X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Galaxy


Svar
HulleHulleSkrevet 18/08-07 15:41 
November kan ikke komme hurtigt nok. Har lige laest Eurogamers preview af titlen og det tegner rigtig godt, set i gameplay perspektiv, hvis man altsaa skal tro deres ord.. Var en smule overrasket over hvor meget de roste grafikken i spillet, endda saa vidt at det skulle ligge paa linie med de kraftigere maskiner paa markedet!

Eurogamer>
It's drop-dead gorg... Se hele indlægget
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
220 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/11-07 08:00 
Og det kommer du til et "par" gange ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/11-07 10:13 
Ja det fandt jeg ud af, efter at have checket GameFAQs hvor det ikke var nævnt, så kunne jeg regne ud, at det måtte være noget simpelt.

Jeg havde åbenbart ikke helt timet mine ryst godt nok :-)
Man skal lige lade stjernen op inden man kommer helt tæt på...
Hø hø.

Men ellers et dejligt spil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KalicolaKalicolaSkrevet 27/11-07 10:58 
Galaxy er et virkeligt virkeligt godt mario spil. Det må ha været enhver level designers drøm at arbejde på. Banerne er virkeligt fede, og originale. Og grafik og animation er helt i top. Jeg savner dog nogle flere steder hvor man spiller i "2D".
For The Love Of The Game
RuneSPRuneSPSkrevet 27/11-07 13:25, rettet 27/11-07 14:36 
Jeg elsker simpelthen den "ekstra" dimension spillet tilfører ved at man render rundt på en mindre objekter med sin egen tyngdekraft. At nogen måske finder kameraet en smule irriterende på nogle punkter er måske forståeligt, men personligt synes jeg det fungerer fantastisk at kameraet ikke 100% følger mario bagfra, men at man netop skal betragte det som en kugle man render rundt på eller i.

Netop animationen er virkelig også gennemført, jeg kan simpelthen ikke lade være med at klappe i hænderne hver gang jeg får det der bi-kostume på, det ser så morsomt ud når mario flyver rundt i, synes jeg :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/11-07 21:27, rettet 27/11-07 21:29 
Jeg er 19 stjerner inde. Det her spil er simpelthen klasse! Helt klart købet af en Wii værd. Jeg ved godt at de fleste konsol gamere nu om dage er tilfredse med at spille PC spil med joypad, men for en gammel konsol elsker som jeg er det her ren guf...Det minder mig om hvorfor jeg sad på min Nintendo istedet for en PC med Doom.

Edit: Er jeg den eneste der elsker soundtracket?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
QQSkrevet 28/11-07 01:56 
Soundtracket er fantastisk. Meget ulig andet Nintendo, men ikke desto mindre passer det perfekt til spillet. Brugen af samples af de gode gamle velkendte temaer er også genial, i stedet for bare at genbruge dem som almindelige temaer.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KalicolaKalicolaSkrevet 28/11-07 09:37 
Ja soundtracket er super godt. Havde næsten helt glemt nogle af de gamle melodier fra super mario bros 3. En anden ting som er helt suverænt, er co-op delen, og specielt til os med kæreste som ikke gider at spille er galaxy perfekt. Tøsen behøver ikke andet end bare sidde og vifte lidt med wii-moten og trykke på nogle fjender. Det er helt genialt. Og overraskende nok så kan player 2 rent faktisk være til meget stor gavn, ved at holde fjender fast. I like.

Det med at kameraet ikke følger mario 100% syntes jeg er rigtigt fedt, det gir en meget bedre fornemmelse af at man render rundt på en kugle. Det kan være lidt tricky nogle gange når man er på hovedet eller sidelens, men det er sjovt.. Og så er det bare mega fedt at lave et long-jump ud over en diskformet planet, og mærke hvordan tyndekraften trækker en rundt til den anden side. Det føles bare helt fantastisk :-)
For The Love Of The Game
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/11-07 19:19 
Darknon>
Tøsen behøver ikke andet end bare sidde og vifte lidt med wii-moten.

Det siger jeg også altid til pigerne ude i byen :-D

Har i prøvet at dreje hovedet når Mario vender op, ned og sidelæns? Jeg fangede mig selv i det - Vildt griner.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RuneSPRuneSPSkrevet 28/11-07 19:22 
Born2Play>

Har i prøvet at dreje hovedet når Mario vender op, ned og sidelæns? Jeg fangede mig selv i det - Vildt griner.



Ja, specielt når jeg render rundt på indre side af en kube :)
SumezSumezSkrevet 11/12-07 10:30 
Puha, Mario Galaxy er noget af det mest geniale, jeg nogensinde har spillet.

Jeg modtog langt om længe spillet sidste mandag, og siden har jeg spillet det igennem to gange i træk (gik i gang med Luigi øjeblikkeligt efter at have gennemført det som Mario, så sjovt er det...) og har altså 2x 121 stjerner. Jeg har ikke lavet meget andet end at spille det, hver gang jeg har haft tid til det.

Ganske som jeg håbede på, tager spillet den "primitive" tilgangsvinkel, og bryder spillet ned i ren, rå platformsgameplay. Sammenligner vi med Sunshine, var alle banerne bygget op som hotel, strand, forlystelsespark, osv. Og når alt kommer til alt, så klæder det adventure-agtige islæt ikke Mario ligeså godt som en bane, hvor hver eneste udformning er udtænkt med platforms-puzzles i baghovedet.
Og samtidig er spillet så frisk og nyt, og ligner intet man har set før. Spørgsmålet er om man overhovedet ville kunne tillade sig at lave noget i samme stil igen. Hele legen med tyngdekraft er, omend ikke uset (jeg husker det helt tilbage fra Mega Man 3), med til at gøre spillet virkelig specielt, uden at det føles underligt. Selvom det utvivlsomt ser underligt ud.

Hvor Mario 64 er baseret på mange gentagelser af den samme bane, repræsenterer hver eneste stjerne i Galaxy en hel ny bane, og hver eneste nyt område i spillet har noget nyt at byde på. Fra stjerne 1 til 120, har spillet ikke på noget tidspunkt lugtet af genbrug. Men modsat f.eks. New Mario Bros. hvor spillets variation resulterer i et præg af en masse løse ender, går det hele op i en højere enhed i Galaxy. Det eneste, man virkerlig savner er den ultimative slut-udfordring, men jeg indrømmer da gerne at både de lilla mønter i Dreadnaught, og cosmic luigi banerne nåede at give mig en del sved på panden.

Så Jer der ikke har spillet Galaxy endnu, få gjort noget ved det! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/12-07 10:48, rettet 11/12-07 10:49 
Jeg er i øvrigt også ret enig, selvom jeg ikke er så langt. Efter at være blevet skuffet flere gange af de nyere Mario- og Zelda-spil, så lever det her helt op til forventningerne. Det er bare godt, gammeldags sjovt, og det trækker virkelig hele tiden i mig (i modsætning til Phantom Hourglass og Twilight Princess, som jeg mere skal kæmpe med mig selv for at spille). Nok ikke til 10, men deroppe ad...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 17/12-07 22:54 
Jeg er også meget enig i alt det positive der er sagt om spillet. Det bliver ikke meget bedre. Jeg mangler stadig 20 stjerner ud af de 121, og har for tiden kun tid til et par stykker om dagen, men spillet bliver jo bare ved og ved med at overraske og underholde.

Det jeg synes er det bedste, er banernes størrelse. De virker så små, men samtidig er de er proppet med ting der er sjove at pille ved. Der er ingen områder der bare virker som fyld - alt er super kompakt og stadig rigt på indhold.

Hele rum-temaet fungerer også virkeligt godt. Kun det første Kingdom Hearts har vel formået at gøre rummet ligeså charmerende.

Den eneste ting jeg synes burde være anderledes, er det noget forældede system med ekstraliv. Hvorfor ikke bare give Mario uendelige liv? Der er intet formål med begrænsede liv, når det eneste der sker ved at man mister dem er at man skal ud til titelskærmen og ind i spillet igen for at fortsætte hvor man slap. De har endda selv forsøgt at gøre ekstraliv ubetydelige via prinsessens brev som man altid kan få når man starter spillet. Uendelige ekstraliv ville ikke ændre på spillets sværhedsgrad - kun fjerne spillets eneste lille irritationsmoment.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 17/12-07 23:06 
Jeg synes at 1Up-svampen er et væsentligt element i Mario-universet. Det betyder desværre ikke så meget som i de gamle spil, men jeg synes stadig der er lidt konkurrence i ikke at blive helt game over. Det betyder bare ikke det store - tiden er løbet fra konceptet. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/12-07 09:04 
Chrono>
Hele rum-temaet fungerer også virkeligt godt. Kun det første Kingdom Hearts har vel formået at gøre rummet ligeså charmerende.

SMG har rigtig mange paraleller til KH, udover bare den måde galakserne vises på. Hele fremstillingen af verdensrummet, den grafiske stil, musikken, og ikke mindst overworld-området/hub'en.

Den eneste ting jeg synes burde være anderledes, er det noget forældede system med ekstraliv. Hvorfor ikke bare give Mario uendelige liv? Der er intet formål med begrænsede liv, når det eneste der sker ved at man mister dem er at man skal ud til titelskærmen og ind i spillet igen for at fortsætte hvor man slap. De har endda selv forsøgt at gøre ekstraliv ubetydelige via prinsessens brev som man altid kan få når man starter spillet. Uendelige ekstraliv ville ikke ændre på spillets sværhedsgrad - kun fjerne spillets eneste lille irritationsmoment.
Jeg er også uenig med Herold i at der eksisterer nogen form for konkurrence i at beholde sine liv. Jeg har ikke på noget tidspunkt oplevet at blive game over, hvilket også hænger sammen med at hvert eneste sted i spillet, man kunne tænkes at dø, ligger der mindst 1 eller 2 ekstra liv frit fremme til at tage. Jeg har også et par gange endt med omkring 70 ekstraliv...

Men jeg synes det ville være synd at fjerne dem. Selvom jeg ved at jeg aldrig får brugt dem alle, går jeg som regel efter at samle alle de ekstraliv, jeg kommer forbi, for at tilføre spillet en ekstra udfordring. Og den rolle synes jeg faktisk de udfylder ret godt, selvom de reelt set er ubrugelige. Det er jo heller ikke fordi, man kan bruge X360-achievements til noget. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/12-07 11:59 
Specielt power-up/ekstra liv, synes at fungere umådeligt dårligt. Spillet lægger op til, at man skal indsamle ekstraliv, men de fjernes når man gemmer og slukker - det ødelægger IMO en stor del af systemet. Jeg er lidt ked af, at den power-up, der forøger marios liv, forsvinder når man rejser tilbage til observatoriet.

Problemet er i mine øjne, at systemet er et levn fra Marios 2D dage, hvor det rent faktisk virkede som en integreret del af spillet. I SMG bliver det istedet en irritationsfaktor, i et ellers glimrende spil.

Jeg vil dog rose spillet for dets gode placering af "savepoints", der lader spilleren starte tæt på det sted han døde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 18/12-07 12:25 
Sumez>
Jeg er også uenig med Herold i at der eksisterer nogen form for konkurrence i at beholde sine liv.

Den er også _meget_ lille. Jeg har kun været tæt på at ryge ud her hvor jeg leder efter de sidste stjerner på kometbanerne, hvor det er nemt at falde ned og dø. :) Jeg forsøger dog stadig at undgå det for alt i verden, selvom det er en lidt kunstig problemstilling. Der var Super Mario Bros. 3 langt mere ubarmhjertigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/12-07 12:41 
Echelon VI>
Jeg er lidt ked af, at den power-up, der forøger marios liv, forsvinder når man rejser tilbage til observatoriet.

Puha nej! Det mener jeg så bestemt den skal!
Den svarer jo lidt til supersvampen i de gamle Mariospil.
Jeg synes en af de bedste ændringer i Galaxy, er at man kun skal tage tre slag før man dør. I både M64 og Sunshine, har man så mange liv, at man egentlig er lidt ligeglad med om man overhovedet bliver ramt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 18/12-07 13:01 
Den ændring synes jeg også er god.

Hvis du gerne vil beholde den grønne svamp i spillet, så kunne de jo have brugt den i stedet for den nye power-up svamp der har en stjerne på.

Det er heller ikke fordi jeg synes det er et decideret problem for spillet. Bare et lille irritationsmoment. Jeg hælder stadig mest til 10/10, for jeg tror ærligt talt aldrig at jeg har spillet noget som er bedre og mere finpudset end Super Mario Galaxy.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 18/12-07 13:25, rettet 18/12-07 13:26 
Præcis. :)
Jeg mener ikke spillet ville blive bedre ved udeladelse af ekstraliv, selvom de i bund og grund er ligegyldige. Jeg ville tværtimod savne de der små ekstra-udfordringer man får ved at gå efter ekstralivet. Det er jo ikke et spil man spiller for at opnå noget bestemt, eller gennemføre det, men fordi det er underholdende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/12-07 13:52 
Det irriterer mig, at den gamle stjerne nu er blevet til noget regnbue-gøgler-halløj, men de har beholdt melodien.

Det er sikkert for ikke at skabe forvirring, når nu resten af spillet er i stjerne-tema. Men det ærgrer mig alligevel.


Jeg synes heller ikke kamera/styring er helt perfekt.
Der er nogen gange, hvor man skal løbe ind imod sig selv, eller hvor dén retning Mario går i når man eks. trykker fremad , som pludselig ændrer sig til noget andet end dét man havde regnet med.
Der synes jeg at andre spil har klaret det bedre på den måde at hvis man løber fremad ved at trykke på i en given retning på analogsticket, så bliver det ved med at være fremad i en lige linie, også selvom man går rundt om en kugle eller lignende.
Så snart man slipper sticket ændrer kontrollen sig til det logiske ift. hvordan man nu vender.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 18/12-07 14:12, rettet 18/12-07 14:12 
SeventhSun>
Det irriterer mig, at den gamle stjerne nu er blevet til noget regnbue-gøgler-halløj, men de har beholdt melodien.

Det er sikkert for ikke at skabe forvirring, når nu resten af spillet er i stjerne-tema. Men det ærgrer mig alligevel.
??
Det er da stadig en stjerne. I hvert fald i min udgave af spillet.

Jeg synes heller ikke kamera/styring er helt perfekt.
Kunne ikke være mere uenig. Jeg er virkelig imponeret over hvor godt kameraet fungerer. Der er steder hvor man har lidt lyst til at ændre kameravinklen, men Nintendo ved bedst, og sørger for at kameraet altid kigger derhen hvor man BØR kigge.
Jeg har spillet spillet 100% igennem to gange, og er ikke kommet ud for et eneste sted, hvor man har behov for at løbe imod kameravinklen, så man ikke kan se hvor man er på vej hen.

på analogsticket, så bliver det ved med at være fremad i en lige linie, også selvom man går rundt om en kugle eller lignende.
Sådan fungerer SMG da også.. har vi overhovedet spillet det samme spil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/12-07 21:04 
Jeg skulle faktisk løbe mod kameravinklen, da jeg spillede i går. På den FreezeFlame-bane med faldende/stigende vand/lava, hvor man skal løbe fra issiden ned på ildssiden for at hente ildblomst og tilbage igen. Jeg var for langsom første gang, og da jeg vendte om for at løbe ned og hente blomsten igen, fulgte kameraet ikke med rundt. Jeg kom så til at løbe i mod kameraet "hele" vejen, og det kunne ikke resettes. No biggie, men det sker altså.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/12-07 08:14 
Ja, lige netop den bane kan jeg faktisk godt huske at jeg bemærkede det. :) Jeg er dog ret sikker på at kameraet skiftede (eller kunne skiftes) når man når til porten/overgangen til lava-siden af planeten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/12-07 10:09 
Det var nøjagtig samme sted jeg refererede til :-)

Angående at retningen ændrer sig, så sker det hver eneste gang man går "rundt" om de flade genstande, således at Mario kommer til at vende på hovedet - eller omvendt.

Der er en sandbane, hvor man skal gå om på undersiden/oversiden et par gange, ved at passerer igennem store huller i jorden.
Der er det meget tydeligt, at bevægelsesretningen ændrer sig med kameravinkelen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 20/12-07 08:29 
Se f.eks. purple comet på battlestation banen, der er en række mønter, man samler op ved bare at holde pinden i samme retning, selvom Mario løber ned på undersiden af platformen.

Mht. den ørkenbane, du refererer til, drejer kameraet når man kommer ned på den modsatte side, det gør nok at lige netop den fungerer lidt anderledes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/12-07 15:36 
At du nævner et enkelt sted, hvor retningen efter din opfattelse ikke ændrer sig, kan jo ikke rigtig forandre min opfattelse af, at det er noget forvirrende, at løbe fra overside til underside på især de meget flade "planeter".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-07 17:55, rettet 20/12-07 17:56 
Jeg brugte et par timer i går sammen med en ven på at finde de første 12 stjerner. Jeg synes man ganske ofte mister herredømmet over ham, især når man render rundt om de meget små planeter. Måske et spørgsmål om tilvending? Det er i hvert fald set meget værre i andre spil.

Ellers en ganske positiv overraskelse må jeg sige. Ikke noget der fik pulsen til at stige men rart at kontrollen ikke var SÅ gimmick fyldt som ellers er standard for konsollen. Grafisk ok, men blottet for alt der hedder detaljer, rigtig fedt at de har sparet det væk for en god framerate.
Ellers ligner Mario fuldstændig sig selv og derfor er det ikke noget der tvinger en Wii ind under mit tv. Kan ikke forestille mig at det nogensinde kunne blive mere end en 7/10 oplevelse. Det vil tiden vise når jeg engang får det anskaffet, læs: når det bliver billigt nok og Wii kan fås for en plovmand...

I øvrigt vil jeg lige indskyde at det sjoveste var når vi spillede "co-op" dvs. en har spunk og en anden pinden. Det gjorde et ellers meget børnevenligt spil ret ondskabsfuldt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
EchoEchoSkrevet 20/12-07 19:55 
Konsolkongen>
... og Wii kan fås for en plovmand...

Det kommer ikke til at ske i denne generation - PS2 ligger stadig på de ca. 1000,-.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-07 20:28 
Det skete for GCN og den er i samme generation :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 20/12-07 20:39 
Men Wii er, ligesom PS2 var, den bedst sælgende maskine indtil videre. På den anden side, så er Nintendo nok også lidt mere tilbøjelige til at sænke prisen end Sony har været.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-07 20:59 
Det mangler vel også bare når de som de eneste tjener på maskinen? Siger ikke at jeg forventer et prisdyk nu, men på sigt så gør jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 20/12-07 23:58 
Men nu handler det jo heller ikke om hvor billigt man kan sælge sin vare, men hvor dyrt. Det bliver i hvert fald ikke så længe de knapt nok kan leverer nok til den pris den har nu :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-07 00:13 
Klart :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/12-07 08:42 
Konsolkongen>
Kan ikke forestille mig at det nogensinde kunne blive mere end en 7/10 oplevelse.
Jeg lærer aldrig at forstå dig!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-07 12:26 
Det kan jeg nok godt leve med :p 7/10 er som sagt et ret godt spil og det er kun vurderet ud fra de timer jeg har prøvet det. Der var dog intet der fangede og jeg nægter simpelthen at tro at det senere bliver så godt at det når et perfekt 10-tal.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 21/12-07 12:27 
Sumez>
Konsolkongen>
Kan ikke forestille mig at det nogensinde kunne blive mere end en 7/10 oplevelse.
Jeg lærer aldrig at forstå dig!

Det er let nok - hvis spil ikke minimum er 10-15 år gamle og/eller lavet af SEGA, så kan de ikke snige sig over 7/10 :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-07 12:31, rettet 21/12-07 12:33 
Ej der er faktisk et par stykker jeg har vurderet over 7 som ikke er af SEGA. Jeg spiller klart mest SEGA og derfor vurderer jeg flest SEGA spil. Men det gir vel sig selv :)

EDIT: Ellers vil jeg faktisk give dig ret. Ikke nødvendigvis 10-15 år gamle spil, men gamle spil, er generelt meget bedre end det snot der bliver udgivet i dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EchoEchoSkrevet 21/12-07 12:34 
Sumez>
Konsolkongen>
Kan ikke forestille mig at det nogensinde kunne blive mere end en 7/10 oplevelse.
Jeg lærer aldrig at forstå dig!

Fuldstændig enig. Sådanne kommentarer kan jeg kun ryste på hoved over :)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
SumezSumezSkrevet 21/12-07 14:25, rettet 21/12-07 14:25 
Konsolkongen>
Der var dog intet der fangede og jeg nægter simpelthen at tro at det senere bliver så godt at det når et perfekt 10-tal.
Jamen du har ret, hvis der ikke er noget der fanger de første par timer, bliver du nok næppe mere vild med spillet længere fremme. Det er dog ret unikt i den forstand, at det konstant giver nye oplevelser, og aldrig sidder fast i gentagelser af de samme idéer, som så mange andre spil gør i dag.

Jeg mener personligt at når først man har fået de første par stjerner og lært spillet at kende, så kan man ikke blive andet end fanget af spillets rå underholdningsværdi. Men du repræsenterer åbenbart det mindretal, der ikke hopper på den. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 31/12-07 13:05 
Hvor er stjerne nummer 121?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 31/12-07 13:58 
Det er sikkert Marios egen stjerne... (ja, nytårsaften er så småt begyndt her...)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
fumfumSkrevet 31/12-07 16:39 
Gad vide om der er auto-homing på den?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SumezSumezSkrevet 01/01-08 17:45 
Chrono>
Hvor er stjerne nummer 121?

Få alle 120 stjerner som Luigi, og tag op i Trial Galaxy, så er der en ny galaxe... men den er ikke særlig spændende. :( Havde håbet på en ekstra slutboss.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 01/01-08 18:07 
Det læste jeg mig til. Så må jeg jo finde alle stjernerne igen... men det er nu også kun den med lilla mønter i legetøjsbanen som jeg ikke glæder mig til at spille igen. Især ikke med Luigi som er sværere at styre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 01/01-08 22:58 
Jeg synes ellers den bane er ret sjov.
Den er heller ikke særlig svær, den ser bare sådan ud. Tricket er at tage det roligt og slå koldt vand i blodet. Man har ret meget tid, og man kan faktisk stå på felterne i ret lang tid før der sker noget.
Se evt. en af de videoer med den, der ligger på YouTube, for den ideelle sti gennem banen. Jeg plejer dog at fejle rimelig meget på nogle af de lange hop, og alligevel klare den ret nemt, fordi der alligevel er et godt stykke over 100 mønter, så man kan sagtens misse op til 50 af dem.

At Mario og Luigi styres forskelligt kan jeg faktisk slet ikke mærke. :S

Personligt synes jeg den "værste" bane er lilla mønter på Dreadnaught. Den kan få mit til at råbe af fjernsynet nogle gange, men den er alligevel ikke frustrerende, det er sådan set rart med noget udfordring i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 01/01-08 23:25, rettet 01/01-08 23:25 
Jeg synes det er ret meget anderledes at styre Luigi fordi han ikke kan stoppe sit løb så hurtigt. Allerede i tutorial-banen faldt jeg ud over kanten et par gange - reddede mig dog ved at spinne, men jeg blev da ret forskrækket de første par gange hvor mine ellers perfekte retningsskift fejlede.

Dreadnaught var også lidt svær ja. Men slet ikke på samme måde som legetøjsbanen. Jeg faldt hele tiden ned fra de plader der drejede. Det var næsten rent held da jeg klarede den - de hop jeg lavede for at kæmpe mig tilbage til stjernen var helt vanvittige :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Zzap!Zzap!Skrevet 02/01-08 11:38, rettet 02/01-08 12:04 
Jeg har også meget svært ved de lilla mønter på legetøjsbanen. At så mange beklager sig over den, må næsten være et tegn på at dem der gennemfører hurtigt har været heldige at slå an på den rigtige strategi fra starten.
Dreadnaught banen er en bitch, men den er ingenting ved siden af legetøjsbanen.
Det er ikke så svært at få samlet mønterne sammen. Der hvor det blive rigtig frustrerende, er når man skal tilbage til starten, henover alle de felter man lige har ødelagt. Jeg vil gå så lang som til at sige, at det er dårligt spil-design, ligesom den bane i Dreadnaught hvor tyngdekraften skifter ustandselig.
Det er ikke sjovt eller udfordrende. Det er bare dumt og frustrerende og rent held, eller indlæring når man endelig gennemfører.
Chrono>
Jeg synes det er ret meget anderledes at styre Luigi fordi han ikke kan stoppe sit løb så hurtigt.

Kan man ikke lave lynopbremsninger ved at trykke C?
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 02/01-08 12:03, rettet 02/01-08 12:04 
Zzap!>
Jeg har også meget svært ved de lilla mønter på legetøjsbanen. At så mange beklager sig over den, må næsten være et tegn på at dem der gennemfører hurtigt har været heldige at slå an på den rigtige strategi fra starten.
Måske, men om ikke andet er der en rigtig strategi, og derfor er det i hvert fald ikke dårlig spildesign! Jeg starter selv med at gå til "højre" og tage mindst halvdelen af de lange hop (og dermed også den mest "risky" del), ude i den ene side, hvorefter jeg hopper over og render systematisk rundt efter de resterende enkeltmønter. Har taget banen mange gange efterhånden, uden problemer.
Jeg synes som sagt den er sjov. Kom forbi, så skal jeg vise hvor nem den bane altså er. :P

Der hvor det blive rigtig frustrerende, er når man skal tilbage til starten, henover alle de felter man lige har ødelagt.
Øhm, du kan jo bare lade være med at ødelægge alle felterne. Der er ret mange felter omkring startstedet, og hvis man bare, som jeg nævner, tager banen i en "ring" mod urets retning, kommer man nemt tilbage uden det mindste problem... Jeg synes der er langt mere udfordrende baner i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 02/01-08 12:13, rettet 02/01-08 12:14 
Sumez>
Måske, men om ikke andet er der en rigtig strategi, og derfor er det i hvert fald ikke dårlig spildesign!

Det er det, hvis den eneste måde at løse den på, er langsomt og møjsommeligt at gennemløbe en masse forskellige ruter og langsomt "lære det". Nogle er måske heldige, lige at være i præcist det rette mindset og se den rigtige rute fra starten. Så er det nemt sidde og grine af fjolserne der "ikke fatter det" bagefter.
Det hjælper heller ikke, at man samtidig er nødt til at fumle med kameraet, for at kunne sigte de lange lige hop der er nødvendige.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 02/01-08 12:20 
Det vil jeg så heller ikke mene at det er... Hvis man tænker sig lidt om, er det ret indlysende hvordan man skal gennem banen. Det er som sagt om at slå koldt vand i blodet og tage den stille og systematisk, i stedet for bare at gå amok og rendt tilfældigt rundt over det hele og samle mønter op. Som sagt er der 150 mønter, og man skal kun bruge 100, så banen SER væsentlig sværere ud end den er. Jeg ender tit med 110-120 mønter.

Kamerafumleriet kan jeg heller ikke nikke genkendende til, har vi spillet det samme spil?


Evt. et trick du bør overveje er at bruge spin attacket i luften noget mere, til at genvinde kontrol over din figur når du er ude i nogle skæve hop, og til at hoppe en smule længere. Hvis man ikke lige har vænnet sig til at gøre brug af det, kan jeg godt se at banen måske er lidt mere omstændig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
220 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig