X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LittleBigPlanet


Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/09-07 14:11 
Jeg syntes der manglede en tråd om dette geniale "spil".

Check den nye video hvor der leges med opbygning af animerede objekter og baner... ser bedre og bedre ud :)

EG Video
347 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-08 20:05, rettet 17/10-08 20:10 
Jeg syntes også det er langt ude at de re-caller det. De burde bare have sagt "Hey, det var vi var ikke klar over at der var noget i soundtracket der støder så mange mennesker men vi laver et patch så det bliver pillet ud af spillet når det udkommer, cool?".

Jeg syntes det er interessant at artisten der lavedet nummeret er muslim. Hér er han på last.fm

http://www.last.fm/music/Toumani+Diabate's+Symmetric+Orchestra/_/Tapha+Niang
MrCaseMrCaseSkrevet 17/10-08 20:13 
Ah men hvad er det her for noget?!? Sikke et cirkus!

Men okay... held og lykke med at overbevise verden om at dit spil er gladt og lykkeligt og sjovt for alle når du fornærmer 1 milliard mennesker ved at udgive det.

Man kan jo, med rette, sige at det er hykleri at pladen ikke er blevet tilbagekaldt, men hey hey... musikken har jo noget mere kunstnerisk fri end spil har.
Have you considered sucking less?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-08 21:43 
Sikke en omgang pis. Jeg synes det her er en helt anden situation end da JP provokerede med deres tegninger. Jeg kan jo være ligeglad da jeg sidder med promo skiven, men jeg kan jo netop vælge den sang i de baner jeg laver.

Bliver spændende om promoen bliver opdateret med en patch så sangen ikke kan vælges mere, eller om promoen ikke kan bruges online alligevel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 21:51, rettet 17/10-08 21:56 
Der kommer en patch til det spil som allerede er ude.

Spillet udkommer den 27. okt. i USA og efter sigende d. 31. i Europa. Så heldigvis ser forsinkelsen ikke ud til at være stor.

Det har heller ikke så meget med at sangen kan vælges i egne baner eller ej - bare det at sangen er i Story banerne er nok ;)

"Media Molecule comments on LittleBigPlanet delay, new dates revealed"
dRxLdRxLSkrevet 17/10-08 21:58 
Det er da for latterligt. Det er da kun fordi man har en lille pik at man kan reagere paa den maade (baade Sony og dem der paapegede passagerne).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-08 22:11, rettet 17/10-08 22:20 
Sony har nok ikke så meget valg. Enten æder de lorten og udsætter spillet så kun dem der har forudbestilt vil blive pissed. Eller også udgiver de det som det er og får et helt folkefærd på nakken.

Jeg er ikke så meget inde i hvordan man pisser muslimer af, men jeg kan simpelhen ikke forstå hvordan citater fra koranen i en sang kan være krænkende. Jeg er selv modstander af JP's Muhammed tegninger da de tydeligvis var tegnet for at provokere, men det her må da være noget helt andet? Koranen kan da svjv. lånes på biblioteker så helt hemmeligt kan det næppe være.

Jeg er ikke overrasket over Sonys valg, ingen grund til at gøre sig unødvendigt upopulære :)

Der er ingen grund til at provokere, jeg forstår bare ikke hvad der skulle være provokerende her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 22:19, rettet 17/10-08 22:20 
De skrev følgende i deres brev :

"We Muslims consider the mixing of music and words from our Holy Quran deeply offending."

Så pga. der bruges i musik og ikke at det er et citat.

Men åbenbart ikke et større problem med musikken før det kom i spillet... hmm... dunno... små tissemænd.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-08 22:21, rettet 17/10-08 22:32 
Ja det glemte jeg at få med i mit indlæg. Det gir bare slet ingen mening :/

Meget af det må være pga. JPs møgtegninger, tror bare ikke de finder sig i ret meget efterhånden. I et gammelt South Park afsnit, "Super Best Friends", er Muhammed med som person tegnet og det hele. Det mener jeg aldrig man hørte de brokkede sig over. Jeg tvivler dog stærkt på at det ville gå så glat i dag.

Nå det må være nok Muhammed-snak fra mig, jeg ved ikke nok om det til at diskutere det yderligere, jeg undrer mig bare lidt. Ytringsfriheden er en fin ting, den skal bare bruges med omtanke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 17/10-08 22:34 
Sådan er det med store firmaer. De er helt enormt bange for dårlig omtale af denne kaliber, og ja, tegningerne har sikkert være en del af denne beslutning. Det afsnit af South Park der blev lavet som respons på tegningerne, der blev Muhammed vist fjernet, så det har helt sikkert ændret noget i det store billede.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-08 23:06, rettet 17/10-08 23:08 
Det afsnit som var respons på tegningerne var et afsnit hvor South Park var ved at gå i totalt panik med resten af Amerika fordi Family Guy ville sende et afsnit hvor i muhammed var med men der kom en stor "censored" bar henover ham i sidste øjeblk. I afsnittet ville Cartman gøre alt for at stoppe Family Guy afsnittet fordi han så det som en mulighed for at få det fjernet fra seerfladen fuldstændig da han var træt af at høre andre folk sige at hans humor "mindede herre meget og Family Guy".
"Super Best Friends" var et afsnit der gik langt forud for hele skandalen.
BeanoBeanoSkrevet 17/10-08 23:35, rettet 17/10-08 23:37 
Konsolkongen>
Meget af det må være pga. JPs møgtegninger, tror bare ikke de finder sig i ret meget efterhånden.

Ja, jeg bebrejder også JP... en skam jeg ikke holder deres lorteavis der ikke er en diareramt kat's skidebakke værd, for så havde jeg fluks opsagt den ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-08 10:16 
Hvis alle jer der arbejder i butikkerne alligevel har fået pakket LittleBigPlanet ud syntes jeg altså godt at i kunne sælge mig en kopi :3

LittleBigPlanet
SonicSonicSkrevet 18/10-08 10:22 
Noget der faktisk undrer mig her er, hvordan kan de flå en sang ud af spillet, pakke det ned på en bluray, få brændt milliarder, og shipped ud til forhandlerne på blot en uge eller derunder?

Men ja, somebody, sælg os en jihad version, haha :D Det må da næsten være en af dette årtis samlerobjekt :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-08 10:26 
Det er det nye årtusindes "Thrill Kill"
KilroyKilroySkrevet 18/10-08 10:30 
Spøjst, jeg bebredjer udelukkende religion.
Kunne man ikke tænke sig at folk der ikke brød som om tekst/musik/sjove tegninger IKKE købte eller benyttede sig af mediet? Så kunne vi andre være ufølsomme i fred...
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/10-08 10:33 
Hvis det havde været fordi der havde været stødende anti-kristent indhold havde de været ligeglade. Det er kun fordi de er bange for konskvenserne ved at støde en religion der svare med vold.
HeroldHeroldSkrevet 18/10-08 10:45 
Darkbeat>
"Super Best Friends" var et afsnit der gik langt forud for hele skandalen.

Ja, jeg refererede også til det nye afsnit, hvor det pludselig var et problem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 18/10-08 12:17, rettet 18/10-08 12:17 
Kilroy>
Spøjst, jeg bebredjer udelukkende religion.

Jeg bebrejder politisk korrekthed og de hysteriske medier... og JP :)
dRxLdRxLSkrevet 18/10-08 23:28 
Jeg bebrejder brugerne paa playright! Leave Britney alone already!!!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 19/10-08 15:18 
Nej nej nej hvor latterligt.

We Muslims consider the mixing of music and words from our Holy Quran deeply offending.

Ja, det er fandeme synd for Jer - helt ærligt, tag dig sammen, verden. -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/10-08 15:45, rettet 19/10-08 16:04 
Nu skal man passe på med at sætte lighedstegn mellem alle muslimer og nogen få ekstreme grupperinger der mener at de taler på alle muslimers vejne...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 19/10-08 19:20 
Folk har da lov til at synes at noget er stødende. Det må være op til hvor sarte de selv kan leve med at være.

Men hvorfor i alverden Sony giver efter for det.... Det er da der problemet ligger. Sony burde bare have ignoreret det.
SonicSonicSkrevet 19/10-08 19:32 
This just in; LBP bli'r solgt i Kuwait... kan man få sendt noget derfra uden at det bliver nappet i tolden?


I kid, I kid :P

True story
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 19/10-08 20:27 
Jmog>
Men hvorfor i alverden Sony giver efter for det.... Det er da der problemet ligger. Sony burde bare have ignoreret det.

Penge. De tog den sikre vej frem for at risikere at historien blev værre og potentielt langt dyrere. Syntes dog stadig det er en overreaktion - men jo heller ikke mine penge ;)
SumezSumezSkrevet 20/10-08 08:42 
Echelon VI>
Nu skal man passe på med at sætte lighedstegn mellem alle muslimer og nogen få ekstreme grupperinger der mener at de taler på alle muslimers vejne...

Problemet er jo at disse grupperinger eksisterer...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 12:36, rettet 20/10-08 12:37 
Så kom der en dato fra SCEE...

Sony Computer Entertainment Europe is pleased to confirm that LittleBigPlanet will start to appear in stores no later than the week commencing Monday 3rd November in the UK, Europe, Middle East, Australia and New Zealand, on a country by country basis. We appreciate all the enthusiasm surrounding this much anticipated title and we would like to thank PlayStation fans for their support and understanding.

Så den dukker forhåbentligt op i DK i løbet af uge 45.

Kilde
ChronoChronoSkrevet 20/10-08 12:59 
Er der nogle som ved hvor soundtrack'et kan købes digitalt? Evt. bare nogle enkelte numre. Jeg vil gerne have den omstridte melodi inden den bliver patchet væk - og et par af de andre gode.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-08 13:03, rettet 20/10-08 13:06 
Det er som sagt et kommercielt nummer lavet af Toumani Diabate's Symmetric Orchestra (som er muslimer også) så måske kan man købe det på iTunes

http://www.last.fm/music/Toumani+Diabate%27s+Symmetric+Orchestra/_/Tapha+Niang

Apopos muslimer så må de faktisk heller ikke røre ved hunde (se http://www.answering-islam.org/Silas/dogs.htm) så gad vide om Fable II ikke også snart bliver kaldt tilbage?
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 13:11 
Banen med nummeret er på YouTube :)

Her
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/10-08 14:27 
Darkbeat>
Apopos muslimer så må de faktisk heller ikke røre ved hunde så gad vide om Fable II ikke også snart bliver kaldt tilbage?

DET kan de fandme lige prøve på!!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 14:59, rettet 20/10-08 15:03 
Darkbeat>
Apopos muslimer så må de faktisk heller ikke røre ved hunde...

Måske hvis hovedpersonen er muslim og er tvunget til at røre hunden... som hedder Muhammed ;)
ChronoChronoSkrevet 20/10-08 15:34 
Bæ, min promo jihad-version er blevet kaldt tilbage også :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 15:35 
argh... kom der nogle muslimer og bankede på din dør?
SonicSonicSkrevet 20/10-08 15:57 
Sig du selv har destrueret den, for at støtte op om muslim-sagen :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 20/10-08 16:58 
Beano>
Måske hvis hovedpersonen er muslim og er tvunget til at røre hunden... som hedder Muhammed ;)

Man kan vel egentlig godt selv vælge et navn til sin hund? Og det er så der at multiplayeraspektet kommer ind i billedet.
Efterhånden kan jeg godt se hvad JP-mente med at intet burde kunne være helligt. Problemet med deres "pædagogiske" tilgang er bare at man ikke kan lære en hvepserede at være mindre nærtagende ved at stikke pikken ind i den. Men på sigt kunne man da godt drømme om en verden der er mindre nærtagende.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 17:43 
Lidt mere konkret dato for UK... 5. nov. Kom så NFI!

Kilde
SonicSonicSkrevet 20/10-08 18:36 
Mjah, så kommer det nok i Danmark omkring den... 20.? ;D
Mon det kan betale sig at preorder i USA? Well, det er jo kun et par dage det sikkert drejer sig om, men damn :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 18:54 
DK dato stod til d. 22 og UK til d. 24 før recall. Så jeg tror ikke det blive så sent :)
ChronoChronoSkrevet 20/10-08 19:15, rettet 20/10-08 19:15 
Det kan vel købes direkte i US PSN-store d. 27. så?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/10-08 19:36 
Uddrag af mail fra NFI:

"Som du måske har hørt er releasen på Little Big Planet blevet udskudt da Sony i review processen er blevet opmærksom på at en af spillets licenserede baggrundsmusiknumre indeholder fraser fra Koranen. Dette er pt. ved at blive rettet og spillet udkommer derfor i en ny udgave, hvilket altså forsinker release.

Little Big Planet vil således være at finde på butikshylderne løbende fra uge 45."
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 20:14 
Chrono>
Det kan vel købes direkte i US PSN-store d. 27. så?

Huh?... det er ikke en PSN titel.
ChronoChronoSkrevet 20/10-08 21:19 
Doh, det troede jeg da ellers.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 20/10-08 21:47 
Stephen Fry i HÅ-DET fylder som bare pokkers... påstås der ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/10-08 05:53 
Nå det er da godt at se at det ikke er alle muslimer der er helt ude i skoven...

http://www.edge-online.com/features/muslim-group-condemns-lbp-“censorship”
BeanoBeanoSkrevet 21/10-08 13:53 
Musikeren Toumani Diabate udtaler sig.

"Man Behind LittleBigPlanet Song Says Qur'an Quotes Are "Quite Normal""
BeanoBeanoSkrevet 22/10-08 11:44 
DK dato skulle være fredag d. 7 nov.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-08 14:06 
Og så blev min promo kaldt tilbage... ØV!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 22/10-08 14:28 
Kiggede lidt rundt på nettet, og har besluttet at pre-order det ved VG+. Det er faktisk en del billigere at få det derfra, samt at det nok kommer lidt før :P

Man glæder sig vel til LBP :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 22/10-08 14:30 
Må da håbe det ikke bliver et problem mht. servers så... :!
SonicSonicSkrevet 22/10-08 14:35 
Hmm... mon dog? Ellers må du logge på din amerikanske account ;D Men tror det nu ikke. Jeg mener, mon de har en server for hver region osv.? Skulle det ikke være worldwide?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
347 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig