X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Benq-skærm - erfaringer?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 10/09-07 00:03 
Er der nogle jer, der har nogle erfaringer at dele om Benq-monitors? Jeg har aldrig stiftet bekendtskab med mærket, men El-Giganten har i denne uge en 22" Widescreen fra dem til kun 1899,-

Jeg er ret fristet...

Denne her
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/09-07 07:31, rettet 10/09-07 07:32 
Jeg ved ik helt om det gælder, men jeg har en HP L1955 som i virkeligheden er en BenQ skærm. Jeg har hverken garanti eller kvittering på den, så var ik bange for at skille den ad da den ik ville tænde længere (eller kun havde billede i et sekund). Jeg kender folk der kan hjælpe med HP dele, så jeg blev lidt overrasket da der stod BenQ på alle boards.
Min skærm har så problemer nu, men ellers har den virket ret godt. Ganske glimrende billede, kunne dog have noget underligt efterslæb når man så video, men det er nok selv LCD'et. Og det er jo en helt anden skærm du kigger på.
LCD monitor markedet er lidt underligt, flere producenter køber skærme fra andre mærker, og klister deres ejet navn på, så det er svært at vide hvad man i virkeligheden får. Men jeg kan bekræfte at BenQ laver deres egen indmad.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 10/09-07 14:43, rettet 10/09-07 14:44 
Jeg har faktisk et tillægsspørgsmål. Det lader til, at skærmens to indgange er hhv. VGA og DVI.

Når jeg nu køber en Xbox 360 Elite, kan jeg så få en billig adapter, så jeg kan bruges dens HDMI-stik og putte i DVI'en eller hvordan?

Specs
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/09-07 22:38 
Ja det kan du. Men det er ikke sikkert at du kan køre skærmens native opløsning digitalt. Det kommer an på hvilke opløsniger HDMI 1.2 understøtter, og pt. kan jeg ik lige finde en liste.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 12/09-07 08:34, rettet 12/09-07 15:01 
Da jeg faktisk er ude i det samme køb med en monitor til min 360'er hvad skal man så se efter? Jeg har ikke forstand på Monitors ;-) Hvad er gode mærker?

Men jeg synes det er en ret fin og billig løsning når jeg ikke kan købe et dyrt fjernsyn.
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/09-07 16:44 
Når det nu er til xbox så er det måske en god idé at finde en widescreen skærm :-)
Mærker... ja, hehe, find et mærke du har om hørt før ;-) Både HP, Viewsonic, Xerox og LG har gode produkter, men jeg er sikker på der findes mange andre der er mindst lige så gode.
Søg på edbpriser og sorter efter pris, så kan du se hvad der har fået god omtale og har en god pris.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 12/09-07 16:53 
Ok Takker! Selvfølgelig widescreen :-)! Jeg har set et par stykker derinde 24 tommer og til omkring de 3000-3500kr, hvilket jeg synes er helt fint til mig.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig