X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Clive Barker's Jericho


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-07 17:45, rettet 28/08-07 18:00 
Ingen tråd om denne potentielle "Halo/F.E.A.R./Crysis/Gears Of War/Bioshock"-beater (den sætning sætter vist dagsordenen for en senere debat? :))? That's just not right :) På den anden side synes jeg det er dejligt at spillet ikke er blevet hypet til døde (ikke herinde i hvert fald :)).

Det jeg håber og tror der gør Clive Barker's Jericho til en - måske også for FPS-genren - anderledes, forfriskende spiloplevelse er at gyserforfatteren/multikunstneren Clive Barker har haft en betydelig finger med i at udforme spillet. Mere end han havde med det anmelderroste Undying (der desværre solgte elendigt).

Og så synes jeg det er fedt, at udvikleren har valgt at fokusere udelukkende på en mere inddragende singleplayer-oplevelse, end at tilføje en måske ufuldkommen multispiller-del (hvor Halo 3 jo sikkert tager al opmærksomheden alligevel).

Jeg har spillet en 75% færdig previewkode til pc lidt, og er specielt betaget af spillets quicktime-elementer. Man er fx ved at falde ned ad en skrænt og skal time nogle tryk på retningstasterne for at kravle op. Tilsvarende "minispil" aktiveres, når man står overfor visse fjender.

Så skader det heller ikke, at Cris Velasco (God Of War) laver musik til spillet.

Pressemeddelelse:

17th August 2007
Clive Barker’s Jericho™ to feature original soundtrack by Cris Velasco

New Gameplay Video Available and Release Date Set for Clive Barker’s Upcoming Action/Horror Videogame


Codemasters announced today that multiple award-winning videogame composer Cris Velasco (God of War, God of War II) has scored an original soundtrack exclusively for Clive Barker’s Jericho™, the eagerly anticipated squad-based horror FPS.

Gamers can witness the phantasmagoria that lies ahead in the introductory gameplay trailer, featuring music taken from Velasco’s soundtrack, released today and available from www.codemasters.co.uk/jericho.

Hand picked for the game by Clive Barker himself, Velasco has composed a haunting choral and cinematic orchestral score that enhances the game’s epic, paranormal horror experience.

“Cris Velasco’s music for Clive Barker’s Jericho is exquisite,” states Clive Barker. “Filled with yearning, dark energy, threat and redemption, it is the unstoppable engine in the terrifying ghost train of Jericho.”

Velasco has enjoyed considerable recognition for his prior work in videogames, including top honours from the Academy of Interactive Arts and Sciences for “Outstanding Achievement in Original Music Composition”, GameSpot’s “Best Original Music Award,” IGN’s “Best Original Score Award,” and G.A.N.G.’s “Music of the Year.”

Clive Barker’s Jericho will unleash its supernatural assault in late October, just in time for Halloween, for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system, the Xbox 360™ video game and entertainment system from Microsoft® and Games for Windows®. For the latest on the game, including the introductory trailer, visit www.codemasters.co.uk/jericho.

For gamers who want to get up close with the title’s hellishly armed denizens, Clive Barker’s Jericho will receive its European playable premiere at Games Convention, Leipzig, Germany, running 23rd to 26th August 2007 (www.gc-germany.com) on the Codemasters booth (Hall 4, F01).

Officielt site
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-07 18:20 
Da jeg først hørte om Jericho, vækkede det straks min interesse - Undying står som en af de stærkeste historie mæssige FPS-oplevelser igennem den tid jeg har spillet computer- og konsolspil.

Det lader dog til at spillet er blevet reduceret til et gement fast-paced shooter FPS, hvor det ikke virker til at historien har en særlig central rolle. Derfor lyder det mærkeligt, at Hr. Barker skulle have haft en særlig stor grad af indflydelse på spillet i forhold til Undying, der jo netop havde en tommetyk stemning, og et medrivende plot. Stemningen ser skam ud til at være tilstede i Jericho, men det virker til at fokus er lagt på gameplayet (hvilket selvfølgelig ikke er en dårlig ting i sig selv), men det der er trækplastret ved et spil, der har Clive Barkers navn på sit cover, er IMO den dybe og mange facettede historie, hvilket virker nedtonet og hvis ikke tertiært, så sekundært i Jericho.

Det er ikke et spil jeg skal have på udgivelsen, med mindre der kommer noget belysning på det jeg efterlyser i PR-materialet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-07 21:39, rettet 28/08-07 21:42 
Jericho er baseret på Barkers eget koncept til en bog, så hans fingeraftryk i spillet skulle ikke være til at tage fejl af, hvis man har kendskab til hans film/bøger. Spillets atmosfære oser bl.a. af Hell Raiser og Tortured Souls. Han nævner desuden i et interview med 1UP, at historiens action-pace netop egnede sig bedre til film eller spil. Jericho endte så som en partnerproduktion mellem Clive Barkers Imajica Productions og Alchemic Productions/Codemaster/Mercury Steam (sidstnævnte står bag spillet Scrap Land).

Iflg et interview på Firingsquad har Barker haft indflydelse på ting som figurer, fjender, actionsekvenser, specialangreb m.m. - i Undying var det mig bekendt primært figurdesign og historien, han kom med idéer til.

Som i ethvert andet spil håber jeg spilbarheden er mere i fokus end historieforløbet. Ligesom i Eternal Darkness virker det lidt "H. P. Lovecraft"-agtigt i Jericho - som jeg snart synes er et ret slidt præmis - hvor historien også skaber baggrund for en god designmæssig variation uden synderlige gentagelser i banedesignet (modsat fx det første Halo). Jeg læste et preview - vistnok i det seneste PC Player - der var rimelig enig i dét. Altså at Jerichos banedesign er bemærkelsesværdigt varieret.

Clive Barker har en virkelig rammende udtalelse om det:

"You are essentially making your way through the layers of a huge corrupted onion" :)

http://www.gamevideos.com/video/id/10025]Interview med Clive Barker (1UP - GameVideos.com)[/LINK]" target="">Interview med Clive Barker (1UP - GameVideos.com)

Andre trailers/interviews:

http://www.firingsquad.com/games/clive_barker_jericho_interview/]Clive Barker's Jericho Interview[/LINK]" target="">Clive Barker's Jericho Interview (FiringSquad og Alchemic Productions's managing director Brian Gomez)

http://www.gametrailers.com/game/3380.html]Clive Barker's Jericho - Gametrailers.com[/LINK]" target="">Clive Barker's Jericho - Gametrailers.com

Syrede "Strange Experiments"-kampagnevideoer for spillet (YouTube):

http://youtube.com/watch?v=u_3w_BNFxBw]strange experiments 1[/LINK]" target="">strange experiments 1
http://youtube.com/watch?v=A-TGKtLtvEw]strange experiments 2[/LINK]" target="">strange experiments 2
http://youtube.com/watch?v=sgPCHKqvDfg]strange experiments 3[/LINK]" target="">strange experiments 3
http://youtube.com/watch?v=vzDkN98KsZ4]strange experiments 4[/LINK]" target="">strange experiments 4
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/08-07 21:55, rettet 28/08-07 21:55 
Uddrag fra preview hos Game Informer:

"[...]Not surprisingly, the story is interesting and well incorporated into the game. Characters communicate story points through in-game chatter, and even though players lose control in these sections, we felt as though we were still part of the events.[...]

The first few hours of Jericho were definitely interesting and piqued our curiosity. We’re suckers for story, and we can’t wait to find out where it’s heading. Some of the gameplay is a little on the creaky side, at least on the build we played, but we’re hoping that some of the quirks get ironed out before it ships."

Clive Barker’s Jericho Hands-On Impressions (Game Informer)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
TheDukeTheDukeSkrevet 27/09-07 18:45 
Der er en demo ude til PC nu: http://files.filefront.com/CliveBarkersJericho+Demoexe/;8646443;/fileinfo.html

Så hvis der er nogen der har lyst til at hente 1GB for at spille i et kvarter, kør løs!
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/09-07 19:21 
Demoen er for fed på 360´eren, damn det spil SKAL jeg eje :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TheDukeTheDukeSkrevet 27/09-07 20:05 
Jeg havde håbet på at det lagde sig op af Undying, men det minder mig mere om Painkiller med et bedre, og strammere kørt, plot.

Hvor man i Undying selv fik lov til at progresse i historien, bliver man holdt lige lovlig meget i hånden i demoen.
SumezSumezSkrevet 13/03-09 10:34 
Jericho koster kun €13 på Play.com nu - Spørgsmålet er så, er det "alle" pengene værd, eller er spillet bare noget middemådigt juks?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-09 13:24 
Jeg købte det i sin tid, og jeg mener bestemt det er pengene værd :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/03-09 13:28 
Ja, for under 100 kr. vil jeg bestemt også sige at det er pengene værd...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 13/03-09 13:44 
PalleJensen>
Ja, for under 100 kr. vil jeg bestemt også sige at det er pengene værd...

Ok, dårligt formuleret. Er det et spil man gider bruge tid på? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-09 13:49 
Jeg gad godt, og jeg købte det enda til næsten fuld pris dengang :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/03-09 14:35 
Sumez>
PalleJensen>
Ja, for under 100 kr. vil jeg bestemt også sige at det er pengene værd...

Ok, dårligt formuleret. Er det et spil man gider bruge tid på? :)

http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/xbox360spil/article442985.ece
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig