X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af arcade spillemaskine


Svar
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 09/09-07 17:54 
Hej, og på forhånd tak fordi du gider at bruge lidt tid på dette indlæg.

Jeg står og overvejer at købe en arcade maskine, ikke en vildt ny en, men en god starter maskine - hvis sådan en da findes.
Jeg havde tænkt mig at den skulle kunne spille spil som bomberman, streetfighter osv. (vel lidt ligesom en snes)

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en, hvad p... Se hele indlægget
68 emne(r).
« < 1 2

Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 11/09-07 13:30 
RJK>

Flippere, arcademaskiner og alt i den dur er ikke konsumprodukter. Det er ikke beregnet til "almindelige mennesker", men til jævnligt at blive betjent og serviceret af automatfolk.

Præcist. Jeg har, som du ved, selv været i denne situation (hvor jeg desværre har kommet til at brænde ét PCB af), og det er som også nævnt tidligere LANGT fra Plug 'n Play. Det er med en rysten på hovedet, når jeg læser hvad brugerne herinde formår at reklamere arcade-branchen for at være. Det er alt andet end ligetil. Og i værste kan det koste en nybeynder rigtig mange penge, bare ved at montere stikket på et board forkert, eller ved at give boardet for meget volt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/09-07 16:57 
Elgen>
RJK>
Nu kommer der sikkert én og siger, at man bare skal tænde og slukke for flipperen, og så går den ellers aldrig det mindste i stykker ;)

Det er sjovt du nævner det, for det er der faktisk ikke særlig tit.
Jeg har selv tit tænkt over, at det i grunden er mærkeligt, at folk har langt større 'ærefrygt' overfor noget mekanisk værk end fx. arcade-gear; mystisk.

EDIT: Måske fordi det 'minder' mere om hjemme-konsoller.

Eller måske er det fordi flippere stadig er ralativt dyre i forhold til arcade :D
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-07 17:01 
- Elgen>

Er ikke helt med?
Hoid to colony C05 where the computer is...
TheDukeTheDukeSkrevet 11/09-07 17:14 
RJK>
Jeg er fristet til at sige, at du ikke aner hvad du taler om. Det er simpelthen direkte forkert - ellers har det i hvert fald de konsekvenser, som jeg nævnte tidligere.

Der er vist ingen herinde der er i tvivl om at du ved laaaangt mere end undertegnede (og alle andre) om arcade, men hvor jeg muligvis har fået det til at lyde lettere end det er, mener jeg at du er lige så skyldig i at få det til at lyde sværere.

Jeg selv og et par kammerater har en 15 spil og 4 maskiner, og vi har i det 1½ års tid vi har leget med arcade ikke haft et eneste af de problemer du nævner. Det eneste problem jeg har haft var da jeg kom til at baldre min skærm fordi maskinen væltede.
RJKRJKSkrevet 11/09-07 18:23, rettet 11/09-07 18:26 
Så må I jo have præsteret at købe 15 meget ensartede spil, som bestemt ikke er udtryk for arcadespil som helhed. Du konkluderer fejlagtigt på et alt for begrænset grundlag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 11/09-07 18:34 
Til krobocop:

Hvis man ikke ejer licensen til rommerne (fx. ejer et eksemplar af det oprindelige pcb) og man spillerne dem alligevel, er det pirateri, og det er ulovligt; længere er den bare ikke.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HolisticHolisticSkrevet 11/09-07 18:47 
Jo det er bestemt roms'ne jeg hentyder til ;)

Jeg vil dog sige at på trods af diverse problemer hist og her og en meget dårlig førstegangs oplevelse da jeg handlede min første arcade maskine (igen tak til Sporup for at gøre den god i sidste ende), er jeg i dag superglad for at jeg tog springet.. Min arcade samling er allerede tilpas stor og jeg har lært så meget om noget der fyldte så meget i min barndom, og det gør godt :)
Jeg roder nu med både at lave superguns og consolized mvs'ere.. Alt dette ville ikke ha været muligt hvis jeg f.eks bare havde sat mig ned og leget med mame... jeg har smidt en del penge efter arcade nu, men det har givet mig så meget igen at jeg ikke et øjeblik har fortrudt det, det er nemlig lidt som at gå og skrue i en gammel Harley.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
ElgenElgenSkrevet 11/09-07 18:55 
So so true.
Holistic, we are two of a kind };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-07 19:01 
Elgen>
Til krobocop:

Hvis man ikke ejer licensen til rommerne (fx. ejer et eksemplar af det oprindelige pcb) og man spillerne dem alligevel, er det pirateri, og det er ulovligt; længere er den bare ikke.

Det her er ikke ulovligt;=)

http://www.xgaming.com/htm/cabinetgames.shtml#games
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-07 19:02 
Elgen>
So so true.
Holistic, we are two of a kind };-)

3 of a kind:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 11/09-07 19:42 
kroebocop>
Det her er ikke ulovligt;=)

Men er det ikke bare pc-udgaverne af Taito Legends, Capcom Classics Collection og Midway Arcade Treasures 1-2 man får med i købet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HolisticHolisticSkrevet 11/09-07 19:56 
Jo
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/09-07 20:44 
Nå ok, så blev jeg lidt klogere, troede det var MAME:=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
TheDukeTheDukeSkrevet 11/09-07 21:00 
Elgen>
Til krobocop:

Hvis man ikke ejer licensen til rommerne (fx. ejer et eksemplar af det oprindelige pcb) og man spillerne dem alligevel, er det pirateri, og det er ulovligt; længere er den bare ikke.

Hvad siger loven hvis man ejer en konsol-compilation hvor ROM'et er på? Må man så bruge det/de pågældende ROM's på en MAME-maskine?
ElgenElgenSkrevet 11/09-07 21:07 
Hmmmm, der er jeg nok ikke helt stærk nok i lovgivning.
Det må vel siges at være en gråzone, og jeg tror faktisk ikke at der direkte er lovgivet om det; så det er sikkert noget der skal prøves ved domstol, hvis der skulle komme en sag om det.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HolisticHolisticSkrevet 11/09-07 21:27 
I teorien er det vel ulovligt?
den licens man har købt sig er til den konsol præcis den udgave er udviklet til... Selvom jeg f.eks har syndicate til amiga er det jo stadig ulovlig at downloade den til pc
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
BonziniBonziniSkrevet 11/09-07 22:03 
yeps, det er ulovligt. Det er også ulovligt at downloade f.eks. en musik cd fra et p2p system, selvom du har købt den lovligt. Da det ikke er precis den du har købt.
TheDukeTheDukeSkrevet 12/09-07 17:14 
Holistic>
I teorien er det vel ulovligt?
den licens man har købt sig er til den konsol præcis den udgave er udviklet til... Selvom jeg f.eks har syndicate til amiga er det jo stadig ulovlig at downloade den til pc

Nu mente jeg en konsol-compilation bestående af arcadespil, som f.eks. Midway Arcade Treasures. Hvis man ejer den så har man jo betalt for de ROM's der ligger på.
68 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig