X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HD & 32"-tv


Svar
tastasSkrevet 27/08-07 12:34 
Go'daws

Nu har jeg et 32" TV. Til det har jeg sat en Denon DVD-2200 (lillebror til DVD-2900) med et godt component kabel og det giver egentlig et ganske godt billede.

Kan det svare sig for mig at købe fx. HD-DVD addon til X-box 360 eller skal jeg op i et større TV før at det rigtig giver en større forandring?

Jeg har ikke helt fornemmelse for hvor god kvalitet drevet til x-boxen er i, hvor god kvalitet filmene er i og om det er rigtig muligt at se stor forskel når man ikke har 40"+ TV's.

Nogle som har nogle erfaringer?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 27/08-07 13:15 
Der er som sådan ikke noget galt med drevet til X360'eren; udover larmen fra selve konsollen og det faktum at der ikke kan bruges HDMI.

Om du kan bruge HD til noget generelt kommer an på hvor langt du sidder fra TV'et, og hvor høj kvalitet TV'et er af. Sidder du 4 meter fra et Mirai/Denver/Prosonic, så ville jeg mene at du godt kan glemme det, og holde dig til DVD indtil du får noget bedre. Men sidder du tættere på et TV af højere kvalitet, f.eks. noget af det bedre fra Sony eller Samsung, så ved jeg af erfaring at man godt kan nyde godt af noget HD. Det er ikke kun opløsningen der er bedre på HD DVD og Blu-ray, men også f.eks. det at farverne er bedre og at der er langt mindre komprimering taget i brug til billedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/08-07 13:28 
Naiera>
Der er som sådan ikke noget galt med drevet til X360'eren; udover larmen fra selve konsollen og det faktum at der ikke kan bruges HDMI.

Du må have en af de 360'ere hvor drevet ikke larmer. Heitachi drevet i min 360'er larmer som en Nilfisk årgang 1968 når man afvikler spil fra drevet :(
HeroldHeroldSkrevet 27/08-07 13:29 
Men taler han ikke om HD-DVD-drevet? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 27/08-07 13:33, rettet 27/08-07 13:34 
Åh... jow. Gee... ;)

(tager en ekstra kop kaffe)
NaieraNaieraSkrevet 27/08-07 13:34 
Jeg taler om at X360'eren larmer, ret meget, og det ligemeget om der er noget i konsollens drev eller ej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 27/08-07 13:44 
Min er støjsvag, når jeg spiller Xbox Arcade og demoer. Til gengæld larmer drevet _sindssygt_.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
tastasSkrevet 27/08-07 21:33 
Hmm, det er nok værd at overveje så.

Mit TV er et Samsung i R-serien. Ikke super hopla men heller ikek helt skidt.

Havde ikke regnet med at fixe noget før krigen var overstået eller at Denon kom ud med en multiafspiller som man også kunne spare realistisk sammen til ;)

Men nu hvor det virker til at det kan trække i langdrag med et vindende format var det jo en billig løsning med et HD-DVD drev. Så kunne jeg jo begynde at få "halvdelen" af af de film jeg køber i et HD-format - så har man i det mindste dem til fremover!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 27/08-07 21:53 
R-serien er Samsungs billige, der ikke ligefrem imponerer, heller ikke i forhold til de helt billige klon-produkter. Men jeg kender da til folk der sidder med 40" R7'ere og synes at HD DVD og Blu-ray er for fedt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 27/08-07 22:58 
Mjah, det er en af de lave serier vel. S-serien er vel den helt billige?

Men anyway, TV'et er jo status quo i ligningen, det skifter jeg ikke lige nu. Så, så længe der er upgrade at hente ved at gå fra DVD til HD-DVD er det jo fint ;)

Den står alligevel til at skulle udskiftes inden for overkommelig fremtid (nå kæresten siger go' for at vi kan benytte de skejser vi får tilbage i indskud på TV og ikke et vitrineskab ;).

Tror jeg vil fixe sådan et drev når MS engang beslutter sig for at sende min X-box tilbage fra Reperation. Ellers kommer jeg jo ikke så langt ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/08-07 23:46 
Jeg sidder også foran en Samsung R-serie skærm (ca. 1,5 meter fra skærmen) og kan sagtens se forskel. Selvom skærmen ikke ligefrem er kirsebæret på toppen af kagen, synes jeg nu forskellen er relativt tydelig i forhold til DVD.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 28/08-07 02:43 
tas>
Mjah, det er en af de lave serier vel. S-serien er vel den helt billige?

Samsung har så mange serier at det kan være ligemeget om det er den billigste eller næst-billigste. Det er stadigvæk nogle temmelig slatne TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/08-07 10:08 
S-serie, R-serie, M-serie, N-serie .... der er minimal teknisk forskel på mainboard, det er kun panel og design der gør forskellen. Det der er relevant er nummeret efter. Fra 87 og opefter er flere af serierne udstyret med fuld HD, men kun F-serien skiller sig rigtig ud fra de andre mainboards, med flere og bedre features.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig