X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lost Odyssey


Svar
JAAJAASkrevet 03/09-07 12:39, rettet 03/09-07 16:31 
Lige åbnet. Der er ikke så meget at se, men musikken og stilen er nok til at give mig kuldegysninger af forventning. Check baggrundsbilledet under "Story". Ser det ikke ret Midgard-agtigt ud?

Her er nogle flere screenshots, der loader noget hurtigere:
http... Se hele indlægget


Officielt site
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
dpldplSkrevet 18/03-08 00:30 
Det er kun start der er for svær. rest er fint efter det. Og de 2 første bosser kan nu lets nakkes med rigtig strategi.(Anden boss er let og først boss er værre ind til man finder ud af hvordan)

Kan kun komme i tanke om 1 kamp efter der kan give lidt problemmer vis man ikke har husket et level en person.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 18/03-08 07:58 
Jeg havde også en del problemer med den anden boss, mens jeg har slået de næste mange bosser (er på starten af disc 4) uden de store problemer. Det bliver nemmere, Palle :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 18/03-08 11:27, rettet 18/03-08 11:28 
Jeg synes, der er for mange kampe der bærer præg af 'kend strategien eller giv op', og det er ikke så sjovt i længden. Jeg vil powergame i mine rollespil, også i Lost Odyssey. Men det må jeg ikke!

Det tæller ned i min bog.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 18/03-08 11:30 
En ting, der irriterer mig en smule er level cap'en. På den ene side er det fint, da du hurtigt kan få karakterer, der er bagud op i level, men man savner sgu til tider at føle sig rigtig stærk og uovervindelig.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 18/03-08 11:40 
Ja, det ubrugeliggører jo næsten idéen med sådan et system. Spillet bestemmer i store træk hvor stærk du må være, med mindre du har lyst til at bruge en time på at vinde et niveau ekstra, hvorefter der så går endnu længere før man få et af de der hele levels efter en bosskamp af en art.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/03-08 12:01, rettet 18/03-08 12:07 
Naiera>
Jeg synes, der er for mange kampe der bærer præg af 'kend strategien eller giv op', og det er ikke så sjovt i længden. Jeg vil powergame i mine rollespil, også i Lost Odyssey. Men det må jeg ikke!

Det tæller ned i min bog.

Ja jeg elsker også at grinde og virkelig føle mig som kongen i kampe. Spillet er alt for kontrollerende mht. levels. En del af sjoven ved gameplayet i RPGs IMO er at tage en lille pause fra spillet og bygge ens karakter op inden en boss fight.

EDIT: Der er alt for stor vægt på Items i Boss battles...Jeg kom relativt hurtigt forbi boss 2 ved Grand staff forbi jeg bare købte en masse Water attack Items - De "koster" ikke noget at kaste tidsmæssigt og så slår de hårdt. Spillet er grundlæggende et studie i Japansk Rollespils elementer. Hvis man bare har grændlæggende styr på "vand-ild" og alt det - Så kører den.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-08 13:22 
Born2Play>
Ja jeg elsker også at grinde og virkelig føle mig som kongen i kampe. Spillet er alt for kontrollerende mht. levels. En del af sjoven ved gameplayet i RPGs IMO er at tage en lille pause fra spillet og bygge ens karakter op inden en boss fight.

Den slags hader jeg ved RPG'er, så at spillet forhindrer det gør ikke mig noget. Ligemeget hvilket RPG så når man altid at blive træt af random battles før eller siden, så jeg ser ingen grund til at fremprovokere det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 18/03-08 14:12 
Jeg bliver ikke træt af random encounters, og i Final Fantasy'erne, f.eks., kunne man jo både spille på den udfordrende måde, som LO tvinger en til at gøre, eller bruge mere tid, og relativt let komme igennem de vigtige kampe. Men også her var der, i hvert fald i 12'eren, noget for dem der var rigtig stærke. Jeg brugte MEGET tid på at grinde og løse sidequests, men der var stadig langt til mål, før jeg kunne ordne de rigtig slemme skjulte bosser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 18/03-08 15:14 
Jeg forstår slet ikke dem der siger at spillet er for svært.
Jo, bossen foran Grand Staff gav mig også problemer, men så snart jeg havde en strategi til ham, var der ingen problemer. Desuden er der ikke andre bosser siden den, der stiller ligeså store krav til at have den rigtige strategi.

Hvis spillet har et problem med sværhedsgraden, er det da nærmest at det er for nemt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/03-08 15:16 
Og jo, level cap'en irriterede mig også lidt, men i bund og grund er det ikke level, der gør en stærkere, men de skills man har osv.
Jeg brugte som sagt rigtig lang tid på at rende rundt og løse side quests før sidste område, og resultatet var at jeg var totalt overpowered til sidst, og fløj gennem hele slutområdet og slutbossen, så jo, det kan man sagtens blive. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-08 19:23 
MINI SPOILER SPØRGSMÅL:

Er nu på disc 3 og har fået Sed med i min fest. Burde han ikke mangle sit ben? I en af Seths drømme står der at han fik revet det af, af ham beast manden. Er der noget jeg ikke forstår eller er det bare en smutter? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/03-08 13:10, rettet 29/03-08 13:10 
Jo, det undrede også mig ret meget! Virkede rimelig underligt. (ville endda være oplagt for en pirat!)
Det fjerner også lidt fra følelserne i Seth's forhold til Aneira, at Sed viser sig at være i live :\


Iøvrigt ret skægt at, når nu det ikke er et "ægte" Final Fantasy, vælger de at kalde Cid-figured for Sed. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 11/04-08 21:20 
Er de dersens drømme vigtige?
For de er da godt nok kedelige.
Midt inde i nummer 2 faldt jeg bogstaveligt talt i søvn (spiller mest sent om aftenen), og nu er jeg altså begyndt at springe dem over; så jeg ville lige høre om de er vigtige for historien?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dpldplSkrevet 11/04-08 23:27 
Det kan du ærligt ikke mene? :O

Nej de er ikke livs vigtig. Men de hjælper virkeligt meget på at forstå personerne. Og de er ikke kedeligt(personlig synes jeg de er geniale og jeg er en person der hader at læse bøger). Ikke alle er lige gode, men springe alle over ville være synd.


BTW japan får snart en ny DLC, som er en ny bonus dugeon og har nye archievement(5x 10point og en 50point)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 12/04-08 12:26 
De eneste drømme, der er vigtige for historien er Seth's og Ming's. Man kan sådan set godt springe dem alle over, og jeg indrømmer også at jeg skippede nogen af dem, fordi jeg var mere i humør til at spille spillet. Men jeg synes de er ret godt skrevet, og sætter en rigtig god stemning, så det ville være synd bare at skippe dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/12-08 04:50 
Jeg er ved at være ved vejs ende i LO, men jeg vil lige høre, om nogle af jer japser-RPG-spillere, der kan komme i tanker om et mere fucked-up dungeon-design end Temple of Enlightenment. Det er det mest sindssyge, jeg nogensinde har været med til! Det har taget mig 5 timer nonstop MED walkthrough at rende rundt og trykke på knapper og køre i elevator... jeg forestiller mig at det ville tage 8 gange så lang tid, hvis man selv skulle løbe rundt og regne det ud. F-ing insane, siger jeg bare!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-09 15:38 
Så er jeg endelig kommet igang med dette spil. Er ca. 10 timer inde i det og må sige jeg er positivt overrasket. Man kunne dog godt have ønsket sig fuld roterbar 3D da kamaravinkler til tider kan være belastende, men det er ikke noget ødelægger det helt store.

Spillet bygger på allerede afprøvede ting rent gameplay mæssigt og er ret simpelt, men gør mig egenligt ikke noget. Hellere noget allerede afprøvet der virker 100% istedet for noget nyt der ikke holder, især når det gælder RPG's.

Mit største problem med spillet er maskinen det er lavet til, har en smule svært ved at koncentrere mig om RPG's når der er en flymotor kørende i baggrunden.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-09 17:19 
Installér på HDD :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 17:32 
Det er lidt det triste spil at installere på HDD når der er 4 discs :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/01-09 17:46 
Hold da kæft, nogle luksusdyr, at gøre et problem ud af det. Installér 1 disc ad gangen - du skal skifte/installere for hver 10-20 timers spiltid. Geez!
BeanoBeanoSkrevet 04/01-09 17:53, rettet 04/01-09 17:53 
Ja :)

- Her er gratis champagne og kaviar!
- Øv, servitricen er ikke topløs!!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 18:29, rettet 04/01-09 18:31 
Hyakotake>
Hold da kæft, nogle luksusdyr, at gøre et problem ud af det. Installér 1 disc ad gangen - du skal skifte/installere for hver 10-20 timers spiltid. Geez!

Hold da kæft et surt krampeanfald :O Da jeg spillede LO var jeg ganske optaget af det og syntes at hver gang man skiftede skive (ca. hver 10. time i øvrigt...) var en kæmpe plage. Hvis man så oven i købet kun har en 20GB HDD så kan man kun have en eller to skiver på ad gangen og det tar vel også omkring 10min hver gang der skal installeres et spil.

Men jeg har også lidt på fornemmeren at du hører til typen der synes at HDD installation er den perfekte løsning for at slippe for drevstøj? Det er da slemt nok når man skal skifte discs i spil, 360'eren pumper bare hele irritationsmomentet voldsomt op ved at man nu også skal installere hele lortet på en HDD før man kan holde ud at spille.

Et komplet redesign af maskinen ville være den gode løsning, men det har folk råbt op om i årevis nu og sker nok ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/01-09 18:42 
Konsolkongen>
Hold da kæft et surt krampeanfald :O

Ja, jeg er dybest set ædende ond. Bare pas på! :-)

Konsolkongen>
(ca. hver 10. time i øvrigt...)

Ja, hvis du tonser gennem hovedhistorien. Hvis du laver lidt sidequests passer min ”10-20 timer” bedre. Man kan selvfølgelig også vente til disc 4 med at lave udenomsting, og så bruge 40-50 timer dér.

Konsolkongen>
…en kæmpe plage...

Jeg siger igen: luksusdyr!

Konsolkongen>
Men jeg har også lidt på fornemmeren at du hører til typen der synes at HDD installation er den perfekte løsning for at slippe for drevstøj?

Jeg har kun prøvet install de seneste få titler jeg har haft i maskinen og ja, selvfølgelig hjælper det på støjen. Jeg har dog en Xbox, der har et lidt træls drev, der kan fejllæse (og dermed quitte spillet) fra tid til anden, så mit primære mål med install er at slippe for disse ufrivillige quits. Støjen er da en dejlig bonus for mig at slippe for, men det kommer sekundært og er bare så’n ”en rar ting” – ikke nogen vigtig detalje for mig.

Konsolkongen>
Et komplet redesign af maskinen ville være den gode løsning, men det har folk råbt op om i årevis nu og sker nok ikke...

Nej, selvfølgelig, og så må man jo tage ”til takke med” at MS laver fremskridt ad anden vej.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 18:49 
Hyakotake>
Jeg siger igen: luksusdyr!

Du er godt forblændet af MS hvis du ikke ser discskift og HDD installation på 10-12 min hver 10. time som en irritation :)

Nej, selvfølgelig, og så må man jo tage ”til takke med” at MS laver fremskridt ad anden vej.

Det er bare lidt komisk når man tænker på alle de Xbox fanboys der havde travlt med PS3'ens HDD install. Nu er det bare a-okay :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-09 19:12 
Har ingen problemer med at skulle installere spil, men med 13g fri plads er det begrænset.

Hvis så MS i det mindste gad nedsætte priserne på deres diske.

Men næ, ikke nok med at de sætter larmende lorte hardware i deres maskiner, man skal også ud og slippe 900 kr for 120 gb HD for at kunne spille uden at tro man står ude i kastrup lufthavn.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/01-09 19:28 
Kan man modde sin egen harddisk eller er man pinedød tvunget til at købe en original MS-HD? Jeg synes også at HD-priserne er fuldstændigt sindssyge! De er jo ca. 10 gange højere end en tilfældig noname-HD.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 19:29 
Det er også noget der har været beskrevet i et par tråde for ganske nyligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
IqonIqonSkrevet 04/01-09 19:32 
Men selv hvis man installerer spillet på harddisken larmer maskinen jo ganske voldsomt pga. blæseren - det gør min Xbox 360 i hvert fald :/ Men det kan selvfølgelig være man slipper for at få fejlmeddelelser om at ens skive er beskidt selvom den er helt ny og fri for pletter - et problem jeg især havde på tredje eller fjerde disk af Lost Odyssey.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CoreCoreSkrevet 04/01-09 19:41, rettet 04/01-09 19:41 
Konsolkongen>
Du er godt forblændet af MS hvis du ikke ser discskift og HDD installation på 10-12 min hver 10. time som en irritation :)

MGS4 går da i install-standby på 5-8 min. 4-5 gange i løbet af et spil der også ligger i nærheden af de 10 timer. For ikke at nævne PS3-versionen af DMC4 ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 19:44, rettet 04/01-09 19:47 
DMC gir absolut ingen mening. Det må skyldes FU fra Capcoms side :) Der er mange andre PS3 spil der installerer 5GB på HDD'en på ganske få minutter.

Hvad MGS4 angår så synes jeg stadig det er noget helt andet da man ikke skal skifte discs. Forestil dig MGS4 på 360, det ville nok fylde 4-5 skiver og når spillet ikke er længere så ville man da blive sindsyg af al den skiften rundt :)

EDIT: I øvrigt er det 8min første gang. Så 3min, 3min og 2min svjh. Det kan ikke gøres hurtigere ved at skifte disc hvis maskinen også skal restartes hver gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 04/01-09 20:05, rettet 04/01-09 20:06 
Konsolkongen>
Du er godt forblændet af MS hvis du ikke ser discskift og HDD installation på 10-12 min hver 10. time som en irritation :)

Ej, for dælen da Luksuskongen, det er da dig som er uhyggelig doven, hvis du ikke kan klare at skifte skive eller installere i sølle 10 min. hver 10. time ;D

Det er jo heller ikke fordi tiden tages ud af dit liv, lav noget kaffe imens, tjek din mail eller gå en hurtig tur ;)

Det sagt er det da fjollet, at man bliver nødt til at installere for at slippe for (noget af) støjen, men ligefrem at pive over det er da lidt Bubber-agtigt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 20:49 
Det er måske bare mig der synes at det er en unødvendig og uheldig pause der burde være totalt elimineret i vore dage. Og den vælger MS så gøre endnu værre ved at man nu skal installere hele skiven på HDD'en. Det er fire gange ca. 10min så er der altså næsten gået en hel time med det før man er igennem spillet.

Kald det piveri eller hvad du vil :) Der var langt flere der pev over HDD installation på PS3 og bortset fra DMC4 så er det nu gået hen og blevet langt værre med 360'eren hvis man vil undgå at skrue anlægget op på max.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 04/01-09 21:11 
Man skal jo også huske, at installationen er valgfri, så reelt tvinges man kun til at skifte skiverne :)

Jeg synes heller ikke, man kan forvente, at det skal være slut med at skifte skive, for selvom kapaciteten af medierne er steget, så er kapaciteten af spillenes indhold jo steget med nogenlunde samme faktor. PS3 er så noget lidt specielt, da mediet er frontløber aht. til filmafvikling på et helt nyt format.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 21:22, rettet 04/01-09 21:24 
Så må udviklerne jo stramme sig an. Oblivion havde ingen problemer med at ligge på en DVD skive, og LO er heller ikke et vanvittigt stort spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/01-09 21:29 
Har spillet masser af FMV? Alle cut-scenes i Oblivion er jo renderet in-engine og fylder derfor stort set intet. Og antallet af forskellige ansigter/karakterer er heller ikke enormt stort. Det er kun verdenen, og det er jo kun et spørgsmål om forskellige teksturer osv, der skal ganges op.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-09 21:31 
Ja det er nok de mange FMVer der fylder godt op. De fleste af dem kunne de dog godt ha erstattet med ingame. Det havde ikke gjort den store forskel da grafikken er enormt flot.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-09 22:48, rettet 04/01-09 22:49 
Hyakotake>
Kan man modde sin egen harddisk eller er man pinedød tvunget til at købe en original MS-HD? Jeg synes også at HD-priserne er fuldstændigt sindssyge! De er jo ca. 10 gange højere end en tilfældig noname-HD.

Det kan du, jeg har endda været så sød at lave en tråd dedikeret til formålet. Men husk: Du skal holde tungen lige i munden, og have styr på hvad du laver, hvis du giver dig i kast!

Manuel installation af HDD...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/01-09 22:50 
Ja, man kan næsten sige, at det er _for_ flot. Jeg synes ikke FMV'erne giver noget specielt til historien eller helhedsoplevelsen - jaja, de er da flotte, men som nævnt kunne jeg også sagtens have levet med ingame-render, og evt. med opløsningen et hak længere nede. 4 discs virker totalt overdrevet, men FMV'er er måske en af de uafvigelige JRPG-regler, der bare skal overholdes. :-)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/01-09 22:53 
Ah ja! Jeg syntes nok jeg havde læst om HD for nylig! Desværre er min tunge nok for skarp til at jeg kan holde den i munden - den skal helst luftes med jævne mellemrum, og med en 1½-år gammel X360 vil jeg overhovedet ikke til at rode med noget - den bliver jo automatisk "opgraderet", når den går i stykker og jeg køber en ny.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-09 22:57 
Det er min nu egentlig vist også ved at være. Det er udelukkende HDD'en du kommer til arbejde med, ikke selve maskinen. Men jeg forstår godt at du ikke umiddelbart har lyst til at forsøge :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
la0sla0sSkrevet 04/01-09 22:57 
Japanere kan bare ikke rigtig Unreal3
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 05/01-09 08:38, rettet 05/01-09 08:38 
Jeg er til dels enig med konsolkongen, MEN hvis man vitterlig synes det er umuligt at spille spillet med en "flymotor" kørende i baggrunden, er det vel ikke det store problem lige at sætte den til at lægge spillet over på harddisken mens man alligevel er ude og koge noget pasta.

Jeg var ikke irriteret over drevstøj, men det skyldes nok at jeg var så glad for spillets stemning og musik at jeg rent faktisk havde lyd på spillet. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/01-09 08:42 
Stakkels dine naboer!. Du må godt have have skruet højt op for lyden når du spiller :)
jaesjaesSkrevet 05/01-09 09:07, rettet 05/01-09 09:25 
Hyakotake>
...men FMV'er er måske en af de uafvigelige JRPG-regler, der bare skal overholdes. :-)

Der er nok noget tradition over det. Men jeg tror også det handler om at minimere uncanny valley, da de nuværende spilmotorer tilsyneladende sjældent er gearet mod god lip-sync og ansigtsmimik. Unreal 3-motoren er dog en af de bedre. Fx i Mass Effect synes jeg, det var lidt synd, at figurerne var grafisk detaljerede men talte som om, de var på Botox.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-09 09:37 
Så skulle du se dem i Last Remnant... Der ser de godt nok stive ud i betrækket.
jaesjaesSkrevet 25/02-16 22:22, rettet 25/02-16 22:50 
[RANDOM ENCOUNTER]

Lidt af et kulturchok at spille Lost Odyssey kort efter Mass Effect 2. Men efter ca. 15 timer kan jeg ret godt lide det, og det er jeg ekstra glad for, da der i alt kun har været to JRPG fra sidste generation på min playlist - håber denne generation bliver meget bedre.

Som et par stykker har nævnt, føles det MEGET som en naturlig udvikling fra FF7-10, så designet er på nogle måder gammeldags, men det kan der også været noget hyggeligt ved. Faktisk er det eneste lidt større kritikpunkt nu savespots... For dælen lad da være med at placere 1 time og 15 minutters gameplay og cutscenes mellem to savespots. For det meste er der dog "kun" ca. 15 minutter imellem.

Men indtil videre en rigtig god oplevelse. Specielt fungerer kampe og figuropgradering m.m. fint, men historie og verden er også godt realiseret. Gameplay uden for kamp er lidt ujævnt og wonky - jeg får minder fra FF7 - men noget af det er også fint som afveksling. For mig er det 7,5/10 lige nu, vi må se hvordan det ender :)

[/RANDOM ENCOUNTER]
SumezSumezSkrevet 26/02-16 08:06 
Lidt af et kulturchok at spille Lost Odyssey kort efter Mass Effect 2

Det er måske en meget fornuftig måde at undgå at sætte forventningerne for højt. :)

Lost Odyssey er stadig det sidst rigtig gode -klassiske- JRPG for mig. Det ærgrer mig godt og grundigt at Mistwalker slet ikke har formået, eller for den sags skyld prøvet, at lave noget i nærheden af samme niveau siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/02-16 17:49 
Sumez>
Det er måske en meget fornuftig måde at undgå at sætte forventningerne for højt. :)

Jeg ved ikke, hvad du mener med ovenstående.

Det ærgrer mig godt og grundigt at Mistwalker slet ikke har formået, eller for den sags skyld prøvet, at lave noget i nærheden af samme niveau siden.

De har lige annonceret et samarbejde med Silicon Studio (Bravely Default). "Desværre" er det artwork de har udsendt det samme som på deres placeholder-side for et muligt kommende konsolspil i samme franchise som deres mobilspil Terra Battle. "Desværre" fordi Hironobu Sakaguchi tidligere har snakket om, at han mest ser konceptet brugbart til et MMO. Også lidt desværre fordi, Silicon Studio ikke ligefrem er kendt for større produktioner. Men der er da håb.

http://gematsu.com/2016/02/silicon-studio-mistwalker-announce-joint-development-new-title
SumezSumezSkrevet 29/02-16 12:07 
Jeg ved ikke, hvad du mener med ovenstående.

Tænker bare at Lost Odyssey må være en voldsomt forfriskende afveksling fra Bioware's patenterede stentørre, ligegyldige figurer med flad dialog. Det er ikke fordi LO har det vildeste plot, men selv de mest irriterende figurer i spillet, er lidt mere farverige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/03-16 16:47 
Ok. Det var mit gæt, men ville ikke skyde dig noget i skoene ;)

Jeg er ret uenig - ja, i ME1 var figurerne ikke voldsomt farverige, men flere af figurerne i ME2 var IMO rigtig gode, og ikke mindst havde forfatterne formået at tilpasse dialogen til hver figur/race. Jvf. anmeldelser og brugervurderinger er jeg bestemt heller ikke alene, men det er naturligvis ikke hard science :)

Jeg er også tilhænger af at vurdere spil ud fra deres egen præmis - og kan man ikke lide 'hard sci-fi' er ME2 nok ikke for én. At smide samme grad af wackyness, som i et typisk JRPG, ind i et ME-spil, synes jeg ikke giver meget mening. Stemning og koncept er anderledes. Det skal hellere være en smule koldt og "smooth" - som jo ikke er det samme som tørt - krydret med en smule varme og enkelte lidt mere farverige figurer. Og det synes jeg de ramte godt i ME2.

Indtil videre fungerer figurer også godt i LO, det er slet ikke det, men at de bedre som helhed, synes jeg ikke.
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig