X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Paramount dropper Blu-Ray support


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/08-07 22:24 
Hva fanden? Det er da ikke til at tro. NEJ NEJ NEJ. Jeg gider ikke mere. Bestem jer nu for hvem der skal vinde. Hvorfor skal de trække den her krig i langdrag!!!??? Idioter... Jeg er ligeglad med hvem der vinder. Find nu en løsning!

Blu-ray.com
Well crucify the insincere tonight...
120 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
NaieraNaieraSkrevet 22/08-07 17:06 
Beano>
Er EU HD-DVD udgivelsen af "300" en DVD/HD-DVD combo udgivelse som i USA, eller en normal HD-DVD uden den fordyrende DVD side?

Der har aldrig været udgivet DVD/HD DVD combo skiver herovre. Som nævnt tidligere koster 300 det samme på alle tre formater.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/08-07 17:23 
ok tak
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/08-07 17:50 
Hele den her tråd har fået mig til at tænke på noget.


Jeg købte Gladiator på VHS i 2000! Fik den nyeste directors cut DVD i 2006. Nu høre jeg at HD versionen, er kun i HD-DVD.

Hvor mange gange, igennem resten af mit liv skal man købe den her film?
Hvor højt, når teknologien tillader det vil det være muligt at remastre' og forbedre filmens resolution og lydkvalitet før det ikke kan mere? Hvor meget skal de revideres før der simpelthen ikke kan gøres mere?


Nogen her i tråden, snakkede om at når HD-DVD/BR var væk, så ville der ikke være fysiske formater mere! Altså det hele ville være rent Itunes, bare med film downloads?


Hvis det er sandt. Så R.I.P Blockbuster.
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 22/08-07 17:56 
Valkyrie>
Hvor mange gange, igennem resten af mit liv skal man købe den her film?

Der er ingen der tvinger dig til noget :p

Der er sådan set ikke brug for nye formater efter HD DVD/Blu-ray. Opløsningen på 1920*1080 er nok til MEGET store billeder. Folks huse skal vokse til dobbelt størrelse for at få plads til lærreder der kommer tæt på at kunne udnytte en eventuel 4k opløsning. HD DVD og især Blu-ray er simpelthen bare _nok_, hvad angår opløsning og generelt potentiale for billedkvalitet. Med et 42 eller sågar 50" plasma TV kommer man ikke noget NÆR 'maksimal udnyttelse' af formaterne; det kræver 150" lærred og projektor i 100k klassen før vi kan snakke om at udnytte det fuldt ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 22/08-07 18:03 
Ved ikke hvem der vinder men har lige forudbestilt Spider-Man - The High Definition Trilogy idag, så har jeg noget at bruge min dyrt indkøbte PS3 til :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JmogJmogSkrevet 22/08-07 21:25 
Og iøvrigt er det Sonys skyld at vi har denne her irriterende formatkrig (det var dem der brød med DVD Forums HD DVD planer fordi Sony ville have flere licenspenge)

Faktisk har vi Sonys brud at takke for.... at HD-DVD er så godt som det er. Sony brød (officielt) med DVD-forum fordi flere af studierne havde tænkt sig at det nye format rent faktisk skulle være DVD-9 skiver med ultrafancy komprimering.

Den eneste grund til at HD-DVD har den kapacitet den har i dag er fordi konkurrenten valgte at sigte højere end DVD.

Nu har det selvfølgelig ikke været den eneste grund til bruddet - Sony ville helt sikkert have en større bid af kransekagen, det er der ingen tvivl om. Men havde de ikke gjort det ville vi sidde med ét format, som ville være væsentligt ringere end både HD-DVD og BD er i dag.
NaieraNaieraSkrevet 22/08-07 21:33, rettet 22/08-07 21:37 
Sony kom da før DVD-forum med deres HD-format, så hvis der er nogen der er skyld i formatkrigen, så er det da DVD-forum og deres tilsyneladende i starten slatne planer for et nyt format, og at de så senere besluttede sig for at smide HD DVD ud på markedet!

Men uanset hvem der gjorde hvad først, så er jeg da, efter Jmogs forklaring, rigtig glad for at vi sidder med denne 'krig'. Folk klager over at HD DVD og Blu-ray ikke er et stort nok spring; tænk hvis det nye format havde noget der lignede 15GB til rådighed, og en opløsning på 1280*720! Både HD DVD og Blu-ray er yderst 'stærke' formater med potentiale til at give utroligt store billeder i blændende kvalitet, uden at det endda koster forfærdeligt meget mere end DVD; det samme ville ikke kunne siges om '0.5 HD DVD'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 22/08-07 22:00 
Ja, der er forhåbentlig ikke tvivl om at uanset hvor irriterende en formatkrig er, når man sidder og venter på at skifte generation, så er konkurrence i sidste ende gavnligt for os, fordi det presser producenterne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/08-07 22:37 
Efter Sonys annoncering af "digital tv"-boxen, må jeg sige at jeg ser lysere på min PS3s fremtid som... multimedie maskine. Og det betyder da jeg vil overveje at købe flere BD-film. Men sgu ikke til hverken 200, 250, eller 300 kr! Jeg er alt for nærrig. Jeg venter til Naiera sælger af sine :D
JmogJmogSkrevet 22/08-07 22:52 
Nåja, de er da ganske betalelige inde på axelmusic.com. Jeg købte nogen stykker for hhv. 130, 145 og 175 som det dyreste. Helt i orden efter min mening, og det vil kun blive billigere med tiden.
NaieraNaieraSkrevet 22/08-07 22:55 
Terminator 2 kan endda fås for så lidt som 125,-. Hvis man holder øje med nedenstående liste, kan man se hvilke amerikanske udgivelser der virker på danske PS3'er. Jeg har selvsagt købt de fleste af mine hos Axel og DVD Pacific; og kun de allerdyreste nærmer sig 200,-. Det er faktisk kun DVD/HD DVD combo'erne der lige når over de 200 dask.

Og King Chaos: Jeg sælger kun ud af mine DVD'er :p

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/08-07 00:34 
Naiera>
Og King Chaos: Jeg sælger kun ud af mine DVD'er :p

Jaaaa, nu :)
NaieraNaieraSkrevet 23/08-07 02:16, rettet 23/08-07 02:16 
Der kommer jo ikke noget bedre end HD DVD eller Blu-ray som almindelige mennesker kan bruge til noget, så nej, der bliver helt sikkert ikke noget større salg af de HD-titler jeg har :) Bemærk at jeg hovedsageligt sælger DVD-film jeg har købt på HD eller ikke gider ligge inde med dubletter af længere. Jeg er slet ikke blevet træt af at se film, eller at have en større samling af disse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-07 01:03 
Tjooooo.... Jeg har det på samme måde, men jeg vil ikke have HD film mixet med normale DVDer. Det er ikke for at være racistisk mod DVDerne, men det ville bare se forkert ud på reolen. Så skulle man til at lave forskellige hylder. Det ville dog også være mærkeligt at have to slags af den samme film.

Jeg må indrømme at jeg bedre kan lide Blu-Rays blå nuanche på selve coverne, og de blu-ray film jeg har set, er mindre end DVD æsker! De er faktisk præcist som PS3 spil æsker, hvilket er rart til en forandring.

Men HD-DVD har et bedre navn. Hvad skal man støtte? Det er noget af et gamble!
Kommer jeg i helvede for at gå op i disse små(ville nogen mene) ting? Burde det påvirke min tilgang til at vælge format, eller burde det virkelig kun være glæden for film. Hvorfor kommer farven på æsken og navnet på skivens format mig så nær?:(
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 24/08-07 02:43 
Alle HD DVD og Blu-ray æsker er mindre end DVD-æsker. På nær de første europæiske HD DVD udgivelser, er de også alle tyndere end PS3 spil-æsker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/08-07 07:06 
Valkyrie>
Kommer jeg i helvede for at gå op i disse små(ville nogen mene) ting?

Nej, men det er lidt analt ;)
HeroldHeroldSkrevet 11/09-07 10:50 
Så er der udligning mht. plads på formaterne.

HD-DVD rammer 51Gb
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 11/09-07 11:18 
Herold>
Så er der udligning mht. plads på formaterne.

Skal vi ikke lige klappe hesten.

taget fra AVS forum

"While DVD Forum approval is one obstacle cleared for Toshiba, it remains to be seen when (or even if) the new disc type will actually be put into use for movie releases. Insiders say it could take years for production yields to reach manageable levels, and there are conflicting reports as to whether or not the new triple layer discs would be supported by current players."

Så en ting er at den er godkendt i DVDforum noget andet er den praktiske udførelse som i dette tilfælde kan være flere år væk og så er der lige det med bagudkompabiliteten.

Desuden er der eftersigende BD skiver med en kapacitet på 200GB på vej, teknologien er på plads, så mon ikke dette kunne være et modtræk til HD-DVD TL udspil, når og hvis den kommer på gaden.

Så nej, der er ikke udligning mht. palds på formaterne.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HeroldHeroldSkrevet 11/09-07 12:09 
Men alt andet lige, så skulle alle HD-DVD afspillere være speccet til at kunne tage alle tre lag, om ikke andet efter en firmware-opdatering, iflg. linket jeg postede. Om det så ikke gælder for alle afspillere, skal jeg ikke kunne sige, men er de lavet efter grundspeccet, så burde det være sådan. Det samme skulle ikke være tilfældet med Bluray-afspillerne, der er på gaden i dag.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 11/09-07 13:03 
Så vidt jeg har forstået er det bestemt heller ikke givet, at alle nuværende afspillere kan køre de nye tre-lags skiver, og desuden er det slet ikke sikkert at der nogensinde, eller i hvert fald ikke _lige med det samme_, kommer film ud på den størrelse, da det endnu skulle være alt for dyrt, f.eks. i forhold til bare at levere to 30GB skiver med en udgivelse.

I bund og grund handler det jo om, om man kan se filmen eller ej. Enkelte Blu-ray afspillere kan så nægtes adgang til noget fancy ekstra-materiale hvis de ikke har dét eller dét, men filmen kan de stadig vise. Hvis tre-lags skiverne kommer ud, og f.eks. alle HD-E1'ere (og deres amerikanske sidestykker) ikke kan køre dem, _så_ vil det være et problem. Blu-rays mere eller mindre manglende faste specifikationer er slet ikke et problem i samme størrelsesorden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
120 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig