X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Colin McRae omkommet


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/09-07 07:41, rettet 16/09-07 07:41 
Colin McRae frygtes omkommet i et helikopter styrt. Hvor er det typisk, at en mand der har kørt med 200 km/t på klippeafsatser, skal omkomme på den måde. Det er Steve Irwin om igen.

Men hvad vil denne kedelige meddelelse få af konsekvenser for Codemasters og Colin McRae serien? Udover den nærmest uundgåelige "Tribute Edition", kan de fortsætte serien? Codemasters fortsatte serien i flere udgaver, selv om McRae ikke kørte rally mere, men hvad nu?

Times Online: Colin McRae dies with son in helicopter crash
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/09-07 08:59 
Jeg tror ikke det betyder det store da det for mig virker som om Codemasters alligevel er ved at udfase Colin McRae navnet og udelukkende brande deres rally/offroad spil under DIRT navnet i fremtiden.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/09-07 09:51, rettet 16/09-07 09:56 
Ok? Det har jeg svært ved at se, da de stadig bruger navnet Colin McRae i deres rallyspil - det er kun i USA, hvor de har fjernet McRae navnet mht. Dirt.

Jeg tror ikke Dirt bliver et nyt brand (jo, måske nu), da McRae var et langt større brand end Dirt vil kunne blive de næste par år. Men nu ser tingene jo lidt anderledes ud...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/09-07 10:19 
PalleJensen>
Ok? Det har jeg svært ved at se, da de stadig bruger navnet Colin McRae i deres rallyspil - det er kun i USA, hvor de har fjernet McRae navnet mht. Dirt.

Derfor jeg skrev "er ved at" da Colin McRae navnet i Europa er skubbet betydeligt baggrunden i det nye DIRT og i USA er det helt væk fra spillet.
Og hvis Codemaster helt er på vej væk fra at lave rigtige rally spil, så ser jeg endnu mere grund til de forsøger at etablere det nye DIRT brand fremover.
dRxLdRxLSkrevet 16/09-07 10:43 


Lad nu de døde hvile :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/09-07 11:25 
Beano>
...da Colin McRae navnet i Europa er skubbet betydeligt baggrunden i det nye DIRT...

Er det det?? Det hedder Colin McRae Dirt på lige for med Colin McRae 2005 og Colin McRae 04 osv... Jeg kan ikke se, at McRae navnet er skubbet i baggrunden, han havde endda fået branded sin egen bil (Colin McRae R4) med i spillet.

Ja, spillet er et mindre realistisk rallyspil end tidligere, men det har ikke noget med navnet at gøre - eller forstår jeg ikke hvad du mener?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/09-07 11:43, rettet 16/09-07 11:46 
PalleJensen>
Er det det?? Det hedder Colin McRae Dirt på lige for med Colin McRae 2005 og Colin McRae 04 osv..

Det er da bare at tage et kig på coveret... DIRT med store fede bogstaver og Colin McRae som mindre prefix og mere diskret farve. Det samme gælder inde i spillet og markedføring.

Colin McRae omkommet


Svært at spå og vide hvad Codemaster helt har af planer med serien, men for mig virker det meget som om de er ved at lave det samme nummer med Colin Mcrae Rally serien som de gjorde med TOCA serien der blev til Toca Race Driver/Race Driver - gøre spillet bredere og mere tilgængeligt, specielt for det amerikanske marked.
Så vidt jeg ved har DIRT spillet solgt rigtigt godt og sikkert mere end et rigtigt Colin McRae rally spil ville have gjort. Så ret sandsynligt at de fortsat vil satse på DIRT branded fremover hvis det alligevel sælger bedre.

Så bottom-line: tror ikke at McRae's dødsfald vil have den store indflydelse på om vi ser nye Colin McRae spil, men det afhænger selvfølgeligt også af hvor skudsikker deres licensaftale er, hvor lang tid den strækker over, osv.
Per SPer SSkrevet 17/09-07 18:59 
Colin McRae, 1968-2007

17th September, 2007 – Everyone at Codemasters, especially those who worked directly with Colin McRae, is deeply shocked and saddened by the tragic events of this weekend.

The loss of Colin McRae is deeply distressing. That it involved his son and another so young makes it even more tragic. Our thoughts are with his family and those closest to him and we share in their pain.

For over ten years, Colin was part of the Codemasters family and it was a privilege to have a man recognised as a true legend on the team. He always took a keen interest in the game experience, wanting to make sure it was without equal in its portrayal of the sport.

His contribution was inspirational and brought his technical expertise and passion for rally driving to each and every McRae game. Through the popularity of those games, he brought a whole new audience to the sport itself.

Codemasters’ relationship with Colin began through Jim, David and Richard Darling and their condolences, along with ours, are passed to Colin’s family. We are heavy of heart at his passing but we are also brimming with pride at knowing him and to have played a small role in his life.

He will never be forgotten by all at Codemasters.

# ends #
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig