X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brug for hjælp til ny pc


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 18/09-07 23:10, rettet 19/09-07 00:34 
Jeg skal til at købe mig en ny PC, langt om længe, den gamle er moden til et musseum.
Jeg har fået anbefalet Føniks Computer og hørt mig lidt omkring hvad jeg bør gå efter.
Dette er hvad jeg er kommet frem til
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=21559
Alle kommentare er velkomende.
Samt råd til hvad der bør tilføjdes/fravælges

Jeg skal bruge den primært til at lave grafik på. PhotoShop, Flash. ikke til spil, der bruger jeg konsoler.
Lidt standard multi-medie også ^^)

Så jeg spørger grafikerne her på siden. Grafik kort, hvad bør jeg gå efter? Har de noget der på siden der kan bruges eller skal det findes andet sted?
XP Home/Pro hvad er den primære forskel?

Og nej, jeg gider ikke køre VISTA eller Linux ;)

På forhånd tak...
dpldplSkrevet 18/09-07 23:23 
Den PC bliver du da snydt helt sygt.

Jeg gave 8500kr for min nye uden skærm. Og den er generelt LANGT bedre (udover har en 8500 passive køltet grafikkort) og kun 2Gb ram, som er hurtiger. Men derimod har jeg så fået et dyr vandkølet kabinet.
Og sikke nogen windows priser, siden det nok kun er OEM (gave kun 600 et eller andet for min vista home premuin)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 19/09-07 00:06 
Husk en strømforsyning. Det kabinet du har valgt er uden.

Hmm, har man faset Windows Media Center ud siden Vista kom, siden de ikke sælger den der? Ærgerligt. Den kan reelt det samme som XP Pro og koster det halve.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/09-07 00:30, rettet 19/09-07 00:35 
dpl>
Den PC bliver du da snydt helt sygt.

Jeg gave 8500kr for min nye uden skærm. Og den er generelt LANGT bedre (udover har en 8500 passive køltet grafikkort) og kun 2Gb ram, som er hurtiger. Men derimod har jeg så fået et dyr vandkølet kabinet.
Og sikke nogen windows priser, siden det nok kun er OEM (gave kun 600 et eller andet for min vista home premuin)


Links til andre steder modtages med glæde. Derfor denne tråd.

Jmog>
Husk en strømforsyning. Det kabinet du har valgt er uden.


Ok... så det er det PSU betyder Oo
Jeg blive grå pelset af det her... Kan man ikke betale nogen for at sætte noget sammen for en. Det skal bare virke!
JinkJinkSkrevet 19/09-07 00:40 
Ved ikke hvad der er bedst for en PC af dine krav, men hvad med denne jeg linker til. Den kan du ihvertfald også spille spil med. Det er dog uden styresystem, men det kan du sikkert få ikke så dyrt

Hos topdata
dpldplSkrevet 19/09-07 01:37 
Greaseball>
Ok... så det er det PSU betyder Oo
Jeg blive grå pelset af det her... Kan man ikke betale nogen for at sætte noget sammen for en. Det skal bare virke!

PSU = Strømforsygning :p (hvilket er pænt vigtig). Vil gøre det letter vis du havde en der kunne bygge det samme for dig.(spare en del penge den vej)

Findes en del sidder der sælger dem bygget samme.
http://www.compumail.dk/
http://www.mm-vision.dk/
http://www.etotal.dk

3sider udover den anden der tilbyder samlet pc´er med skærm. Men svær hjælpe vis du ikke ved hvad der skulle bruges endnu. Men kende en der kunne lave maskine for dig vil gøre det hele meget bedre.
Nå ja, holde dig for AMD systemer, deres nye processor er ikke særlig gode sammelignet med intels core 2 duo(huske det 2, da normal core duo er skod ><) eller enda de dyrer intel core quad.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
GreaseballGreaseballSkrevet 19/09-07 02:06 
Jink>
Ved ikke hvad der er bedst for en PC af dine krav, men hvad med denne jeg linker til. Den kan du ihvertfald også spille spil med. Det er dog uden styresystem, men det kan du sikkert få ikke så dyrt

For meget jeg ikke har brug for.

Husk lige gutter, at grunden til at den overnævte er dyre er at jeg skal havde alt fra bunden. Intet fra den gamle bliver brugt. Hverken en skærm eller noget som helst.
Kun scanner og Printer ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 21/09-07 18:24 
Hvad erfaringer har i med VISTA og deres såkaldte "bruger-venligehed"

Nogen problemer med at skifte VISTA fra en DELL PC ud med f.esk XP Media Center Edition 2005. Jeg tænkere garanti og driveres?
TLTLSkrevet 22/09-07 02:18 
Jeg satte mi sammen til 700 kr. Man skal bare vide hvor det er bedst at spare... Grafikkort, skærm og bundkort burde man bruge lidt extra på, det andet skal bare være det hurtigste af det billigste.

Jeg ville med glæde sætte den sammen til dig :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 25/09-07 15:51 
Greaseball>


Husk lige gutter, at grunden til at den overnævte er dyre er at jeg skal havde alt fra bunden. Intet fra den gamle bliver brugt. Hverken en skærm eller noget som helst.
Kun scanner og Printer ;)



Hvis du vil spare lidt på skærmen, så har Elgiganten 19" Widescreen skærme fra LG i denne uge, til 999 kr.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/09-07 00:20 
TL>
Jeg satte mi sammen til 700 kr. Man skal bare vide hvor det er bedst at spare... Grafikkort, skærm og bundkort burde man bruge lidt extra på, det andet skal bare være det hurtigste af det billigste.

Jeg ville med glæde sætte den sammen til dig :-)

Takker mange for tilbudet. Har fundet en god sag fra Dell med Windows XP MC2005. Plus en 22" Widescreen. for under 10.000,-

Det vil jeg lige vil høre om, hvad er forskellen på intel viiv core 2 duo og intel core 2 duo... prisen er den samme om man vælger 2,13 viiv core eller 2,13 core?

LG skærme. Sælger mobil telefoner og jeg kender ALT for godt LG, deres kvalitet og service på produkter eller mangel på samme ;)
TLTLSkrevet 29/09-07 01:06 


viiv
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
GreaseballGreaseballSkrevet 29/09-07 03:49 
hmmm... skulle måske nappe det med, prisen er den samme med eller uden Viiv.
TLTLSkrevet 29/09-07 07:28 
Jep. Det lyder som en forbedring. Hvordan er jeg ikke helt sikker på. Men de skriver at det hele bare kører bedre :p
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
WehnerWehnerSkrevet 02/05-08 14:23, rettet 02/05-08 14:23 
Jeg overvejer om ikke det er tid til at skifte den gamle Pc ud. www.add.data.dk ligger lige rundt om hjørnet, og jeg har kig på denne her:

http://www.add-data.dk/index.asp?page=1&ISBN=582&title=ADD!ECO%20Athlon%20X2%204400%20PC%20System

For 200,- ekstra får jeg den i et super støjsvagt kabinet, så det giver jo lige 3000,- Skal primært bruge den til massiv surfing samt lidt Adobe Creative Suite og lydoptagelse (indtil videre via USB, køber først ordentligt lydkort senere). Men altså ingen spillen på den.

Lyder det som en ok handel? Jeg starter med at give den XP, men på sigt skal den have Vista.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-08 14:37 
Det ser umiddelbart udemærket ud. Har selv haft et Asrock bundkort siddende i min PC for et par år siden, og var udemærket tilfreds. Det kan selvfølgelig have ændret sig siden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 02/05-08 15:10 
Så kom ugens reklamer ind ad døren, og Elgiganten har denne her på tilbud til 2699,-
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000ba5V7Zh4?ProductID=7ePD4QFHVnMAAAEWK1kxgFzE&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY

Jeg ville så skulle købe 1GB til den, men den har Windows Vista med, hvilket er en fordel for mig, fordi det i forb. med mit arbejde er godt at vænne sig til det nye styresystem. Grafikkortet hedder GeForce 6150. Burde den ikke være et bedre køb? Lydniveau betyder meget - nogen der ved om eMachines standardkabinet er støjsvagt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-08 15:50, rettet 02/05-08 15:50 
Det ser ikke ud til at der nogen forskel i ydelse på de to onboard chips fra nvidia, som du ikke skal forvente dig det helt store af (se link herunder). Ellers er maskinerne vist ens, med undtagelse af Vista.

Da der ikke står noget specifikt i annoncen fra Elgiganten, tror jeg ikke at kabinettet er støjsvagt på nogen måde - prisen taget i betragtning er der helt sikkert tale om et standard kabinet.

Personligt ville jeg vælge maskinen fra add data, både på grund af den ekstra ram (som du selvfølgelig sagtens selv kan investere i, til den anden mulighed), og på grund af det støjsvage kabinet. Spørgsmålet er så hvor støjsvage de komponenter der sidder i computeren er. Skal der desuden investeres i Vista bliver prisen jo en hel del højere. Valget står så vidt jeg kan se mellem en støjsvag maskine uden styresystem, og en billigere PC der ikke er lydisoleret, men har det styresystem du foretrækker. Take your pick :)

6100 vs. 6150
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KnightrideRKnightrideRSkrevet 02/05-08 18:51, rettet 02/05-08 18:56 
Har selv lige bestilt ny Pc. Købte den i dele, da det var billigere og lidt nemmere, når man skal vælge hardware.
Mangler så bare at få den samlet :P

NZXT Redline Kabinet:
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=3965

Bundkort (Galaxy nForce 650i Ultra):
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=2645

CPU (Intel Pentium Dual Core E2180):
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=BX80557E2180&GroupGuid=3515&SelectedGroup=3515

RAM (GeiL DDR2 Ultra 2x1 GB):
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=16335&type=0

Strømforsyning (Ace Raw Deal 520W):
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=3510

Netkort (Belkin Wireless G Desktop Card):
http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=F5D7000YY&GroupGuid=5520&SelectedGroup=5520


Strømforsyningen køber jeg af min onkel til en 200-300 kr. Er kun et par uger gammel. Grafikkort og skærm køber jeg til en 600 kr. CD/DVD drevet, harddisk, tastatur og mus bruger jeg fra min gamle Pc.

Har fået det hele til en 3100 kr. Faktisk ret billigt ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ElgenElgenSkrevet 08/02-09 10:36, rettet 08/02-09 10:38 
Opliver lige denne her.

Jeg er bliver ret tændt på at få fat i een de lækre nye små bærbare. Men der er jo mange forskellige. Er lidt en lækker-design-luder og havde egentlig et godt øje til den nye Sony Vaio P (i rød, savle).
Men nu har jeg lige googlet mig til, at den er blevet sablet ned primært pga. den bliver shipped med Vista, hvilket gør at den på ingen måde performer.
Overvejer iøvrigt om man skulle tage chancen, købe den og smide en Ubunto eller XP (eller evt. begge med dual-boot };-)) på og håbe at det hjælper... men ved ikke.

Er der nogen der kender til andre minier med ca samme design (er iøvrigt en sucker for rød!).

Derudover nager det mig at så få af minierne har optisk drev. Er der nogen der kender til nogle der har?
Hvis ikke hvad er så den smarte (= ikke alt for klodsede) løsning, hvis man har brug for optisk drev i det daglige?
Og nej, det program jeg har brug for er det ikke muligt at blot lægge på maskinen og så med et smart program blot mounte som iso. Der er een eller anden sindsyg kopibeskyttelse på og den bruger selve CD'en som key (og ja, jeg har en fuldt licenseret version, ville bare være lækkert, hvis man kunne slippe for at have den skide CD i drevet).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/02-09 11:46, rettet 08/02-09 11:46 
Elgen>
Er der nogen der kender til andre minier med ca samme design (er iøvrigt en sucker for rød!).

Lenovo's maskine er rød :)

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=484337

Elgen>
Derudover nager det mig at så få af minierne har optisk drev. Er der nogen der kender til nogle der har?

De eneste subnotebooks jeg kender med indbygget optisk drev, er Toshiba's Protégé-serie. Men de hører så også til i en helt anden prisklasse :/
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/02-09 12:01 
Elgen>
Overvejer iøvrigt om man skulle tage chancen, købe den og smide en Ubunto eller XP (eller evt. begge med dual-boot };-)) på og håbe at det hjælper... men ved ikke.

Hmm, du får sikkert bare det problem at der ikke findes XP drivere til halvdelen af hardwaren. Ubuntu...måske.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 08/02-09 12:03 
Ahhh, ok.

Den der Lenovo er godt nok også hot.... };-p
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 08/02-09 12:56 
Hehe, så længe den er rød, så er Elgen helt vild!!!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/02-09 13:51 
Jeg kan godt forstå ham. Min LG TX Express er også rød :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 08/02-09 18:53 
Elgen>
};-p

Hvis ikke den smiley allerede har et navn, så navngiver jeg den hermed "Et halvliderligt mu-u-uuuhh".
ElgenElgenSkrevet 08/02-09 19:53, rettet 08/02-09 19:53 
Jeps, det er også præcis hvad jeg plejer at kalde den, hehehe };-p

Har iøvrigt lagt mærke til, at Yak (good ol' Jeff) bruger præcis samme smiley med gevir.
Han har sikkert brugt den længere tid end mig (ca. 12½år for mit eget vedkommende), men jeg vil til mit forsvar sige, at jeg dengang end ikke anede at han kaldte sig Yak };-) (det var pre min samler-mani for konsoller).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 14/02-09 17:53, rettet 14/02-09 17:54 
Nå, har fundet en tilsyneladende succesfuld 'downgrade to XP'-guide for Vaio-P, men nu synes jeg sgu det ser ud som om at den slet ikke kommer til salg i DK. Nogen der kan be- eller afkræfte?

Jeg vil helst ha' een med dansk tastatur.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig