X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Paramount dropper Blu-Ray support


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/08-07 22:24 
Hva fanden? Det er da ikke til at tro. NEJ NEJ NEJ. Jeg gider ikke mere. Bestem jer nu for hvem der skal vinde. Hvorfor skal de trække den her krig i langdrag!!!??? Idioter... Jeg er ligeglad med hvem der vinder. Find nu en løsning!

Blu-ray.com
Well crucify the insincere tonight...
120 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/08-07 22:24 
Hva fanden? Det er da ikke til at tro. NEJ NEJ NEJ. Jeg gider ikke mere. Bestem jer nu for hvem der skal vinde. Hvorfor skal de trække den her krig i langdrag!!!??? Idioter... Jeg er ligeglad med hvem der vinder. Find nu en løsning!

Blu-ray.com
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 20/08-07 22:44, rettet 20/08-07 22:48 
Nice, endnu et firma der har set lyset (efter Universal).
De lyder godt nok bitre på den side :)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 20/08-07 22:47 
Der kommer med garenti en ind og siger. at det er microsoft eller toshiba der har købt sig til aftalen.. (Ja det er Toshiba.. det er rigtigt nok)

Men Hvad så med Sony og Disney ;-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 22:55, rettet 20/08-07 22:55 
3of19>
Nice, endnu et firma der har set lyset (efter Universal).

Hvorfor heppe på et ringere format som forbruger?

Pudsigt at man kan hade Sony så meget at man hellere vil have at et underlegent format vinder.
Jack_DJack_DSkrevet 20/08-07 23:15 
Well... the high-definition format war just got more confusing for consumers, and you can thank the hubris of the folks at Microsoft for it. Their HD-DVD format (because I'm sorry, can anyone really say it still belongs to Toshiba at this point?) badly needed a shot in the arm going into the holiday season, and just got it thanks to suitcases full of cash from the Microsoft camp. You ready for this? Here it is:

Microsoft has paid DreamWorks and Paramount so much money that they've decided to join Universal in the HD-DVD exclusive camp. No kidding.

None of the participants in this deal are willing to openly disclose just how MUCH money was exchanged, but the L.A. Weekly is reporting (based in part on a confidential report from media analysis firm Pali Research) that it was in the neighborhood of $50 million in "promotional considerations" for Paramount and $100 million for DreamWorks. I'm sure they're also getting lots of free or discounted VC-1 compression and HDi authoring services, along with prime placement on Xbox Live too. Is anyone else just disgusted by Microsoft's naked, shameless financial influence in this thing? That Hollywood is a greedy place should be obvious to all by now, if it wasn't already. The HD-DVD format can't win any other way than for Microsoft to PAY studios off to stay exclusive. And then they have the balls to claim the Blu-ray Disc camp is involved in antitrust violations. Wow.

I'll tell you, this doesn't change our opinion of the eventual outcome of the format war too much. HD-DVD is never going to win this thing. The best it can hope for at this rate, even with the paid involvment of Paramount and DreamWorks, is to stay in the game. But let's face it... if money has to be involved for HD-DVD to stay in the game, that says a lot right there. And while Paramount and DreamWorks will no doubt earn lots of scorn from the rest of the industry, and they'll each make a couple extra movies with Microsoft's money while their stockholders giggle with glee, eventually business realities will dictate that they'll change their tune again. Unless Microsoft pays them more money still. One wonders if Universal just got another paycheck too.

By the way, if anyone doubts that Microsoft's real reason for involving itself in all this is to slow the adoption of next-generation discs by confusing consumers with a continuing format war so their own Xbox Live service can continue to grow and dominate the movie and TV downloading market, you'd better think twice. Because you can bet that while they'll continue to play at supporting HD-DVD, lots of those brand, spanking new high-def transfers will end up on Xbox Live too and for a lot cheaper than the discs.

Anyway, here's the official press `release` from Paramount and DreamWorks. And I'd like to call your attention to the final sentence in this press release, because I think it tells you EVERYTHING you need to know about this announcement:

Paramount and DreamWorks Animation Each Declare Exclusive Support for HD DVD

Movies Distributed by Paramount Home Entertainment Including Paramount Pictures, DreamWorks Animation SKG, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films to be Released Exclusively in HD DVD Exclusive Program To Begin with Release of "Blades of Glory," Followed by "Transformers" and "Shrek the Third," Films Representing More Than $1.5 Billion in Combined Worldwide Box Office

LOS ANGELES, Aug. 20 /PRNewswire-FirstCall/ -- Paramount Pictures, a unit of Viacom Inc. (NYSE: VIA and VIA.B) and DreamWorks Animation SKG (NYSE: DWA), each announced today that they will exclusively support the next-generation HD DVD format on a worldwide basis. The exclusive HD DVD commitment will include all movies distributed by Paramount Pictures, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films, as well as movies from DreamWorks Animation, which are distributed exclusively by Paramount Home Entertainment.

The companies each said that the decision to distribute exclusively in the HD DVD format resulted from an extensive evaluation of current market offerings, which confirmed the clear benefits of HD DVD, particularly its market-ready technology and lower manufacturing costs Paramount Home Entertainment will launch its exclusive HD DVD program with the `release` of the blockbuster comedy hit "Blades of Glory" on August 28th and follow with two of the biggest grossing movies of the year "Transformers" and "Shrek the Third". These three titles alone represent more than $1.5 billion in box office ticket sales worldwide.

"The combination of Paramount and DreamWorks Animation brings a critical mass of current box office hits to consumers with a line-up of live action and animated films that are perfect for HD DVD," stated Brad Grey, Chairman and CEO of Paramount Pictures, which is currently the leading studio in domestic box office. "Part of our vision is to aggressively extend our movies beyond the theater, and deliver the quality and features that appeal to our audience. I believe HD DVD is not only the affordable high quality choice for consumers, but also the smart choice for Paramount."

"We decided to `release` "Shrek the Third" and other DreamWorks Animation titles exclusively on HD DVD because we believe it is the best format to bring high quality home entertainment to a key segment of our audience -- families," stated DreamWorks Animation CEO, Jeffrey Katzenberg. "We believe the combination of this year's low-priced HD DVD players and the commitment to `release` a significant number of hit titles in the fall makes HD DVD the best way to view movies at home."

With the rapid increase of HD TV screens in households, and audiences wanting to enjoy the total entertainment experience, HD DVD has emerged as the most affordable way for consumers to watch their movies in high definition. In addition to pristine quality, HD DVD also offers consumers the chance to personalize the movie-watching experience, to interact with their movies and even to connect with a community of other fans.

Paramount Home Entertainment will issue new releases day and date as well as catalog titles exclusively on HD DVD. Today's announcement does not include films directed by Steven Spielberg as his films are not exclusive to either format.

How do you like THEM apples? Not exclusive to either format? Spielberg's decided his first film on high-def disc is coming out on Blu-ray Disc only. So what do Paramount and DreamWorks do? They bury that little factoid at the tail end of their press release. Nice. Okay, Spielberg hasn't made any kind of public statements to that effect that he supports only Blu-ray. But why then isn't Universal able to `release` any of his films on HD-DVD? Why then does this deal with Paramount and DreamWorks NOT include Spielberg titles? Because Spielberg wouldn't allow it is the only thing that makes any sense.

I'll tell you what... I'm betting Fox and MGM start making Blu-ray Disc exclusive announcements and soon. You just watch. The reaction will be swift...

http://www.thedigitalbits.com
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/08-07 23:26, rettet 20/08-07 23:29 
Beano>
3of19>
Nice, endnu et firma der har set lyset (efter Universal).

Hvorfor heppe på et ringere format som forbruger?

Nu er det jo sket flere gange gennem historien at det dårligere format har vundet, hvilket vel bare viser at den almene forbruger ikke aner en disse om tingenes tilstand, og hvad der er "godt" for dem selv.

Jeg spår at krigen varer længe endnu. Min overbo på kollegiet har netop fået en dvd-afspiller og er lykkeligt uvidende om både HD-DVD og Blue-ray, hvilket også er tilfældet for langt de fleste "normale" mennesker i min omgangskreds. Det bliver svært at overbevise forbrugerne om de nye formaters kvaliteter i forhold til VHS vs. DVD.

Indtil videre har jeg kun mulighed for at afspille HD-DVD, så nyheden er en god en af slagsen for mit vedkommende, men jeg støtter nu en gang det format, der har de bedste muligheder for at overleve i lang tid, hvilket IMO er blue-ray.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-07 23:46, rettet 20/08-07 23:49 
Beano>
Hvorfor heppe på et ringere format som forbruger?

Du mener altså man kun bør gå efter teknikken, når man vurderer, hvilket format man bør støtte? Fx bør man holde med PS2 over Dreamcast, da den var nyere og teknisk bedre. Og Xbox over PS2. PSP over DS. PC over alt andet.

Det giver vist ikke mening kun at kigge på én faktor.

Og hold da op, hvor var det Jack citerede biased.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 23:48 
Echelon VI>
Nu er det jo sket flere gange gennem historien at det dårligere format har vundet, hvilket vel bare viser at den almene forbruger ikke aner en disse om tingenes tilstand, og hvad der er "godt" for dem selv.

Ja enig - men derfor at det vel ingen grud til at håbe at det sker denne gang ;)


Echelon VI>
Jeg spår at krigen varer længe endnu.

Også her - denne senests udvikling vil bare betyde at der gåer endnu længere tid før en vinder findes - hvis overhovedet - hvilket er skidt for forbrugerne og industrien også.


Echelon VI>
Indtil videre har jeg kun mulighed for at afspille HD-DVD..

Jeg har begge dele og kunne i grunden være ligeglad, men er dog mest interesseret i at et format "vinder" snarest så HD markedet (uanset format) kan få mere fart på og priserne blive lavere og udbudet større.
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 23:54, rettet 20/08-07 23:57 
Bede-x>
Du mener altså man kun bør gå efter teknikken, når man vurderer, hvilket format man bør støtte?

Hvad skal man ellers gå efter når man snakker om hvilket HD film format der *burde* blive den nye standard og mest fremtidssikret?

Jeg kan personligt sagtens "nøjes" med HD-DVD hvis det bliver vinderen da de to formater kvalitetsmæssigt kan levere det samme, men objektivt set ville Bluray være et bedre format pga den større kapasitet.
CoreCoreSkrevet 20/08-07 23:57, rettet 20/08-07 23:58 
Beano>
er dog mest interesseret i at et format "vinder" snarest så HD markedet (uanset format) kan få mere fart på og priserne blive lavere og udbudet større.

Sådan har jeg det også...MEN:

Alligevel håber jeg på at Blu-Ray indtager sejrsskammelen, men det er bare min egen harme over at få tvunget et HD-DVD-drev ned i halsen til 360'eren, som jeg alligevel ikke kan køre via HDMI, uden også at skulle have klemt en ny Xbox ned i gabet. Og DET syntes jeg er noget pis :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-07 23:59, rettet 20/08-07 23:59 
Beano: Der kan da være flere ting man kan gå efter. Fx pris. Det er jo ligesom når man vælger konsol. I sidste generation sad PS2 ejere jo heller ikke og råbte, at man skulle vælge Xbox fordi den var teknisk bedst.

Jeg vil ikke involveres specielt i HD-DVD vs Blu-Ray krigen. Blot påpege at man ikke kun bør bedømme noget ud fra en faktor.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 20/08-07 23:59 
Bede-x>

Og hold da op, hvor var det Jack citerede biased.

Bisased eller ej, det giver nu et meget godt indblik i hvad der sker bag koliserne og de tør fortælle hvad mange åbenbart ikke vil, at det eneste der holder HD-DVD i live er MS og deres pengetank.
Man kan undre sig over hvorfor mange hader Sony, når MS i den grad gør alt for at man som forbruger er dårligere stillet og forvirret, makes you wonder.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/08-07 00:02, rettet 21/08-07 00:04 
Hvad afgører om at formatet er fremtidssikker?

DVD'en holdte ca 10 år indtil LCD tv udkom .. så blev det et ringe format
og dengang havde "vi" stadig "Kun" en modem forbindelse (ok.. jeg havde ISDN)

Kan dette "NextGen" format bare holde til det halve af DVD levetid.. så har vi nok ikke brug for fysiske formater mere...


-->#Jack...
Hvem holder så Blu ray i live?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CoreCoreSkrevet 21/08-07 00:03, rettet 21/08-07 00:04 
Jack_D>
Man kan undre sig over hvorfor mange hader Sony, når MS i den grad gør alt for at man som forbruger er dårligere stillet og forvirret, makes you wonder.

Jeg syntes nu de er lige gode om at være nogle hatte, men jeg kan lide dem begge to alligevel, men jeg hader Dansk Supermarked :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:03 
Priser er jo reelt ikke en faktor mere, du kan få en entry afspiller for stort set det samme, prisen på sw er næsten også ens dog med en mindre fordel til BD. Så det skal ikke være derfor man vælger det ene frem for det andet.
Kig i stedet for på det tekniske potientielle, de selskaber der støtter de enkelte formater mv. og her er BD væsentlig mere interessant.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:03, rettet 21/08-07 00:07 
Jack_D>
Bisased eller ej, det giver nu et meget godt indblik i hvad der sker bag koliserne og de tør fortælle hvad mange åbenbart ikke vil, at det eneste der holder HD-DVD i live er MS og deres pengetank.

Og det eneste der holder PS3 i live er Sony og deres pengetank. Det kan jo ikke være anderledes. Kan ikke se, hvorfor vi skulle have et problem med at firmaerne investerer i et produkt.

Og skulle der være et(lovmæssigt) problem, har vi instanser til at tage sig af det.

Man kan undre sig over hvorfor mange hader Sony

Er der så mange som ligefrem hader Sony? Synes det lyder som en lidt voldsom holdning at have.

Kig i stedet for på det tekniske potientielle, de selskaber der støtter de enkelte formater mv. og her er BD væsentlig mere interessant.

Så vi skal kigge på selskaberne, når vi kigger Blu-Ray, men går nogen HD-DVD eksklusive, så er det forkasteligt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CoreCoreSkrevet 21/08-07 00:07 
Er det ikke også en teori om at Sony snart vil smide tilsvarende pengesække på Fox's bord, der nævnes i det citat du poster Jack_D? Hvis det skulle vise sig at ske, er der vel lige så meget grund til at hade Sony som Microsoft.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:07 
Forskellen er blot at Sony godt kan hold liv i deres eget produkt mens Toshiba har udspillet deres kort og HD-DVDs eneste mulighed for overlevelse er pengetanken fra MS.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:09 
Bede-x>
Så vi skal kigge på selskaberne, når vi kigger Blu-Ray, men går nogen HD-DVD eksklusive, så er det forkasteligt?

Det siger jeg vist ingen steder?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:09, rettet 21/08-07 00:10 
Jack_D>
Forskellen er blot at Sony godt kan hold liv i deres eget produkt mens Toshiba har udspillet deres kort

Men det siger jo bare noget om, at Sony er større end Toshiba.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:11 
Nej, det siger noget om at søsætte et format og holder gang i en krig som ikke gavner nogen andre end MS.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CoreCoreSkrevet 21/08-07 00:11 
Jack_D>
Forskellen er blot at Sony godt kan hold liv i deres eget produkt

Hvad er forskellen? Om det er Microsofts eller Sonys pengetank der holder liv i produkterne, går vel ud på ét. Og selv hvis udbuddet af filmtitler vil vise sig at være afgørende, så er Sony ret stærkt suppleret af Buena Vista/Disneys katalog (og pengetank).

Er det kun mig der syntes at det er morsomt at Sony Pictures udgivelser, herhjemme distribueres af Universal? ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:11 
Jack_D>
Det siger jeg vist ingen steder?

Men så har du jo også lige givet en grund til at vælge HD-DVD: Hvis man kan lide de selskaber, som støtter det format.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:13 
Core>
Er det kun mig der syntes at det er morsomt at Sony Pictures udgivelser, herhjemme distribueres af Universal? ;)


nah, du kan også få universal titler i EU/JP på BD, intet nyt i det.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:14 
Jack_D>
Nej, det siger noget om at søsætte et format og holder gang i en krig som ikke gavner nogen andre end MS.

Det gavner vel Microsoft og deres partenere, ligesom Blu-Ray gavner Sony og deres.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/08-07 00:16 
Jeg gad godt at vide hvordan Sony vil have det hvis Dual Afspillerne pludselig var billigerer end en alm Blu ray afspiller...

Hvad skal så være grunden for kun at købe en Blu ray afspiller...
og i den grund.. hvorfor en PS3 hvis man ville købe en Konsol som kunne Blu ray film.

Stiger salget på HD DVD... ville Pioneer og Panasonic så også udgive en hd dvd (Eller dual) afspiller...
Panasonic har jo allerede luftet tanken om en dualformat.. (Eller var det Pioneer??)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:18 
Bede-x>
Jack_D>
Det siger jeg vist ingen steder?

Men så har du jo også lige givet en grund til at vælge HD-DVD: Hvis man kan lide de selskaber, som støtter det format.

Ja hvis ønsker at se de film som udgives af Universal er man tvunget til enten at anskaffe sig en HD-DVD eller købe dem fra EU/JP.
Men det var nu ikke det der var pointen. Pointen er at MS ene og alene på trods af de stort set ikke er gældende på HW siden holder liv i denne format krig.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:20 
Bede-x>
Jack_D>
Nej, det siger noget om at søsætte et format og holder gang i en krig som ikke gavner nogen andre end MS.

Det gavner vel Microsoft og deres partenere, ligesom Blu-Ray gavner Sony og deres.

På kort sig måske Toshiba, men på den lidt længere bane er det jo MS som skubber på online tjensterne og væk fra disc formaterne og Toshibas investering i HD-DVD vil nok have gavn af dette.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/08-07 00:21 
Men du kan vel ikke forvente at de bare kaster håndklædet i ringen - de skal jo tjene penge, ikke være din bedste ven!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:21 
BedeX: Ja, Bluray afspillere er pt dyrere (hvis man ser bort fra PS3) mens filmene ca. koster det samme for forbrugeren pt. Nogle HD-DVD titler er endda dyrere fordi udgiverne insisterer på DVD/HD-DVD combo udgivelser (WTF!).

Men prisforskellen jo kun en faktor i starten og på længere sigt er dette ikke et issue, mener at kapasitets fordelen er langt større og fremtidssikret - dette er trods alt et (det sidste?) film disk format som gerne skulle holde 10+ år ;)
CoreCoreSkrevet 21/08-07 00:23, rettet 21/08-07 00:25 
Echelon VI>
de skal jo tjene penge, ikke være din bedste ven!?

Skal de ikke??? That does it! Jeg sælger min Xbox!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:26, rettet 21/08-07 00:28 
Nu diskuterer du specifikker, Beano. Det jeg snakker om, er mere i al almindelighed. Det er ikke nødvendigvis det rigtige, bare at holde med det teknisk bedste format. Bare spørg PS2 ejere fra sidste generation, om de mener, at vi burde have købt Xbox, fordi den var nyere og bedre :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 21/08-07 00:26 
Beano>Men prisforskellen jo kun en faktor i starten og på længere sigt er dette ikke et issue, mener at kapasitets fordelen er langt større og fremtidssikret

På den sigt.. har HD DVD uendlig plads.. pga. WEB Enabled contents...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:27 
GrillBillerDK>
Jeg gad godt at vide hvordan Sony vil have det hvis Dual Afspillerne pludselig var billigerer end en alm Blu ray afspiller...

Tror du selv dette sker inden for de næste 6-12 mdr?
Hvad skulle incitamentet så også være for at købe en Toshiba HD-DVD afspiller eller en HD-DVD bambusraket når du kan få en duelplayer får de samme penge. Dette ville jo ramme Toshiba hårdere end Sony, da der trods alt selv om mange nedtoner det er et marked for deres PS3 som konsol.

GrillBillerDK>
Stiger salget på HD DVD... ville Pioneer og Panasonic så også udgive en hd dvd (Eller dual) afspiller...
Panasonic har jo allerede luftet tanken om en dualformat.. (Eller var det Pioneer??)

Ja lad os nu se, Denon har sagt det samme men udgiver udelukkende en BD afspiller i starten og hvorfor skulle Pioneer og Panasonic også gå HD-DVD nu hvor Toshiba har presset prisen i bund og bamusafspillerne er på vej til ingen penge. Det giver ikke just gode mulighed for fortjenste hvis de er tvunget til at prissætte den så lavt.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CoreCoreSkrevet 21/08-07 00:29, rettet 21/08-07 00:31 
GrillBillerDK>
På den sigt.. har HD DVD uendlig plads.. pga. WEB Enabled contents...

OH NO They Don't!!!

I fatter slet ikke hvor vred Thomas bliver, hvis man pludselig udgiver film, med downloadable content. Så skal man pludselig til at betale for de special features vi får gratis nu.

Jack_D>
HD-DVD bambusraket

Sådan en må jeg ha'!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:30 
GrillBillerDK>
Beano>Men prisforskellen jo kun en faktor i starten og på længere sigt er dette ikke et issue, mener at kapasitets fordelen er langt større og fremtidssikret

På den sigt.. har HD DVD uendlig plads.. pga. WEB Enabled contents...

Det kræver jo også lige at du en velfungerende net forbindelse og hvem gider bruge tid på at dl for at skulle se en film du allerede har smidt i afspilleren?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:31 
Jack_D>
Dette ville jo ramme Toshiba hårdere end Sony, da der trods alt selv om mange nedtoner det er et marked for deres PS3 som konsol.

Hvor læser du sådanne historier henne? Er der godt nok nogen, som siger, at der ikke er et marked for PS3?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:31 
Bede-x>
Nu diskuterer du specifikker, Beano. Det jeg snakker om, er mere i al almindelighed.

Hvad er der ellers end specifikker når man taler om hvilket format der er teknisk bedst?
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:33, rettet 21/08-07 00:36 
Men det er jo ikke dét, vi snakker om...

Bede-x>
Beano>
Hvorfor heppe på et ringere format som forbruger?

Du mener altså man kun bør gå efter teknikken, når man vurderer, hvilket format man bør støtte? Fx bør man holde med PS2 over Dreamcast, da den var nyere og teknisk bedre. Og Xbox over PS2. PSP over DS. PC over alt andet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:35, rettet 21/08-07 00:36 
Bede-x>
Men det er jo ikke dét, vi snakker om...

Det var hvad jeg talte om og som du kommenterede på.
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 00:36 
Der går nogle historier om at det kun skulle være gældende for deres bagkatalog og ikke de ny titler endvidere nævnes 2008-2010 mon ikke de næste par dage giver mere info.

Fox og MGM har følgende modsvar

Well... we told you this was coming. No doubt "encouraged" by today's HD-DVD news, Fox and MGM have just officially announced their return to the Blu-ray game with 29 exclusive titles, including MAJOR catalog films, all of which are reportedly coming before the end of 2007. These include Live Free of Die Hard, Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, Independence Day, Master and Commander: The Far Side of the World, The Day After Tomorrow and the TV show Prison Break. Here's the press release:

FOX AND MGM UNVEIL BLU-RAY EXCLUSIVE WORLDWIDE RELEASES FOR 2007

29 Titles To Debut Packed With Soon-to-Be-Announced BD Industry ‘Firsts’ - PLUS – Fox’s First TV Title ‘PRISON BREAK’

FANTASTIC FOUR: RISE OF THE SILVER SURFER And LIVE FREE OR DIE HARD and Other Titles To Debut Day-and-Date on BD/DVD

-- Blu-ray Out-Performing HD DVD 2-to-1 At Retail in 2007 --

LOS ANGELES – August 20, 2007 -- Twentieth Century Fox Home Entertainment (TCFHE) today unveiled an aggressive global Blu-ray Disc `release` strategy including 29 new `release` and “must-have” catalog titles that runs through the end of the 2007 calendar year. Among the many highlights of the impressive worldwide slate are six day & date BD/DVD new theatrical releases from Fox including the $241 million box-office family favorite FANTASTIC FOUR: RISE OF THE SILVER SURFER and the $335 million box-office action powerhouse LIVE FREE OR DIE HARD, four day & date BD/DVD (U.S. only) new theatrical releases from MGM, 19 ‘must-have on BD’ films from the two studios’ libraries, Fox’s first-ever TV `release` on BD – PRISON BREAK -- and Fox’s intention to `release` at least one state-of-the-art title per month featuring numerous BD ‘firsts.’

The only high-definition packaged media universally supported by the film, music, gaming and computer industries, BD is the #1 selling high-definition packaged media. In fact, on a worldwide basis, BD is averaging nearly 70% market-share per week of all high definition titles sold this year and, in the U.S., it is out-performing HD DVD by a margin of 115%.

“Given that Blu-ray has consistently outsold HD DVD all year, and this is the case for any titles released by any studio in both formats, we believe that the time is right for us to accelerate our activities and help convert the nearly 60 million high definition households worldwide into Blu-ray households,” noted Mike Dunn, President Worldwide, Twentieth Century Fox Home Entertainment. “By the end of this calendar year there will be expansive availability of technically vibrant releases featuring never-before-seen, advanced BD-J interactivity as well as a broad offering of playback devices at attractive prices that will prove to any doubting consumers once and for all that Blu-ray is the only way.”

“And as Blu-ray continues to grows stronger, it has become survival of the fittest which is most apparent in the retail landscape where our eager and growing global Blu-ray consumer base has caused a shift that is forcing the allocation of more space to the format that is selling the best. And, in many recent instances of note, top retailers in North America are choosing to promote the Blu-ray format exclusively in their stores,” continued Dunn.

Among the BD industry ‘firsts’ from the Studios’ upcoming global `release` slate are picture in picture capability, enhanced viewing and surround sound modes with the ability to mix and match picture and sound, direct access to in-movie features through one of the four colored buttons on the BD remote and the most technically vibrant BD-Java interactive multi-player challenge and trivia games to date. The Studios’ slate also takes full advantage of BD-Live functionality this fourth quarter. Internet-connected consumers will enjoy unique, title specific “web-enabled” interactive features and games and “web-exclusive” downloadable content with the ability to connect and interact with other broadband BD users worldwide.

Cementing its leadership position within the industry - previous BD releases NIGHT AT THE MUSEUM and X-MEN THE LAST STAND rank in the Top 20 best-sellers - the vast majority of the Studios’ upcoming global slate will be presented on 50 GB dual-layer discs with advanced BD-J interactivity and feature numerous Blu-ray exclusive high-definition bonus materials that further realizes BD’s incredible potential. Consumers will enjoy the superior video and audio elements of AVC encoding and Lossless HD audio on many of the coming titles as well as enhanced and integrated menus, personal scene selections, search indexing, trivia and other title specific games and high-definition bonus materials.

Upcoming BD-J features exclusive to priority catalogue titles from Fox and MGM include an "Alien Scavenger Hunt" (INDEPENDENCE DAY) that challenges players to earn points by identifying the correct number of aliens in select scenes to unlock additional bonus features; a “Global Warming Trivia Track” (THE DAY AFTER TOMORROW) where users must correctly answer questions about global warming to keep the Earth’s temperature from rising and being destroyed; and a historical and geographical pop-up map (MASTER & COMMANDER) that tracks the location of Captain "Lucky" Jack Aubrey and his enemies.

Listed below are the upcoming Blu-ray Disc releases from Fox and MGM excluding new theatrical day & date BD/DVD releases. EXACT TITLE CONFIGURATIONS TO FOLLOW IN THE COMING WEEKS.

Master and Commander - 10/2 (U.S. release) - October (International)
The Day After Tomorrow - 10/2 (U.S. release) - November (International)
From Hell - 10/9 (U.S. release) - October (International)
The Fly (1986) - 10/9 (U.S. release) - Q1 2008 (International)
Edward Scissorhands - 10/9 (U.S. release) - November (International)
28 Days Later - 10/9 (U.S. release) - North America Only
RoboCop (MGM) - 10/9 (U.S. release) - December (International)
Amityville Horror (1979 - MGM) - 10/2 (U.S. release) - North America Only
Battle of Britain (MGM) - 11/6 (U.S. release) - Q1 2008 (International)
A Bridge Too Far (MGM) - 11/6 (U.S. release) - Q1 2008 (International)
I, Robot - 11/13 (U.S. release) - Q1 2008 (International)
Die Hard - November (U.S. release) - November (International)
Die Hard 2: Die Harder - November (U.S. release) - November (International)
Die Hard with a Vengeance - November (U.S. release) - November (International)
Red Dawn (MGM) - November (U.S. release) - Q1 2008 (International)
Mr. and Mrs. Smith - 12/4 (U.S. release) - December (International)
Independence Day - 12/4 (U.S. release) - December (International)
Cast Away - 12/4 (U.S. release) - North America Only
Ronin (MGM) - 12/4 (U.S. release) - December (International)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:38 
Beano>
Det var hvad jeg talte om og som du kommenterede på.

Det var det bestemt ikke. Jeg er på intet tidspunkt i vores diskussion stoppet med at diskutere andet, end at der kan være mere end en faktor(teknik), når man vælger, hvilket format man holder med.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:39, rettet 21/08-07 00:39 
@Jack's post: Ak ja... skyttegravene forstærkes og forbrugerne er i krydsilden :(
3of193of19Skrevet 21/08-07 00:40 
Hvordan er HD DVD "ringere"? Der er snarere bare en anderledes fordeling af fordele og ulemper. En fordel Blu-ray har en en smule højere max bitrate og for tiden højere datakapacitet (der kommer snart triple layer HD DVD, og pladsen er god nok til perfekt 1080p med dolby true HD lydspor ved en laaang film alligevel i forvejen).
Til gengæld har HD DVD mere interaktive features (picture in picture, web features, osv).
Derudover var Blu-ray ikke færdigt da det kom på markedet. Nogen af de ældre afspillere vil ikke kunne benytte sig af nogen af de nye features der kommer, hvorimod alle HD DVD afspillere kan opgraderes.

Og iøvrigt er det Sonys skyld at vi har denne her irriterende formatkrig (det var dem der brød med DVD Forums HD DVD planer fordi Sony ville have flere licenspenge), så det ville i mine øjne være fint hvis firmaet gik nedenom og hjem pga denne gamble. :)
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:43 
Bede-x>
Det var det bestemt ikke. Jeg er på intet tidspunkt i vores diskussion stoppet med at diskutere andet, end at der kan være mere end en faktor(teknik), når man vælger, hvilket format man holder med.

Suk!

Gå tilbage til den post jeg først skrev hvor jeg kommenterede det underlige i at heppe på et "ringere format". Troede det var åbenlyst at det var teknisk at jeg syntes at Bluray er bedre. Ingen grund til at kneppe fluer her.
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:45, rettet 21/08-07 00:50 
Mere suk. Hvordan kan du misforstå, hvad vi diskuterer?

Her er dit første indlæg og mit første svar:

Beano>
Hvorfor heppe på et ringere format som forbruger?
Pudsigt at man kan hade Sony så meget at man hellere vil have at et underlegent format vinder.

Bede-x>
Du mener altså man kun bør gå efter teknikken, når man vurderer, hvilket format man bør støtte? Fx bør man holde med PS2 over Dreamcast, da den var nyere og teknisk bedre. Og Xbox over PS2. PSP over DS. PC over alt andet.

Det giver vist ikke mening kun at kigge på én faktor.

Det er da HELT tydeligt, at jeg ikke snakker om, hvilket format er det teknisk bedste!

Jeg snakker om, at man kan benytte mere end bare en faktor - teknikken - som grund, når man vælger at støtte et givent format.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:55 
Bede-x>
Det er da HELT tydeligt, at jeg ikke snakker om, hvilket format er det teknisk bedste!

Ja, men jeg kan da ikke stå til ansvar for at du svarer mig og skifter emne og begynder at blande f.eks. konsoller ind i billedet. Du er meget god til at skifte spor og bebrejde andre at de ikke følger med.
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 00:56, rettet 21/08-07 00:57 
Der bliver ikke "blandet" noget ind i emnet. Konsollerne blev brugt som et EKSEMPEL på argumentet. Hvis du kigger på det, vil du se, at de ikke er grebet ud af den blå luft. Med lad det bare ligge, hvis du ikke kan lade være med at gøre det personligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 21/08-07 00:57 
Bede-x>
Der bliver ikke "blandet" noget ind i emnet.

Hvor kom det med Dreamcast og PS2 så fra?
Bede-xBede-xSkrevet 21/08-07 01:01, rettet 21/08-07 01:13 
En gang for alle:

Du siger(med lidt andre ord): Man bør ikke holde med et teknisk ringere format.

Jeg siger: Der kan være mere end bare teknik faktoren indvolveret, når man vælger at støtte et format.

Som et eksempel giver jeg PS2 og Dreamcast. Man ville jo heller ikke sige, at man skulle købe PS2 ene og alene, fordi den var nyere og teknisk bedre. Ligesom man ikke ville sige, at man skulle købe Xbox over PS2, fordi den var.

Fordi der er mere end én faktor involveret. Teknikken er ikke nødvendigvis det eneste, som bør danne grundlag for, hvad man støtter.

Som jeg skrev :)

Beano>
Hvorfor heppe på et ringere format som forbruger?

Bede-x>
Du mener altså man kun bør gå efter teknikken, når man vurderer, hvilket format man bør støtte? Fx bør man holde med PS2 over Dreamcast, da den var nyere og teknisk bedre. Og Xbox over PS2. PSP over DS. PC over alt andet.

Det giver vist ikke mening kun at kigge på én faktor.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
120 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig