X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario vs. Sonic


Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-07 13:56, rettet 14/09-07 13:57 
Kom så med Jeres argumenter.

Med risiko for at lægge lidt for "højtideligt" ud, vil jeg da åbne med det argument at Sonic nåede sit højdepunkt med Sonic 2 og 3, og er siden blevet degraderet til en discount-gimmick, hvorimod næsten hver eneste Mariospil har sat nye standarder indenfor platformspil (med Sunshine som det eneste "det er -bare- et rigtig godt spil").<... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
126 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 23/09-07 22:44 
Herold>
Nu er der jo reelt kun to måder at ende en diskussion på. Enten at blive enige, eller ved at følge flertallet.

Seriøst ment?
Der er også den gode mulighed, at nå til en forståelse af hvad der ligger bag "modpartens" holdninger, og så lade den ligge der.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 23/09-07 23:25 
Mit forhold til Sonic og Mario, er meget det samme som til Sega og Nintendo.

Sega er blå og luftig. Cool og en smule overfladisk (på den bedst mulige arkadeagtige måde). Deres spil er ofte umiddelbart tilgængelige og forfriskende.

Nintendo har lidt mere jordforbindelse og hjerte (symboliseret ved den røde farve i deres logo). Mere dybde og mindre pretension, men formår alligevel at være meget funky på deres helt egen måde.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 23/09-07 23:46 
dRxL>
Seriøst ment?
Der er også den gode mulighed, at nå til en forståelse af hvad der ligger bag "modpartens" holdninger, og så lade den ligge der.

NEJ! Der skal være en vinder. Det er Mario vs. Sonic, ikke Mario OG Sonic!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/09-07 08:31 
Konsolkongen>
Herold>
De fleste Mario-spil er ellers bedre end 8/10! :P

Ikke ifølge P:R skalaen :)

Det vil jeg nu mene. Både SMB3 og Mario 64 er nogen af de bedste spil, der er lavet...
Et 7-tal til SMB3 lyder rimelig søgt i mine ører.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 24/09-07 13:23 
Zzap!>
Mit forhold til Sonic og Mario, er meget det samme som til Sega og Nintendo.

Pepsi - Coca Cola :P

SEGA spil vs. Nintendo spil, vil blive en meget ydmygende debat for Nintendrengene. Det må de da være klar over?

Jo, Mario ER funky, men det i ordets oprindelige forstand.

Og er Mario 64's succes ikke bare et produkt af for få gode titler til maskinen, altså ligesom Zelda 64 spillene?
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 13:30, rettet 24/09-07 13:31 
Der er stadig ikke nogen Sega-spil, der står lige så tydeligt som Nintendos - Især Mario, Zelda og Metroid.

Og når vi snakker ydmygende, så kan vi da godt se på hvem af de to, der stadig er med i konsolkapløbet... Hvis I lover ikke at tude. :P

Edit: For at skære det ud i generaliseret pap. Sega laver ikke konsoller mere, fordi Sonic sucks. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 24/09-07 14:27 
Alf81>
Og er Mario 64's succes ikke bare et produkt af for få gode titler til maskinen, altså ligesom Zelda 64 spillene?

Jeg ved ikke lige hvor du har den idé fra, vi bliver nødt til at arbejde med beviselige facts her, som f.eks. at Mario tæver Sonic til enhver tid. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 24/09-07 14:49 
Nu er denne tråd jo' alligevel så fattig på fakta...

Men, tror Mario 64 og Zelda 64 spillenes succes, rent kan tilknyttes de meget få gode spil til maskinen. Da Nintendo selv, stortset, var de eneste der rigtigt gad maskinen, var det vel et naturligt valg, at deres to yndlings retards fik lov. Nintendo havde ikke andet at spille på.
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 15:10 
Så hvis du lavede din egen Alfeinerfirs-konsol i morgen, og kun udgav to spil, så ville de begge to få enormt gode karakterer?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 24/09-07 15:22 
Og er grunden til Dreamcast's meget høje karaktersnit så begrundet med den skræmmende mangel på ordentlige spil? ;-)
SumezSumezSkrevet 24/09-07 15:25 
Det nægter jeg simpelthen at tro på.

Det er rigtigt at der ikke var meget andet der er værd at spille på N64, og ser man på f.eks. PS3 hvor situationen stadig er lidt den samme, får (dog udmærkede) spil som Motorstorm og Resistance også ufortjent meget opmærksomhed på samme konto, men jeg synes ikke rigtig det ændrer på at Super Mario 64 er et af de bedste platformspil, der nogensinde er lavet, og stadig holder stand i dag (i stor grad), ligesom det for sin tid også stod for en revolution indenfor genren.

Faktisk slog det mig især da jeg spillede genudgivelsen på DS hvor fantastisk det her spil stadig er. At der havde været tusind andre geniale spil på maskinen havde ikke overskygget hverken Mario eller Zelda 64.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 24/09-07 15:28 
Herold>
Så hvis du lavede din egen Alfeinerfirs-konsol i morgen, og kun udgav to spil, så ville de begge to få enormt gode karakterer?

Så klart! Verden derefter vil ikke være den samme :)
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 24/09-07 15:42, rettet 24/09-07 15:48 
Somregel kan jeg sagtens se, hvorfor topspil er topspil, selvom jeg selv nødvendigvis ikke kan holde til at spille dem. Svært at skjule kvalitet jo'. Men her er det jeg ikke helt fatter Mario/Zelda 64's hype - der måtte simpelthen ikke have været andet at give sig til på konsollen.

Af ren nysgerrighed, findes der ikke nogle salgstal, et eller andet sted, så man kan sammenligne Mario 64 og Sonic Adventure? Er det ikke det du heletiden kredser om Herold?
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 24/09-07 15:47 
Alf81>
der måtte simpelthen ikke have været andet at give sig til på konsollen.

Både jeg selv og de fleste jeg hang ud med dengang havde da også Playstation og/eller Saturn. De blev brugt mens vi ventede på næste helt store N64-titel. Spillene har ikke fået deres hype, fordi de var det eneste, men fordi de - i hvert fald dengang - var det bedste.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-07 15:57, rettet 24/09-07 16:16 
Alf81>
Af ren nysgerrighed, findes der ikke nogle salgstal, et eller andet sted, så man kan sammenligne Mario 64 og Sonic Adventure?

Der er vist ikke megen grund til at lede efter dem. Mario er længder forbi Sonic på det punkt. Både i det nævnte eksempel, men også overordnet set. Og Mario sælger stadig meget. New Super Mario Bros har solgt over 10 millioner kopier og dukker stadig op på salgslisterne.

EDIT: Mario 64 ligger tæt på 12 millioner:

http://www.gamecubicle.com/features-mario-units_sold_sales.htm

Selv hvis Sonic Adventure solgte en-til-en til alle Dreamcast ejere, ville det ikke kunne komme der op. Jeg husker det som om, det ligger omkring 2.5-3 millioner solgte, men hukommelsen kan tage fejl.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Alf81Alf81Skrevet 24/09-07 16:18 
Ja, det er rigtigt nok. Mario64 solgte vel ligeså mange eksemplare som konsollen.
Ting om dét og pis.
Bede-xBede-xSkrevet 24/09-07 16:38 
Ikke engang i nærheden af :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-07 16:49, rettet 24/09-07 16:50 
Sumez>
Det vil jeg nu mene. Både SMB3 og Mario 64 er nogen af de bedste spil, der er lavet...

Ikke ifølge min mening :) Jeg vil også tilføje at jeg fik LANGT mere ud af Sonic Adventure end jeg gjorde Mario 64. Selv pga. alle de fejl SA havde så var der langt mere replay value og langvarig underholdning i det IMO.

EDIT: Her skal der nok tilføjes at jeg først spillede Mario 64 for første gang på DS'en.

Et 7-tal til SMB3 lyder rimelig søgt i mine ører.

Jeg skrev "7-8" dvs. 7 eller 8. Men jeg ved ikke hvad du brokker dig over, 7 står for et "meget godt" spil. SMB 3 er meget godt men heller ikke så meget mere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 17:01 
Konsolkongen>
Ikke ifølge min mening :)

Ja, men du kan jo mene hvad du vil. Det handler jo reelt ikke om meninger, fordi meninger er ikke lig fakta. Alt peger på at Mario på alle måder har været en bedre figur end Sonic er og bliver.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-07 17:05 
Hvorfor dog? Bygger du det på anmeldelser? For det er da det samme som enkeltes meninger. Dit indlæg giver i hvert fald slet ingen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 17:13 
Salgstal. Udbredelse. Antal spil. Levetid. Ikonstatus.

Masser af mening ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-07 17:18 
Herold>
Ja, men du kan jo mene hvad du vil. Det handler jo reelt ikke om meninger, fordi meninger er ikke lig fakta.

...

Spil som NFS og andet kræs sælger jo også sjofelt godt. Men det er jo ikke ensbetydende med at de fanger mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 17:22 
Nej, du behøver heller ikke at argumentere for at du synes at Sonic er bedre.

Hvis du vil diskutere NFS vs. Sonic, så er det en helt anden sag.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-07 17:28 
Nej det går nok ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/09-07 19:09, rettet 24/09-07 19:11 
Herold>
For at skære det ud i generaliseret pap. Sega laver ikke konsoller mere, fordi Sonic sucks. :P

Nahh, Sega laver ikke længere konsoller, fordi en eller anden hat i deres maketingsafdeling glemte at fortælle alle andre end Sega selv, at Dreamcasten eksisterede :D

Og ja, Sonic sucks... men kun i 3D! Sega skulle have fulgt Capcoms eksempel, i henhold til StreetFigter-spillene, og have lavet lækre Sonic-spil i ren 128-bit 2D... mmm, mums!

Herold>
Salgstal. Udbredelse. Antal spil. Levetid. Ikonstatus.

Det viser vel bare, at Mario er den af de to, som mest tiltaler laveste fællesnævner. Hvis man feks. viser et par pictogrammer at de to til George W. Bush, er det sikkert Mario, der, af ren gensynsglæde, får ham til at hoppe op og ned mens han klapper i sine små hænder og får problemer med at styre sit mundvand ;)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 24/09-07 19:18 
Ja, og det var sikkert Sonic, der var ansat i deres marketingsafdeling :P

Siden hvornår har tilgængelighed været en dårlig ting? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/09-07 20:11 
Tilgængelighed er absolut ikke en dårlig ting! :)

Men det har trods alt ikke en dyt indflydelse på kvaliteten af et spil. En Lamborghini ville jo heller ikke blive yderligere lækker af, at man kunne købe den hos enhver automekaniker.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 25/09-07 13:38 
Konsolkongen>
SMB 3 er meget godt men heller ikke så meget mere.

Det er jo så der vi er uenige :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 13:40 
Killer Bean 2>
Men det har trods alt ikke en dyt indflydelse på kvaliteten af et spil. En Lamborghini ville jo heller ikke blive yderligere lækker af, at man kunne købe den hos enhver automekaniker.

Nu tænker jeg på tilgængelighed som i at alle kan være med. Ikke tilgængelighed, som i at alle har en chance for at blive den næste imbecile amerikanske præsident.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 25/09-07 14:22, rettet 25/09-07 14:25 
Her tror jeg KillerBean er inde på noget af det rigtige... Sonic er til folk der ikke stiller sig tilfreds med hvad somhelst, men retter sig derimod til vi der har smag for kvalitet og godt design :)
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 14:48 
Eller også er Sonic til folk med enormt dårlig smag, og et ønske om at være forskellige, bare for at være det. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/09-07 17:13 
Herold>
Nu tænker jeg på tilgængelighed som i at alle kan være med.

Jeg har aldrig påstået, at Mario skulle have et mere tilgængeligt gameplay. Når jeg skrev "tiltaler", hentydede jeg til selve figurens stil/image. Det ville være nemmere for en ærtehjerne som Bush at forholde sig til en lille tyk VVS-mand end et blåt pindsvind med attitude, that's all.
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 17:21 
Ja, fordi et blåt pindsvin, der ikke kan andet end at løbe stærkt, har nemlig både dybde og appeal...

Det er jo ikke engang realistisk. Rigtige pindsvin er ikke hurtige. Italienske blikkenslagere er tilgengæld små og tykke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 25/09-07 17:27 
Netop derfor at Mario appellerer til simple mennesker. Sonic kræver en fint udviklet abstraktionsevne. :)
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 17:28 
Eller en barnlig besættelse af dyr.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 25/09-07 17:51 
Nej. :)
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 17:53 
Er pervers besættelse bedre? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 25/09-07 17:56 
Hehe.. du ville ønske :)
Hvad sker der?
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 18:00, rettet 25/09-07 18:00 
Det vil forklare en del ihvertfald :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 25/09-07 20:15 
Nåja, det er endnu et minuspoint til Sonic. Der er godt nok gået lige lovligt furry i serien de seneste år. Puha, kan de ikke holde sig til deres ø i Second Life. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-07 21:20, rettet 25/09-07 21:24 
Hvor længe skal man forresten spille Super Mario World før det begynder at blive godt? Det virker så enormt rodet i starten og hvorfor skal Yoshi æde de der æbler? Måske det bliver meget bedre senere henne men den forfærdelige musik og den enormt grimme grafik gør at jeg aldrig finder ud af det. Det er faktisk helt vildt så grimt SMW er. Det ligner et NES spil :O

I øvrigt endnu en ting hvor Sonic spillene er bedre, er grafik og musik. Grafik og musik i SMD Sonic spil er længder bedre end det i alle SNES Mario spil. Måske lige med undtagelse af SMW2.
Det er da lidt sjovt efter som SNES'en var kraftigere og havde en langt bedre lydchip. Tegnere og musikfolkene har åbenbart været meget dygtigere hos SEGA :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/09-07 21:54 
Hvilket univers bor du i? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-07 22:00 
Er det et af de der retoriske spørgsmål?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 25/09-07 23:08 
Sumez>
Nåja, det er endnu et minuspoint til Sonic. Der er godt nok gået lige lovligt furry i serien de seneste år.


Pjat, det er bare en påstand du slynger ud... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 25/09-07 23:52, rettet 25/09-07 23:53 
"Cream the rabbit"!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 00:14 
Ikke at jeg selv mener at Cream er en specielt fed figur men er det værre end en svamp der hedder "frø"?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 00:59 
Du ved godt hvad en toadstool er, ikke?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 01:15 
En frøstol?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 01:20 
Fluesvamp.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-07 01:20 
Ja men nu hedder den jo Toad.
Spiller nu: Phantasy Star IV
126 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig