X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med Golden Axe II


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 21/09-07 22:08 
Jeg har brug for lidt assistance vedrørende Megadrive-versionen (PAL) af spillet Golden Axe II.

Jeg kan ikke få Golden Axe II til at virke. Jeg har testet det både med en Megadrive version I og II, men spillet starter simpelthen ikke op, der er bare sort skærm, ingen Sega logo eller noget.
Jeg har givet spillets connectorer en grundig rense-tur med isopropyl alkohol, men der er stadig ingen liv i det? Er der evt. noget omkring Golden Axe II til Megadrive man skal være opmærksom på?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg faktisk har haft et andet eksemplar af Golden Axe II PAL til MD, som heller ikke virkede. Nu plejer Megadrive spil jo at være ret robuste, så min teori/mistanke er, at enten er Golden Axe II PAL cartridges dårlige/fejlbehæftede så de har en relativt kort levetid ift andre MD-spil, eller også er der et eller andet jeg ikke er opmærksom på. Alle andre Megadrive spil fungerer fejlfrit, jeg har haft fat i MANGE MD-spil og har ialt kun oplevet 3 spil, jeg ikke kunne få liv i: Et Streets of Rage I og nu to eksemplarer af Golden Axe II.
Det er meget mystisk, det kan selvf. være at det bare er mig der har dårligt karma med dette spil, men odds'ene for at ramme to defekte eksemplarer må godt nok være ret små.

Håber i kan hjælpe med inputs, jeg vil gerne høre fra alle der har noget info på det, enten links, erfaringer med egne eksemplarer af GAII, både dem der virker og dem der ikke gør.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 30/09-07 20:47 
Bump...

Come on, der må være nogen herinde der har erfaringer med Golden Axe II til Megadrive, gode som dårlige?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/09-07 21:12 
Jeg ejer ikke selv spillet, så jeg kan ikke bidrage med yderligere erfaring. Men jeg kan da forsøge med noget famlende teknisk assistance :D

Har du prøvet at åbne cartridget? Hvis du er heldig sidder der måske bare en lille elektrolyt, som trænger til at blive skiftet, på printet.
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 30/09-07 21:24 
Ja, jeg har haft spillet åbnet, umiddelbart er der ikke noget der ser defekt ud, men det er selvf. ikke alle problemer der kan ses udenpå.
Den elektrolyt, er det den samme der sidder på alle MD-spilprints? Så vil jeg overveje at bytte den ud med en tilsvarende fra et andet spil der fungerer.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/09-07 21:38, rettet 30/09-07 21:39 
silverstar>
Ja, jeg har haft spillet åbnet, umiddelbart er der ikke noget der ser defekt ud, men det er selvf. ikke alle problemer der kan ses udenpå.

Hvis en elektrolyt er tørret ud, kan man ikke se det på den. Den holder bare op med at virke.

silverstar>
Den elektrolyt, er det den samme der sidder på alle MD-spilprints? Så vil jeg overveje at bytte den ud med en tilsvarende fra et andet spil der fungerer.

Det vil jeg ikke ligefrem anbefale. For det første er det ikke sandsynligt, at de har samme værdi, og for det andet er elektrolytter ikke noget man genbruger. Det svarer lidt til at udskifte den gamle rustne udstødning på sin bil med en gammel rusten udstødning fra en anden bil ;)
AV Intelligent Terminal
T.L.OT.L.OSkrevet 01/06-08 20:01 
Hey SilverB0y..
Har måske fundet grunden til at golden axe II ikke dur, det understøtter ikke 6-button controlleren, du skal bare smide en 3-button controller i maskinen istedetfor, så skulle spillet fungere fint.

Ellers skal du holde "Mode" knappen nede på 6-button controlleren inden du starter MD'en, og så give slip for knappen et stykke tid efter maskinen er tændt. Så switcher du controlleren til at kun bruge 3 knapper, det skulle også gerne virke ^~^

Det samme gælder for Forgotten Worlds til MD, så kan man slippe for den triste bug hvor Game over skærmen fremstår så snart man forlader hovede menuen.
silverstarsilverstarSkrevet 02/06-08 00:45 
Jeg mener at jeg testede med en 3-button controller, men er ikke sikker, så det er værd at kigge på igen. Jeg undersøger sagen nærmere og vender tilbage når jeg har nyt. Tak for tippet.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 03/06-08 23:02 
Det virker desværre stadig ikke, selvom det var et godt bud. Jeg har forsøgt alle kombinationer af controllere samt helt uden og det er stadig no go.
Det er meget mystisk, jeg har svært ved at acceptere at to eksemplarer af netop dette spil kan fejle, når jeg af alle de MD-spil jeg har haft i hænderne kun har set et enkelt spil ud over disse to, der har fejlet.
Jeg vil stadig gerne høre fra andre, der har et fungerende eksemplar af Golden Axe II i PAL-version, så vi kan komme tættere på at opklare mysteriet :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-08 23:15, rettet 03/06-08 23:22 
Måske det er cartridge connectoren den er gal med?

EDIT: Jeg kan huske flere cartridges på bla. Master System der ikke havde alle pins. Men så vidt jeg lige kan se har alle mine MD spil dem alle, men der er selvfølgelig muligheden at nogen af dem slet ikke bruges og derfor booter fint. Golden Axe II skal måske bruge en bestem pin og derfor booter det ikke. Måske lidt langt ude, men jeg kan ikke se hvad der skulle ske ved at du prøver dig frem som guiden viser :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig