X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Strømforsyning til SNES; hvad for en?


Svar
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 27/08-07 11:10 
Hej, igen har jeg et problem, hvilket i klogehoveder sikkert kan løse for mig?
Jegh har lige købt mig en ny Super-NES, da den gamle står hos min kæeste, men problemet er så at der ikke var nogen strømforsyning med.
Min tanke er at købe en ny en til dyret, men kender i en internet-butik der forhandler dem til billige penge?
eller kan jeg evt. bruge en uoriginal en, fx. købt i et byggemarkede?

Mvh
her fra
nerosnerosSkrevet 27/08-07 11:31 
Jeg ved faktisk ikke om man kan bruge en uoriginal strømforsyning, men det kan man sikkert ved bare ikke hvilken?

Ellers er der altid og altid Ebay ;-)!
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 27/08-07 11:37, rettet 27/08-07 11:38 
gå i en genbrug og køb en til 10 kr.
Bare den passer i stikket, og strømstyrke.

Min nes bruger en fra genbrug. Tror måske den har været brugt til en jule dekoration:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 27/08-07 11:47 
Nice, men jeg aner ikke hvilket stik jeg skal bruge.. lidt underligt at jeg ikke kan bruge en fra min gamle NES eller Sega mega drive.
happyEDhappyEDSkrevet 27/08-07 12:02, rettet 27/08-07 12:05 
Det er forskellig fra snes til snes hvilke den bruger.
Men som jeg siger. Gå i genbrug og find nogle der passer i strømstyrke og stik størrelse. du kan jo evt. tag de snes med og prøve dem i butikken.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 27/08-07 12:15, rettet 27/08-07 12:15 
Det er spændingsforskellen der skal være den samme. (normalt plejer det ikke at skade at afvige med omkring .5v, men lad være med at tage mit ord som garanti :))

Strømstyrken skal bare være mindst det, der står på maskinen at den kræver. Og HVIS den er for lille, er den værste konsekvens at nogle spil ikke kan køre ordenligt. Det vil aldrig smadre maskinen, ligesom en for høj spændingsforskel kan. Den kan sagtens være højere.

Om det er vekselstrøm eller jævnstrøm er vist irrelevant hvad angår SNES, da den svjh. tager vekselstrøm normalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 27/08-07 12:32 
Er det forskelligt for snes til snes, øvs..

PÅ min SNES står der :
MODEL:SNSP-001A(FRG)
RATING:9V-1,3A
+
Use Whith AC Adaptor No.NES-002E/NES-002EU Only

Det lyder underligt for mig at jeg ikke kan bruge min:
AC adaptor hvor der står:
AC adapter NES-PAL-002
Imput AC220-230V/50Hz
Output AC 9,5v/1,3A.

-men i siger altså at stikket er forskelligt fra de forskellige modeller?

Også selvom det er pal alle sammen?
SumezSumezSkrevet 27/08-07 13:00 
Nej, stikket burde være det samme på NES og SNES. Det er vist kun de amerikanske SNES'er der bruger nogle helt specielle stik.
Når der står hvad der skal stå på adapteren(NES-002E/NES-002EU) betyder det ikke at det kun er den der virker, men at de ikke yder nogen garanti hvis man skulle være så dum at anvende en inkompatibel adapter. :)

Jeg mener selv jeg har brugt den fra NES uden problemer, men er ikke 100% sikker.


Jeg har heller ikke hørt om at det skulle være forskelligt fra SNES til SNES, men kan ikke udelukke det 100%.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 27/08-07 13:09 
De er forskellige fra SNES til SNES. Der er i hvert fald mindst to stiktyper qua min erfaring.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 27/08-07 13:15 
Og det samme med NES. Jeg har to maskiner, der begge er EU, og deres strømforsyninger er forskellige i stikket. Det er ikke noget man umiddelbart ser med det blotte øje, men man finder hurtigt ud af det, når man prøver at sætte dem i maskinerne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 27/08-07 14:33 
Øv-kay, det er jo bare trist så. Jeg må se hvad jeg kan finde ud af.
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 27/08-07 16:50 
er der en måde så man kan identificere hvilken en af stik-typerne man skal bruge, og kan man læse på ac adaptoren hvilken en det er ? - hvis man nu skulle købe en brugt over nettet.
msxtrdmsxtrdSkrevet 28/08-07 22:24 
Du har en tysk SNES. Du skal bruge en strøm forsyning med et større hul. Det er dem med blå stik (NES-002E/NES-002EU).
En tysk snes og en skandinavisk bruger samme stik størrelse så vidt jeg kan se her.

Derimod skandinaviske NES maskiner blev leveret med smallere stik, sort farvet. Tyske NES maskiner bruger ovenstående to typer PSU (med blåt stik).
SumezSumezSkrevet 29/08-07 08:58 
Hmm, det kan måske være forklaringen på at Le Roof var i stand til at finde en strømforsyning i Tyskland, der var kompatibel med en amerikansk SNES?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MonkeyboyMonkeyboySkrevet 30/08-07 10:45 
Okay.. ALtså min gamle SNES jeg købte i dk, den har bruder det lille stik.. så det er altså ikke alle skandinaviske maskiner der bruger det samme stik.
puha, det er sgu ikke sådan lige til at finde det rigtige.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig