X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Lost Odyssey


Reply
JAAJAASkrevet 03/09-07 12:39, rettet 03/09-07 16:31 
Lige åbnet. Der er ikke så meget at se, men musikken og stilen er nok til at give mig kuldegysninger af forventning. Check baggrundsbilledet under "Story". Ser det ikke ret Midgard-agtigt ud?

Her er nogle flere screenshots, der loader noget hurtigere:
Se hele indlægget


Officielt site
256 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Reply
SumezSumezSkrevet 18/02-08 11:40 
Je gmangler stadig mit, men bestilte også lidt senere end Jer andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 18/02-08 11:42 
Mit kom i lørdags.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
sinarsinarSkrevet 18/02-08 14:53 
Bede-x>
Mit kom i lørdags.

Hvor mange dages leveringstid er det??
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 18/02-08 15:42, rettet 18/02-08 15:50 
Ret mange. En to-tre uger. Underligt at det tog så lang tid.

Indtil videre(20+ timer inde) minder Lost Odyssey om et typisk Final Fantasy spil. Der er masser at holde af, men det har også en del af genrens frustrationer. Random encounters er som spildesign simpelthen klar til at blive forseglet til historiebøgerne. Jeg har gennemført mængder af japanske rollespil og stadig ikke set et, som har vundet noget som helst ved det design. Det gælder desværre også Lost Odyssey. Men levelsystemet virker ret godt og har op til nu holdt spillet forholdsvist udfordrende, karakterene er gode - omend fastlåst i deres små båse - og det hele er superflot.

Alt det gameplay tekniske samt musikken, var meget bedre udført i Blue Dragon, men den mere interessante historie/verden gør op for det i LO.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 18/02-08 15:58 
Bede-x>
Alt det gameplay tekniske samt musikken, var meget bedre udført i Blue Dragon, men den mere interessante historie/verden gør op for det i LO.

Musikken er jo smag sag, så den vil jeg ikke sige noget imod(Udover elsker begge. Men personlig heller have LO´s. Selv Nobuo Uematsu synes det hans bedste :p)

Men gameplayet i LO er sgu langt bedre end BD. BD fejl for mig var man kan vinde flest kamp bare ved tryk attack og ikke meget andet. Hvorimod LO skal du hele tiden ændre taktik og udstyr.
Men sakaguchi selv været ud sige hans focus var historien. hvilket er grunden til han ahr brugt de ændre og kendte systemer(som random encounter)

men historie del er vi vidst enig om.(stadig intet der slår første dream eller slutning a dvd 1 IMO)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 18/02-08 17:30 
Nå mit er kommet i dag. :D
Det blev sendt ud sidste mandag, så jeg er ret tilfreds.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 18/02-08 17:44 
Jeg.hader.dig!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 18/02-08 18:04 
Jeg hader min Xbox!

Den siger den ikke kan køre spillet, fordi det er forkert region... Jeg troede ikke der var regionsbeskyttelse på??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 18/02-08 18:09 
erm? Du har købt den rigtige af de 2 version fra "asian"?

Ene virker på PAL, den anden gør ikke.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 18/02-08 18:37 
Nej, Sumez købte den japanske udgave ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/02-08 08:08 
Der var ikke nogen der havde nævnt noget om at der var to forskellige asiatiske versioner...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 19/02-08 08:13 
Der er tre: Den japanske, den engelsk-sprogede asiatiske og den japansk-sprogede asiatiske.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 19/02-08 10:12, rettet 19/02-08 10:16 
Fedt at jeg får det at vide nu, det eneste jeg kan trøste mig med er at dollaren er pisselav for tiden. Hvordan er Play-Asias returpolitik?

Ja, jeg er newbie både hvad angår next-gen regionsfis og play-asia's butik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 19/02-08 11:04 
Du kan prøve at skrive til dem, men tror desværre ikke, de tager spillet tilbage, når forseglingen er brudt..


P-A
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 11:35 
Pyha... tror jeg kom til at bestille den rigtige. Står ihvertfald som kompatibel med PAL maskiner.

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dw-49-en-15-Lost+Odyssey+%28English+language+Version-70-2iys.html
BeanoBeanoSkrevet 19/02-08 16:30 
Fik mit eksemplar i dag - tog 7 dage at nå frem ... nice :)
SephirothSephirothSkrevet 20/02-08 09:10 
Også fra Play-Asia? Jeg har ventet i mere end 3 uger nu :(
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 09:15 
Ja, det er jo Play-Asia jeg linker til ;)
SephirothSephirothSkrevet 20/02-08 09:49 
Nå, jamen så hader jeg jo osse dig ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 09:50 
Der er en klub til den slags ;)
WikzoWikzoSkrevet 20/02-08 18:18 
Så fik jeg gennemført den første disk. Bådsystemet virker ikke specielt imponerende.

LTWW>
Nogen der kan hjælpe mig med at oprette et asiatisk Gamertag for at downloade den gratis tilføjelse til spillet? Jeg har svært ved at finde en asiatisk adresse; har prøvet med et par japanske, men dér siger Hotmail, at postnummeret er forkert. Gør det i øvrigt nogen forskel, om jeg opretter Hotmailen via den danske hjemmeside?
SephirothSephirothSkrevet 26/02-08 20:52 
[brok]Så er min pakke endelig kommet efter en tur i tolden og 213 kr oveni samt levering hele tre dage før den europæiske udgivelse.[/brok]

Men jeg glæder mig til at bruge min fridag i morgen på at nyde spillet :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 27/02-08 12:45 
Jeg fik så spillet for anden omgang i mandags. Jeg elsker det allerede helt vildt.
Jeg har flere gange taget mig selv i ved en fejltagelse at omtale spillet som et Final Fantasy-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/03-08 23:27, rettet 02/03-08 23:32 
Nu er jeg så omkring 25 timer inde i spillet (der hvor man får det andet skib). Jeg håber stadig der er rigtig meget spiltid tilbage, for hold da op hvor er jeg revet med! Jeg har ikke været fanget af noget JRPG i meget lang tid nu, så LO er nærmest som at møde en gammel ven, som man helt havde glemt hvor meget man har til fælles med. :)

Som sagt er det fuldstændig som at spille de gamle Final Fantasy-spil igen! Det har ikke noget unikt at byde på, men kvaliteten er til gengæld helt på højde med det man forventer af et FF-spil. Historien er medrivende, figurerne er interessante, grafikken er SMUK og kampsystemet fungerer sublimt. Mit eneste lille hunch er den måde tur/speed systemet fungerer, man kunne sagtens have gjort brug af et ATB-agtigt tur-system a la det fra FFX.

Det er fedt når flere af bosserne kommer med et lille originalt twist eller udfordring som gør at man bliver nødt til at tænke anderledes, og f.eks. gøre brug af noget af det magi, man har tendens til at overse i.. ja, nu var jeg igen lige ved at sige "seriens andre spil", for det her er da i sandhed Final Fantasy 13. Eller måske skulle man sige 11? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 03/03-08 08:47 
Jeg har ikke spillet i så lang tid (lige over ti timer), men jeg er også efterhånden blevet meget glad for spillet. Men det er uacceptabelt at det skal køre så ringe, som det gør. Da PES 2008 kørte dårligt på PS3, så kom der en update der fik det til at køre MEGET bedre; det burde man også gøre med Lost Odyssey...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/03-08 10:21, rettet 03/03-08 10:21 
Hvad er det helt præcist, der kører ringe? Jeg har oplevet lidt hakken en enkelt gang, i en scene hvor en masse soldater kæmper på taget af en bygning, ellers er frameraten udmærket, og det eneste jeg har et problem med er de konstante loadingtider.

Og jeg troede faktisk at du var nået væsentlig længere end mig, pga. det du skrev med at spillet skulle være svært. :)
Indtil videre synes jeg at sværhedsgraden har været den samme som i alle de senere FF-spil, og har kun haft lidt "problemer" med de to første bosser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 03/03-08 14:52 
Sumez>
Hvad er det helt præcist, der kører ringe?

Hver gang den loader noget af det lidt større hakker det jo ulideligt! F.eks. når du er ude på kortet og den tegner prikker derhen du går, eller under den alt for lange introsekvens til hver eneste kamp. Enkelte gange hakker det også når der bare loades et nyt område i spillet, så man lige skal stå og glo mens den får det hele med, eller noget. Det' sgu ikke for heldigt, og det, samt de alt for frekvente loadingtider (de er ikke vanvittigt lange, der er bare for mange af dem), er efterhånden mine eneste kritikpunkter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/03-08 17:24 
Det er ikke noget jeg har bidt mærke i :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-08 18:30 
Sumez>
Jeg har ikke været fanget af noget JRPG i meget lang tid nu, så LO er nærmest som at møde en gammel ven, som man helt havde glemt hvor meget man har til fælles med. :)

Giv lige Blue Dragon en chance engang, Sumez.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 03/03-08 18:38, rettet 03/03-08 18:39 
Sumez>
Det er ikke noget jeg har bidt mærke i :\

Så har du ikke kigget specielt godt efter. Det er jo tydeligt, og det er der hele tiden i f.eks. de situationer jeg nævnte.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/03-08 18:45 
Nu er det heller ikke noget jeg går vildt op i. Det har tydeligvis ikke været noget irritationsmoment for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/03-08 18:46, rettet 03/03-08 18:46 
Bede-x>
Giv lige Blue Dragon en chance engang, Sumez.

Det burde jeg måske nok, men jeg havde knap nok lyst til at spille demoen færdigt, og dialogen gav mig direkte kvalme. Hvis det engang bliver tilgængeligt billigt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 03/03-08 19:07, rettet 03/03-08 19:44 
Sumez>Jeg har ikke været fanget af noget JRPG i meget lang tid nu, så LO er nærmest som at møde en gammel ven, som man helt havde glemt hvor meget man har til fælles med. :)

Har du spillet Suikoden IV og V? Hvis ikke har du altså gode ting i vente.
Bede-xBede-xSkrevet 03/03-08 19:11 
Sumez>
Det burde jeg måske nok, men jeg havde knap nok lyst til at spille demoen færdigt

Det havde jeg så heller ikke. Heldigvis er det færdige spil meget bedre. Faktisk nøjagtigt som at møde en gammel ven, som du skrev om :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 07/03-08 17:34 
Woah, det begynder VIRKELIG at blive godt på disc 3!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Hellmand DKHellmand DKSkrevet 07/03-08 22:06, rettet 07/03-08 22:12 
Wooooooow siger jeg bare, dem der ikke har det køb det!
SumezSumezSkrevet 08/03-08 19:36 
JAA>
Har du spillet Suikoden IV og V? Hvis ikke har du altså gode ting i vente.

Jeg gik rimelig død i både 3'eren og 4'eren. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 08/03-08 23:52, rettet 08/03-08 23:53 
3'eren er klart det svageste spil i serien (dog stadig et 7-tal i min bog), men 4'eren skal have 4-6 timer, før det rigtigt går i gang. Så bliver det til gengæld også godt. Kom du så langt? 5'eren er godt fra 1 minut!

Oh mht. LO, så kan jeg jeg se, at jeg skal til at holde udkig efter en brugt Arcade el. lignende til 1000 kr., så jeg kan få spillet det.
SumezSumezSkrevet 10/03-08 00:12 
Det burde i hvert fald helt klart falde i din smag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 10/03-08 17:12, rettet 10/03-08 17:22 
SPOILER WARNING!

Nogen der ved om man nogensinde kommer tilbage til verdenskortet efter man tager til Grand Staff for anden gang, og om der er nogen side quests man er nødt til at tage før man tager derhen?
Jeg har hørt at det ikke er det sidste sted, men når man går derhen skal man sige ja til at man ikke kan vende tilbage, så ved ikke om jeg bare skal fortsætte eller lige afslutte de sidste sidequests først.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 11/03-08 09:09 
... Er der overhovedet nogen der er kommet så langt? Bede?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 11/03-08 11:20 
Nej, desværre. Er ikke kommet så langt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 11/03-08 20:05 
Sephiroth>
Woah, det begynder VIRKELIG at blive godt på disc 3!

Jeg trisser rundt i en old mansion på disc to og skal til at slås med en gammel heks! Hvor lang tid til disc 3 herfra?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 11/03-08 20:10, rettet 11/03-08 20:11 
Så er du vel omkring halvvejs igennem disc 2.

Sumez -> Hvis spillet siger, at du ikke kan vende tilbage, er der vel noget om det?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
3of193of19Skrevet 11/03-08 20:38 
Sumez>
SPOILER WARNING!

Nogen der ved om man nogensinde kommer tilbage til verdenskortet efter man tager til Grand Staff for anden gang, og om der er nogen side quests man er nødt til at tage før man tager derhen?
Jeg har hørt at det ikke er det sidste sted, men når man går derhen skal man sige ja til at man ikke kan vende tilbage, så ved ikke om jeg bare skal fortsætte eller lige afslutte de sidste sidequests først.

Hvad med bare tage et back-up save?
En af mine venner har gennemført det og han anbefalede faktisk IKKE at lave alle sidequests inden man går ind i Grand Staff, da det ellers bliver alt for nemt (Temple of Enlightenment giver f.eks. sindsygt meget XP).
Spurgte ham lige og han siger at man kommer tilbage til verdenskortet efter Grand Staff (da der kommer mere endnu).
SumezSumezSkrevet 12/03-08 08:14 
Ja, der har jeg også fundet ud af nu, da jeg er ved slutbossen nu :P
Og ja - Grand Staff var alt for nemt, men det er vel hvad man kan forvente når jeg brugte 12 timer på at trisse rundt og lave sidequests i tømmermandssøndags. Og så mangler jeg faktisk stadig både at tage Forgotten Cave og Temple of Enlightenment. Selv om jeg kun steg 5-6 levels på den tid, har jeg alligevel fået så mange vilde skills at mit hold er nærmest uovervindeligt nu. (begge immortals på mit hold er oppe på 30 skill slots, der lader til at være max)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-08 21:51 
Jeg har med vilje ikke læst noget af tråden i frygt for spoilers, så undskyld hvis spørgsmålet er blevet stillet før. Hvordan er det nu man kan få sin GC måler til at stige igen efter den er blevet tømt? Sikkert blevet nævnt i tutorialen i spillet, men det har jeg altså glemt nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 17/03-08 22:29, rettet 17/03-08 22:31 
Der er nogen skills der kan gøre det. Macks Wall/Walla/Wallus og Stand Firm kan jeg lige komme i tanke om.

Blev også færdig med mainplottet i går. Fed slutning må jeg nok sige.
Mangler stadig Temple of Enlightenment samt Backyard kampene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-08 22:36 
Ok dem har jeg ikke opdaget endnu, har kun spillet 9 timer og de 7 af dem i går :) For dælen det er fedt! Og sværhedsgraden er overraskende høj, eller også er jeg bare rigtig dårlig til det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/03-08 23:55 
Konsolkongen>
Og sværhedsgraden er overraskende høj, eller også er jeg bare rigtig dårlig til det :)

Ja, jeg synes faktisk det er for svært til at være rigtigt sjovt. Os, som ikke spiller rollespil til hverdag, har ikke en chance. Jeg har allerede store problemer med bossen foran Grand Staff - er ikke i nærheden af at slå ham. Så forsvinder det sjove lidt... Ærgerligt at det ikke er mere tilgængeligt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
256 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me