X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Intet nyt til Wii på TGS?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/09-07 21:48 
Med de salgstal Wii har i Japan, havde jeg håbet at 3. parts udviklerne ville fremvise noget andet end blot endnu en minigame samling...

Kom nu! Jeg har en million ideer til hvordan man kan lave fede kontrol schemes i spil - Det kan da ikke passe at udviklerne har mindre fantasi end en mom's basement gamer som jeg?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 21/09-07 13:02 
Der er vel tre muligheder:

1. Der er flest penge i casual-spil.
2. Kontrollen er ikke præcis nok til, i kontrolsammenhæng, avancerede spil.
3. 1 + 2 ;)
HulleHulleSkrevet 21/09-07 13:14, rettet 21/09-07 13:20 
Det med kontrollen tillader jeg mig at kalde for nonsens, på baggrund af andres udtalelser :)

Eurogamer interview>
Ed Bradley (Mercury Meltdown):

Personally I think the controller is capable of translating actions far more complex and energetic than most players are interested in performing even in the privacy of their own homes.

Den nyhed i linket kunne vist have noget med det at gøre. I følge den var Nintendo ikke engang "med" (hvad det så end betyder) dengang Wii ellers lige blev annonceret. Af en eller anden grund så fravælger de denne event helt.. Dette udelukker naturligvis ikke at 3. parts udviklere viser deres ting frem, og det er rigtigt at det ikke er meget vi har hørt. Måske de også fravælger det, nu hvor der ikke er en Wii stand hvor det ville være oplagt.

Læs her.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 21/09-07 13:24, rettet 21/09-07 13:25 
Ja, det hylede udviklerne jo allesammen op om allerede INDEN Wii var på gaden, men hvor er de gode, omfattende spil, og hvorfor hører man stadig jævnligt om upræcis kontrol? :P

Der er en kæmpe sæk guld at pille ud af foret på casual-gamerne, ingen tvivl om det, men det er stadig underligt, at der fokuseres så ekstremt meget på dette marked IMO.

EDIT: Hold op med at opdatere dit indlæg! ;)
HulleHulleSkrevet 21/09-07 13:49, rettet 21/09-07 13:50 
Jeg håber at "næste generation" af Wii spil viser hvordan det skal gøres. I øvrigt har jeg selv været meget tilfreds i mange af de spil jeg har spillet (Excite Truck, Rayman, Wii Sports), selvom der har været frygtelige kiksere i blandt (Bl.a. Godfather). Set på den måde kan jeg næsten tillade mig at sidestille det med dårligt udviklet spil kontra gode, hvorfor er nogen spil lort når andre er guld.

Du har ret i at der kommer mange spil til casual folket, men der er da noget af det fede på vej, lidt Dragon Quest og Nintedos egne, som alle er lige om hjørnet (Metroid har jo fået meget ros for sin brug af kontrollerne). Det undrer mig egentlig heller ikke at vi skal vente på at 3. parts udviklerne lige skal vågne op, efter det chok at de har nedprioriteret at udvikle spil til markedets bedst sælgende konsol og fået aktionærerne på nakken (EA anyone?)

Jeg håber også at næste års E3, eller hvad der nu kommer først, bliver en tid med lidt flere annonceringer inden for hardcore genrerne.

Æv, du fik mig, pølsefingre og dårlige formuleringer kræver regelmæssige rettelser ;)

EDIT: Æv igen, nu troede jeg ellers at jeg slap med rettelser i denne omgang :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 21/09-07 14:28 
Det var hele den store bid tekst under den engelske quote, jeg tænkte på mht. at opdatere - den var der vist ikke, da jeg skrev mit svar :)

Pølsefinger-rettelser og den slags behøver næppe en edit-markering :)
3of193of19Skrevet 21/09-07 14:52 
Ang. præcis kontrol i 2. generations Wii spil, så glæd jer til Metroid Prime. Kontrollen er det PURE guld. Sådan skal 1st person shootere laves. Jeg blev færdig med US udgaven her i weekenden. Det eneste problem var at jeg et par gange have problemer med at få grapple beamen til at ramme ordentligt, men jeg har lidt på fornemmelsen at det var med vilje, da den tager ca et sekund at bruge.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/09-07 20:05, rettet 21/09-07 20:06 
Jeg nægter at tro Wiimoten ikke er præcis nok til hardcore spil...Det er sgu mere et spørgsmål om dovenskab.

Edit: 3of19 må vi få din Vurdering af spillet? :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 23/09-07 08:24 
Der er kommet en trailer til Oboro Muramasa Youtouden, som blev nævnt herinde tidligere. Ikke fordi gameplayet er vildt ophidsende i traileren, men stilen kan man ikke undgå at nyde.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3163146
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
happyEDhappyEDSkrevet 23/09-07 09:34, rettet 23/09-07 09:37 
Her også lidt nyt til wii Oneechanbara R
Men mon til kommer til EU blod, nøgne damer, og mere blod.

Det her er for en forgænger til spillet, så det er ikke selv wii spillet der bliver vist.
http://www.youtube.com/watch?v=Y08g6zRI404&eurl=http%3A%2F%2Fgonintendo%2Ecom%2Findex%2Ephp%3Fpaged%3D5

http://www.youtube.com/watch?v=gvraRrjFljc&mode=related&search=
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HulleHulleSkrevet 23/09-07 17:04 
IGN taler meget positivt om Projekt 0

Med film.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
EchoEchoSkrevet 23/09-07 18:51 
Jeg læste faktisk om P0 her den anden dag, og det ser faktisk meget interessant ud.
Jeg er vild med symbolikken og det lidt Pikmin-agtige gameplay, men jeg er ikke sikker på, om idéen holder et helt spil igennem.
Er det bare mig, eller har TGS været ret kedsomligt, når det gælder Nintendo?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 23/09-07 18:57 
Det er ikke bare dig, men nu er nintendo der heller ikke jo.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
EchoEchoSkrevet 23/09-07 20:55 
hehe, sjovt nok xD Jeg troede, at de var kommet med.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
QQSkrevet 23/09-07 21:40 
Ifølge Wikipedia er det en tradition at Nintendo ikke er med på TGS. Den eneste undtagelse var da Satoru Iwata afslørede Wii controlleren tilbage i 2005. Men heller ikke det år havde de en stand på TGS.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig