X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mass Effect


Svar
nerosnerosSkrevet 18/09-07 12:28, rettet 18/09-07 12:38 
Jeg er ligeglad med hvad folk mener om Bioware og deres RPG'er, men denne title ser altså ret lovende ud til dem som har kunne lide KOTOR serien. Jeg personligt er en sucker for Sci-fi, så en title som denne her, og alt det jeg har set fra spillet har gjort mig overbevist om, at det BLIVER et godt spil, ligegyldigt hvad hardcore RPG fans mener, men det er nok også mere et Action RPG!

... Se hele indlægget


Video
Bashful Neophyte
124 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 24/11-07 12:20 
Gamle mand >:(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 24/11-07 12:25 
Det har også et lidt langsomt tempo til at starte med, men jeg er ved at kunne lide det.

Men ja, hvis alle de spil, man ellers ser frem til, pludselig ender som skuffelser, så kan det jo være en selv, der er problemet :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-07 12:37 
Måske man er blevet lidt for biased af den megen action, der er at finde på Xbox 360? Ellers må man jo indse at det måske ikke er et rollespil, man har lyst til at spille.

Mass Effect kunne hurtigt blive kedeligt, med den megen dialog og information man får kastet i hovedet hele tiden, hvis ikke det var fordi universet er så gennemført, og fordi det meste er indtalt, hvilket gør det en hel del nemmere at sluge.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/11-07 02:06 
Så nåede jeg igennem Mass Effect efter 20 timer og 150 saves :) Jeg har ikke oplevet helt så mange problemer som andre tilsyneladende har - ikke at der ikke har været nogen, for det har der, men de er allerede nævnt (selvom jeg ikke er enige i dem alle).

Med det sagt er Mass Effect en af de mest imponerende oplevelser jeg har haft længe, og det skal helt sikkert opleves en gang mere, hvor jeg går lidt mere i dybden med det. Nogen der har noget info på credits-sangen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/11-07 09:24 
Ja, credits nummeret, som hedder M4 Part II, er lavet af et canadisk band som hedder Faunts.

Faunts på MySpace
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/11-07 11:09 
Jeg takker, og bukker ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 27/11-07 13:15 
Sidebemærkning: Hvor er det bare sløvt, at der er kæmpe sorte kanter i top og bund på et 4:3-tv :/
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/11-07 13:52 
Eller; hvor er det sløvt, at nogen stadig har et 4:3 TV... ;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 27/11-07 18:22 
Det kan der jo være mange gode grunde til. For mig personligt, er det først for nylig, at markedet er begyndt at være attraktivt nok til at skifte tv :)

Men det ændrer heller ikke ved, at der formentlig er omtrent lige mange 4:3-tv i hjemmene som widescreen-tv. Så det er da fladt, at en storproduktion som Mass Effect ikke er optimeret til 4:3. Det er i øvrigt det eneste spil med dette problem, jeg er stødt på.
BeanoBeanoSkrevet 27/11-07 18:31 
Psst... 360 er en HD konsol ;)
jaesjaesSkrevet 27/11-07 18:43, rettet 27/11-07 18:53 
Arh, drop nu alt det HD-fis. Sgu' ;)

1. MS har gang på gang sagt, at de ikke vil lade folk, som ikke ejer et nyere tv i stikken.
2. Mass Effect er en storproduktion, og derfor er det fjollet, at BioWare ikke vil bruge lidt tid på optimering. Specielt i betragtning af, der stadig er rigtig mange, som ejer et 4:3-tv.

Slut ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/11-07 19:20 
For mig at se skulle de have brugt tid på optimere spillet til mange andre ting end lige netop 4:3-formatet ;)

Jeg voldhører forresten Faunts MP4 Part II for tiden - glimrende musik.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 06/12-07 23:09, rettet 06/12-07 23:29 
Omkring 7,5 time inde, må jeg sige, at jeg ikke er specielt imponeret indtil nu. Jeg kan mærke, at spillet er ved at åbne sig, så jeg vil ikke rante for meget, men hidtil har det været en fleresidet oplevelse.

Det bedste er historien, som sammen med Codex får fortalt en god og klassisk (måske lidt klichéomspunden) space opera.

Mindre vellykket er karakterinteraktionen, synes jeg. Dialogen er fin, men kun fra bipersonerne. Shepard er lidt ensformig at høre på. Og nogle gange virker han som det dummeste får i universet, "Kan du ikke lige fortælle mig om..."

Karaktererne har det også med indimellem at falde ned i Uncanny Valley, med stive og ensporede animationer, som slet ikke harmonerer med den ganske udmærkede dialog. Jeg synes måske, der burde være flere cut-scenes med fokus på personerne, da det kan føles kunstigt og stift at hente langt de fleste oplysninger via dialogtræet. Cut-scenes kan også være en fin måde at understøtte figurernes personlighed, i stedet for at lægge vægten på dialogen, mere opmærksomhed på 'showing' fremfor 'telling', havde været rart.
GoodtimesGoodtimesSkrevet 07/12-07 18:16 
Jeg er 20 timer inde, og er fuldstændigt opslugt. Hele spillet indtil nu har været en sand fornøjelse, og jeg håber, det varer længe endnu.

Flere gange har jeg set frem til næste gennemspilning, og at gøre alting på modsat facon. Jeg mindes ikke at have oplevet dette ved ret mange andre spil end Baldur's Gate II, og så nu med Mass Effect.

Jeg må indrømme, at det tog en del timer at finde ud af, hvordan spillet egentlig fungerer, men det skyldes vist også i høj grad, at jeg sidder med en dum "skandinavisk" undskyldning for en manual, hvor der kun står to sider om selve spillet.
dpldplSkrevet 07/12-07 18:34 
Haft det på samme måde med mass effect, glæder mig til næste gennemspil. Mangler kun 1 sted mere, men selvfølig døde min 360 lige da jeg skulle til det :'( (Argh har sådan lyst til at gennemfør det!)

Folk bruger manualen? :o
synes personlig mass effect var let forstå hvordan det virkede. Selvom infoen i UK manualen nu er fine nok ><

Bah kan jo ikke engang nyde LE delen, da den kun virker i 360 også.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PlaykidPlaykidSkrevet 07/12-07 20:35 
Jeg skulle også lige bruge et par timer på at sætte mig ind i spillet, hvilket nok mest er pga. rpg elementet og min opfattelse af spillet som en tps :)

Men jeg er ret begejstret for spillet, der er en tilpas blanding af rpg og shooter elementer, selvom jeg dog tit ville ønske ens karakter kunne løbe noget hurtigere.
Er selv 16 timer inde og kunne godt forestille mig en gennemspilning mere. Det er ikke så sjovt at udforske som i Oblivion, men lige nu morer jeg mig nu også nok med enkelte side quests og så selve hovedforløbet :)
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 08/12-07 13:38 
Playkid>
en tilpas blanding af rpg og shooter elementer

Enig. Det er også det, der tiltaler mig ved spillet. Synes det er godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
phijenphijenSkrevet 11/12-07 14:31, rettet 12/12-07 14:42 
En ganske fantastisk rumopera. Jeg vil næsten gå så vidt som at sige at jeg elsker dette spil. Aldrig før har jeg prøvet noget lignende. Efter små 30 timer har jeg endelig reddet galaksen. På bare 3 dage startede jeg som XO på SSV Normandy og sluttede som Spectre og universets frelser. Og sikken et eventyr det har været. Stemningen er storslået og på samme vis som Star Wars spiller soundtracket bestemt en stor rolle. For generelle fans af sci-fi genren må Blade Runner bestemt lyde familiært. Under hele ræset mod The Conduit så jeg Harrison Ford og Rutger Hauer for mine øjne.

Nu kan jeg ikke vente på anden gennemspilning hvor mine valg naturligvis skal være dem af en "renegade" Spectre;]
Det er bare et spil.Spiller nu: Assassin's Creed, Mass Effect, Kane & Lynch: Dead Men
TobbiTobbiSkrevet 14/12-07 01:07, rettet 14/12-07 01:35 
hmm har nu spillet en del og er "endelig" kommet væk fra Citadel...

Så skal der explores :)

men, men... synes ikke helt jeg har fange følelsen med spillet endnu. Er ind til videre tilfreds med Historie, grafik, lyd osv. men er ikke helt kommet ind i combat delen endnu. Nå men tænkte at det jo nok ville komme, så kastede mig ud i at lande på et par planeter...

Blev slagted på de første 2 planeter... den der bil er da et helvede at styre rundt :P ´kom bl.a. til et eller andet stronghold... men rammer hat med gun eller kanon, prøvede at forlade køretøjet men blev stormet af baddies.

Har også spillet Kotor i sin tid, masser af fps og rpg spil... normalt synes jeg ikke jeg er en noob. Men jeg synes det er mega svært :/

Sig mig jeg skal blive ved og se lyset... har mest lyst til at give op lige nu :)
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
jaesjaesSkrevet 14/12-07 02:13, rettet 14/12-07 02:31 
Tobbi>
den der bil er da et helvede at styre rundt :P ´kom bl.a. til et eller andet stronghold... men rammer hat med gun eller kanon, prøvede at forlade køretøjet men blev stormet af baddies.

Makoen er... speciel. Sørg for at hoppe, når fjenderne skyder missiler efter dig, og prøv at holde en relativt lige linie i kamp uden at bevæge Makoen for meget. Skal man dreje, bakke og den slags midt i en kamp, får man det ret svært. Makoen bliver dog lettere at styre, hvis man sørger for at korrigere med højre stick. Det kan også betale sig at bruge missiler fremfor maskinkanonen.

Men generelt er det bare en underlig æske, designet af et sadistisk pjok, som ikke måtte få legetøjsbiler som lille. Eller han fik bollerne i klemme i lynlåsen og hader nu alt metal. Noget er gået galt i hvert fald :P

Bare sådan noget som, at sigtekornet er blågråt, og dermed ofte stort set forsvinder i landskabet, er mig en gåde af de mere fascinerende.

Har også spillet Kotor i sin tid, masser af fps og rpg spil... normalt synes jeg ikke jeg er en noob. Men jeg synes det er mega svært :/

Jeg synes egentlig ikke, det er særlig svært. Det sker tit, at jeg mister en af mine folk i kampens hede, men det er kun de sværere kampsekvenser, jeg indimellem må genspille.

Jeg ved ikke lige, hvad der er de bedste råd. Men, sørg for at bruge de opgraderinger, du finder og optjener til at styrke våben og beskyttelsesdragter. Brug de forskellige evner i kamp. Opgrader skills, så dine folk er gode både defensivt og offensivt.

EDIT: Jeg vil også mene, man med fordel kan spille taktisk: Lad være med at storme frem, hjælp hinanden med fjenderne osv.
TobbiTobbiSkrevet 14/12-07 12:15 
well er nu kommet lidt videre og har fået blod på tanden igen... men den der Mako er stadig irreterende :)
Spiller nu: God Of War III, Mass Effect 2, Final Fantasy XIII
WehnerWehnerSkrevet 14/12-07 12:20 
Jeg bruger hoppeknappen til at undgå skud med - det virker tit bedre end at forsøge at manøvrere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 14/12-07 12:32 
Samme her, det er tit for besværligt at lave manøvre. Desuden er det som regel nok at køre ud i det åbne hvor man kanse fjenderne, og så ellers bare hoppe over deres misiler. Jeg synes bilbanerne var lidt svære i starten, men så fandt jeg ud af man havde raketter :)
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/12-07 13:15 
Makoen har ganske vist sine fejl, men forstår man først konceptet i styringen, synes jeg ikke det er voldsomt svært at styre den, omend man godt kan skyde en hvid pil efter finmanøvrering. Der kan ofte opstå forvirring, hvis man ikke hurtigt finder ud af, at Makoen drejer automatisk, for at køre den vej, det analoge stik peger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 15/12-07 11:07 
Har også fået spillet en del Mass Effect nu. Godt nok et spil der er svært at lægge fra sig. Lidt som at spille det det org. Start Wars: KOTOR. Bare kampene er lidt mere direkte.
Synd at ens hold ikke forstår meningen med at dukke sig. De dør alt for hurtigt.

Bil sekvenserne er ok, men ikke noget jeg ville savne alt for meget.
Bede-xBede-xSkrevet 15/12-07 21:07, rettet 15/12-07 21:08 
Jeg er også helt opslugt af Mass Effect. Nok det bedste rollespil jeg har spillet siden Morrowind. Det minder minder om en blanding af Firefly og Babylon 5(det jeg har set af den under alle omstændigheder), og da jeg er kæmpe Firefly fan, rammer det lige i øjet.

Og hold da op hvor er spillets dialoger gode. Man er bare så vant til at se genren falde fra hinanden på det punkt, så det føles forfriskende at se samtaler af den kvalitet.

Det her skal gennemspilles mere end en gang!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 16/12-07 00:52 
Bede-x>


Og hold da op hvor er spillets dialoger gode. Man er bare så vant til at se genren falde fra hinanden på det punkt, så det føles forfriskende at se samtaler af den kvalitet.

Enig...
Syns bare at de figurer man selv kan skabe virker kedelige sammenlignet med ham som er lavet specielt til spillet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-07 11:03 
Så er det fordi du ikke er kreativ nok :p Min første karakter, med arret hud efter acne, høje tindingerne og et ultra karseklippet hoved, var så meget mere interessant, end den predefinerede Shepard (imo) :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 16/12-07 13:13 
Greaseball>
Lidt som at spille det det org. Start Wars: KOTOR.

:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 16/12-07 18:09 
Noget siger mig du ikke kunne lide det org. KOTOR?

Jeg fandt KOTOR beder end KOTOR2 og Mass Effect er helt klart en "naturlig" udvikling af måden af spille på.
SumezSumezSkrevet 17/12-07 08:24 
KOTOR er fint nok, men jeg ville godt nok blive skuffet hvis Mass Effect ikke havde meget mere at byde på. Jeg har lavet en helt tråd omkring min mening om KOTOR -da jeg synes det er et ekstremt overvurderet- som du evt. kan søge på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 17/12-07 21:17 
Mass Effect har meget mere at byde på. Det er der ingen tvivl om. Nu kunne jeg godt lide det første KOTOR, historien og stemningen, mens KOTOR2 virkede lidt rodet.

kamp systemet i ME er langt bedre. Den direkte tilgang får en til at leve sig mere ind i spillet end det vi så i KOTOR(hold din person i live til den anden dør)
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-07 03:21 
Bioshock, Blue Dragon, Halo 3, Eternal Sonata, Ace Combat 6 osv. En lang række spil der er kommet over meget kort tid. Det er meget længe siden, at jeg kun har spillet én konsol i månedsvis, fordi den pågældende konsol bare har haft de spil, der er faldet i min smag.

Sådan har det været dette efterår på 360. Det har slet ikke været til at følge med og Mass Effect sætter et fantastisk punktum for den periode.

Man kan sagtens finde fejl i det: dårlig AI, repetitive sidemissioner, tekniske problemer o.lign. men i sidste ende er det eneste der står tilbage det her: Mass Effect er et af de bedste rollespil, jeg har spillet. Det er et af de få, hvor jeg efter gennemførsel bare øjeblikkelig er startet forfra. Et af de spil hvor jeg midt under sessions, er blevet nødt til at stoppe op, for at diskutere en netop gennemført scene med mine kammerater. Et af de spil der desværre kommer alt for sjældent.

Jeg bliver ofte skuffet over spil historier, særligt i rollespilsgenren som ligger op til mere. Mass Effect derimod leverer. Ikke set i forhold til andre medier, men i forhold til genren. Vi er næsten på tv serie niveau. Nogen vil nok sige, at det ikke er meget, men jeg har ikke længere tal på, hvor mange gange rollespil har fået mig til at tænke: Den her sætning/historie ville aldrig gå i et andet medie. Den er sprogligt på et for lavt niveau, der er gået noget tabt i oversættelsen eller stemmeskuespillet er for pinligt.

Intet af den slags er gældende for Mass Effect. Selvfølgelig bryder historien ingen grænser. Det er bare en herlig sammenblanding af Firefly, Babylon 5 og Battlestar Galactica. Men når det meste andet er dårligere eller ledsages af sproglige skavanker, er det også mere end man forventer.

At spillet er målrettet mod voksne er fedt og det føles... Uvant. Religiøse emner, bandeord, bare polygon numser. Ja, det havde jeg faktisk ikke set før :)

Igen: Der bliver ikke brudt nogen grænser, men man har taget listeskoene af. I hvertfald på den ene fod.

Det her er årets spil efter min mening - dog sagt uden at have spillet Mario Galaxy endnu - og jeg håber, at enhver herinde der har den fjerneste interesse for rollespil, giver det en chance. Det fortjener det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WikzoWikzoSkrevet 18/12-07 06:43, rettet 18/12-07 06:46 
Jeg er meget enig med dig - har dog kun spillet det i små fem timer.

Dog er jeg lidt ked af kampsystemet; især mod en af de der Battlemaster et-eller-andet (nede i en grotte, hvor man redder en blå kvinde i sådan noget blåt lys (kan aldrig huske navnene)) døde jeg ofte og blev endda nødt til at slå spillet over til Casual for at vinde over ham. Kommer dog lige fra Call of Duty 4, hvor tingene går meget hurtigere, men heldigvis er skydedelene (endnu) ikke så vigtige i Mass Effect.
Bede-xBede-xSkrevet 07/02-08 08:57, rettet 07/02-08 08:58 
Nyt content til Mass Effect i næste måned:

Microsoft today announced the first round of downloadable content for Mass Effect. Called "Bring Down the Sky," the downloadable content pack will be released on Xbox Live Marketplace on Monday, March 10 for 400 Microsoft points. It is planned to be first first in a series of downloadable content for Mass Effect.

The scenario in "Bring Down the Sky" has a group of Batarian aliens trying to collide an asteroid with a nearby planet. Commander Shepard has to step in to help save millions of civilians on Terra Nova. "Bring Down the Sky" contains roughly an hour and a half gameplay with a new Achievement worth 50 Gamerscore points.

http://www.gamedaily.com/articles/news/mass-effect-gets-downloadable-content/19323/?biz=1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 07/02-08 23:30 
Jeg blev færdig med det i weekenden og synes, det har været fremragende. Ville spille mange flere rpg'er, hvis det var med sådant et gameplay samt overskuelig længde.

Tror jeg lader det ligge, indtil der er kommet downloads for alle 250 gamerpoints og starter så forfra med samme party, hvis de er designet til det, eller et andet, hvis det er lavlevel-udvidelser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 17/03-08 23:39, rettet 18/03-08 00:01 
Jeg har et par spørgsmål omkring afslutningen på spillet.

**SPOILER**


Jeg har ikke spillet særlig mange sidemissioner og er lige ankommet til Ilos, som virker som tæt på slutningen. Hvis det er, vil jeg nok loade et savegame fra Citadel og tage et par sidemissioner inden. Kan en venlig sjæl derfor uden at spoile fortælle, om Ilos er sidste område, og ca. hvor stort det er i spilletid? Og kan man spille videre efter, historien er slut?


**SPOILER SLUT**
Bede-xBede-xSkrevet 21/03-08 09:47, rettet 21/03-08 09:48 
SPOILER

Hvis du tager Ilos missionen, vil du ikke længere kunne tage sidemissioner. Jeg kan ikke huske, om man kan tage sidemissioner efter de events der sker før Ilos, så det kan tænkes, at der allerede nu er missioner, du ikke kan tage...

Ilos er ikke det sidste område. Svært at sige hvor lang tid den tager, da jeg selv brugte megen tid på at gå og kigge på de flotte omgivelser. En time eller to vil jeg tro.

Du kan ikke spille videre, når historien er slut, men du kan starte forfra med din Shepard.

SPOILER SLUT
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 21/03-08 12:34 
Fandt ud af det, men tak alligevel. Er gået på galakse-udforskning :)
KalicolaKalicolaSkrevet 13/07-08 20:50 
Så fik jeg gennemført Mass Effect på PC. Jeg forsøgte at spille det på xbox først. Men gik kold i dårlige menu'er og styring. Fik så at vide af andre at jeg skulle spille det på PC, og det gjorde jeg så.

Inventory systemet er stadig fucked, og jeg brugte det måske kun 4-5 gange i løbet af spillet.

Historien er super cool lavet, og meget medrivende syntes jeg. Og samtale systemet er helt genialt. Jeg tror det er første gang jeg har spillet et spil hvor jeg virkeligt føler at jeg ER karakteren, og at de ting jeg siger og beslutter rent faktisk har indflydelse på historien og hvad der sker i spillet. Super super fedt.

Skill systemet og combat systemet er ikke så fedt, men det er ok nok til at det ikke irriterer mig. Det var historien i spillet som holdt mig fanget til rulleteksterne.

Til jer som endnu ikke har gennemført det, og savner et spil med noget indhold og mening, så kan klart anbefale det. Hvis man lige kan komme sig over den langsomme start.
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/07-08 23:27 
Jeg har planer om en tredje gennemspilning, når der er kommet flere download-pakker (måske når alle 5 er kommet og de udgiver dem samlet i en "Collector's Edition" eller noget... det er vel ikke svært at forestille sig at de gør det sådan).
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/08-08 08:55 
Hvad er sandsynligheden for at X360-DLC "Bring Down the Sky" bliver gratis download meget snart, nu hvor PC-delen er blevet gratis? Vil de virkelig afskære det trofaste konsolpublikum fra samme oplevelse? Jeg synes det er luset hvis det kun er PC-udgaven, som endda kom senere, som er gratis... Det er ikke fordi jeg er nærig og "want free stuff", jeg synes bare det skulle være ens for alle platforme. (Det må da også kunne booste Mass Effect-X360-salget, hvis der ligger gratis guf til nye købere.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/09-08 14:05 
Ah, nice, Bring Down the Sky er sat ned til kun 300 point nu, det er kun 25-30 kroner.

Men hvad er planen for yderligere kapitler? Er der nyt om hvornår næste udvidelse kommer... og hvor mange de har planlagt i alt?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-08 12:26 
Ok, så det nyeste er åbenbart, at der annonceres endnu en udvidelse, når den store Xbox 360 update kommer (her om lige straks, ganske få uger).
GreaseballGreaseballSkrevet 18/09-08 14:26, rettet 18/09-08 14:28 
OMG! Jeg er lige kommet i tanke om jeg helt mangler at gennemføre det spil.. altså det extra downloaded kapitel. PINLIGT!
SumezSumezSkrevet 22/09-08 14:51, rettet 22/09-08 14:53 
Ja, nu har jeg så endelig fået Mass Effect, og må indrømmet at det har fænget mig. Rigtig meget endda. Som det første Bioware-spil nogensinde.

Selvom jeg kommer brasende ind i tråden her op mod et år efter alle andre vil jeg da alligevel lige komme med mine pointer indtil videre, efter omkring 15 timers spil:

1. Dialogerne er virkelig fedt lavet! Jeg snakker ikke om selve dialog-interfacet, for det er da godt nok fesent, men det filmiske, selve dialogen, figurerne og ikke mindst stemmeskuespillet er helt i top. Man har virkelig lyst til at deltage i samtalerne. Og lære mere, omkring...

2. Spillets verden er virkelig veldesignet. De har virkelig formået at gøre det interessant at lære mere om galaksens historie, de forskellige racer, teknologien osv.

3. Kampsystemet er rigtig fedt. En god blanding af Gears of War agtig shooter, og RPG stats mm.
Det undgår dog ikke helt de faldgruber, man kan forvente af sådan en blanding, og nogle gange virker det næsten som om at de kampe der skal være udfordrende, udelukkende baseres på konstante "ved ubestemt tilfældig værdi, dør din figur øjeblikkeligt"-terningekast. Det meste af tiden fungerer det dog optimalt, og man gør god brug af sit partys specielle evner, hvilket også var en af de ting, jeg havde frygtet ville blive ladt lidt i stikken.

4. Udforskning af de forskellige planeter er et fedt tiltag, men det falder hurtigt til jorden når man kun efter et par planetbesøg, allerede er stødt på alt for mange gentagelser. De små "dungeons" man kan støde på, er ikke bare ens i design, de er også indrettet på præcis samme måde. Det er temmelig stenet, især når de mange sidequests i sidste ende ikke er vildt spændende, og spillets verden virker heller ikke specielt stor, men det er selvfølgelig stadig for tidligt at sige lige nu. Men umiddelbart virker det som om de samme problemer jeg havde med Morrowind, bare endnu værre.

Det er sådan set den slags jeg er lidt nervøs for kan spolere resten af spillet, på trods at det særdeles positive indtryk, det lægger ud med. Som sædvanligt har "det frie nonlineære RPG, hvor alt er muligt" lovet meget mere end det kan holde, og der er i bund og grund stadig blot tale om det sædvanlige lineære spil, med mulighed for at tage nogle afhop til forskellige små solsystemer for at dræbe nogle pirater og få mere nyt udstyr, der ikke gør andet end at fylde i dit inventory.
De kan stadig nå at tage nogle af de samme fejltrin, som de gjorde med KOTOR, og jeg håber virkelig at der er masser af kød på hovedhistorien endnu, for det er begrænset hvor meget man kan underholde sig med de ligegyldige sidequests. Men om ikke andet har det været enormt fængslende indtil videre.


Traditionen tro har Bioware også inkluderet et kærligheds-element/"sidequest", der lader til at være akkurat ligeså ynkeligt lavet som de har tradition for, men det er ikke fordi det går ud over spillet, så man kan altid bare grine lidt af det i stedet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-08 15:19, rettet 22/09-08 15:27 
Sidemissionerne er MEGET ens, så hvis du bliver træt af dem, skal du endelig bare begynde at gennemføre hovedhistorien. Selvom sidemissionerne giver lidt ekstra historie, baggrund og items er det ikke essentielt for det samlede indtryk. Efter 15 timer er jeg ret sikker på, at du har oplevet alt hvad der er værd at opleve mht. sidespring.

EDIT: Heh, og med "sidespring" kan jeg også mene kærlighedsplottene. Medmindre du går efter achievement'en, så skal du bare tale grimt til pigerne... det gør det sjovere end det klamme pseudopoetiske romance-pladder :-D
jaesjaesSkrevet 22/09-08 15:32, rettet 22/09-08 15:34 
Sumez>
1. Dialogerne er virkelig fedt lavet!

Der har jeg det så modsat. Dialogen er lavet efter shotgun-princippet, hvor hovedpersonen lader med en enkelt (kort) sætning (og alt for ofte noget i stil med "Please tell me about..."), hvorefter samtalepartneren brager en monolog afsted. Ofte velskrevne monologer, men det virker ikke som naturlige samtaler. Selvfølgelig skal hovedpersonen heller ikke ævle for meget, men her er det nærmest i den helt anden grøft.

2. Spillets verden er virkelig veldesignet. De har virkelig formået at gøre det interessant at lære mere om galaksens historie, de forskellige racer, teknologien osv.

Ja, jeg har i hvert fald ikke oplevet en bedre sci-fi-stemning i noget andet spil. Bare musikken... Dog kunne der godt være lidt flere lokaliteter, som ikke var sterile og golde, men det er kun i småtingsafdelingen. Og i det mindste virker det troværdigt.

Det er sådan set den slags jeg er lidt nervøs for kan spolere resten af spillet, på trods at det særdeles positive indtryk, det lægger ud med.

Jeg ved ikke lige, hvor meget der kan nå at blive ændret, da spillet vel er en 22-26 timer langt (med mindre du tager mange side-quests).
SumezSumezSkrevet 22/09-08 15:50, rettet 22/09-08 15:53 
jaes>
Jeg ved ikke lige, hvor meget der kan nå at blive ændret, da spillet vel er en 22-26 timer langt (med mindre du tager mange side-quests).

Well, dét f.eks. Det var netop der jeg var bange for at spillet ville følge samme lidt usle model fra KOTOR, hvor der er en masse missioner på de enkelte planeter, men hele hovedhistorien i praksis kun består af én mission, så tre missioner hvor man selv kan vælge rækkefølgen (hvilket kun reducerer story-involveringen i disse missioner), og så to missioner i rækkefølge.

Resultatet er en kort og uinteressant hoved-storyline uden særlig meget kød på, og spillet når aldrig at blive nær så episk som det lægger op til.


Idéen om en kæmpe RPG-verden hvor man kan renderundt og gøre lige hvad man ønsker, og skabe sine egne eventyr, er utroligt smuk. Men så længe de ikke engang kan komme i nærheden af at gøre dette, og i stedet ender med en tynd historie, tilsat nogle tilfældige, ensformige dungeons hvor man kan hoppe ned og skyde pirater, så foretrækker jeg egentlig et spil, der indrømmer at det er lineært, og så kaster spilleren ud i et storladent eventyr som vi kender dem fra især den japanske model.

Oblivion er stadig det spil, jeg kan tænke på, der har haft den fedeste "sandkasseverden".


Med det sagt er jeg så, som før nævnt, stadig utroligt positivt indstillet overfor Mass Effect. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/09-08 16:10, rettet 23/09-08 22:46 
Jeg synes, historie-modellen i Mass Effect fungerer udmærket, på nær et enkelt mindre punkt, som jeg ikke kan nævne uden at spoile.

Men mit udgangspunkt til spillet har også været primært at følge hovedhistorien. Det jeg har snuset til sidemissionerne har ikke givet et særligt imponerende indtryk - jo, tre-fire sidemissioner kan give et fint krydderi til historien, men min fornemmelse har været, at derefter bliver det ensformigt.

Så jeg har egentlig spillet Mass Effect, som var det lineært, og det har fungeret ganske fint. Historien har dog vist sig at være lidt mere overfladisk end, den lagde op til i starten. Til gengæld har jeg været imponeret over de moralske valg. Jeg mangler dog lige det sidste område, så der kan nå at ske lidt fra eller til.

EDIT: Det så ikke sidste område jeg mangler, formentlig det næstsidste.
124 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig