg der kommer en masse spørgsmål hvor dit og hvorfor dat.. Men jeg sagde tidligere i tråden, jeg vil ingen brok høre, da dette er min mening om Super Mario 64..
I kan mener lige hvad i vil om min anmeldelse.. Jeg står fast ved min karakter.. Og jeg har givet jer det i har bedt om, Så jeg har opfyldt min aftale..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
The DaneThe DaneSkrevet 01/10-07 17:58 
Man kan se på deres hjemmeside hvem der har anmeldt spillet

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/09/18/09/3904-51/index.xml

...en 9. klasses elev.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HeroldHeroldSkrevet 01/10-07 18:14 
Ja, det fremgår ret tydeligt af både første og følgende indlæg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JAAJAASkrevet 01/10-07 19:45 
solid snake>Så jeg har opfyldt min aftale..

Fint at du gad gøre det, og jeg kan sagtens, gennem din anmeldelse, følge hvorfor du blev skuffet. Men det fremstår også ret klart, at 3 tallet mere går på din skuffelse over, hvad det ikke er, end på hvad det er (som bare ikke kan blive et 3 tal).
SephirothSephirothSkrevet 01/10-07 23:51, rettet 01/10-07 23:52 
Jeg husker godt at læse anmeldelsen og tænke "WTF?!", og så grine lidt for mig selv i bussen.

Jeg kal i hvert fald ikke have det lortespil (som får meget flotte anmeldelser alle andre steder) længere.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 02/10-07 00:34 
RJK>
I er velkommen til at skrive nogle inputs og tanker eller udkast, så kan jeg godt prøve at samle det til et brev.

Altså, jeg har jo allered eudtrykt mig temmelig grundigt. :)

Jeg ved heller ikke hvor relevant en evt. klage ville være, eftersom problemet nok er samfundets syn på spilbranchen generelt, og MetroXpres har jo aldrig gået for at være kvalitetsjournalistik. Men skulle en sådan udfærdiges, har den da i hvert fald min underskrift, da det jo er min holdning, der deles.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/10-07 00:35 
The Dane>
...en 9. klasses elev.

Altså, da jeg gik i 9. klasse var jeg stor fan af størstedelen af de på det tidspunkt udgivne Final Fantasy spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 02/10-07 07:54, rettet 02/10-07 07:56 
Generelt er anmeldelserne i Metro jo en joke... Nogle kan man godt tage halv seriøst, men det med en 9.klasses elev er selvfølgelig helt hen i vejret, men det er jo et generelt tema de kører, spillene bliver anmeldt af alm. mennesker som de måske har støvet op på gaden foran hovedbanegården?? (Som RJK også siger)
Selvfølgelig burde en anmeldelse som den der har startet denne debat ikke være bragt i en avis der ifølge deres eget udsagn er en avis der bringer lokale, nationale og internationale nyheder af høj kvalitet, men dette er jo netop hele temaet bag deres spil anmeldelser, kom lad os spørge fru Jensen hvad hun mener om dette spil, og så bringer vi det uanset hvad. I dette tilfælde tror jeg da bestemt også de har siddet og grinet godt og grundigt, mens de hat tænkt: dette her bliver bare skidesjovt.
Jeg tror bare ikke en klage ville blive taget til efterretning på nogen måde.. men bliver den formuleret og sendt er jeg også med på en kradser ;)

Edit: Og jeg mener at kunne huske at der har været gjort opmærksom på det på et tidspunkt, altså det med at det er ganske alm. mennesker de har til at lure spillene.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
PalsgaardPalsgaardSkrevet 02/10-07 08:27 
Jeg vil godt sætte en krasser i såen en klage :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/10-07 09:53 
Sumez>
Altså, da jeg gik i 9. klasse var jeg stor fan af størstedelen af de på det tidspunkt udgivne Final Fantasy spil. :)


Ja, og det unge menneske, der er tale om her, er uden tvivl også stor fan af tidens bedste spil, men det han har at udsætte på denne udgave af FF er at det old school lorte grafik, old school lorte lyd og old school lorte game play. Hvor gammel var han da du gik i 9.? :D
jaesjaesSkrevet 10/12-08 23:28, rettet 10/12-08 23:31 
Ikke helt on-topic, men jeg synes, det var lidt voldsomt med et nyt emne...

IGN har åbentbart tilbagetrukket deres anmeldelse af Worldwide Soccer Manager 2009. De gav det 2/10, og anmelderen har åbenlyst totalt misset pointen med et manager-spil:

"As far as traditional gameplay goes, there really isn’t any in Worldwide Soccer Manager 2009. Apart from managing your roster and coaching your team, there really isn’t anything to do at all."

"I couldn’t imagine why anybody would prefer Worldwide Soccer Manager to FIFA 09 or Pro Evolution Soccer 2009."

Jeg kan ikke finde anmeldelsen nogle steder, men ovenstående er læst på Rock, Paper, Shotgun:
http://www.rockpapershotgun.com/2008/12/08/when-managing-football-isnt-enough/

Det ikke for at bashe IGN - fejlen kunne reelt være sket på alle sites - men det er lidt vildt, at spillets titel ikke har dasket anmelderen med en kæmpe kæp, og at redaktøren heller ikke har opdaget noget :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/12-08 23:42, rettet 10/12-08 23:51 
IGN?
Det er jo også dem der har givet Godhand 3.0 og Imagine Party Babyz 7.5

http://ps2.ign.com/articles/738/738253p1.html
http://wii.ign.com/objects/142/14254709.html

Det er vidst ikke en rigtig spilanmeldelses side? ;D

*EDIT* Sejt... Man kan kommentere anonymt på Metro Express! Det skal udnyttes >:D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/12-08 23:52 
Haha wow! Det er ikke kun MetroXpress der er så slemme.
Check den hér artikel fra en Australsk avis

http://upload.pbase.com/image/107352034/original.jpg
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/12-08 01:37 
Hilssen Cameron, 5 år gamel. :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-08 01:50 
Hvor er det vildt at Wii ikke skal sættes til tv. Måske derfor jeg kørte død i min? Og hvor er de lange adventure spil foruden Zelda :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/12-08 07:48, rettet 23/12-08 07:48 
Konsolkongen>
Hvor er det vildt at Wii ikke skal sættes til tv.

Der må være Wii 2 hvor Nintendo har realiseret at deres nye "casual" kunder slet ikke behøver grafik og bare have en controller af træ man kan sidde og vifte med :)
JesperJesperSkrevet 23/12-08 07:49 
Hehe - og så anbefaler han Wii'en, selvom det ikke er den han har givet den højeste karakter?
BeanoBeanoSkrevet 23/12-08 07:59 
Står der ikke også "Gutter Hero"?

Lyder som en interessant opfølger til Guitar Hero serien hvor man er falleret stjerne...
SumezSumezSkrevet 23/12-08 08:02 
Den er ikke seriøs, er den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/12-08 08:31 
Mig eller artiklen?

Jeg er altid seriøs.
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/12-08 08:40 
Det er det vi har så svært ved at finde ud af :D
BeanoBeanoSkrevet 23/12-08 08:45 
Jammen... jeg syntes altså der står Gutter Hero :D

Anmeldelser i MetroXpress
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/12-08 09:42, rettet 23/12-08 09:46 
Nu fik jeg ikke lige grabbet den side men det er åbentbart en eller anden 14-15 årig knægt der har en ugentlig kolonne om "Entertainment".

Gutter Hero lyder sejt! Det er ligesom at være hjemløs i virkeligheden. :D


Der er mange sådanne sdavefejl i. Ved DS'en skriver han "You can lose the styles for it" og ved Wii "It takes Battery's"
BeanoBeanoSkrevet 23/12-08 10:09 
Kobra>
Hehe, er i også bange for at jeres gamecube spil bliver væk?

Egentligt ikke. Nintendo skal nok genudgive dem på Wii ;)

(sorry - skal nok holde op)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/12-08 11:20 
Kobra>
Var det med fulgt overlæg at du selv lavede en ups her? :P



Ja det var med fuld overlæk ;)
IqonIqonSkrevet 23/12-08 13:24 
Han har også gjort en god observation ved at bemærke at GameCube er den eneste konsol, hvor det tilsyneladende er muligt at spille fire spillere.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/12-08 17:07 
Ja, det er de 4 folk i verden, der stadig har en GC under TV'et :-)
QQSkrevet 23/12-08 18:55 
Sjovt nok stadig den mest samlede konsol her på P:R

Samlerstats
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-08 20:09, rettet 23/12-08 20:10 
Prisen har nok haft meget af sige siden 40% har den. Det kan da næppe være spillene ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 23/12-08 23:21 
Jeg har primært mine p.g.a. Rogue Squadron og Resident Evil-spillene, så jo, lidt kan det godt være ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/12-08 23:36 
Sjovt nok har nintendo's franchises aldrig sagt mig så meget.
Tror det er fordi jeg ikke havde én som lille... Voksede op med Commodore 64, Amiga og PC og først senere en Playstation (som jeg stadig har)
solid snakesolid snakeSkrevet 23/12-08 23:36, rettet 23/12-08 23:37 
Konsolkongen>
Prisen har nok haft meget af sige siden 40% har den. Det kan da næppe være spillene ;p

Jeg kiggede lige i din samling 2 Game Cube spil..
Det var godt nok ikke mange.. Så jeg håber det er en joke..

Der er da mange fede spil til Cuben, jeg nævner blot nogen få som Donkey Konga 1+2, Killer 7, Super mario Sunshine, Rogue Squadron 1+2, Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Mega Man Anniversary Collection, Mega Man X Collection, Super Monkey Ball 1+2, Wario Ware Inc: Mega Party Game$. Og jeg kunne blive ved og ved og ved..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-08 23:49, rettet 23/12-08 23:51 
solid snake>
Jeg kiggede lige i din samling 2 Game Cube spil..
Det var godt nok ikke mange.. Så jeg håber det er en joke..

Det kunne måske hænge sammen med at jeg for små 6 uger siden havde indbrud i min lejlighed? Desuden bestemmer jeg vel selv hvad jeg samler på?

Og så holder det selvfølgelig ikke at du nævner multiplatform titler når du burde overbevise mig om konsollens eksklusive spil.
Det er desuden lidt sjovt at du fremhæver Super Mario Sunshine når du ikke kan lide 64'eren. Well, jeg synes faktisk de begge er ca. på samme niveau så det skal ikke ses som SMS bashing herfra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 23/12-08 23:56, rettet 23/12-08 23:57 
solid snake>
Og jeg kunne blive ved og ved og ved..

Det kan jeg dog ikke, jeg holder mig til Rogue Squadron, Resident Evil og Twin Snakes, så egentlig er det kun fire spil for mit vedkommende. Men Jr. har da været glad for Pokemon.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
QQSkrevet 24/12-08 00:31, rettet 24/12-08 00:32 
Konsolkongen>
Prisen har nok haft meget af sige siden 40% har den. Det kan da næppe være spillene ;p

Nu mener jeg faktisk at kunne huske at tallet var 42% da jeg startede på P:R for en 4 år siden... Men jeg kan jo tage fejl...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-08 00:36 
Det er vel ret underordnet hvad tallet var for fire år siden når det er 40% nu? :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 24/12-08 00:51 
Konsolkongen>
solid snake>
Jeg kiggede lige i din samling 2 Game Cube spil..
Det var godt nok ikke mange.. Så jeg håber det er en joke..

Det kunne måske hænge sammen med at jeg for små 6 uger siden havde indbrud i min lejlighed? Desuden bestemmer jeg vel selv hvad jeg samler på?

Og så holder det selvfølgelig ikke at du nævner multiplatform titler når du burde overbevise mig om konsollens eksklusive spil.
Det er desuden lidt sjovt at du fremhæver Super Mario Sunshine når du ikke kan lide 64'eren. Well, jeg synes faktisk de begge er ca. på samme niveau så det skal ikke ses som SMS bashing herfra :)

Ja okay træls... :-C Med inbrud...
Og klart man bestemmer selv hvad man samler på..

Omkring jeg kun nævnte multiplanforms titler er jeg er ikke den store rollespils fan f.eks. Men ja man kan godt sige at det er sjovt, at jeg fremhæver Super Mario Sunshine, når jeg ikke kan li at spille Super Mario til Nintendo 64. Men jeg fandt alligevel dette spil sjovt, men jeg synes bare jeg har prøvet at vende tilbage til Mario 64, og finder det bare ikke som et af de bedste Mario spil i den serie.. Men det er også 2 vidt forskellige Mario spil efter min mening.
Har du prøvet en titel som Eternal Darkness: Sanity's Requiem? Den findes kun til Game Cube.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
104 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig