X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mass Effect


Svar
nerosnerosSkrevet 18/09-07 12:28, rettet 18/09-07 12:38 
Jeg er ligeglad med hvad folk mener om Bioware og deres RPG'er, men denne title ser altså ret lovende ud til dem som har kunne lide KOTOR serien. Jeg personligt er en sucker for Sci-fi, så en title som denne her, og alt det jeg har set fra spillet har gjort mig overbevist om, at det BLIVER et godt spil, ligegyldigt hvad hardcore RPG fans mener, men det er nok også mere et Action RPG!

... Se hele indlægget


Video
Bashful Neophyte
124 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 18/09-07 12:28, rettet 18/09-07 12:38 
Jeg er ligeglad med hvad folk mener om Bioware og deres RPG'er, men denne title ser altså ret lovende ud til dem som har kunne lide KOTOR serien. Jeg personligt er en sucker for Sci-fi, så en title som denne her, og alt det jeg har set fra spillet har gjort mig overbevist om, at det BLIVER et godt spil, ligegyldigt hvad hardcore RPG fans mener, men det er nok også mere et Action RPG!

Her er hvad Gamespot skriver om spillet indtil videre i deres preview:

Based on what we played Mass Effect certainly looks like it's delivering on the lofty promises of all the demos we've seen. The story is involving and your personal involvement really adds to its draw. The gameplay feels like a good mix of old and new that plays to Bioware's strengths and pushes the veteran developer into some new territory. The visuals and presentation are stunning, with the 360 pumping out gorgeous characters and environments that are both technically impressive and stylish. The only thing we're hoping to see is a bit of polish to the few odd rough performance edges we saw in our demo. It's saying a lot that, in the wake of powerful titles like Gears of War, Bioshock, and Halo 3, our enthusiasm for Mass Effect hasn't diminished a bit. In fact, after our time with the game, we're actually more excited than ever for the game. Bioware really looks like it's going to deliver in a big way. Mass Effect is set to ship this November for the Xbox 360.

Video
Bashful Neophyte
ComradeComradeSkrevet 18/09-07 12:47 
Glæder mig virkelig også til denne titel, var ret vild med KOTOR spillene så jeg håber at universet fanger mig tilpas.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 18/09-07 12:59, rettet 18/09-07 13:00 
Jeg har allerede udtalt mig om Bioware mange gange, og jeg tror jeg bedst kan svare på denne tråd ved at referere til min gamle tråd om KOTOR, hvor jeg går spillet efter i sømmene: http://playright.dk/forumemne.php?id=14973#168854

Godt nok er Mass Effect ikke et KOTOR3, men jeg synes på mange måder det lugter af at blive noget, der minder om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 18/09-07 13:10 
Her er en combat video. godt nok er spillet flot og stemingsfuldt at se på, men at man skal pause spillet for at vælge den rigtige skill hver gang man skal skyde en fjende, det holder ikke. Det tager jo én fuldstændigt ud af action så det minder mere om et final fantasy spil end om et action spil.

combat video
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 18/09-07 13:18, rettet 18/09-07 13:19 
Netop lige det kan jeg godt lide. Det giver en tid til at tænke, og der kommer mere strategi elementer ind i kampene.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 18/09-07 13:26 
Tænke? Der skal bare hældes bly i nogle aliens, længere er den ikke :-)

Ej, spillet er nok bare alt for kedeligt (læs taktisk) til mig. Lidt ærligeligt for det ser jo egentligt ret sjovt ud at pløkke de der aliens når spillet endelig køre. Man bliver bare taget for meget ud af action når man skal glo på en menu hele tiden under kampen. Jeg havde foretrukket hvis de mappede de der skills på knapper så man hurtigt bare kunne skifte, ligesom i alle andre spil.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 18/09-07 13:28 
Som jeg har forstået det kan man selv styre kamp i real-time hvis man vil (som en shooter), eller bare give kommandoer som et RPG.
nerosnerosSkrevet 18/09-07 13:47 
Darknon>
Tænke? Der skal bare hældes bly i nogle aliens, længere er den ikke :-)

Hehe! word ;-)!
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-07 15:51 
neros>
Jeg er ligeglad med hvad folk mener om Bioware og deres RPG'er, men denne title ser altså ret lovende ud til dem som har kunne lide KOTOR serien.

Jeg havde faktisk også overvejet, at lave en tråd til spillet tidligere, men da jeg vidste, hvor hadede Bioware er herinde, regnede jeg ikke med, at der ville være mange interesserede.

For dem der ligesom mig synes spillet ser fedt ud, er der her en 42 minutters demonstration, som er delt op i fem dele:

http://uk.youtube.com/watch?v=yb6Zf5KvO7Y&mode=related&search=
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 18/09-07 18:36 
Darknon>
Her er en combat video. godt nok er spillet flot og stemingsfuldt at se på, men at man skal pause spillet for at vælge den rigtige skill hver gang man skal skyde en fjende, det holder ikke. Det tager jo én fuldstændigt ud af action så det minder mere om et final fantasy spil end om et action spil.


Haha, lad nu være. Der er skruet vildt meget op for actiondelen i denne udgave, så skal du da ikke pive lidt over at spillet pauser for at vælge skill - hvis du skal vælge skills for både dig selv og dine to buddies, så tro mig - du har ikke lyst til at spillet fortsætter. :D

PS: Bioware rocks.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/09-07 19:39 
Bede-x>
men da jeg vidste, hvor hadede Bioware er herinde, regnede jeg ikke med, at der ville være mange interesserede.

Jeg tror ikke der er nogen der hader Bioware, de er bare ufatteligt overvurderede efter min mening. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 18/09-07 22:12 
Jeg glæder mig også meget til det. Det eneste mikro-lille minus, jeg er stødt på indtil videre er, at man ikke manuelt eller semi-manuelt kan flyve rundt mellem planeterne. Det havde virkelig tilføjet til stemning og koncept, men havde naturligvis krævet en masse ekstra arbejde, så det er ikke noget jeg vil pive over.

Så jeg drømmer i stedet videre om et spil, hvor man både kan kæmpe og udforske i rummet og på landjorden på en forholdsvis uafbrudt og naturlig måde.
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/09-07 22:16 
jaes>
Så jeg drømmer i stedet videre om et spil, hvor man både kan kæmpe og udforske i rummet og på landjorden på en forholdsvis uafbrudt og naturlig måde.

Me2 :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/09-07 20:38 
Mass Effect, ligesom Too Human(en anden sci-fi action RPG trilogi der ridder på fremtidig potentiale) ligner noget der skal fungere fra starten for ikke at blive lavet om til en Advert Rising 2.

KOTOR er stadig en af de mest gennemførte spil jeg nogensinde har prøvet. Jeg begriber stadigvæk ikke hvordan de kunne ramme den stemning fra Starwars så godt. De rammer den lige i øjet, og alligevel er spillet så anderledes. Det har spil har ingen ikoniske figure som Vader, Luke, Obi-Wan, R2D2, C3PO, Chewbacca, Han Solo etc etc etc, men alligevel føles det som "home" for en person(som mig) der er vokset op med starwars hele sit liv.
Jeg arbejder som pædagogmedhjælper, og lad mig fortælle jer hvor stolte jeg er over vores smarte børn(og forældre) som så småt vidergiver Starwars til nyere generationer. Lad mig fortælle jer at de klassiske værdier og moralske valg stadig påvirker børnene dybt. Og Darth Vader, er selvfølelig favoritten.
Jeg prøver bare at sige, at Starwars ikke er det letteste at arbejde med fordi det betyder så meget, og inspirere så meget. Det er utroligt at Bioware kunne få så meget med, og stadig bygge videre på expanded universe(andre forfatters udvidelser af universet igennem spil, bøger, comics etc).
Der er noget over Starwars. Uanset hvad man mener efter de nye film, eller om man bedre kan lide Indiana Jones, LoTR, Harry Potter, Matrix eller whatever!

At de forlod Starwars, sat dem i et dårligere lys. Det var Jade et godt eksempel på. Dog skal jeg være den første til at indrømme, at Jade faktisk er en af de spil jeg har gået tilbage til efter at have gennemført det og faktisk har gået med den der følelse af at spillet er bedre end det blev udstillet til, efter de tons af tråde om "hey-IGN-Jade-Empire-er-altså-ikke-et-9,9-spil-i-satans-sellouts!!!".

Spørsmålet er om Mass Effect vil have et univers vi gider gå op i. Jeg kan allerede se at kampene ser for tamme ud til mig. Cover ser mærkelig ud, der er ingen skudhuller eller særlig god hit detection eller imponerende våben lyde(de lyder som vandpistoler med urin i).
Nej - Det er måske lige lovligt hurtigt på aftrækkeren, men når man har spil der kommer ud i samme periode, som Army of Two, Kane and Lynch, Stranglehold, Halo 3, CoD4, Quake Wars etc etc etc... Så skal man virkelig have en potent skydedel, hvor man kan male hele byen rød(bogstavlig talt) med resterne fra ens fjenders knæskalder, og smadre så meget af hele spillets områder at man føler sig som en freaking "mr. ødelæggelse" med et kæmpe Ø(større end Ø i Don Ø, men mindre end Ø'et i Øl)
Næ, allerede på forhånd er det her et spil der fokusere på historien.
Jeg kan så være glad for at jeg ikke er en af de "intellektuelle" som er for "deep" til den slags overfladiske historiebaseret spil, fordi det kan amerikanerne da ikke, vel? og slet ikke de skøre num nuts, fra Canada? Er candana overhovdet et land? Er det bare ikke en stat, med en dårlig titelmelodi, nogen franske immegrante og en satans masse brunbjørne?

Anyway, i sidste ende er det eneste der betyder noget omkring Mass Effect, også grunden til at vi alle vil købe og spille det. Som et alternativ til Kanal københavn så vil Mass Effect være nogen af de første til at tilbyde, interracial(det får en helt ny betydning ik?) man on alien triple XXX action! De skøre censur freaks har dog allerede været ude med hammeren i USA, så ingen cigar til dem.
Men endelig giver det pote for os, at vi har lande som tyskland og holland hvor hardcore pronografien kommer på ligeefter børnetime.

Bi curious aliens, coming to a starsystem near you... very soon. yum.
Well crucify the insincere tonight...
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-07 20:56 
Det er ærgeligt at du har drukket, når du skriver herinde. Det er tydeligt allerede i den første sætning hvor du sammenligner Mass Effect med Too Human...
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/09-07 21:08 
Jeg sammenligner dem ikke. Jeg siger bare at Too Human er et andet sci-fi Action RPG, som tilfældigvis også gerne være en "OMG TRILOGY!111".

Men du må gerne vise alle de forskellige nuancer, omkring hvorfor Too Human er så meget anderledes fordi det forgår i sci-fi valhalla. Det er i og for sig også ligemeget, fordi når alt kommer til alt, når du fjerner alt det overfladiske, så er de fleste spil idag noget du kan putte i salaten, og de vil dårlig nok have forskellige smagsvarianter.
Men yoo-pi-di-do, da! Jeg har jo drukket:>
Well crucify the insincere tonight...
dpldplSkrevet 19/09-07 21:28, rettet 19/09-07 21:51 
Ja synd sammeligne dem :p
Too Human > Mass effect :D (Nok fordi diablo klon er mere spænednde for mig ><)

Personlig gælder jeg mig til at prøve mass effect. Selvom jeg enlig ikke er særlig vild med bioware.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-07 21:46 
Valkyrie>
Mass Effect, ligesom Too Human(en anden sci-fi action RPG trilogi der ridder på fremtidig potentiale) ligner noget der skal fungere fra starten for ikke at blive lavet om til en Advert Rising 2.


"ligesom"... så sammenligner du dem da :)
nerosnerosSkrevet 19/09-07 22:35 
Vi har lynene travlt men vi tager det med ro....fantasi, fantasi, fantasien er god!

Hvorfor tror i spillet hedder Mass Effect?

Og hvis man snakker om Sci-fi film må man aldrig og jeg mener ALDRIG nævne Harry Potter! Det beviser bare hvor meget folk har forstand på _real_ science fiction ;-)!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/09-07 22:49 
neros>
Vi har lynene travlt men vi tager det med ro....fantasi, fantasi, fantasien er god!

Man må ALDRIG bruge citater fra Bamse på planeten i forbindelse med Science Fiction! :D


"Mit rigtige navn det er Arthur, men det er der ingen der ved, min far var et glimrende kuk-ur, min mor var en gammel planet"
nerosnerosSkrevet 20/09-07 07:12, rettet 20/09-07 07:28 
Bamse på Månen er børne TV!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/09-07 08:24 
Planeten Joachim!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/09-07 09:04 
Forlæns og Baglæns!
SumezSumezSkrevet 20/09-07 09:12 
Off-topic! :)

(goo'nøf!)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/10-07 20:09 
Beano>
Som jeg har forstået det kan man selv styre kamp i real-time hvis man vil (som en shooter), eller bare give kommandoer som et RPG.

Jeg håber fandme du har ret i at man selv kan vælge, jeg vil også bare skyde løs uden at skulle stoppe hele tiden midt i kampene, forstår heller ikke helt hvorfor man skal skifte våben/magi? hele tiden:=( Det nyeste jeg har af konsoller er min DS og ellers min Gamecube, det nyste 3D spil jeg syntes er sjovt er Resident Evil 4, så det er på tide jeg spiller noget nyere. Jeg syntes Mass Effect så mega spændende ud efter jeg så det her link:
http://youtube.com/watch?v=eNb8Q1XuF58
Det er grunden til jeg skal have en 360! Håber ikke jeg bliver skuffet:=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/10-07 20:21 
Hvis det er action spil du leder efter, er der heldigvis masser af spandevis til Xbox 360 hvis du ender med at blive skuffet over Mass Effect - hvilket jeg tror du gør, hvis du forventer, at du blot skal blæse gennem hele spillet, uden at skænke taktik og holdmedlemmer en tanke!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PapandPapandSkrevet 15/10-07 20:21 
Har lige prøvet spillet i Sverige.. Det er for fedt. Så er det sagt :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/10-07 20:33 
Echelon VI>
Hvis det er action spil du leder efter, er der heldigvis masser af spandevis til Xbox 360 hvis du ender med at blive skuffet over Mass Effect - hvilket jeg tror du gør, hvis du forventer, at du blot skal blæse gennem hele spillet, uden at skænke taktik og holdmedlemmer en tanke!

Jeg kender godt de spil der findes 360 og der ingen af dem der siger mig noget (måske Halo3?)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dpldplSkrevet 15/10-07 20:44, rettet 15/10-07 20:53 
Echelon VI: vis han vælger den rigtig class bliver spillet en del mere action, efter hvad jeg har læst/set.
Altid været menig spillet skulle passe til begge type spiller.

Men personlig er jeg enlig meget nysgerring i hvor deres nye "circle" system til angreb og "commands" virker, iforhold til det de vidste i starten.
Nå ja Gameinformer gav spillet 9,75(samme score i "second opoin")

EDIT: Rettet lige OXM til gameinformer (byttet rundt på reviews fra 2 forskellige spil :P)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/10-07 20:44 
Papand>
Har lige prøvet spillet i Sverige.. Det er for fedt. Så er det sagt :D

Det synes Game Informer også, de giver det 9,75/10
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/10-07 20:51 
dpl>
Echelon VI: vis han vælger den rigtig class bliver spillet en del mere action, efter hvad jeg har læst/set.
Altid været menig spillet skulle passe til begge type spiller.

Men personlig er jeg enlig meget nysgerring i hvor deres no "circle" system til angreb og "commands" virker. iforhold til det de vidste i starten.
Nå ja OXM gav spillet 9,75(samme score i "second opoin")

Så er der stadig håb for mig:=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
jaesjaesSkrevet 15/10-07 21:14 
Det er jo i bund og grund et rollespil, så man skal ikke regne med at spilmekanikken er som i et actionspil. Fx er der ret meget aim-assist i de videoer jeg har set, og det er vel ikke utænkeligt at det ikke kan slåes fra.
Bede-xBede-xSkrevet 15/10-07 22:40 
Det ser også ud som om, det går en hel del langsommere end et typisk actionspil. Samtidigt afbrydes man af menuer.

Nogen der ved om ens skud rammer, hvis de "rammer" eller om det er stats, der afgører det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/10-07 00:18 
Mine pointer er blevet nævnt i de to foregående indlæg :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 30/10-07 22:34 
jaes>
Så jeg drømmer i stedet videre om et spil, hvor man både kan kæmpe og udforske i rummet og på landjorden på en forholdsvis uafbrudt og naturlig måde.

Det viser sig, at det rent faktisk er på vej i form af Precursors. En blanding af FPS, RPG og space sim. Et handelselement er der også blevet plads til.

Det ser godt nok ikke særlig pænt ud, og Deep Shadows, har ikke den vilde portefølje, men til gengæld er projektet så stort, at meget kan gå galt :)

At den tekniske side af grafikken halter kan naturligvis skyldes, at spillet foregår i ét stort spilunivers, og at der (tilsyneladende) ikke loades.

Film:
http://www.gametrailers.com/player/16360.html

Info:
http://www.precursors-game.com/
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-07 17:30 
EGM giver 9, 9.5, 9. Ny trailer:

http://www.gametrailers.com/player/27726.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 21/11-07 00:18, rettet 21/11-07 00:20 
Nå, det udkommer jo på fredag, er I tændte? :)

Det lyder heldigvis som, at det lever op til forventningerne. De problemer der er, tror jeg personligt godt, jeg kan leve med - enkelte tekniske problemer, kamp i køretøjer er ikke så fedt, og interfacet kan også bøvle lidt. Det er i hvert fald det jeg er stødt på. Jeg har ikke læst nogle af anmeldelserne fra A til Z af fare for spoilers.

Det lyder dog som om, at shooter-fans ikke har det store at komme efter. I hvert fald skriver Gamespot, at kampene er svære, hvis man ikke pauser spillet, giver ordrer osv.

Jeg er klar på Mass Effect og SMG, så må de andre spil vente til januar og februar, hvor der igen er lidt tid... og udsalg :D
Bede-xBede-xSkrevet 21/11-07 00:41 
jaes>
Nå, det udkommer jo på fredag, er I tændte? :)

Meget, og jeg blev ikke mindre hyped, da en bruger på Rllmuk sammenlignede det med Firefly :)

De små tekniske svagheder kan jeg sagtens leve med. Jeg glæder mig bare til at dykke ned i spillets univers.

Det lyder dog som om, at shooter-fans ikke har det store at komme efter.

Jeg har hørt det samme. Man skulle bruge meget tid på dialoger, som skulle være ret komplekse og ændre sig alt efter hvilke karakterer man har med i partyet. Adventure elementet er vist det, som er i fokus i Mass Effect.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/11-07 13:15 
Man skal helt sikkert ikke købe en Xbox 360 for Mass Effect, hvis man gerne vil have en shooter.

Det ER et RPG med påklistrede shooter elementer - hvis jeg skal sige det på en grov måde.
Men f.eks virker pauserne ikke på samme måde som i KOTOR. Spillet stopper ikke af sig selv som default, og jeg har ikke undersøgt om det kan slåes til.
Fornemmelsen er mere som i FPS'er hvor spillet også pauser imens men skifter våben. Eller bruger "magi" her.

Det er faktisk ret svært, fordi det ligner en shooter, men ikke skal behandles som et. Også til tider ret irriterende af samme grund.
Nu kan jeg ikke lige huske hvad der er hvad af auto-aim og aim-assist, men det virker ikke som sigtekornet "klistrer" overhovedet. Og det mangler man lidt pga. sværhedsgraden.
Det kan være, at det er nogle af de ting, der bliver "forbedret" efterhånden som man stiger i level.

Men indtil videre (efter 5 timer) virker det som om, at man selv skal ramme 100%.

Samtalehjulet fungerer meget bedre end i KOTOR og NWN, som jeg begge blev mega træt af og aldrig spillede færdig.

Hele universet er super detaljeret beskrevet, og hvert eneste skund kommer der tilføjelser til Codex, som beskriver de racer, våben, planeter, udstyr osv osv man støder på. Det er faktisk næsten for meget.

Musikken er for fed. Meget elektronisk/ambient i stilen. Lidt som de gamle soundtracks til Midnight Express eller Blade Runner.

Det er også super fedt, at flyve rundt mellem stjernene og udforske nye planeter.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 21/11-07 13:22, rettet 21/11-07 13:23 
Jeg har ikke prøvet spillet, men udfra 1UP's omtale har RPG elementet også indflydelse på shooter delen selv om man styrer/spiller manuelt. Dvs. når man skyder på en fjende, er træfsikkerheden også afhængig af ens levels :)
HeroldHeroldSkrevet 21/11-07 13:30 
Ja, dine våben bliver mere præcise - alle våben har deres egne stats, og de supplerer så dine egne evner. På det punkt ligner det mere STALKER end fx. Half-Life 2.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 21/11-07 13:44 
Har kun spillet det en time, men det er korrekt. Aim assist kan under options sættes til low, medium eller high. Mener default er high.

Helt førstehåndsindtryk minder spillet mig om en blanding af Oblivion og KOTOR.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 21/11-07 23:27 
Er der en, som kan fortælle (uden at spoile for meget), om gameplayet er det sædvanlige "udforskning, kamp, gentag", eller om man også skal løse puzzles og andre opgaver?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/11-07 08:58 
Groft sagt ja til det første.

Nogle af de mindre opgaver, kræver bare at man går hen og snakker med den rigtige person/alien - så kamp kan godt undgåes.

Men eftersom at den store historie handler om forræderi og krig i den helt store skala, så involverer de fleste missioner kamp.

Deciderede puzzles er jeg ikke stødt på.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
CronossCronossSkrevet 22/11-07 10:18, rettet 22/11-07 10:20 
Jeg har nu spillet en ganske markant mængde af Mass Effect, faktisk har jeg spillet dette spil noget mere end med normale titler. På den måde kan man sammenligne spillet i kvalitet med Jade Empire og Morrowind, som også var spil jeg var helt væk i.

Så ja, Mass Effect er godt - det er ovenikøbet meget, meget godt.
Men det har også nogle seriøse problemer, som jeg først opdagede omkring 10 timer inde i spillet. Og her, noget senere, er de samme elementer stadig hvad der trækker spillets helhedsindtryk markant ned.

For det første er sværhedsgraden totalt ubalanceret. Man kan rende rundt i flere timer og skyde aliens og mennesker uden problemer, hvorefter man render ind i en enklave og bliver skudt ned på under eet sekund. Meget frustrerende, især grundet spillets elendige Auto Save feature.
For det andet har jeg da aldrig oplevet et mere frustrerende køretøj end Makoen, den bil fatter seriøst intet!

Udover det crasher spillet også jævnligt, omkring hver anden til tredie time. Kombiner dette med spillets mystiske Auto Save, og man har en situation hvor jeg sidder og gemmer langt oftere end i andre spil. Jeg burde som spiller ikke skulle tænke så meget over den slags.

Det er også sjovt, at der i et spil så proppet med informationer og detaljerede uddybninger i det store Codex, er en så grundlæggende mangel på forklaringer. Jeg tror jeg brugte en halv time på at finde ud af hvordan jeg brugte Galaxy Map, fordi jeg ikke vidste hvorfor jeg ikke bare kunne lande på planeterne. Det viste sig så at jeg var noget mere begrænset i mine intergalaktiske udfoldelser end jeg havde regnet med.
Også lidt sjovt at spillet blev langt nemmere da jeg opdagede raketkasteren på bilen, den kørte jeg rundt længe uden at bruge :)

Det var så min galde, for resten af spillet er så fantastisk som kun få. Historien er grundlæggende spændende, omend til tider lidt ligesom en typisk actionfilm, og mindre som et storslået litterært værk.
Dialogen er fantastisk velskrevet, og stemmeskuespillet er i top.
Grafisk er spillet også helt vildt flot, men nok ikke helt så prangende som de fleste havde regnet med. Slowdown og framerateproblemer gør mig intet, det er ikke noget der forstyrrer spiloplevelsen.

Det mest overraskende for mig er nok i hvor høj grad spillets kampsystem fungerer, når man lige har vænnet sig til det. Cover-systemet er bedre end i de fleste actiontitler, og at pause kampen for så at uddele ordrer er fantastisk.

Jeg er således helt vild med Mass Effect, og glæder mig til at se hvordan historien slutter. Det er bare synd at spillet bliver hæmmet af disse problemer, for jeg tror at en mindre rollespilshungerende person ville opgive spillet hvis ikke han nåede ind under overfladen.
HeroldHeroldSkrevet 22/11-07 10:24 
Jeg er enig med Cronoss i stort set alt. Mit spil har bare overhovedet ikke crashet på noget tidspunkt, så den del kan jeg ikke slutte mig til. Men glæden over at opdage at der sad andet end en maskinkanon på Mako'en har jeg også oplevet.

Og en ting mere - AI'en i spillet er... ikke imponerende. Fjenderne bevæger sig oftest hen imod en på skinner, ligesom ens egne buddies bruger meget tid på at skyde ned i jorden, hvis der er højdeforskel, eller ind i hjørner osv. Det er ikke optimalt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/11-07 10:34 
Pause og uddele ordrer?

Hvordan gør du det Cronoss?


Jeg har stortset opgivet ordresystemet, fordi jeg på ingen måde kan stole på, at mine teammates går i dækning, når jeg beder dem om det.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
jaesjaesSkrevet 22/11-07 10:43 
I smell a patch coming up :)

SeventhSun, tak for info. Det lyder lidt ærgerligt, men desværre ikke overraskende.
HeroldHeroldSkrevet 22/11-07 10:56 
SeventhSun>
Pause og uddele ordrer?

Hvordan gør du det Cronoss?

Via talenthjulet vil jeg skyde på. Der kan du jo også vælge mål for deres evner.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/11-07 12:18 
Jeg kedede mig helt vildt med Mass Effect :-( Er bange for at min hobby snart er ved at synge på sidste vers.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
124 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig