X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mass Effect


Svar
nerosnerosSkrevet 18/09-07 12:28, rettet 18/09-07 12:38 
Jeg er ligeglad med hvad folk mener om Bioware og deres RPG'er, men denne title ser altså ret lovende ud til dem som har kunne lide KOTOR serien. Jeg personligt er en sucker for Sci-fi, så en title som denne her, og alt det jeg har set fra spillet har gjort mig overbevist om, at det BLIVER et godt spil, ligegyldigt hvad hardcore RPG fans mener, men det er nok også mere et Action RPG!

... Se hele indlægget


Video
Bashful Neophyte
124 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
CoreCoreSkrevet 22/09-08 16:52 
Kan man vende tilbage til verdenen og dens sidemissioner, efter endt "Main-quest"?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalsgaardPalsgaardSkrevet 22/09-08 18:09 
spillet slutter og du kan starte et nyt spil op med dine character's, men der åbnes ikke op for at udforske hele din oprindelige gennemspilning når du har færdiggjort hovedforløbet
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-08 22:57 
Netop derfor vil jeg vente med en tredje gennemspilning til de (forhåbentlig) 5 udvidelser er udkommet. Jeg ville ikke orke at spille op til sidste hovedmission for blot at vente månedsvis på at næste 2-timers kapitel skulle udkomme.

Det lyder til at dét Sumez virkelig vil have, er "Oblivion In Space"... men det bliver vel nok "Post-apocalyptic Oblivion" (a.k.a. Fallout 3), der kommer til at ringe med hans klokkeværk så :-)
SumezSumezSkrevet 23/09-08 00:06 
Egentlig så jeg helst bare et spil der gjorde alvor af betegnelser som "nonlineært" eller "sandkassespil". Jeg er meget vild med Oblivion, og mener det er det nærmeste nogen er kommet på konceptet, så ja, jeg så gerne Oblivion in Space, og ja, jeg ser frem til Fallout 3. Men helt generelt forstår jeg ikke hvorfor de ikke kan gøre det bedre.

GTA, Mass Effect og Assassin's Creed beskrives alle som sandkassespil, men det er åbenbart kun mig, der synes det ville være sjovere hvis der også var legetøj i sandkassen, og ikke kun intetsigende sand...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 23/09-08 00:19 
Er det kun mig der er ved at brække mig over betegnelsen "sandkassespil"?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 23/09-08 02:08 
Sumez>
GTA, Mass Effect og Assassin's Creed beskrives alle som sandkassespil, men det er åbenbart kun mig, der synes det ville være sjovere hvis der også var legetøj i sandkassen, og ikke kun intetsigende sand...

Nej, det er vi vist en del der gerne ville have. Det frie element i sandkassespil er generelt stort set ikke eksisterende.

(See what I did, Core ;) Alle ved hvad det betyder, når man siger sandkassespil, men begrebet er rigtig nok meget slidt).
SumezSumezSkrevet 23/09-08 08:17 
Jeg har aldrig været særlig tiltrukket af sandkassespil. Af konceptet, jo, men det har primært været tørre, vestlige titler, der ikke har haft særlig meget appeal til mig, f.eks. GTA-serien, som jeg sjældent har kunnet spille mere end en halv time af gangen, før jeg er begyndt at kede mig for meget.

Men med tiden, og især på det seneste, har jeg alligevel endt med at spille en god del af dem, og jeg må indrømme at jeg egentlig er overrasket over hvor ringe "sandkasse-elementet" har det med at være. Burde der ikke være en verden, man kan gå på oplevelse i? Det er muligvis bare mig, der har misforstået det. Men tilhængere af spillene, har altid kritiseret mere lineære spil, og talt varmt om hvor vigtig friheden er i et spil, især et rollespil. Men jeg må ærlig talt indrømme at jeg endnu ikke har spillet det spil, der giver spilleren den slags frihed.
Til gengæld indebærer det tit det offer at selve hovedhistorien kun er noget man spiller som en form for "pligt" for at blive belønnet med fremgang i plottet, i stedet for at have det sjovt.
Lige der forstår Mass Effect dog at fange mig, da hovedmissionerne har tendens til at være både dragende og varierede, så man egentlig er godt underholdt det meste af vejen igennem.

Men derudover forstår jeg egentlig ikke hvorfor Mass Effect var hypet til at være noget så unikt, da det kom. Det er umiddelbart ligesom så mange andre små RPG'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalsgaardPalsgaardSkrevet 23/09-08 08:31 
Vil give dig ret i at Det minder helt sindsygt meget Knight of The Old republic og Jade Empire.. men alle tre spil har også virket for mig...

Angående betegnelsen sandkasse-spil er måske nok efterhånden blevet slidt... Men så længe jeg nyder en gennemspilning hele vejen igennem.. tog mig 32timer med alle planeter og alle explorations quests'..., hvorfor skal det så være et problem?

De tider hvor udviklerne ikke kan gøre sig selv kreative nok, sidder de fleste af os i samme stil som på, bare på den anden side af grøften, og undrer os hvorfor de altid tror de kan opfinde den dybe tallerken!?

Men lige meget hvilken side af vejen udviklerne går på, lykkedes det dem alligevel af og til at lave en interessant sandkasse eller en dyb tallerken. Blir man underholdt er det vel lige meget om det er set før eller om det er blot er er en dyb tallerken der med tiden vil smuldrer og fylde sin egen sandkasse :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 23/09-08 09:03 
Palsgaard>
Men så længe jeg nyder en gennemspilning hele vejen igennem.. tog mig 32timer med alle planeter og alle explorations quests'..., hvorfor skal det så være et problem?

Udover at jeg synes det er alt for småt til et spil af denne type (især i forhold til at de første 7 timer bruges på at rende rundt i start-byen og løse ligegyldige, men alligevel underholdende sidequests, burde man forvente noget i en langt større skala), så synes jeg det ER et problem, at et spil ligger sig midt imellem to løsninger, og på den måde får både et halvkvalt sandkassesystem, og en middelmådig hovedmission, i stedet for absolut kvalitet indenfor det ene punkt.
Og især Mass Effect vidner om hvor fedt det KUNNE have været gjort. Jeg mener dog stadig at ME er et langt bedre spil end KOTOR's middelmådighed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalsgaardPalsgaardSkrevet 23/09-08 09:56 
Hvis spillet skulle op måske 75-100 som jeg tar om FF spil, så tror jeg ikke jeg ville kunne slæbe mig igennem til sidst...

Spillet gir mig god underholdning og jeg sidder med en følelse af ville have mere til sidst, og så kan jeg jo vælge om jeg vil hente de valgfri chapters over live.. (synes det er forkasteligt de så skal koste ekstra!!) I hvert fald hellere det end aldrig at nå til vejs ende fordi det simpelthen er for langt med disse i længden lidt trivielle sidemissioner.

Nu er det LÆNGE siden jeg spillede kotor, men husker nu dets sidemissioner som værende meget mere spændende, ellers var der bare meget mere til selve storylinen.. men som sagt LÆNGE siden.. jeg brugte lidty over 30timer på kotor og husker ikke at have brugt helt så meget tid på ensformige ting som jeg gjorde med at udforske planeter i Mass Effect
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
jaesjaesSkrevet 23/09-08 13:50 
Jeg synes bestemt ikke, at et sandkassespil behøver være stort. Det vigtigste er vel dybde, dynamik og muligheden for at klare opgaverne på flere måder.
nerosnerosSkrevet 12/01-09 10:28, rettet 12/01-09 10:28 
Hvordan ser det ud med Mass Effect i dag med hensyn til de bugs som der f.eks bliver snakket om i IGN' video review. Har der været en patch som hjælper på det? Kunne egentlig godt tænke mig at købe det nu, men jeg er en smule betænklig ved de fejl som spillet åbenbart skulle besidde!

IGN review
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/01-09 10:42 
Jeg har ikke læst anmeldelsen, men jeg bed ikke selv mærke i nogen seriøse bugs i løbet af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/01-09 11:26 
100% ditto til Sumez' post!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-09 11:43 
Jeg oplevede heller ingen bugs, og har været igennem det et par gange. Frameraten kan halte lidt en gang imellem, men ellers oplevede jeg intet - slet ikke noget der forstyrrede oplevelsen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 12/01-09 11:58 
OK så er det et køb. Mærkeligt når de gør så stort et nummer ud af det i det video review jeg linker til?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/01-09 12:00 
Kan du opsummere hvilke bugs de påpeger?
Jeg har ikke lyst til at sidde og se anmeldelsen igennem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/01-09 12:30, rettet 12/01-09 12:30 
Ok de snakker meget om en dårlig framerate og f.eks dårlig AI og at der nogengange kan forekomme bugs som gør at selv om du trykker på knapperne på din controller skulle spillet ikke reagere og man vil sidde fast og skal begynde forfra :-(

Måske der har været en patch?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 12/01-09 12:52 
Dårlig AI og frame rate kan vel ikke kategoriseres som bugs, men jo, éns team reagerer ikke supergodt, så AI'en kan kritiseres. Men det er til at leve med, synes jeg. Frame raten er også lidt blandet, som jeg husker det, men igen ikke noget der ødelægger oplevelsen, med mindre man går meget op i god teknik.
nerosnerosSkrevet 12/01-09 18:48 
Købt :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 12/01-09 23:03 
Lige et spørgsmål mere ;-)

Når jeg sætter skiven i maskinen begynder den at brumme meget kraftigt! Efter jeg har installeret spillet og kører det fra harddisken stopper den grumme lyd? Det er sku da mærkeligt at det skal lyde sådan? Tænk hvis jeg ikke havde muligheden for at installere spillet så ville det være fuldstændigt umuligt at spille på trods af den brumme lyd. Underligt, men meget godt jeg ikke generes af det efter installationen. Maskinen siger kun sådan når Mass Effect sættes i.

Nogen som ved hvad lyden skyldes?

Nåh men det er ihvertfald et SUPER spil..!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/01-09 09:14 
Lyder som en DVD skive der er lidt ude af ballance (fejlproduktion) og får drevet til at vibrere. Det sker af og til med både spil og film.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/01-09 13:03 
Seconded. Jeg har lige haft samme brummen fra en tv-serie-DVD (Bad Girls), mens alle andre DVD'er jeg har haft i ikke laver samme lyd. Så det må være en DVD-produktionsfejl.
nerosnerosSkrevet 13/01-09 17:44, rettet 13/01-09 17:44 
Hmmm! Havde det også sådan med Battle Fantasia til PS3'en men det gik lige pludselig over! Kan man gøre noget ved den slags?

Mass Effect var på udsalg og helt nyt, men som i siger det er nok en produktionsfejl.
Bashful Neophyte
124 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig