X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye Aliens spil fra Sega


Svar
nerosnerosSkrevet 24/08-07 12:02 
Glæder mig godt nok til at se hvad det bliver til.

Lidt om Sega's ideer:

Spilgiganten Sega har indgået en aftale med 20th Century Fox om at udvikle en hel serie af videospil baseret på de populære "Alien" film.

Spilprojekterne, der alle udspiller sig i det dystre univers fra filmene om de slimede udenjordiske dræbere, bliver lavet til pc og den nye generation af spilkonsoller, og vil indbefatte et førstepersonsskydespil og et rollespil, hvoraf den første titel vil være klar i 2008.

Sega er i forhandlinger med skuespillerne fra filmserien, deriblandt Sigourney Weaver og Lance Henriksen, om at gentage deres roller ved at lægge stemmer og ansigter til deres figurer i spillene.

Mike Gallo, der er en af hovedproducerne bag den nye "Alien" spilserie, kan fortælle, at de nye spil ikke decideret vil følge nogle af historierne fra de fire film, men i stedet vil kunne byde på nye oplevelser ved at trække på historierne og sagaen, der ligger til grund for filmene.

Sega Aliens
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/08-07 13:03 
Ville måske være interessant, hvis der ikke allerede var lavet et utal af Alien spil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/08-07 13:14, rettet 24/08-07 13:21 
Hvis man er Alien fan som mig så er det kun gode nyheder :-) Det lyder da spændene nok med et RPG synes jeg, men jeg er nu også meget glad for, at der vil komme et FPS og taget i betragtning af, at det denne gang er Sega som er på banen.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 24/08-07 13:26 
Jeg ville elske at spille en Aliens-fps. Har vi ikke haft det oppe at vende før?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 24/08-07 13:31 
Det mest interessante er nok at det er Gearbox der laver FPS'et og Obsidian der laver RPG'et. Så går det nok ikke helt galt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Alf81Alf81Skrevet 24/08-07 13:34, rettet 24/08-07 13:47 
Jeg kan nu heller ikke lade være med at smile en smule. Har et svagt punkt for Aliens filmene, det har jeg faktisk også for SEGA ;) Så selvom det inkludere en FPS, tror jeg faktisk, at jeg komer til at følge spændt med på sidelinjen.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 24/08-07 13:34 
Har gode minder om det gamle Alien Trilogy FPS spil til PSX, så vil ikke udelukke at der kan komme et godt Aliens FPS spil igen ;)
jaesjaesSkrevet 24/08-07 13:45 
En Aliens-FPS vil bestemt være interessant, pga. de øgede muligheder på moderne hardware for at lave stemningsfuld lyssætning. Jeg gider bare ikke endnu en korridor-shooter, så de skal være kreative med banedesignet, hvis det skal i min indkøbskurv :)
SumezSumezSkrevet 24/08-07 14:24 
Wehner>
Jeg ville elske at spille en Aliens-fps. Har vi ikke haft det oppe at vende før?

Rebellions Alien vs. Predator fra 1999 udfylder da rollen ret godt. Rigtig fedt spil, synes jeg. Men ville da bestemt være fint hvis der kunne komme mere af den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/08-07 14:28 
Rebellions Alien vs. Predator fra 1999 udfylder da rollen ret godt.

Ja på PC :( Ellers havde jeg skam også spillet det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-07 14:39 
Jeg ville sagtens kunne holde til en FPS (eller FPA som mange FPS-folk nok vil kalde det) i stil med MetroidPrime spillene, hvor der er lagt vægt på udforskningen. Så vil det helt sikkert også blive et spil, som jeg helt sikkert vil få en kammerat til at købe, så jeg helt sikkert kunne prøve det.

Men som der bliver nævnt, vil det ikke tage udgangspunkt fra filmene, direkte. Så kan man bare håbe på, at det ikke bliver en al for stor detour.
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 24/08-07 14:44 
Jeg håber mere på noget ala et forbedret Quake 4 med co-op :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/08-07 14:45 
Kan kun anbefale at spille det alligevel. De fleste PC'er burde vel kunne køre det fint i dag, selvom man ikke er den store PC-gamer :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 24/08-07 14:53 
Wehner>
Jeg håber mere på noget ala et forbedret Quake 4 med co-op :)

Jeg er overhovedet ikke inde i alt det der, men er Quake4 ikke sådan noget multiplayer hids?
Ting om dét og pis.
WehnerWehnerSkrevet 24/08-07 14:56 
Nej, det er en ret standard men ganske underholdende shooter i en setting, der minder mig om både Halo og Aliens.

Men jo, der er også en fin multiplayerdel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/08-07 14:56 
Du tænker på Quake 3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 24/08-07 15:05, rettet 24/08-07 15:17 
Okay :) For det ville da være trist hvis Aliens-universet ikke blev udnyttet til andet end noget multiplayer.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 24/08-07 15:39 
Helt enig med dig der.
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 24/08-07 17:12 
Sumez>
Kan kun anbefale at spille det alligevel. De fleste PC'er burde vel kunne køre det fint i dag, selvom man ikke er den store PC-gamer :)

Det med at det kører fint kan jeg godt afkræfte, ihvertfald for mit eget vedkommende, men jeg giver dig ret i at det er et klasse-spil. De har ramt atmosfæren helt utroligt godt, at spille som Marine i et mørkt rum mens ens motion tracker lige pludselig går amok er.......en oplevelse ;)
SumezSumezSkrevet 24/08-07 18:17 
Ok, jeg havde ingen problemer med at køre det i bedste indstillinger på min gamle skodcomputer, det er trods alt 8 år gammelt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 24/08-07 18:25 
Det kører nok bedre på en ældre maskine end på en ny, jeg fik nogle skumle grafikproblemer med 32-bit textures slået til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-07 18:30 
Jeg er i gang med at hente en singleplayer demo. Blir spændende at se hvordan det kører under Linux :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-07 19:40 
Det kører perfekt. ...bortsetfra at jeg ikke kan ændre grafikken og musen ikke virker inde i spillet :p PC spil sux anyway så jeg går nok ikke glip af det store.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 24/08-07 19:45, rettet 24/08-07 19:45 
Min interesse afhænger helt af, om det bliver et rigtigt Sega studie, der laver spillene, eller om det bliver en opgave for en af deres utallige vestlige underleverandører.
HolisticHolisticSkrevet 24/08-07 19:59 
Konsolkongen>
Det kører perfekt. ...bortsetfra at jeg ikke kan ændre grafikken og musen ikke virker inde i spillet :p PC spil sux anyway så jeg går nok ikke glip af det store.

Der tager du ganske fejl, for mig at se står Avp til pc netop som en af de helt store spiloplevelser jeg har haft.
Det er simpelthen et fantastisk spil, som flyttede nogle helt klare grænser hvad angik fps'ere dengang, selv i dag er både avp og avp 2 fantastiske spil og de eneste 2 PC spil jeg har beholdt af de gamle, netop fordi de står sådan ud.
Jeg har sjældent oplevet spil der var så gode som dem
( jeg er oss Alien fan, men bestemt ikke farvet deraf ;) )
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-07 20:06, rettet 24/08-07 20:07 
Jeg siger heller ikke at spillet er ringe. Men nu har jeg brugt de 5 min jeg max gider at bruge på at få PC spil til at køre, og mere gider jeg ikke. Jeg har selvfølgelig ikke givet spillet en chance men jeg siger bare at PC spil generelt sux.

EDIT: IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 24/08-07 22:53 
Jeg syntes at AvP2 manglede den atmosfære der gjorde 1'eren unik, det var stadig et ok spil, men ikke i samme klasse.

Lidt mærkeligt egentligt, da Monolith ellers plejer at lave bedre spil end Rebellion.
DarkenDarkenSkrevet 25/08-07 04:01, rettet 25/08-07 04:02 
enig! og så var 2'eren også meget forudsigelig... kravler man igennem skakter så kravl baglæns ;)

edit:
men stadig et fedt spil!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HolisticHolisticSkrevet 25/08-07 08:51 
Det er rigtigt at 2'eren var en del forudsigelig, noget af atmosfæren manglede oss fra 1'eren.. men visuelt var det dengang en fed oplevelse (IMO), og at spille som Alien i 2'eren igennem alle stadier, det var fedt
jeg elsker simpelthen de 2 spil :) og bare det at man fik lov til at udrydde Xenomorhps med sin pulserifle... det var bare super :P
Så et par nye Aliens spil ville bare redde min dag.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 10/11-07 22:48 
Er der nogle som har noget nyt info eller screenshots om de nye Aliens spil. Jeg glæder mig for sindsygt til at se hvad Sega finder på. Tænk hvis det bliver 4 co-op total bad asses Marine squad online! Mama-mia! :D!
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 10/11-07 23:06 
Ikke andet end hvad der har været kendt i lang tid.

Gearbox laver en shooter og Obsidian et RPG.
HeroldHeroldSkrevet 11/11-07 00:29 
Jeg synes ikke man har set så meget fra Gearbox-shooteren. Jeg har set mere fra Borderlands.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 30/06-09 19:21 
Sad news :-(

Canned..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-09 19:27 
Det er skidt. Jeg ved ikke hvad jeg havde forventet af det, men Aliens er godt og RPG er godt. Så med mindre der gik "Bioware" i den kunne det sikkert ha' blevet ganske hæderligt.

Jeg har dog hele tiden være mere hooked på AVP-spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 01/07-09 00:05 
Sålænge Colonial Marines kommer, så er jeg mere end tilfreds :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
WehnerWehnerSkrevet 01/07-09 00:10 
Men det er også lidt i krise ikke? http://www.playright.dk/forumemne.php?id=26870#404585
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig