X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LittleBigPlanet


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 19/09-07 14:11 
Jeg syntes der manglede en tråd om dette geniale "spil".

Check den nye video hvor der leges med opbygning af animerede objekter og baner... ser bedre og bedre ud :)

EG Video
347 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Svar Sortering
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/02-09 23:03, rettet 03/02-09 23:04 
Jeg sidder og hygger mig med Little Big Planet, og opdager pludselig at jeg i verden nummer 2's første bane hører den fantastiske "Tapha Niang" som var årsagen til at spillet blev tilbagekaldt efter det netop var udgivet. Har jeg været heldig at få en gammel version, eller er spillet blevet patchet siden? De fjernede måske bare vokalen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
IqonIqonSkrevet 04/02-09 07:41 
Så vidt jeg husker fjernede de kun vokalen, så ingen bør føle sig stødt nu.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/02-09 11:57 
Jeg føler mig lidt stødt... :/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/02-09 14:08 
Ok, det fik jeg så ikke med da sagen rasede. Jeg blev glædeligt overrasket, da jeg troede det var blevet fjernet helt, men det er så heldigvis ikke tilfældet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/02-09 21:58 
Hvordan oplever i andre multiplay? De gange jeg har prøvet, har det kørt mildest sagt dårligt. Der er konsekvent lag, og det er umuligt at følge med i hvad der foregår på skærmen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 09:35 
Contra genskabt i LBP... damn!

"LittleBig Contra: GAF collab preview"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-09 11:58 
Lækkert!

Synd at den hårde censur LBP er udsat for, sikkert ikke lader dem distribuere "spillet" via den mest oplagte vej.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-09 12:03, rettet 10/03-09 12:08 
Echelon VI>
Hvordan oplever i andre multiplay? De gange jeg har prøvet, har det kørt mildest sagt dårligt. Der er konsekvent lag, og det er umuligt at følge med i hvad der foregår på skærmen.

De gange vi har prøvet har det kørt ulideligt dårligt og har været ret uspilleligt.

Det er lidt svært at se at man sidder med et færdigt produkt når man spiller det. De nævnte også da det udkom at der ville blive tilføjet en feature så man kan lave baner i fællesskab og at kontrollen ville blive ændret så den ikke hoppede mellem layers på tilfældig vis.

Og apropo kontrollen så synes jeg det er åndsvagt at man ikke kan styre med D-paddet, det havde næsten med sikkerhed gjort kontrollen mindre floaty.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-09 12:12 
Det bekræfter mine problemer. Af de gange jeg har forsøgt, siden jeg skrev indlægget, er det kun lykkedes en gang for mig, at spille sammen med en anden spiller, uden lag. Ellers har problemet været konsekvent det samme. Ærgerligt når spillet fokusere så meget på co-op.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/03-09 12:17, rettet 10/03-09 12:19 
Echelon VI>
Synd at den hårde censur LBP er udsat for, sikkert ikke lader dem distribuere "spillet" via den mest oplagte vej.

Hvad mener du med det?

Deres moderering af baner (sletning) har de lavet meget om på (mindre striks) og var reelt kun et problem i starten.

Er Contra banerne ikke at hente via community i spillet?

Vedr. lag jeg er jeg heller ikke imponeret. Har stort set kun haft succes ved at spille med nogen jeg allerede kender og på god linie, og der kørte det kun 95%.
BeanoBeanoSkrevet 12/03-09 09:47, rettet 12/03-09 09:50 
Contra banerne er i LBP Community som alle andre baner, så de er slet ikke censureret væk selv om de bruger Contra navnet og logo :D

Prøvede et par stykker i går og må sige de er sluppet imponerende godt fra det - men banerne er svære!

Jeg har heartet banerne så de kan findes under min profil (BeanDK). Ellers bare søg på "LittleBig Contra".

Og så faldt jeg lige over denne...

"Sackboy in Hot Shots Golf: Out of Bounds"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/03-09 15:14 
Det lyder da rigtigt godt. Så vil jeg fordybe mig lidt mere i de brugerskabte levels.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 18/05-09 21:37 
Monsters level kit og kostumer på torsdag.

Kilde med video
BeanoBeanoSkrevet 11/07-09 17:33 
Utrolig flot community bane jeg lige faldt over - imponerende sans for detaljer :)

Video
BeanoBeanoSkrevet 18/08-09 17:31 
Media Molecule bliver ved... level kit med vand gameplay-element på vej :)

"Is It Just Me Or Does It Feel A Bit Damp In Here?"
BeanoBeanoSkrevet 27/11-09 17:51, rettet 27/11-09 17:53 
Mens vi venter på vandet... en 1.21 update med forbedret online kode (mindre lag), nye savegame system, online create mode (endeligt!) og masser af andre forbedringer og fixes. Nice!

Kilde med video walkthrough
BeanoBeanoSkrevet 11/12-09 12:44 
Pirates of the Caribbean level pakke på vej i forbindelse med water udvidelsen :)

"LittleBigPlanet DLC, Update Deliver 11 More Trophies"
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 12:36, rettet 14/12-09 13:55 
Informationer om hvordan vand samt relatede items/power-ups (scuba-gear, bubblemachine) vil virke i baner:

Water General Behaviour

- Water applies an upward force to objects in it dependent on the size and density of the objects. Most objects will either float to the top or sink to the bottom.

- Water has a dampening effect on objects that are in it i.e. fast moving or spinning objects will generally be slowed down by being under water. Obviously they may still accelerate due to gravity.

- Water applies a force on objects in the water when the water level is changed. I.e. if the water level is increased objects will be pushed upwards.

- Lethal materials behave the same underwater with the exception of fire objects which are extinguished when the shape becomes fully submerged. NB. This does not apply to certain mesh objects such as the candle object.


Water Control

- Water height across the whole level can be changed, from no water to very nearly the top of the level.

- Water Swell/or Waviness can be turned on or off to a varying amount. This slowly oscillates the height of the water over a period of time.

- Water colour/tint of the water can be changed between several shades and combinations of those shades.

- Water Fog/Murkiness can be changed to make the water look more or less clear


Water and Sackboy

- Sackboy will rise to the surface of the water if he is left still.

- When on the surface sackboy can swim left and right using the left analog stick.
- Pressing jump and an upwards direction or just pressing jump will cause sackboy to jump from the water's surface.

- When sackboy is submerged he can move in all directions using the left analog stick.
Pressing X gives sackboy more speed through the water in the direction of the stick.

- When sackboy is in shallow water, where his legs can still touch ground, he will control as normal although his movement left and right will be slightly slowed.

- Whilst sackboy is swimming he is pushed towards the front layer unless an object prevents him. (In the same way as the jetpack)

- When sackboy begins to swim in the water all powerups will be automatically removed with the exception of the scuba gear.

- Whilst sackboy is under the water's surface he loses air from his air meter. Sackboy starts with 30 seconds of air.
Resurfacing or swimming near a bubble machine instantly refills sackboy’s air meter.

- Sackboy will emit bubbles describing how much air he has left at 20 seconds, 15 seconds and a permanent counter will count down from 10 to 0.

- When sackboy's air runs out he will drown and explode into bubbles and bits!

- Sackboy can grab and pull objects underwater and at the water's surface.


Scuba Gear

- The scuba gear object gives sackboy an infinite air supply when he is underwater.

- Picking up the scuba gear object unequips any other powerup. The scuba gear may be picked up underwater as well.

- The scuba object can be unequipped by pressing circle unless sackboy is underwater and using the scuba gear.

- When the scuba gear is equipped certain costume items will not be displayed. When the scuba gear is removed the costumes will display as normal.


Bubble Machine

- The bubble machine refills sackboy's air supply if he is in close proximity to it.

- It can be operated on or off by a switch.


Water Switch

- The water switch is a switch that is activated when it is submerged in water. It can be connected to the same objects as other switches.

- It is attached as a decoration similar to other switches.
It can be tweaked to adjust behaviour (One-Shot/On-off/Directions), be inverted and made invisible.

- The light on the water switch will activate when it is submerged.


Global Water Object

- Similar to the global lighting object the GWO can change the water's settings over a specified time when it is triggered.

- Be default the GWO is triggered by sackboy's proximity.
The radius of detection can be tweaked in the tweak menu.

- If a switch is attached to the GWO it will no longer be activated by sackboy's proximity.

- Only one GWO may control the water's settings at any time. It is always the last object to be activated that takes priority.

- GWO objects cannot be inactivated, as such, only overridden by activating another GWO.

- The GWO is placed as a decoration and can be made invisible like other objects.
SumezSumezSkrevet 14/12-09 13:24 
Jeg synes ikke det fremgår af noget af det linkede - skal man betale for vand-udvidelsen?

Jeg mener, det er jo en relativt omfattende udvidelse, men som de selv siger, noget der altid har manglet. Dertil har vandbaner jo en tendens til at være nogle af de mest hadede i platformspil. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 13:30, rettet 14/12-09 13:32 
Vand er med i den næste store (oblikatoriske og gratis) opdatering som snart kommer ifm. Pirates of the Caribbean level pack der dog koster. Dvs. du skal betale for at bruge vand i dine egne baner men du kan godt spille andres baner med vand uden at betale.
Det samme som MGS pack og paint-gun.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-09 20:10 
Så kom der dato og pris på...

The new waterlogged Pirates of the Caribbean level pack will hit PlayStation 3s on December 22, priced at £4.79 or €5.99 or US $5.99 or AUS $ 9.95 or NZD $11.50, depending on what you've got in your wallet. And the pack comes with... deep breath... 5 new levels, 1 new costume, 4 new music tracks, 1 new level background, 8 materials, 14 decorations, 27 objects, 133 stickers and 11 new PlayStation Trophies.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=YVfqcXFF9us

"LittleBigPlanet's Pirates of the Caribbean Level Pack Priced, Dated, Explained, Arrrr!"
SumezSumezSkrevet 16/12-09 10:06 
Dvs. 100kr i Danmark? -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/12-09 11:45 
MGS pakken kostede også $6 i USA som blev til kr. 45,- hos os... så mon ikke det bliver ca det samme denne gang ;)

Men hvis man også vil have Pirates kostume pakken, bliver det tæt på kr. 100,- i alt.
SumezSumezSkrevet 16/12-09 11:48 
Det er mere end jeg gav for spillet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/12-09 11:58, rettet 16/12-09 11:58 
Ok billigt, men jo frivilligt om man vil købe de to pakker for du kan stadig få udnyttelse af det HELT gratis :)

Jeg nupper level pakken pga. de nye baner og at jeg kan bruge de nye gameplay elementer, materialer, etc. i mine egne baner - det syntes jeg er 45,- værd. Men gider ikke give 45,- for kostumerne.
SumezSumezSkrevet 16/12-09 12:06 
Jeg har endnu ikke lavet én bane endnu >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/12-09 12:11 
Pas på med det - det er en gevaldig tidssluger hvis du først bliver fanget af det :)

Tror min "Nasty Robot" bane tog mig 70-80 timer at lave!
BeanoBeanoSkrevet 22/12-09 20:25 
Så er Pirates pakkerne oppe og koster... (drum roll)... kr 45,- stykket :)
BeanoBeanoSkrevet 05/08-10 09:33, rettet 05/08-10 09:33 
Det klassiske Atari 2600 Pitfall lavet i LBP - meget imponerende IMO!

Video her
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-10 09:45 
Det der er bare mærkeligt. Jeg troede det var LBP-grafik, men det var det så ikke... :/
WikzoWikzoSkrevet 05/08-10 10:05 
Denne bane er også ret fed :)

LIMBO + LittleBigPlanet
SumezSumezSkrevet 05/08-10 11:02 
Limbo minder i forvejen rigtig meget om LBP, so det er jo egentlig rimelig oplagt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-10 11:13 
Ja, ved det at de begge er platformsspil og... og... og... ok, jeg har ikke mere... :D
SumezSumezSkrevet 05/08-10 11:42 
Fysikbaseret styring og puzzles, meget samme måde man bevæger sig gennem banerne. I bund og grund at Limbo "bare" et 100% puzzlebaseret LBP i sorthvid.

Hvis du ikke kan se forskel på platformsspil i stil med Limbo og LBP og dem i stil med New Super Mario Bros. synes jeg du burde spille nogle flere af dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/08-10 12:10 
Man LIMer også meget i LBP... :O
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-10 13:24 
Sumez:Ja, og "Lord of the Rings" er "Snehvide" bare med mere blod og mindre flæb. "Mario Kart" er "Forza", bare sjovere og... sjovere... :/
SumezSumezSkrevet 05/08-10 13:33, rettet 05/08-10 13:33 
Jeg forstår ikke behovet for næsvise kommentarer, og er rimelig overrasket over at du ikke kan se lighederne. Jeg tænkte det selv første gang jeg så Limbo til Cph Robot, og har hørt flere andre pointere det. Det, og Ico er som regel de første titler der kommer frem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-10 14:43 
Det er fordi du piller tingene fra hinanden og sætter dem sammen igen. Det kan godt være at det er super analytisk... og smart, men det er også kun ganske få skridt fra dumt. Jeg kan sagtens se at der er lighedspunkter. Men jeg synes de to spil er mere forskellige end ens. Men måske betragter du kun spil ud fra mekanikker...
SumezSumezSkrevet 05/08-10 15:06, rettet 05/08-10 15:07 
Jeg betragter mange forskellige ting, når jeg ser på et spil, og når jeg siger at det er oplagt at lave Limbo i LBP, er det fordi mekanikken i de to spil er meget ens. Det er selvsagt at det ikke skyldes at LBP er et stemningsfuldt spil i sorthvid der handler om en dreng der er faret vild i limbo.

Selv min kæreste bemærkede øjeblikkeligt at Limbo havde meget tilfælles med Little Big Planet (og hun har set mig spille ret mange forskellige platformsspil :)), så det undrer mig at du ikke ser det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 05/08-10 15:11 
Man kan vel sige, at spil som LittleBigPlanet, Braid og LIMBO alle har rødder i nogle af de gamle Nintendo-platformspil. Har selv hørt Playdead snakke om, at de hentede meget inspiration derfra.

Kan sagtens se lighederne mellem LBP og LIMBO, hvor spilmekanikkerne minder meget om hinanden, men stemnings- og fokusmæssigt er de to titler ret forskellige.
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/08-10 16:26 
Sumez>

Selv min kæreste bemærkede øjeblikkeligt at Limbo havde meget tilfælles med Little Big Planet (og hun har set mig spille ret mange forskellige platformsspil :))

...

...

...din smiley "redder" dig :D

Jeg siger ikke at det ikke er oplagt at lave det, på samme måde med Pitfall... men derfor mener jeg ikke at de to spil ligger specielt tæt op af hinanden. Det er faktisk mere end en verden til forskel.

Min kone har endnu ikke set mig spille Limbo, så vi må lige afvente :P
SumezSumezSkrevet 06/08-10 08:11, rettet 06/08-10 08:11 
Hvis du skal blive ved med at være provokerende i dine kommentarer, vil jeg foreslå at du i det mindste retfærdiggør det med at komme med et eksempel på bare ét spil, der i sin spilmekanik ligger tættere på Limbo end LBP gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-10 10:28 
Ja, men jeg mener oprigtigt ikke at der er nogen andre spil der samlet set ligner LBP. Jeg kan sagtens se ligheder i andre spil, men som et hele nej. Limbo låner så måske elementer fra flere forskellige kilder, men jeg er ikke imponeret over sammenligningen med LBP (jeg kan godt regne ud at du gerne vil ha at pull/push/jump-elementerne så skal udgøre hele spillet, men beklager det er ikke sån det forholder sig).
SumezSumezSkrevet 06/08-10 12:02, rettet 06/08-10 12:03 
pull/push/jump(+/fysik) elementerne, er netop (for at holde det simpelt) hvad der gør at Limbo minder utroligt meget om LBP.
Jeg tænker naturligvis udelukkende spilmekanik, hvilket er rimelig indforstået i min udtalelse, så alt hvad der hedder stemning og kunstneriske indtryk eller whatever, eller for den sags skyld den særprægede humor og farverige grafiske stil fra LBP, er komplet underordnet. Men igen, hvis du ikke kan nævne et bedre eksempel, er det også svært at tage dine modsigelser seriøst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-10 14:00 
Sumez>
pull/push/jump(+/fysik) elementerne, er netop (for at holde det simpelt) hvad der gør at Limbo minder utroligt meget om LBP.

Ja, det er jo det du synes

Sumez>
... er komplet underordnet.

Præcis ikke!

Sumez>
Men igen, hvis du ikke kan nævne et bedre eksempel, er det også svært at tage dine modsigelser seriøst.

Nu er jeg jo fuldstændig ligeglad med om du ta'r mig seriøst eller ej. Men igen må jeg sige at ud fra din analyse-form, står mit argument fuldstændigt ved magt: Lord of the Rings ER Snehvide! ...ok, måske med færre dværge, men det får de helt sikkert lavet om med Hobbitten.

Hvorfor er du så forhippet på at skille (enkelte elementer af) spilmekanikken ud?! Sandet i Star Wars var PRÆCIST som i High Noon! Du spiller jo ikke KUN spilmekanikken, du spiller jo HELE spiloplevelsen.
SumezSumezSkrevet 06/08-10 14:45, rettet 06/08-10 14:45 
Du ignorerer jo fuldstændig min udtalelses sammenhæng! Har du overhovedet læst indlægget over den? Det virker virkelig som om du prøver på at være på tværs bare for at være det.

Men uanset hvad, hvis du synes den eneste sammenhæng mellem LBP og Limbo er at de begge er platformsspil, har du tydeligvis en helt anden måde at se spil på, og så er det umuligt at nå igennem til dig. Det er ikke et spørgsmål om at jeg skiller enkelte elementer ud, men at du helt overser disse elementer, og kun kigger på det efterfølgende indtryk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-10 14:57 
Uhu hu... det er jo som at være tilbage på uni...
347 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig