X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lost Odyssey


Svar
JAAJAASkrevet 03/09-07 12:39, rettet 03/09-07 16:31 
Lige åbnet. Der er ikke så meget at se, men musikken og stilen er nok til at give mig kuldegysninger af forventning. Check baggrundsbilledet under "Story". Ser det ikke ret Midgard-agtigt ud?

Her er nogle flere screenshots, der loader noget hurtigere:
http... Se hele indlægget


Officielt site
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/02-08 13:13 
Hvis det her spil sælger dårligere end Blue Dragon, tror det ser skidt ud for Japanske rollespil i denne generation.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 10/02-08 13:29 
Hvor meget har det da solgt i alt? I Japan har det solgt godt, i forhold antallet af solgte 360'ere, men jeg kender ikke de samlede tal.
dpldplSkrevet 10/02-08 13:35, rettet 10/02-08 13:36 
Altså blue dragon solgte 200k i japan(hvilket er det højest. såå). Sidst jeg hørt om LO var 60k på `release` dagen, intet nyt siden....

Men forskellen er BD fik syg meget reklame i japan og ingen her i EU/US. Hvorimod LO fik ingen reklame i japan, men derimod for den en smule/del i US(måske også i EU, men ved ikke). Så LO salg skulle nok blive en ok iforhold til BD.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SephirothSephirothSkrevet 11/02-08 01:31 
Wikipedia siger, at LO har solgt 91.000 eksemplarer i Japan.

Er der slet ingen, der har modtaget spillet fra P-A endnu?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-08 02:12 
Nej, desværre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 11/02-08 07:57 
Jeg har heller intet hørt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WikzoWikzoSkrevet 11/02-08 10:26 
Havde regnet med at modtage det i dag, men posten har været her ... intet Lost Odyssey fra Play-Asia :'(

Måske har Det Kinesiske Nytår spillet ind?
SephirothSephirothSkrevet 11/02-08 11:22, rettet 11/02-08 11:23 
Øv, så skal jeg nok heller ikke forvente noget i dag. Jeg har også en mistanke om, at nytåret spiller ind.. dumme rotte!

Send mig dit eksemplar, Naiera!;)

Kan du tage et billede af æsken i åben og lukket tilstand? Er spændt på at se, hvordan de har stablet dvd-skiverne.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 11/02-08 12:58 
Mit kom i dag :)
Hvad sker der?
SephirothSephirothSkrevet 11/02-08 14:10 
>:(
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WikzoWikzoSkrevet 11/02-08 14:12 
Fra P-A? Hvor bor du henne i landet?
SumezSumezSkrevet 11/02-08 14:32 
Jeg har først lige fået en mail om at det er blevet sendt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/02-08 14:35 
Jeg ser lige, at der er random encounters i LO, er jeg den eneste som synes, det er et håbløst forældet princip?

Well, jeg håber de ikke er så hyppige, som det ellers er standarden, ellers fortsætter jeg med at vente på The Last Remnant i stedet >;)
SephirothSephirothSkrevet 11/02-08 14:36, rettet 11/02-08 14:37 
Det er også mit eneste umiddelbare problem med spillet, men der skulle være langt imellem dem.

Sumez > Det var sgu sent!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WehnerWehnerSkrevet 11/02-08 14:36 
Random encounters har været forældet i flere år, hvis du spørger mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WikzoWikzoSkrevet 11/02-08 14:44 
Jeg er også ret ked af de der random battles. Såvidt jeg husker, kunne man da se fjenderne på lang afstand i Blue Dragon?
la0sla0sSkrevet 11/02-08 14:45, rettet 11/02-08 15:01 
Jeg bor i Århus. Det skal jo siges at box'en er en smule større end normal dvd-æske, så den kan ikke gå ind af en default brevsprække. :)

Nu har jeg kun spillet 2:45 i den. Og i forbindelse med Random Encounters synes jeg ikke det er kriminelt irriterende. Det ville være rart at kunne se fjenderne, men jeg går ikke i boks over at man ikke kan. Faktisk er loadetiderne slet ikke så irriterende som jeg havde fået indtrykket af. Nu tror jeg det er meget personligt om man lader sig hidse op over det, men for mig går jeg aldrig til JRPGer med utålmodighed, så jeg bliver ikke hys. Jeg følte mig mere irriteret over dem i Mass Effect end her, selvom de blev camoufleret ok deri.

Min eneste anke er nok grafikken. Jeg synes ikke de har fået helt nok ud af Unreal 3 motoren. Faktisk lider spillet lidt af Enchanted Arms syndromet at mange områder ser for kliniske ud. Især i byerne ser de sådan ja plastagtigt ud og for lidt levende. Ligeledes er detaljegraden en anelse svingende i de enviroments man ser, nogle steder er den imponerende andre steder tom. Noget af karakterdesignet er også lettere uinspireret, her tænker jeg på de karakterer man indledende ser i "The Council", de ser lidt Enchanted agtige ud. Misforstå mig dog ikke der er virkelig også tale om en verden der indtil videre er designet med stor indlevelse og opfindsomhed, det er ikke bare generic bs., slet slet ikke.. men når noget er dårligt heri stikker det ud fordi niveauet ellers er højt.

Men det er også en mindre anke, jeg er ikke skuffet, i hvert fald ikke dybt, men havde dog håbet på lidt mere, men ok jeg er ikke langt inde i spillet.

Ellers lader det her til at være rigtig godt, præsentationen er generelt supergod og musikken er ikke overraskende virkelig et hit. Jeg er normalt ikke en af dem (som mange af jer tror jeg) der bliver lykkelige over de noget klæge og sukkersøde diabeteskompositioner der ofte er med i JRPG's. De kan ofte være for for meget, og en eller anden følelsesfuld og smægtende klaverballade kan ikke få mit hjerte i omdrejninger, men her synes jeg alligevel at det kører ganske godt. Også bare musikken i byen når man går rundt har nogle fine touches.

Nå jeg ævler. Anyway jeg glæder mig dybt til at spille videre, det må jeg sige. Glæder mig til at dykke ned i historien.

En sidste ting: man kan unlocke de der minder som består af meget korte historier. De er på den ene side ganske gode (man kan mærke at det er en sikker pen der har skrevet dem), men tenderer altså det groft udspekulerede. De vil (indtil videre) gerne ramme en melodramatisk "chord" og hiver så noget frem med børn som Kaim husker, pigebørn ofte, og placerer dem i nogle tragiske omstændigheder som virkelig sætter kontrast til deres uskyldighed og den tragedie det er at de dør eller andet lir. Der er lidt ugebladsstemning over det, ikke mindst de pasteltonede baggrunden teksten dukker op på, meeeeen alligevel er de ofte værd at læse færdige, fordi der er tale om en alligevel kompetent forfatter bag, og de er ikke alle uden kvalitet. De kan mao. godt røre én noget.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 11/02-08 14:49, rettet 11/02-08 14:52 
Jeg fik en seddel om at den ligger på posthuset, selvom der var nogen hjemme, som godt kunne have taget imod den... Men jeg fik jo alligevel mit eksemplar i torsdags ;)

Og random encounters er ikke mere forældede end FPS-genren :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 11/02-08 14:50, rettet 11/02-08 15:14 
Random encounter er ellers perfect i LO efter min menig. Sagtens når at tjekke det hele ud, de flest steder og kun møde 1 eller 2 kampe.

Blev altid træt af dem i FF spil førhen og begyndte at løbe væk fra kampe. Ikke løbet fra en eneste kamp i LO endnu, da der ikke nok kampe til blive træt af dem.(ok løbet fra 3, men det skulle jeg for klar den event :P)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 11/02-08 14:50 
Random encounters har jo ikke noget med teknologi eller lignende at gøre, så jeg kan ikke se hvordan det skulle være "forældet".
Hvis man ikke kunne lide det i 92, kan man ikke lide det nu. Affandt man sig med det i 92, affinder man sig vel også med det nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 11/02-08 14:53 
Nemli'. Randon encounters fungerer fint i Lost Odyssey. Hvis man ladet dét afskrække en fra at købe og spille det, så prioriterer man IMO forkert.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 11/02-08 15:05, rettet 11/02-08 20:18 
Sumez>
Random encounters har jo ikke noget med teknologi eller lignende at gøre, så jeg kan ikke se hvordan det skulle være "forældet".
Hvis man ikke kunne lide det i 92, kan man ikke lide det nu. Affandt man sig med det i 92, affinder man sig vel også med det nu.

De design-filosofier det udspringer fra, kan jo godt være forældede (spil og gamere ændrer sig), ingen har reelt talt om teknologi. Det sagt, synes jeg random encounters altid har været lidt unødvendigt og fjollet. Som et bærende princip vel at mærke, et par random encounters hist og pist kan være en fordel rent spændingsmæssigt og narrativt.

Men derudover har du da ret i, at kunne man ikke lide det før, kan man heller ikke lide det nu. Hvis det (som flere udtrykker) er holdt på et hæderligt niveau i LO, kan jeg personligt godt leve med det.
WehnerWehnerSkrevet 11/02-08 15:45 
Sumez>
Hvis man ikke kunne lide det i 92, kan man ikke lide det nu. Affandt man sig med det i 92, affinder man sig vel også med det nu.

Spil udvikler sig. Mennesker udvikler sig. Samfundet udvikler sig. Min smag er slet, slet ikke den samme som den var i 1992, hvor jeg gik på gymnasiet, ligesom den i 1992 ikke var den samme, som da jeg gik i børnehaveklasse. Heldigvis.

Random encounters, mener jeg, er forældet design. Det var håndteret godt i Blue Dragon dog, hvis det endelig skal være. Måske er det også håndteret godt i LO, det skal jeg ikke kunne sige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 11/02-08 15:47, rettet 11/02-08 15:52 
jaes>
Jeg ser lige, at der er random encounters i LO, er jeg den eneste som synes, det er et håbløst forældet princip?

Nej, jeg er helt enig. Synes ofte de står for megen frustration og tidspilde i japanske rollespil. Derfor finder jeg det også positivt, at der er begyndt at komme flere spil, som dropper konceptet.

Men jeg skal nu have LO alligevel :)

Wehner>
Random encounters, mener jeg, er forældet design. Det var håndteret godt i Blue Dragon dog, hvis det endelig skal være.

Det var så netop ikke random encounters og helt sikkert noget af det, der gjorde Blue Dragon til så fortrinlig en oplevelse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 11/02-08 20:32, rettet 11/02-08 20:42 
Som sidenote er der heller ikke random encounters i Infinite Discovery. I det hele taget virker det spil ret interessant. Star Ocean 4 får ret sikkert heller ikke random encounters, men om det kommer til X360, er der vist ikke meldt noget officielt ud om endnu. Uanset er det også et spil, jeg glæder mig en del til.

la0s>
Jeg følte mig mere irriteret over dem i Mass Effect end her, selvom de blev camoufleret ok deri.

Måske er jeg for naiv, men efter 25 timer er jeg endnu ikke stødt på, hvad jeg vil kalde random encounters - i hvert fald ikke den irriterende af slagsen. En gang i mellem overfaldes man af tilfældige rumpirat-tingester eller lignende, men det har været så sjældent, at det mere føles som "spændingsskabende begivenheder" end tilfældigt genererede kampe.

EDIT: Det slår mig lige, at det ikke engang har været random encounters mod rumpiraterne, for dør man og loader fra sidste save, så dukker rumpiraterne op samme sted. De er således scriptede og ikke tilfældige.
WehnerWehnerSkrevet 11/02-08 21:15 
la0s>
Faktisk er loadetiderne slet ikke så irriterende som jeg havde fået indtrykket af. Nu tror jeg det er meget personligt om man lader sig hidse op over det, men for mig går jeg aldrig til JRPGer med utålmodighed, så jeg bliver ikke hys. Jeg følte mig mere irriteret over dem i Mass Effect end her, selvom de blev camoufleret ok deri.

Der refereres til loadetiderne :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
la0sla0sSkrevet 11/02-08 21:32 
:)

Er jeg den eneste der synes ham Gorgonzola troldmanden er et latterligt design? Sådan rent udseende mæssigt. Måske er japanere bare skræmte af store europæiske/amerikanske mænd med stupid armyfrisure, men altså... argh jeg græmmer mig når jeg ser ham. :)
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 11/02-08 21:50 
Godt så :)

Indrømmet, jeg skimtede mere indlægget end jeg læste det sammenhængende.
la0sla0sSkrevet 11/02-08 23:37 
Dybt dybt skuffende... jeg må sige.. nej jeg kan knap finde ord. Tænk at bliver overset på den måde... jeg ved ikke.. åh gud jeg får hovedpine. Jaes, gamle dreng, også dig? Skuffelse, frygtelig, nederlag... trist.
Hvad sker der?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/02-08 09:51 
Wehner>
Ligesom den i 1992 ikke var den samme, som da jeg gik i børnehaveklasse. Heldigvis.

Hvad? Jeg kigger da stadig efter de samme piger! ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/02-08 11:31 
la0s>
:)

Er jeg den eneste der synes ham Gorgonzola troldmanden er et latterligt design? Sådan rent udseende mæssigt. Måske er japanere bare skræmte af store europæiske/amerikanske mænd med stupid armyfrisure, men altså... argh jeg græmmer mig når jeg ser ham. :)

Hvorfor kom jeg til at tænke på Hokuto no Ken?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SumezSumezSkrevet 12/02-08 12:01 
Hvad for en Gorgonzola troldmand?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 12/02-08 12:21 
Kan ikke lige huske navnet på ham.. grr.. google lige så.. for pokker da :)

Gongora hedder han. :)
Hvad sker der?
WikzoWikzoSkrevet 12/02-08 13:40 
Modtog spillet i dag :)

Indtil videre synes jeg ikke særlig godt om karakterdesignet. Især Kaim ser dum ud med sin dragt og hår - det ligner, at hans tøj er alt for småt :P

Ellers virker spillet til at være rigtig godt. Har lige klaret den første "boss". Den der drage, efter at regnen er holdt op. Tog mig fire forsøg, indtil jeg fandt ud af at bruge ild-magi på den.
SephirothSephirothSkrevet 12/02-08 13:54 
Har stadig intet modtaget!

Bliver helt glad, da jeg for et kvarter siden ser en seddel fra Post DK, for at finde ud af, at den er til min roommate >:(
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 12/02-08 13:56 
la0s>
Kan ikke lige huske navnet på ham.. grr.. google lige så.. for pokker da :)

Gongora hedder han. :)

Kan slet ikke finde nogen billeder af ham.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 12/02-08 14:06, rettet 12/02-08 14:07 
LTWW>
Indtil videre synes jeg ikke særlig godt om karakterdesignet. Især Kaim ser dum ud med sin dragt og hår - det ligner, at hans tøj er alt for småt :P

Welcome to the world of jRPG heroes ;)

Han er da mere maskulin end nogen Final Fantasy-hovedperson siden VI (Terra ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 12/02-08 14:46 
Der er noget med ham her... som selvfølgelig tjener hans sag bedre end i"r"l :

http://www.gamespot.com/pages/image_viewer/frame_lead.php?pid=928334&img=39

http://media.xbox360.ign.com/media/731/731773/img_5191084.html
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 12/02-08 15:14 
Gys, han ligner en wrestler med Buffalo-sko.
la0sla0sSkrevet 12/02-08 16:03 
Han er umiddelbart en troldmand med skumle planer... og altså også en klog mand.
Hvad sker der?
BaldurBaldurSkrevet 13/02-08 10:23 
Er det her et ægte billede af indpakningen til Lost Odyssey?

http://img2.freeimagehosting.net/uploads/36376f3cf5.jpg

Lost Odyssey

Får man to af dvd'erne i kun en papirs lomme?
SephirothSephirothSkrevet 13/02-08 10:25 
Det er den amerikanske version.

Den australske og asiatiske ser således ud:
Lost Odyssey
Godt man valgte denne ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BaldurBaldurSkrevet 13/02-08 10:28 
Så kan vi slappe af igen :-)
SephirothSephirothSkrevet 13/02-08 10:36 
Den amerikanske version er i øvrigt også regionsfri ifølge Play-Asia:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dh-77-1-49-en-15-lost+odyssey-70-1snw.html
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 13/02-08 13:54 
Det var da en frygtelig meget federe indpakning den asiatiske umiddelbar er i... ikke?
Hvad sker der?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 13/02-08 18:50 
Men vi kan da godt ende med USA udgaven alligevel?

Og hvorfor er Baldur smidt ud?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 13/02-08 18:57 
Baldur = Okotta.

Og så fluks tilbage til emnet :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 14/02-08 20:25 
STADIG intet fra P-A - nu bliver jeg utålmodig!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
WikzoWikzoSkrevet 15/02-08 10:27 
Er godt og vel 10 timer inde i spillet. Rigtig godt førstehåndsindtryk :)

Nogen der kan hjælpe mig med at oprette et asiatisk Gamertag for at downloade den gratis tilføjelse til spillet? Jeg har svært ved at finde en asiatisk adresse; har prøvet med et par japanske, men dér siger Hotmail, at postnummeret er forkert. Gør det i øvrigt nogen forskel, om jeg opretter Hotmailen via den danske hjemmeside?
SephirothSephirothSkrevet 18/02-08 11:33 
Nu har jeg nået at gennemføre Mass Effect i mellemtiden!

Er der andre, er ikke har fået deres eksemplar fra Play-Asia?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
256 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig