X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Højttalersystem?


Svar
nerosnerosSkrevet 21/09-07 10:29, rettet 21/09-07 10:45 
Jeg har nu fået købt min skærm til min 360'er, men jeg mangler lyd...! Jeg har købt sådan et XBOX VGA kabel med Phono-stik/in&output-stik (tror jeg nok det hedder). Er der en nogenlunde billig løsning på et lille evt. PC højtaler system som understøtter den mulighed af lyd tilslutning.

Det skal lige siges at jeg ikke har et anlæg fortiden derfor ingen forstærker eller alm. højtalere som ville kunne klare tricket, og derfor søger jeg den mulighed.

Håber nogen kan hjælpe med lidt viden indenfor emnet :-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 21/09-07 10:57 
Da jeg stod med samme problem ved releasen, fandt jeg ud af, at ikke særlig mange pc-højttalere har den mulighed.

Jeg fandt et sæt til ca. 500,-, der har minijack ind. Skal nok lige tjekke, hvad mærke/model er, når jeg kommer hjem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/09-07 11:13 
Det ville være super fedt af dig hvis du gider. Ja jeg synes godt nok også det er lidt svært at finde?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/09-07 12:29 
Ellers kan du bare købe et hun mini-jack til RCA(phono) converter-kabel for næsten ingen penge ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/09-07 12:10 
Wehner>
Jeg fandt et sæt til ca. 500,-, der har minijack ind. Skal nok lige tjekke, hvad mærke/model er, når jeg kommer hjem.

Fandt du ud af noget?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/09-07 12:16 
Hov ja, det er af mærket Creative og sættet indeholder subwoofer og to små højttalere. Det ser ud til, at det hedder I-Trigue 3200. Minijackindgangen sidder i den lille volumenkontrol.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 23/09-07 12:23 
Er det sådan et her:

Link...
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/09-07 12:27 
Præcis. Såvidt jeg husker, var det ikke det eneste, jeg fandt, men det billigste :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 23/09-07 12:48 
Jeg har faktisk købt et billigt logitech system som jeg troede kunne bruges, og det har en volumekontrol med minijack indgang, men der sker ikke en dyt hvis jeg tilslutter mit mit mini-jack til RCA (phono) converter kabel? Heller ikke engang med et par almindelige høretelefoner kommer der lyd. Jeg kan åbenbart kun bruge det til min almindelig computer!

Kan det egentligt være noget man skal indstille på XBOX'en?

Billigt ragelse tror jeg, og hvorfor har butikkerne lukket i dag ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/09-07 13:20 
Man skal ikke indstille noget på Xboxen. Det må være noget med højttalersættet. Men måske er det en minijack udgang til hovedtelefoner i stedet for indgang? Her er det vist nogle andre, der skal tage over...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 23/09-07 13:32 
Tror det er det, men tak for hjælpen nu ved jeg ihvertfald hvad jeg skal lede efter så må vi se om det lykkes. Lidt trist ikke at have lyd når man nu så gerne vil spille på sin nye skærm...suk suk ;-)!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 25/09-07 13:52, rettet 25/09-07 13:54 
Så fik jeg købt dette system med super god lyd efter min smag :-)

Det kan ihvertfald også gøre tricket hvis andre skulle komme i samme situation som mig.

Link
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 25/09-07 16:55 
Kan man os får lyden igennem dette sæt, hvis man kører via component indgangen og hvilke stik skal man evt bruge, for vil gerne have mere end bare stereolyd fra tv'et i spil, og der kunne sådan et sæt være en fin løsning.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/09-07 17:36 
Jeg ved det ikke helt. Jeg leder efter noget. Jeg vil gerne have noget til film og musik og spil! Jeg, kan ikke spille højt. Jeg har ingen stereoanlæg. Så jeg vil bare gerne have en slags combo, hvor jeg kan slutte min computer, tv og xbox til et højtaler anlæg eller sådan noget.

Jeg har ikke mange penge. Er der nogen der har nogen forslag, omkring hvad jeg burde gøre?
Imodsætningen til TV, så synes jeg at det er svært at finde info om lyd i elektroniske systemer.
Well crucify the insincere tonight...
nerosnerosSkrevet 25/09-07 19:12 
RaGe>
Kan man os får lyden igennem dette sæt, hvis man kører via component indgangen og hvilke stik skal man evt bruge, for vil gerne have mere end bare stereolyd fra tv'et i spil, og der kunne sådan et sæt være en fin løsning.

Altså hvad jeg har købt kan man sagtens bruge til Tv også, og man kan justere bassen i subwooferen efter behov og så er der ihvertfald meget mere end bare sterio ;-) Hvis man leder efter surround sound, eller flere muligheder skal man måske nok søge noget andet end det jeg har købt. Creative har virkelig meget at tilbyde hvis man går ind på siden der jeg har linket til. Desværre er jeg ikke en haj til det alt det tekniske så jeg håber andre vil tage over herfra?
Bashful Neophyte
RaGeRaGeSkrevet 25/09-07 19:21 
Ja, for sættet er interessant, men har ingen ideer om, hvilke kabler der skal til, når jeg kører via det originale component kabel fra ms.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 25/09-07 20:24 
Skal du ikke bare bruge et mini-jack til RCA (phono) converter kabel?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig