X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billeje syd for grænsen?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/08-07 15:53 
Jeg har brug for lidt af jeres viden, måske især de af jer der bor tæt på grænsen.

Planen er at leje en bil og køre lidt rundt nede i tyskland (b.la. en lille tur til Leipzig og kigge på jader :-p), men hvordan griber man det mest økonomisk an?

Jeg har en idé om at det er forholdvis meget billigere at leje biler syd for grænsen, men er der nogen der kan anbefale nogle brugbare udlejere, som giver fri kilometer til en rimelig penge?

Fortæl mig også gerne hvis jeg har misforstået det, og det i virkeligheden er billigere/bedre at leje øsen i Danmark.

Håber der er nogen der ved lidt om at leje biler, da jeg selv er ganske blank :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KnightrideRKnightrideRSkrevet 18/08-07 23:30 
Kender ikke så meget til siden, men der er da nogle muligheder! :)

Bil udlejning
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
WehnerWehnerSkrevet 18/08-07 23:50 
Hvis du har lidt folkeskoletysk, kan du sikert finde frem til biludlejning på www.gelbeseiten.de og så søge på Flensburg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FizbanFizbanSkrevet 18/08-07 23:57 
Havde en kolega der gjorde det i sommers, skal nok lige høre hvor det var han lejede en bil næste gang jeg jeg snakker med ham.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 21/08-07 09:03 
Tak for hjælpen, jeg brugte det link Knightrider gav, og har nu bestilt en Mercedes-Benz A-Class (med GPS) i 8 dage til ca. 2K.
Jeg tror at det er okay =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 22/08-07 07:53, rettet 22/08-07 08:01 
2000 er en ok pris, hvis du har faaet fuld forsikring med - og det haaber jeg da du har?

Jeg kan ikke advare nok mod at leje bil uden fuld forsikring. Efter 5 aar hos verdens stoerste biludlejningsfirma har jeg set, hvordan de skamloest snyder deres kunder, charger horrible beloeb for skader og generelt goer alt for at plukke folk. Tag ikke fejl: Skader er der, hvor pengene tjenes. Skadessystemet er i oevrigt upaalideligt som bare pokker: Naar en skade bliver opdaget bliver sidste kunde som regel charget - sur roev for ham/hende, naar skaden tydeligvis er lavet tidligere.
Branchen er pilraadden og det hjaelper ikke at gaa til de store, internationale firmaer - de er de slemmeste.
Folk er heller ikke klar over, at selvrisikoen er PER skade, saa en stoerre skade kan sagtens bestaa af flere smaa - ifoelge biludlejningsfirmaerne.

Jeg kunne blive ved og ved. ALTID fuld forsikring paa en udlejningsbil. ALTID!!! Har man ikke raad til fuld forsikring, saa har man ikke raad til at leje bil.

EDIT: Lej altid bil i enten Sverige eller Tyskland. Den danske afgift paa 180% gaelder ogsaa paa udlejningsbiler, saa man sparer let 60-70% ved at leje udenfor Danmark. Man maa saa ikke koere i bilen i DK, dog.
En anden grund er, at udlejningsbiler til danskere bestaar af udtjente udlejningsbiler til udlaendinge (Der betaler meget, meget mindre), saa de er som regel altid gamle, lugtende og ulaekre. Der er naesten ogsaa altid noget galt med dem, og de kan vaere op til 5 aar gamle. I udlandet (Eller som udlaending der lejer i DK) vil man altid faa en fabriksny bil (Max. 10-12.000 km, oftest under 6000 km.), der ikke fejler spor. Modellerne er som regel ogsaa laekrere. F.eks. er en Hyundai Matrix og Audi A4 i samme gruppe i Danmark, hvis du vil have den med automatgear...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 02/09-07 19:22 
Så er turen lykkeligt overstået efter 2612 tilbagelagte kilometer i Tyskland og Tjekiet.

Ruten endte med at være: Flensborg->Leipzig->Dresden->Prag->Karlsruhe->
Stuttgart->Karlsruhe->Flensborg

Alt i alt en alt for fed tur =)

Inspireret af DeluxeScans advarsel prøvede jeg at købe tillægsforsikringen da jeg samlede bilen op i Flensburg, men det mente det lokale AVIS kontor burde være det firma der havde formidlet udlejningens ansvar (travelJigsaw), og det var ikke noget de ville sælge mig. Hvilket for mig bare bekræftede DeluxeScans advarsler.
I min aftale med travelJigsaw står der ellers at fuld forsikring kan købes for 25 per dag på udlejningsstedet.

På vej til Stuttgart (på min fødselsdag) fik vi en stenslagsskade på plastikrammen omkring det ene sidespejl. Vi valgte at få det repareret hos en autoriseret forhandler til ca. €230 (ca. 1600 kr) fremfor at aflevere bilen med skaden.

Uden at kunne vide det med sikkerhed, går jeg derfor ud fra at DeluxeScan ved at gøre mig opmærksom på de potientelle problemer har sparet mig en del penge og ærgrelse over svinske udlejningsmetoder. Tak skal du have.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig