X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaring med www.ebay.co.uk


Svar
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 28/08-07 20:02 
Hej, jeg har længe tænkte over at byde på ting der inde fra, men er der noget jeg skla være opmærksom på?

Fx. om de sender til dk, eller med hensyn til betaling, fragt osv.?

Håber i vil guide mig lidt, mvh Monkeyboy!
HeroldHeroldSkrevet 28/08-07 20:06 
Betaling til fragt kan variere, så spørg inden. Husk også at din Paypal er et par dage om at aktivere (der gik lidt før jeg fik min kode på udskriften fra min netbank), så hav det i orden i forvejen. Spørg selvfølgelig også om de overhovedet sender til DK, men det har de færreste problemer med, efter min erfaring.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 28/08-07 20:10 
Når du siger at betalingen til fragt kan variere, mener du så at folk tager forskelligt for at sende? eller er det alt efter hvor de befinder sig?.

Er der bedre sider end ebay.co.uk jeg kan købe brugte ting fra. -her tænker jeg selvølgelig konsoller.

(jeg kender qxl, men synes de er blevet ret dyre)
JuggernautJuggernautSkrevet 28/08-07 20:34 
Monkeyboy>
Når du siger at betalingen til fragt kan variere, mener du så at folk tager forskelligt for at sende? eller er det alt efter hvor de befinder sig?.

Er der bedre sider end ebay.co.uk jeg kan købe brugte ting fra. -her tænker jeg selvølgelig konsoller.

(jeg kender qxl, men synes de er blevet ret dyre)

Det kan sagtens variere hvad folk tager for at sende en vare til DK. Netop derfor skal man altid bruge det som en tommelfinger-regel at spørge om fragtprisen først.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 28/08-07 20:40, rettet 28/08-07 20:41 
Jeg har handlet meget på ebay.co.uk uden problemer men det er lettes hvis du har paypal til betale med, fragten kan variere efter hvad du køber om det er et spil eller en konsol du byder på for den variere efter vægt, men spørg inden du byder så du ikke for et chok, ellers burde der ikke være problemer men at handle på ebay.co.uk
I love monster land
happyEDhappyEDSkrevet 29/08-07 08:14 
Overvej også at bruge Ebay.com istedet da $ er så lav som den er.
Dog kan fagtpriserne nogen gange være lidt dyre, men det variere meget.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 29/08-07 08:36 
Jeps eller Ebay.de tyskland. Man behøver ikke altid spørge efter fragten mange har det tydeligt stående hvad det koster til EU f.eks. ellers spørger man selvfølgelig som de andre skriver. Det er vigtigt, at man læser igennem hvad sælgerne har af regler før man køber.

Hvis det er SNES du går efter så er Ebay.de ret godt da SNES åbenbart er totalt udbredt i tyskland. Man kan stort set købe SNES spil alle steder hvis man ved hvor man skal lede. Dog skal man passe på at spillende ikke er på tysk :-/!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 29/08-07 09:02, rettet 29/08-07 09:10 
happyED>...Dog kan fagtpriserne nogen gange være lidt dyre...

-Ja og tolden ikke mindst (regn med 35-40% oveni hatten af den FULDE pris inkl. fragt).
Har lige fået 2 arcadeboards toldberigtiget: 228kr vær'så'god at betale.
Meeeeen, jeg havde jo også fået dem billigt i første omgang, ahhhhh original 1942 here I come (kan næsten ikke vente til fyraften, så jeg kan komme på posthuset og hente dem).

EDIT: Vær iøvrigt også opmærksom at formatet på spillet skal passe til min konsol (PAL/NTSC).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 29/08-07 09:09 
Det er ikke altid der er told. I don't know why?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 29/08-07 09:11, rettet 29/08-07 09:12 
Så er det kun fordi man er heldig at den smutter udenom; og teknisk set har du ret, det er ikke altid der løber TOLD på, men hvis den bliver snuppet, bliver der i hvert fald lagt 25% moms på.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 30/08-07 11:04 
Tak for alle jeres gode svar, jeg suger det til mig!

Hvordan kan man ligge 25% moms til en brugt varer?
De ved jo ikke hvad tingene har kostet? og tjekke de private pakker?
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 30/08-07 11:06, rettet 30/08-07 11:12 
Jeg var lige inde og tjekke ebay.de.. jeg fatter ikke et klap.hehe jeg er virkelig en røv til det sprog

PS. når jeg er inde på ebay.co.uk så står der "Postage
to DNK" betyder det at de sender til danmark?
ElgenElgenSkrevet 30/08-07 11:31 
Monkeyboy>Hvordan kan man ligge 25% moms til en brugt varer? De ved jo ikke hvad tingene har kostet? og tjekke de private pakker?

Hvis tingen ikke er købt i Danmark, har der jo aldrig været betalt dansk moms af den (jeg formoder at det er det der er filosofien bag?!), og jo de checker også private varer.
Hvis der ikke står uden på hvad den har kostet, så åbner de for at at se om der skulle ligge en kvitering el. lign. (de kan godt finde på at åbne selvom det står uden på, det havde de gjort med mine arcadeboards jeg lige har fået ind af døren). Hvis de er helt i vildrede om hvad de skal fastsætte værdien til, får du et pænt brev om at du skal sende dem en kvittering på købet før du kan få pakken udleveret
(mod (ligesom i de andre tilfælde) at betale moms (25%) af værdien (evt. også told), moms af portoen (25%), fortoldningsgebyr på 50kr, samt moms af fortoldningsgebyr (25%))
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 30/08-07 11:47 
Okay! tak for det.
Men er det så 25% af den pris man giver i handlen.
Altså man kan jo få sælger til at skrive en mindre pris så?

-Jeg holder mig nok bare til ebay.co.uk så.

igen tak for svar!
WonderboyWonderboySkrevet 30/08-07 11:57, rettet 30/08-07 11:58 
Monkeyboy PS. når jeg er inde på ebay.co.uk så står der "Postage
to DNK" betyder det at de sender til danmark?

Du skal kigge i auctioen hvor der står Post to: der kan Feks. stå Europe eller worldwide eller kun til United Kingdom, men tjek det inden du byder på auctioen.
I love monster land
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 30/08-07 20:29 
Taxa! det er super, er godt i gang der inde nu, mangler dog min kode så jeg kan aktivere paypal
WonderboyWonderboySkrevet 30/08-07 20:43 
Ja DNK er = Danmark.
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 13/09-07 09:36, rettet 13/09-07 09:42 
Synes at dette må være den rigtige tråd, at poste denne lille historie:

Vogt jer for eBay-svindlere:

Jeg havde budt på en XBox360 harddisk, og lå fint. Pludselig kommer der en 0-feedbacker og overbyder (det er der egentlig ikke noget mærkeligt i). Jeg overbyder et par gange, men opgiver så til sidst.
Auktionen løber ud, men ca. 30sek. efter udløb modtager jeg så et 'Second Chance Offer' fra sælger om at købe disken for mit sidste max-bid.
Hmmmm, nu begynder det at blive mærkeligt, tænk at man kan kommunikere SÅ hurtigt med vinderen og blive enige om at buddet skal trækkes tilbage samt nå at sende mig mit offer...
Nå, Google er min ven, ½ minuts let søgen på profilnavnet gav mig følgende (bemærk at sælgeren til den auktion jeg bød på var pixel_6 og den omtalte 0-feedbacker var pemonzo):

http://cgi.ebay.es/SUPER-MARIO-SUNSHINE-PARA-GAME-CUBE-Y-WII-COMPLETO_W0QQitemZ120159951610QQihZ002QQcategoryZ38582QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.es/THE-LEGEND-OF-ZELDA---COLLECTOR'S-EDITION-----GAME-CUBE_W0QQitemZ120159712082QQcmdZViewItem
http://offer.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=120159639044
http://cgi.ebay.es/ANIMAL-CROSSING-PARA-GAME-CUBE-+-MEMORIA-DE-59-GRATIS_W0QQitemZ120159709329QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.es/OFFICIAL-XBOX-360-WIRELESS-CONTROLLER-ORIGINAL-WIFFI_W0QQitemZ120159639044QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.es/DISCO-DURO-DE-20GB-PARA-XBOX-360-NUEVO-A-ESTRENAR!!_W0QQitemZ120159717106QQcmdZViewItem

og den auktion jeg bød på:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120159331680&ssPageName=STRK:MEDW:IT&ih=002

See a pattern???, well I do.

Jeg sendte ham naturligvis en mail om at jeg IKKE tager imod hans tilbud men derimod repporterer det overfor eBay. Nu kom der så en lang søforklaring på meget dårlig engelsk, som jeg ikke fattede meget af.

Man kan ikke lade være med at tænke på hvor mange gange han rent faktisk er sluppet af sted med det (han har jo 100% feedback), føj!

Er der andre der har prøvet at indberette sådan noget til eBay-staff og ved om det nytter?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dchangdchangSkrevet 22/12-07 14:47 
Genbruger lige denne tråd. Jeg fandt en Dreamcast med spil til en fornuftig penge, slog til i sidste øjeblik og vandt auktionen. Sælger er fra USA og havde oprindeligt sat fragten til 10$. Han skrev så tilbage og fortalte at hans lokale posthus havde sagt at det ville koste 30$. Jeg var egentlig ret ligeglad for det var stadig et godt køb. Nu skriver knolden så en uge efter at det lige pludselig koster 50$. Prøver han at tage røven på mig eller?

Nogen der har en ide til hvad der vil være billigst, det haster ikke for mig at få maskinen og den skal bare sendes som en pakke.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HolisticHolisticSkrevet 22/12-07 19:31 
$50 lyder bestemt ikke usandsynligt fra US og hertil for en DC pakke, men derfor er det stadig altid en god ide at spørge sælger efter shipping price inden man byder, så man er sikker på det.
Jeg har før stået i en situation som dig, hvor det simpelthen endte med en alt for høj shipping price fordi jeg havde glemt at spørge inden, prisen var stadig halvdelen af hvad jeg ville skulle gi herhjemme, men noget dyrere end jeg havde forventet.
Jeg tror ikke han snyder, man for ikke sent ret meget halvdelen af jorden rundt for under 250kr.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/05-09 01:52, rettet 28/05-09 12:57 
Shite, jeg har ikke tabt en ebay-auktion i næsten 10 år, efter jeg vandt Radiant Silvergun til $70 på ebay (US). Mine første tanke med ebay (UK) for nylig var "syg porto". Min endelige tanke var "godt, jeg blev overbudt".

£80 (684 DKK) for at sende "Street Fighter 4 IV Tournament Fight Stick" til Danmark! Kan det virkelig være den reelle porto? Det var sælger ganske sikker på. Og jeg var ganske sikker på, at han ville lempe portoen bare en smule. Men nej.

Auktionen endte på £160, men mit håb om at vinde et fightstick af denne kaliber til maks. £50 var vist også ren ønsketænkning. :!

EDIT: rundet £80 ned til 684 kr., da 684.323 kr. var lige i overkanten :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-09 01:58, rettet 28/05-09 02:10 
Jeg modtog i sidste uge et panel fra en Astrocity. Altså dvs. et 2P arcadestik der i hvert fald er mindst dobbelt så stort og meget tungere selvom det ikke har bund eller bagside.

Portoen blev ca. 600kr fra Japan med EMS speedpost. Så jeg tvivler også på at det vil koste 80£ at få sendt det stick fra England.

Om ikke andet kan man ofte se hvad der er betalt i porto på pakken. Det er en ringe trøst men så kan man da altid efterlade negativ feedback :)

EDIT: Lidt mere relevant så købte jeg for et stykke tid siden en MegaCD1 inkl porto for 500kr fra England. Den er ikke meget mindre og vejer nok ca. det samme som dit stick så det SKAL kunne lade sig gøre billigere. Langt billigere faktisk...

Med mindre det stick viser sig at være uhyggelig tungt hvilket ikke ville give mening for mig :)

EDIT2: Hov nej! 80£ og ikke 800kr :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/05-09 08:42 
SkyblazeR>
£80 (687.212 DKK) for at sende "Street Fighter 4 IV Tournament Fight Stick" til Danmark! Kan det virkelig være den reelle porto?

Sikke dog en idiot, du næsten handlede med! Jeg har chekket lidt rundt på Royal Mail, og den absolut vildeste pris jeg kan presse det op på er omkring £20 med Airmail og forsikring i hoved og røv. En 2 kilo pakke til EU-land står til omkring £17 + lidt "signed for" til £3-4, så er vi oppe at snakke ca. 20, men 80 er rent bedrageri.
nerosnerosSkrevet 28/05-09 10:04 
Ja det lyder godt nok langt ude. Personen prøver ihvertfald at hustle sig til penge :-( En ting jeg har lært på ebay, så er det hvis man truer med dårlig feedback får piben en anden lyd ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 28/05-09 10:07 
Jeg har handlet via eBay i UK adskillige gange, og ingen af gangene har portoen for selv ret store pakker nærmet sig den størrelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/05-09 13:30, rettet 28/05-09 13:36 
Konsolkongen>
Med mindre det stick viser sig at være uhyggelig tungt hvilket ikke ville give mening for mig :)

http://store.gameshark.net/sfiv/sfiv_tfs_ps3.htm]SFIV Tournament[/LINK]" target="">SFIV Tournament-sticket skulle være *ret tungt* (tungere end http://store.gameshark.net/sfiv/sfiv_fs_xbox.htm]standardversionen[/LINK]" target="">standardversionen). Jeg kan ikke lige finde en vægtangivelse. Det inkluderer efter sigende kvalitetskomponenter fra de officielle SFIV-kabinetter. Hvorvidt det har indflydelse på vægt, ved jeg så ikke. Jeg quoter lige svaret fra sælger:

"Hi, postage to denmark will cost £79 due to the weight of this product. Sorry i cannot lower the set postage price. Thank you and goodluck. Regards UK-HNDC"

Sælger har flere Tournament-sticks til salg, og nu er portoen til DK (og vistnok worldwide) oppe på £89,99!

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170334181315

Byd bare løs for jeg har helt droppet at få fat i et Tournament-stick via UK fra denne sælger.

Det var ellers planen, at jeg ville tæske jer alle i SFIV til næste træf med dette stick :]
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-09 13:50, rettet 28/05-09 13:52 
Jeg mener der sidder Sanwa dele i de gode SFIV sticks. Det vejer ikke mere end det uorg. crap der sidder i de andre.

2x pinde, 14x 30mm og 7x 24mm knapper kostede vidst 80-100kr i transport fra England til DK da jeg købte fra Gremlinsolution. Det er helt sikkert ikke det der gør det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 28/05-09 13:55 
TE-sticket bruger rigtige Sanwa-dele, som dog, såvidt jeg ved, ikke vejer synderligt meget mere end de knock-off dele Mad Catz har puttet i SE-sticket. Det er nok nærmere en mere solid konstruktion der er skyld i den højere vægt, men den skal man så også have med i overvejelserne, hvis man har i tankerne at slæbe det rundt over alt.

Hvis det er på grund af de ægte arcadedele man gerne vil have TE-udgaven, og ikke på grund af størrelsen eller andre overvejelser, så er det nok billigere at købe SE-udgaven og selv skifte delene ud. Især nu hvor TE-udgaven bare bliver dyrere og dyrere, og forhandlerne mener de skal score mere og mere på salget heraf, som i det ovennævnte eksempel. Det koster selvfølgelig ikke £80 at sende sådan noget til Danmark! Jeg køber regelmæssigt omtrent halvandet kilo madvarer fra England, og det koster lige under £15 at få sendt med Parcel Force Euro 48. (som så gerne tager tre til fem dage om at nå frem...)

Det kræver ikke lodning af nogen art at skifte pind og knapper ud; kun at man har hovedet og de rette skruetrækkere med sig. Så kan man også vælge imellem Sanwa og Seimitsu-dele, alt efter personlig præference. Begge bruges i forskellige japanske arcademaskiner.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/05-09 20:05, rettet 29/05-09 20:10 
Naiera>
Jeg køber regelmæssigt omtrent halvandet kilo madvarer fra England, og det koster lige under £15 at få sendt med Parcel Force Euro 48.

Alt godt fra det engelske køkken, eller? :)

TE-sticket vejer så 2,95 kg (det samme som Virtua Stick High Grade, mens Hori EX2 vejer ca. 2,65 kg). Ifølge royalmail.com er fragtpriserne med Parcel Worldwide:

International Datapost - From 1 days - Tracked - From £51.29
Global Priority - From 3 days - Tracked - From £41.69
International Standard - From 3 days - Not Tracked - From £30.49

Det må jo siges at være en dybt foruroligende forskel fra ebay-sælgerens nuværende £90-worldwide-jeg-skærer-alle-andre-lande-over-én-kam-fordi-jeg-er-et-britisk-fjols-fragtpolitik. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-09 20:19 
Havde du afsluttet auktionen eller havde du slet ikke budt endnu? Er der mulighed for at du kan trække dig efter vindende bud uden at få bøvl fra sælger og evt. eBay?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/05-09 21:05 
SkyblazeR>
TE-sticket vejer så 2,95 kg (det samme som Virtua Stick High Grade, mens Hori EX2 vejer ca. 2,65 kg).

Hvis du kan finde nogle der vil sende dig et VSHG billigere end et TE-stick, så kan det nok snildt bruges i stedet. Delene er ligeledes fra Sanwa og knap-layoutet passer jo også fint til Street Fighter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/05-09 18:50 
Konsolkongen>
Havde du afsluttet auktionen eller havde du slet ikke budt endnu? Er der mulighed for at du kan trække dig efter vindende bud uden at få bøvl fra sælger og evt. eBay?

Jeg blev budt over, simpelthen fordi jeg tøvede med (og senere droppede) at hæve mit maksimumbud pga. den fjendske porto. Jeg tror absolut også man får internetprygl af ebay/sælger ved at trække sig, når auktionshammeren er faldet. Det er sikkert kun tilladt under særlige "force majeure"-forhold (hvis man fx er gået hen og blevet alvorligt syg og er blevet indlagt under auktionen). Jeg tror i øvrigt ikke "hov, jeg glemte at tjekke portoen" kan betragtes som force majeure, efter man har vundet. Jo, måske hvis man kan påvise overfor ebay, at sælgers fragtpolitik er helt ude i skoven. For det er den jo sådan set i det her tilfælde. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WonderboyWonderboySkrevet 30/05-09 19:36, rettet 06/06-09 16:41 
Det er altid en god ide at tjekke porto før man byder på en auction på ebay, eller spørge sælger først hvad den koster i fragt.
I love monster land
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-09 00:34, rettet 06/06-09 00:34 
Naiera>
Hvis du kan finde nogle der vil sende dig et VSHG billigere end et TE-stick, så kan det nok snildt bruges i stedet. Delene er ligeledes fra Sanwa og knap-layoutet passer jo også fint til Street Fighter.

Det blev så til TE-sticket via 'Buy It Now' med Parcelforce Euro 48 til £30. I alt under 1.500 kr. Det kan jeg nu godt leve med :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 06/06-09 01:04 
Har samme sælger mon et til X360 til samme pris?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/06-09 14:46 
Desværre ikke, men en anden sælger har X360-udgaven til bare £10 mere end det jeg købte til PS3 og samme fragt (8 stk tilbage til PS3).

Jeg PM'er detaljer for der er kun 2 tilbage.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 06/06-09 14:48 
Svedigt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig