X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 salg eksploderer?


Svar
SlothSlothSkrevet 20/08-07 01:18 
Playstation 3 lægger fra land i kampen om markedet for spillekonsoler i Danmark.

Ifølge Nordisk Film Interactive, der sælger Playstation i Norden, giver et pakketilbud nu en fordobling af salget. Det skriver ErhvervsBladet.

I Merlin kan stigningen ses i forholdet til de andre spillekonsoller. Playstations seneste model sælger nu 3,5 gange så mange maskiner som Nintendo Wii og seks gange så mange som Xbox 360, siger indkøbschef Thomas Borre Hansen fra Merlin.

Startpakken koster 4999 kroner som før, men nu får forbrugerne to ekstra spil og en ekstra controller. Det skulle give en de facto besparelse på 1500 kroner.

Der er en evindelig kamp om markedsandele mellem Sony, Nintendo og Microsoft. De store penge kommer nemlig fra det efterfølgende salg af spil.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32254
Kiss me, would you kindly?
SlothSlothSkrevet 20/08-07 01:47 
Her er originalartiklen som comon.dk refererer fra:

Playstation 3 bliver revet væk i Danmark
Ny pris på Sonys seneste spilkonsol har fået salget i Danmark til at stige eksplosivt.
Ifølge Nordisk Film Interactive, der står bag Playstation i Norden, er Playstation 3 salget steget med over 50 procent efter introduktionen af en såkaldt startpakke.

- Salget er eksploderet og vi sælger nu 3,5 gange så mange Playstation 3 maskiner som Nintendo Wii og 6 gange flere end Xbox 360, fortæller indkøbschef Thomas Borre Hansen fra Merlin.

Startpakken indeholder ud over en Playstation 3 også en ekstra controller og to af de mest populære spil, og koster 4.999 kr. Prisen er den samme som før og med udsigt til reelle besparelser på 1500 kr. er salget altså fløjet i vejret. Ifølge indkøbschefen i Merlin har prisen på Playstation været for høj, men det har

det nye tiltag ændret.

- Playstation 3 er den hurtigst sælgende spillekonsol i Danmark nogensinde. På under seks måneder er Playstation 3 således blevet markedsleder inden for den nye generation af spillekonsoller. En rolle som forgængeren PlayStation 2 også indtog med over 80 procent af markedet, fortæller Allan Hansen, der er direktør i Nordisk Film Interactive.

Da de store penge tjenes på det efterfølgende spilsalg er det er afgørende at få så mange maskiner ud i markedet som muligt. Med en betydelig markedsandel og flere hundrede spil i produktion, står Playstation 3 særdeles godt på det danske marked.

På verdensplan er der til dato solgt over 5,5 millioner Playstation 3 maskiner.

http://www.erhvervsbladet.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070816/NEWS04/70816003
Kiss me, would you kindly?
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-07 02:08, rettet 20/08-07 02:19 
Sloth>
Ifølge Nordisk Film Interactive, der står bag Playstation i Norden, er Playstation 3 salget steget med over 50 procent efter introduktionen af en såkaldt startpakke.

- Salget er eksploderet og vi sælger nu 3,5 gange så mange Playstation 3 maskiner som Nintendo Wii og 6 gange flere end Xbox 360, fortæller indkøbschef Thomas Borre Hansen fra Merlin.

Salget stiger med 50%(eller måske endda 100% - se nedenunder), da de laver startpakken, så de sælger 3.5 gange så meget som deres nærmeste konkurrent. Hvilket nødvendigvis må betyde, at de allerede FØR startpakken solgte meget mere end de andre.

Hvis det er tilfældet, hvorfor så overhovedet introducere pakken? Hvis man i forvejen fører stort over de andre, hvorfor så sænke prisen vha et pakketilbud?

Ifølge Nordisk Film Interactive, der står bag Playstation i Norden, er Playstation 3 salget steget med over 50 procent efter introduktionen af en såkaldt startpakke.

Vs

Ifølge Nordisk Film Interactive, der sælger Playstation i Norden, giver et pakketilbud nu en fordobling af salget.

Kan de beslutte sig?

Hvor længe en periode er der tale om? Dagen hvor pakken blev introduceret? Ugen? Måneden?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
tastasSkrevet 20/08-07 08:34 
Phontic på Dailyrush skriver lidt om det. Han er ihvertfald ikke begejstret for de salgsoplysninger som de bliver tildelt.

Dailyrush om konsol salgstal i DK
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/08-07 09:02, rettet 20/08-07 09:27 
Når "libel" og "slander" (jeg kan ikke lige komme på den danske pendant) - altså negativ offentlig omtale om en given ting - er strafbart, hvis omtalte føler sig forulempet/æreskrænket og anmelder sagen, skulle det satme også være det, når man lyver sig til positiv omtale.

/disgust off

EDIT: Vi må vist vente til torsdag med at få nogle troværdige tal

NPD July sales data på torsdag
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/08-07 09:30 
Hvordan skulle Danmark udskille sig så meget fra resten af Norden/EU/verden?

Tallene er jo næsten direkte omvendte af "virkeligheden".

Yes, we wait for Thursday... again.
nerosnerosSkrevet 20/08-07 09:42 
Det er jo altid i betraktning af, at vi er et lille land ;-)!
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-07 14:37 
tas>
Phontic på Dailyrush skriver lidt om det. Han er ihvertfald ikke begejstret for de salgsoplysninger som de bliver tildelt.

Det ville da i hvertfald være rart, hvis vi kunne få tallene fra nogle uafhængige kilder. Lidt irriterende at der ikke er nogen, som laver samlede europæiske salgstal.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 20/08-07 16:59 
Hyakotake>
Hvordan skulle Danmark udskille sig så meget fra resten af Norden/EU/verden?

Tallene er jo næsten direkte omvendte af "virkeligheden".

Hvad mener du med det sidste?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
dRxLdRxLSkrevet 20/08-07 17:08 
PS3 salg eksploderer... i ansigtet på NFI :-p

Gad vide om salget stiger med endnu 50% når jeg en gang får købt mig én ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SlothSlothSkrevet 20/08-07 17:25, rettet 20/08-07 17:25 
Nu er det jo ikke kun Nordisk Film der udtaler sig i disse artikler - Merlin er jo rent faktisk dem der kommer med nogle tal mht. forholdet af solgte konsoller, og såvidt jeg ved har de ikke noget at gøre med Nordisk Film. Hvorfor skulle Merlin lyve om salgstallene?

- Salget er eksploderet og vi sælger nu 3,5 gange så mange Playstation 3 maskiner som Nintendo Wii og 6 gange flere end Xbox 360, fortæller indkøbschef Thomas Borre Hansen fra Merlin.
Kiss me, would you kindly?
KillercowKillercowSkrevet 20/08-07 17:39 
Jeg er pænt sikker på, at tallene ville se anderledes ud, hvis vi havde tal fra alle forhandlere. Seriøst... hvor mange går i Merlin for at købe deres konsol? Siden vi ikke kender noget til antal enheder, kan det være latterligt lave tal det drejer sig om - hvilket naturligvis har statistisk usikkerhed til følge.

Alene det, at Merlin bliver brugt som eksempel, sætter alarmklokkerne igang her. Vi kan også bare se her på P:R med fordelingen mellem de tre maskiner eller fordelingen på GC via nedenstående link.

Jeg har kraftigt på fornemmelsen, at den pressemeddelelse har så meget spin på, at den næsten er ude af kontrol :)

GC-afstemning
SlothSlothSkrevet 20/08-07 17:46 
Fuldstændigt korrekt - ville blot gøre opmærksom på, at NFI ikke var alene om at udtale sig om PS3'ens salgsboost.
Kiss me, would you kindly?
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 17:48, rettet 20/08-07 17:53 
@Killercow: Hvad er der nu i vejen med at købe en konsol i Merlin i forhold til andre butikker som f.eks. El Giganten, Fona, Ekspert, Eb Games, osv.?

Jeg har da købt tre konsoller i Merlin igennem årene og kender flere andre der også har købt hos dem. Tror skam der er mange der køber spil og konsoller i Merlin.
KillercowKillercowSkrevet 20/08-07 18:00 
@Beano

Selvfølgelig er der nogle, der køber konsoller der. Mit indtryk er bare, at det ikke er særligt mange i forhold til f.eks. hvad Elgiganten, Fona eller EB langer over disken. Jeg opdagede dog lige, at min egen Wii er købt i Merlin ^_^ (købte den brugt)
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 18:08 
He he he ;)
HeroldHeroldSkrevet 20/08-07 18:22 
Jeg ved ikke engang hvor der ligger en Merlin... Eller jo, der er vist en på Fisketorvet, men den er så grim og dyr at jeg ikke ville købe noget dér.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/08-07 18:39 
Beano>
Jeg har da købt tre konsoller i Merlin...

Lad mig gætte: det har været 3 gange X360 :-D
RJKRJKSkrevet 20/08-07 18:47 
Herold>
Jeg ved ikke engang hvor der ligger en Merlin...

I resten af landet er der så vist omtrent lige så mange Merliner som Fonaer :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/08-07 18:57 
Og her gik Herold og troede, at det var en vandrehistorie, at Danmark består af andet end København ;)

Og det er rigtig nok, Herold, de har også MacD, øl og biografer i Fy-land. Og noget der hedder køer og træer.
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 19:18 
Hyakotake>
Lad mig gætte: det har været 3 gange X360 :-D

Nej dog ikke ;)
HeroldHeroldSkrevet 20/08-07 20:16 
Vi har kun Fonaer herinde i byen!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KLTKLTSkrevet 21/08-07 01:05 
Jeg tilslutter mig de andre der forholder sig overordentlig skeptisk over for den artikel, jeg synes det er ret tydeligt den bærer præg af mangel på korrekte informationer eller bare salgsoplysninger fra et meget begrænset antal butikker eller noget.
9/11 Was An Inside Job
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 07:29 
nåh ja for det kan jo umuligt være rigtigt at PS3 sælger så godt.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
happyEDhappyEDSkrevet 21/08-07 08:45 
Nej tror bare grunden til deres skeptis er at medier alle andre steder i verden, ikke har samme indtryk som den atikel. Og det er typisk for danske butikke and reklamere for en konsol, på sådan en måde som at den sælger godt.
'og fordi der er en fona butik der lige sælger 3 gange så meget betyder jo ikke det er det samme landet over.
Det kunne jo i realiteten være dig der var bestyre af butikken , og gerne ville skabe god omtale om PS3.

Men ja man skal selvfølgelig huske at Playstation tit klare sige bedre i europa end resten af verden.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 21/08-07 08:47, rettet 21/08-07 08:48 
Herold>
Vi har kun Fonaer herinde i byen!

Mange af forstaderne har til gengæld som regel både en Merlin og en Fona, og Electronic World er vist teknisk set bare en stor Merlin.
Men Fona er vist noget foran efter de overtog Fredgaard (lorte)kæden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Jack_DJack_DSkrevet 21/08-07 08:55 
happyED>
Men ja man skal selvfølgelig huske at Playstation tit klare sige bedre i europa end resten af verden.

Det er det mange glemmer at PS brandet historisk set altid har haft godt fat i kunderne i EU, det vil derfor ikke være underligt hvis de herhjemme oplevede en stigning i salget efter at der blev lanceret nye bundles.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SumezSumezSkrevet 21/08-07 09:55 
Nej, det er der vist ingen der glemmer. Hvis PS3 skulle opleve et salgsboost, vil jeg da også tro at det primært skulle ske i Danmark.
Indtil udgivelsen af PS3 virkede det i hvert fald som om danskerne stod fast på at være hypnotiseret af Sony's brand, på trods af alt den negative omtale, de havde fået i udlandet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KLTKLTSkrevet 21/08-07 15:23 
Jack_D>
nåh ja for det kan jo umuligt være rigtigt at PS3 sælger så godt.

Ja ja ikke overraskende med den kommentar der, jeg har ikke sagt eller påstået PS3 ikke kan opleve stigende salg, for det ved vi alle den har oplevet fx også i USA efter prisnedsættelsen der ovre.

Det jeg udtalte mig om var, at jeg syntes den artikel bar præg af ufuldstændige salgstal som happyED også nævner, og bar præg af seriøs Sony spin.
Så kom igen du.
9/11 Was An Inside Job
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig