X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Heavenly Sword, skal du have det?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 09/09-07 21:04 
I følge det jeg har kunnet læse, se og høre om spillet så er ikke nogen gameplay-perle, men jeg kan alligevel ikke lade være med at være fascineret af den verden der portrætteres og den tårnhøje produktions-kvalitet der tilsyneladende er lagt i det.

For mig bliver det nok aldrig 650kr værd, men jeg ser da bestemt frem til at kunne sætte mig ned og bruge et par timer med dette spil på et tidspunkt. Måske allerhelst med mulighed for at se alle mellemsekvenserne uden at skulle spille dem frem ;-)

Er der andre der er lidt mere end alminde interesserede? Jeg ved jo at der er et par stykker herinde der ikke kan stå for klassiske beat'em'ups =)

Gametrailser anmeldelse i HD
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AmbyAmbySkrevet 09/09-07 21:52 
Det er helt sikkert en titel jeg gerne vil have. Meget som dig, er det også mere kvaliteten af presentationen end selve gameplay'et der lokker.

Og skulle jeg fristes over evne så er de ~380 kroner hos Play.com vel til at overse :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
dRxLdRxLSkrevet 09/09-07 22:10 
Hehe, ja, på en måde er det træls at opdage at man vurderer prisen af spil i de timer man forventer bruge sammen med det og ikke hvor mange småpenge anskaffelsen kommer til at stå i.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 10/09-07 00:18 
Du er ikke typen, som jeg troede ville falde for en amerikansk produceret oriental suppedas, med fake nudler på toppen!?

Har du set dette; http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zeropunctuation/1350-Zero-Punctuation-Heavenly-Sword-and-Other-Stuff


Det ændrede mit perspektiv på tingene.
Well crucify the insincere tonight...
dRxLdRxLSkrevet 10/09-07 00:24 
Det er engelsk produceret ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 10/09-07 00:52 
det er jo sjovt, det klip
Hvad sker der?
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/09-07 06:06 
Ja, Yahtzee er altid sjov... og hurtig :D
BeanoBeanoSkrevet 10/09-07 08:38 
dRxL>
For mig bliver det nok aldrig 650kr værd...

Måske skulle du genoverveje dit valg af spilforhandler ;)
SephirothSephirothSkrevet 10/09-07 16:15 
Når jeg engang får mig en PS3, skal jeg helt sikkert have Heavenly Sword - har set frem til det, siden det blev vist frem for første gang.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/09-07 19:23 
Demoen var meget intetsigende.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-07 19:28 
Ja jeg kunne heller ikke se den fede i de 5 min man fik lov at spille. Virkede som en God of War klon bare ikke nær så god.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EchoEchoSkrevet 11/09-07 22:14 
Jeg overvejer lidt at købe det i EB games, gennemføre det og så gå ned og bytte det.
Jeg forventede end del af spillet men efter ign's anmeldelse, så er mine forventninger dalet. Jeg har det lidt som jer andre, jeg vil gerne genneføre og se spillet, men jeg gider på ingen måde betale et sted mellem 300 og 600 for det!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 11/09-07 23:00 
Demoen var ALT for kort til at få et ordenligt indtryk af spillet men det har fået en rimelig pæn (men ikke prangende som nogen ville sige ;)) modtagelse af anmelderne hvor det primære kritikpunkt har været spillets længde.
Så jeg har bestilt hos Play.com hvor prisen virker fornuftig og kan fint vente på den lange leveringstid som de ofte har.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/09-07 23:38 
Er der nogen der spiller det her spil?

Det er det første spil til PS3 jeg har villet smide penge efter og selv om det er særdeles kort, og uden multiplayer, er det ganske underholdende og har en af de smukkede afslutninger jeg har set.

Jeg er meget imponeret over karaktererne i spillet - aldrig har jeg set så udtryksfulde ansigter i et spil og med disse kombineret med et fabelagtig stemmeskuespil, kommer karaktererne virkeligt til live.

Kan anbefales til at leje en weekend, da det kan gennemføres på lidt over 5 timer.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 01/10-07 00:51 
Nej, du ramte mig ikke lige i de fem timer det varede.

Og jeg er stort set enig - det er ret kort, men er også sådan bygget op at det nok ville blive langtrukkent, hvis spillet havde været længere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 01/10-07 09:49 
Fik HS her i weekenden (heldigvis købt brugt) og har dog kun prøvet det kort pga. manglende tid. Men syntes det jeg så var meget flot og specielt real-time cutscenes ser fantastiske ud. Nok det flotteste in-game grafik jeg har set - ihvertfald tydeligt at se hvor pengene er brugt!
Der er dog utroligt meget tearing og framerate problemer (skal ikke være Halo 3 brok det hele ;)) under gameplay til tider hvilket er ærgeligt.

Længde kan jeg ikke udtale mig om endnu men spillet har ihvertfald fået mange hug pga. dette i anmeldelserne.
Palle har nok ret i at HS vil være perfekt bare leje hvis man har muligheden. Tvivler på at det vil have den store re-play værdi.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/10-07 09:54 
Nej, der er stort set ingen replay værdi... Man åbner for en ny høj sværhedsgrad og man kan gå tilbage og genspille de tidligere levels for at forbedre sin score. Mere er der ikke.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-07 00:59, rettet 20/10-07 01:05 
SPOILER:

Hvordan dælen skal man sende de blå skud sidstebossen skyder retur i skalden på ham? Jeg er ved den allersidste runde hvor man i starten ikke kan se en skid pga. de mange mennesker og hans forbandede vinger. De orange skud er intet problem dem guarder jeg næsten hver gang. Jeg har kigget på gamefaqs og det eneste jeg kan komme frem til der, er at de også mener de blå er de sværeste...
Det er kun lykkedes for mig en 4-5 gange, jeg går ud fra at man ikke skal holde nogen skulderknapper inde og så bare trykke på trekant på det rigtige tidspunkt? Måske også trykke fremad samtidig? Men det har jeg også prøvet... i over en time nu. De virker også næsten umulige at dodge.

Noget må jeg gøre forkert, men hvad?

Ellers har jeg faktisk været godt underholdt selvom spillet ikke er meget mere end middelmådigt. Især cutscenerne trækker op. Men jeg tror bestemt ikke det er en anden gennemspilning værd.

EDIT: Mit spil er forresten en promo men jeg tror nu ikke det gør forskellen ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 20/10-07 14:45 
Blå er vist bare det normale slag der skal bruges. Jeg havde ikke større problemer end med de orange.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-07 15:39, rettet 20/10-07 15:42 
Det er også det jeg skriver. Jeg holder ingen skulderknapper nede. Jeg har prøvet at trykke på alle tænkelige tidspunkter før og efter de har ramt mig, men det hjælper ikke.

Jeg overfaldt i øvrigt en kunde der ville sælge spillet i dag for at høre hvordan han havde gjort det. Han var af samme mening at de blå var langt sværere at sende retur. Han mente at jeg skulle dodge dem. Det prøvede jeg nu i går og fik ikke noget særligt godt resultat ud af. Må prøve igen efter weekenden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/10-07 17:31 
Jeg syntes spillet er shite! Det er flot og alt det der i cutscenes men ellers ikke noget specielt. Kai er spændende og bør få sit eget spil. Men ellers ikke noget at komme efter.

Mr. Angry bitter person out!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Krans.KKrans.KSkrevet 03/11-07 00:05, rettet 03/11-07 16:53 
Nu er det godt nok et lidt sent svar Hr. Konsolkongen får, men det ER altså noget med, at du bare skal returnere dem med en anden kombination af skulderknapperne og så trykke trekant, så vidt jeg husker. Jeg havde heller ikke større problemer med dem end med de orange. Jeg kan ikke huske hvilken skulderknap du skal holde inde (eller ikke holde inde) men det er ligesom ved de almindelige angrebsvariationer, og i princippet det samme som når du kæmper mod hende gælleheksen (kan ikke lige huske hendes navn). Men du er nu sikkert alligevel forbi det for længst nu =)

Anyway, Heavenly Sword er et fint spil og som allerede sagt fantastisk flot. Spillets motion capture er helt forrygende flot, ansigterne er fantastiske. MEN kæft hvor er jeg slet ikke imponeret over kampsystemet. Det er alt for tilfældigt og rodet og uden nogen taktisk dybde. Jeg fandt aldrig ud af nogen særlige teknikker der var specielt mere effektive end andre, og fjenderne er stort set ens at kæmpe imod. Nogle er bare lidt stærkere og bedre til at blokere angreb end andre. Det er flot at kigge på når Nariko flyver rundt på skærmen i den der utrættelige røde tornadohvirvel, men der er sgutte meget substans i det.

Til gengæld er Sixaxis kontrol for en gangs skyld rigtig godt implementeret i et spil! Jeg morede mig virkelig oprigtig i de missioner med pile- eller kanonkugleskydning, og det føltes slet ikke tacked-on som i de fleste PS3 spil. Heldigvis har de også proppet en god del af dem ind.

Spillet er også meget kort, ja, men i Heavenly Swords tilfælde er det lidt irrelevant, for man vil alligevel ikke have lyst til at spille det meget længere, så man bør i kritikken af titlen nok i stedet fokusere på gameplayets mangler.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-07 03:15 
Ja jeg kom igennem det for et par dage siden. Fandt ud af at man bare kunne blive ved med at dodge og selvom det så ud som om man blev ramt gjorde man det ikke altid. Jeg klarede ham så i første forsøg.

Jeg er i øvrigt helt enig med dine meninger om spillet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Krans.KKrans.KSkrevet 03/11-07 16:58 
Konsolkongen>
Jeg er i øvrigt helt enig med dine meninger om spillet.

Du varmer mit hjerte <3
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
nerosnerosSkrevet 03/04-08 14:12, rettet 03/04-08 14:12 
Okay tak Krans K.

Jeg står og skal vælge mellem Heavenly Sword og Ninja Gaiden Sigma. Det siger vist sig selv hvilket spil jeg skal købe nu ;-)
Bashful Neophyte
tastasSkrevet 28/08-08 08:54 
Fy for føj da, er også i gang med sidste phase af sidste bosskamp og har prøvet det så mange gange nu at jeg hverken har tæer eller fingrer til at tælle det mere.
De f***** blå kugler.

Jeg vil prøve at gøre som konsolkongen og dodge dem nu. Af ren stædighed har jeg insisteret på at counter dem. Uden den store succes...Jeg kan simpelthen ikke få timingen rigtig.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-08 15:33 
Det var også det jeg prøvede på i starten. Syntes også det virkede ganske umuligt at counter hans skud. Til sidst dodgede jeg hele skidtet i stedet og så var han faktisk ganske nem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
tastasSkrevet 03/09-08 10:59 
Fik forøvrigt også gennemført det nu. Det gik jo som en leg når man først bare dodgede de blå kugler.

Anyway, det har sådan set været et OK spil, men det er fint det ikke var længere. Drivkraften til sidst var egentlig mere at nå næste cut-scenen fremfor egentlig at spille det. Syntes kamp delen blev lidt kedelig. Jeg savende lidt at kunne skifte mellem flere forskellige typer våben, eller level lidt up på nogle skills.

Det bliver nok en 6/10 fra mig af. Kan man lide hack'n'slash genren er det OK.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
nerosnerosSkrevet 03/09-08 11:08, rettet 03/09-08 11:22 
Er det bedre end Conan, som jeg er gået helt død i og bytter snart.
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 03/09-08 11:53 
neros: Det tog mig 6 timer at gennemføre conan. Så se at få det overstået så du kan strege det af listen :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 03/09-08 11:58 
Åh ja den liste, den liste :-(

Jeg får stress!
Bashful Neophyte
tastasSkrevet 03/09-08 12:30 
Well, jeg kan selv bedre li' Conan end Heavenly Sword. Men, det er nok ikke alle der ville være lige enig i det ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
PaenPaenSkrevet 28/09-08 19:37 
Jeg kørte virkelig træt i heavenly sword. Synes det blev meget ensformigt, men misforstå mig ikke, det er et godt spil. Vørd at prøve
Lóriens blade falder ikke forgæves
millenniummillenniumSkrevet 21/06-13 08:48 
Er der nogen som har Heavenly Sword og kan anbefale det (eller fraråde)? Det kan købes billigt, jeg plejer at være glad for overfladisk hack-and-slash - og korte spil er IMO en positiv kvalitet.

Men på den anden side, det er virkelig first gen ps3 spil. Så hvordan holder det i nutiden?
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 21/06-13 12:47 
Det er virkelig dårligt (men ret flot for sin tid).
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
enfenenfenSkrevet 23/06-13 20:56 
Synes ikke, det var dårligt, men ej heller noget mesterværk. Læs eventuelt min vurdering.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig