X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Galaxy


Svar
HulleHulleSkrevet 18/08-07 15:41 
November kan ikke komme hurtigt nok. Har lige laest Eurogamers preview af titlen og det tegner rigtig godt, set i gameplay perspektiv, hvis man altsaa skal tro deres ord.. Var en smule overrasket over hvor meget de roste grafikken i spillet, endda saa vidt at det skulle ligge paa linie med de kraftigere maskiner paa markedet!

Eurogamer>
It's drop-dead gorg... Se hele indlægget
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
220 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
EchoEchoSkrevet 08/11-07 07:07 
Så har ign anmeldt spillet, og det er ikke gået stille for sig! Hele 9.7 har SMG scoret, dog kommer det nok ikke som nogen overraskelse. Jeg har endnu ikke læst anmeldelsen, men jeg vil vende tilbage, når jeg har.

Mario er på toppen!
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
happyEDhappyEDSkrevet 08/11-07 10:01 
Det er ikke kun IGN der smider store tal af sted.

9 er det minste indtil videre

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/915692.asp
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 08/11-07 10:11 
Nuværende gennemsnit placerer spillet på en all-time 2. plads på GameRankings, ved siden af Orange Box.

Forudbestilling.. NU
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 08/11-07 10:19 
Hvor forudbestiller folk? Spil er vel ikke regionsfrie på Wii, så vidt jeg husker?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 10:20, rettet 08/11-07 10:20 
Nej, men spillet kommer i næste uge i Europa ;)
SumezSumezSkrevet 08/11-07 10:35 
cd-wow.com har det til £30 m. forsendelse
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 08/11-07 11:48 
Skal det være ved en DK shop har Coolshop det til 399 inkl. levering også.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ComradeComradeSkrevet 08/11-07 14:48 
wow det er godt nok imponerende! Grund nok til at købe Wii selvom jeg har både 360 og Ps3? Det lyder ikke usandsynligt :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/11-07 16:02 
Jeg har heller ikke en Wii og venter også på spillet som kan få mig til at købe en Wii - og Super Mario Galaxy ser ved første øjekast ud som sådan et spil.

Men at betale 2500,- kr. for at spillet et Mario spil (ca. 2000 kr. for konsol og 500 kr. for spil), er lige i overkanten. Jeg har tidligere prøvet en Wii og der er ikke noget andet som jeg bryder mig om til den, så jeg vil kun skulle bruge den til SMG, og så er det altså stadig for dyrt - desværre.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 16:13, rettet 08/11-07 16:13 
Jeg har den holdning at intet spil *alene* er et konsolkøb værd - men udfra hvad jeg har set af SMG (har ikke fået spillet endnu), må det nok blive det tætteste man kan komme på da jeg er stor fan af Mario 64 ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 08/11-07 17:45, rettet 08/11-07 17:47 
Jeg kan godt blive lidt pissed over at se sådan nogle reviews som 1ups, hvor hele teksten i reviewet lægger op til et tital, i stedet giver de det 9.5, selvom de ingen problemer har med at give spil som er langt dårligere, eller spil som måske er lige så gode, men har masser af skønhedfejl (Halo 3), 10.

Jeg bliver endnu mere pissed når jeg ser video reviewet og ser hvad det er for en samling smartass tabere det er, der har skrevet teksten.

De prøver desperat at retfærdigøre over for sig selv og vigtigst over for de andre, hvordan det kan være at de kan tillade sig at lide Galaxy, for gud forbyde at det skulle være betingelsesløst og ligefremt.

Typiske amerikanere, som simpelthen ikke kan sætte sig ud over deres indpodede kulturelle tendenser til "teh realizemz", ti eksplosioner i sekundet, "dark", "ekstreeeme" og "color iz gay" etc.

Nintendo kunne have prøvet så meget de ville, de vil aldrig få 10 for et Mariospil fra sådanne steder.
Born to kill space
MarkosMarkosSkrevet 08/11-07 20:27 
Hvor kan man finde det video review på 1UP?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-07 21:05 
De skulle bare ha' prøvet hårdere...
Spiller nu: Phantasy Star IV
FourDFourDSkrevet 08/11-07 21:14, rettet 08/11-07 21:16 
Heeeeeelt ærligt KS, du rakker jo nærmest ned på Nintendo dagligt.
Tror efterhånden at de fleste brugere herinde HAR forstået at Nintendo ikke er din kop te, men behøver du absolut at markere det ved at lad brændet falde ned hver eneste gang the big n bliver nævnt?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HeroldHeroldSkrevet 08/11-07 21:22 
Er det ikke bare en del af PlayRight? Lidt lige som Okottaprofilerne, Beanos sarkastiske kommentarer og Plasma-hysteriet? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-07 21:49, rettet 08/11-07 21:55 
Slap dog af! 9,5 er da en sindsygt god score. Jeg svarede bare på Zapps klynken over at det ikke fik 10. Der er rigtig mange spil som enten får for høje eller lave karakterer IMO, men det er der ikke så meget at gøre ved.

Uden at have prøvet nogen af spillene vil jeg dog tro at Mario er langt bedre end Halo 3.

EDIT: Desuden rakker jeg ikke ned på Nintendo. Jeg rakker ned på Nintendo fanboys. Der er en verden til forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 22:30 
Jeg syntes heller ikke man skal være spor bitter over en score på 9.5. Trods alt også "hele spillet" der får 9.5 og har ikke en online del der trækker scoren op og dækker for en lidt skuffende singleplayer del som det var tilfældet med Halo 3.

Har ikke fået SMG endnu men vil også tro jeg får langt mere singleplayer værdi og spas for pengene end jeg gjorde med Halo 3 ;)
Zzap!Zzap!Skrevet 08/11-07 22:44 
Prøv at se på de andre spil de har givet 10, så kan vi tale...
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 22:58 
Har du prøvet SMG?
WehnerWehnerSkrevet 08/11-07 22:59 
Beano>
en lidt skuffende singleplayer del som det var tilfældet med Halo 3.

Den singleplayerdel er med undtagelse af bane otte alt det, fans af serien har efterlyst siden toeren. Hvis man blev skuffet, må det være fordi, man forventede noget helt andet.

Jeg er spændt på, om Mario fortjener de høje karakterer. Meget spændt, men slet ikke sikker, for indtil videre har Wii slet ikke fanget mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 23:17 
Wehner>
Den singleplayerdel er med undtagelse af bane otte alt det, fans af serien har efterlyst siden toeren. Hvis man blev skuffet, må det være fordi, man forventede noget helt andet.

Jeg forventede bare noget spændende nyt eller overraskende - noget som levede en smule op til den latterlige hype som Bungle selv havde været med til at bygge op. Det gjorde singleplayer delen desværre ikke og var desuden for kort.
Men som sagt i Halo 3 tråden, blev jeg fint underholdt i de 6-7 timer det tog og bedømte campaign til 8/10.
Jeg ser mig selv om Halo fan (men ikke blind fanboy) men campaign delen var ihvertfald ikke hvad jeg "efterlyste", beklager hvis det støder ;)


Wehner>
Jeg er spændt på, om Mario fortjener de høje karakterer.

Det er jeg egentligt også - men solide platformers er der desværre alt for lang imellem og spillet ser utroligt varieret og fantasifuldt ud, så jeg tror nok jeg skal blive underholdt i 15+ timer :)
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 23:18, rettet 08/11-07 23:19 
Zzap!>
Prøv at se på de andre spil de har givet 10, så kan vi tale...

Ja, de har godt nok nogle ret bizzare 10-taller imellem... damn ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/11-07 15:58 
Ang. bizarre-scores... Den her stikker da vist alt:

Huh!?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HulleHulleSkrevet 11/11-07 16:40 
Det giver jo ingen mening.. Har en kammerat med Italiensk baggrund, kan huske han havde et italiensk blad med hjem engang i SNES tiderne. Der gav de Donkey Kong Country 101 ud af 100 (Og så lige det middelmådige spil..) Det er åbenbart noget man gør der nede :P
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SephirothSephirothSkrevet 11/11-07 17:22 
I det danske Power Player fik DKC 100/100 i sin tid ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
BeanoBeanoSkrevet 11/11-07 17:26 
Men 11/10 og 101/100 giver jo ingen mening... overhovedet ;)
QQSkrevet 11/11-07 19:24 
Jeg tror de prøver at sige at det er et godt spil ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 11/11-07 19:41 
Naah... kan ikke være det ;)
SumezSumezSkrevet 11/11-07 23:58 
Sephiroth>
I det danske Power Player fik DKC 100/100 i sin tid ;)

Hehe, den score tog de også i sig senerehen, og røg ned på 75% eller deromkring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
rapsacrapsacSkrevet 15/11-07 12:29 
jøsses, jeg er helt rundtosset efter at have spillet mig frem til de første tre stjerner- der bliver virkelig vendt rundt på tingene. Til dem der er i tvivl, så oser dette spil af Mario 64 kvalitet
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
HeroldHeroldSkrevet 15/11-07 12:33 
Det lyder godt! :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 15/11-07 13:08 
Puh.. mine forventninger er næsten ligeså høje nu, som dengang mine fingre kriblede efter Mario 64 :S
Hvis jeg ikke havde forudbestilt det fra England, ville jeg straks vade København tynd efter en butik, der har sat spillet til salg en dag for tidligt..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/11-07 15:28, rettet 15/11-07 15:47 
Galaxy ligger lige nu som det 2. bedste spil nogensinde (97,5), jf Gamerankings - kun med 0,1 point fra Ocarina of Time på førstepladsen (97,6).

Tror ikke jeg har glædet mig så meget til et spil, siden jeg fik en Nintendo 64 m. Super Mario 64 tilbage i '98. Jeg håber virkelig på, at Nintendo og Miyamoto har fundet noget magisk frem.. Noget tyder jo på det, hvis man skal tro anmeldelserne indtil videre.

Gamerankings top 10
SumezSumezSkrevet 15/11-07 15:35, rettet 15/11-07 15:35 
Det var da også på tide at det kom op på 20 scores på GameRankings. Jeg har selv tjekket den side et par gange de seneste dage. :)

Der kommer dog nok en del anmeldelser endnu, så scoren kan sagtens falde, men indtil videre er den kun steget (den lå på 97,2% for nogle dage siden, og 96,5% for en uge siden)

Men altså, ifølge den liste, er Metroid Prime det fjerdebedstespil nogensinde. :) (det ER klart et MEGET godt spil, men SÅ godt?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 15/11-07 18:04 
Det får indtil videre 98/100 på Metacritic, det kvalificerer det som næstbedste spil ever, tangerende Tony Hawk 2 (PS2) og lige under Ocarina of Time med 99/100.

Metacritic.com
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-07 18:09 
LOL! Hvis THPS2 er et af de bedste spil ever så gir jeg ikke meget for Metacritic :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 15/11-07 18:12 
Det er jo det der er det sjove. Metacritic er ikke en anmelder, men en instans der opsummerer og giver et gennemsnit af alle de anmeldelser de kan finde. Så det siger nok mere om anmeldere generelt...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 15/11-07 19:24 
Pieyanthikos>
Galaxy ligger lige nu som det 2. bedste spil nogensinde (97,5), jf Gamerankings - kun med 0,1 point fra Ocarina of Time på førstepladsen (97,6).

Hølmkjær>
Det får indtil videre 98/100 på Metacritic, det kvalificerer det som næstbedste spil ever, tangerende Tony Hawk 2 (PS2) og lige under Ocarina of Time med 99/100.

Måske I bør holde lidt igen med at kalde noget fra Gamerankings og Metacritic for "bedste spil nogensinde/ever" ;)

Mange ældre spil på de to sites har jo kun få anmeldelser, så det kan højst blive til "bedste nyere spil".
SumezSumezSkrevet 15/11-07 20:11, rettet 15/11-07 20:12 
Hølmkjær>
Det er jo det der er det sjove. Metacritic er ikke en anmelder, men en instans der opsummerer og giver et gennemsnit af alle de anmeldelser de kan finde. Så det siger nok mere om anmeldere generelt...

Modsat GameRankings?? :)

jaes>
Måske I bør holde lidt igen med at kalde noget fra Gamerankings og Metacritic for "bedste spil nogensinde/ever" ;)

Mange ældre spil på de to sites har jo kun få anmeldelser, så det kan højst blive til "bedste nyere spil".

Uanset hvad, er det da alligevel et tegn på at spillet nok er værd at bruge tid på.. mildest talt.
Derudover har vi jo at gøre med firmaet, der lavede Zelda 64, og ikke firmaet der lavede THPS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 15/11-07 20:50 
Sumez>
Uanset hvad, er det da alligevel et tegn på at spillet nok er værd at bruge tid på.. mildest talt.

Det har jeg da heller ikke sagt, at det ikke skulle være. Min kommentar gik på de to sites. Bare rolig, jeg disser ikke jeres elskede Mario ;)

Sumez>
Derudover har vi jo at gøre med firmaet, der lavede Zelda 64, og ikke firmaet der lavede THPS2.

Og det firma, som lavede SMS ;)

Jaja, ikke helt det samme, men du bad selv om den...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/11-07 21:23 
De to sider er vel det tætteste vi kommer på en egentlig top 10 over bedste spil nogensinde, ud fra et objektivt synspunkt. Anmeldelserne, som indgår i systemet, er (forholdsvist*) neutrale, og alle er skrevet med en professionel tilgang. Altså er der ingen fanatister blandet ind i kåringerne.

Ellers skal man gøre som IMDB, hvor den bedste film nogensinde stadig ligger nummer 1 - bygget på user votes. Så skal man bare finde sig i, at den let kan manipuleres med, så længe man har nok brugere med sig til at stemme filmen ned.

*= Magasiner som Official Nintendo Magazine osv. har nok et vist PR-twist med sig ;)
jaesjaesSkrevet 16/11-07 03:03, rettet 16/11-07 03:04 
Pieyanthikos>
De to sider er vel det tætteste vi kommer på en egentlig top 10 over bedste spil nogensinde, ud fra et objektivt synspunkt.

Tjah, der er flere fremragende spil, som ikke kan komme på listen, fordi de har under fem anmeldelser i databasen (fem er minimum. Standardvisning, som du linkede til tidligere, viser endda kun spil med minimum 20 anmeldelser). Selv hvis nogle klassikere lige kunne hive sig op på fem anmeldelser, er det vel også på grænsen til at give et nogenlunde repræsentativt billede af virkeligheden.

Men tilbage til Mario :)

EDIT: Det er GR jeg taler om herover. MC kører et lidt andet system.
BeanoBeanoSkrevet 16/11-07 08:20, rettet 16/11-07 08:30 
Efter 3-4 timer og 17 fundne stjerner, syntes jeg der er super fedt spil... men er jeg virkeligt den eneste i verden der har et problem med at ens antal af liv sættes til 4 hver gang man indlæser sit save game ??

Har f.eks. prøvet at have 16 liv og ryge ned på 4 efter indlæsning... WTF?!?!?
SumezSumezSkrevet 16/11-07 08:26 
jaes>
Og det firma, som lavede SMS ;)

Jaja, ikke helt det samme, men du bad selv om den...

Nej, det kan overhovedet ikke sammenlignes, da SMS ikke ligger i nærheden af toppen på hverken Metacritic eller Gamerankings.
Faktisk synes jeg at det er meget relevant i sammenligningen, når man skal vurdere om vi har at gøre med en værdig efterfølger til Mario 64, eller et nyt SMS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-07 09:03 
Udfra den smule jeg har spillet, så slår Galaxy nemt Sunshine på opfindsomhed og variation alene. Sunshine var fortræffeligt IMO men Galaxy føles bare langt mere frisk og nyt.

Men syntes dog Galaxy's baner føles mere begrænsede og lineære, og der lægges ikke op til udforskning som i Mario 64 og Sunshine. Den første bane i Mario 64 er f.eks. betydeligt større end noget jeg har set i Galaxy. Det kan selvfølgeligt meget nemt ændre sig senere inde i spillet - er trods alt kun i starten (17 stjerner) lige nu :)
SumezSumezSkrevet 16/11-07 12:06 
Er spillet overhovedet udkommet i Europa?
CD-WOW har ikke udsendt spillet, men ændret datoen til 23. november!! :(
På play.com kan man stadig ikke købe det (kun via sekundære forhandlere), og på coolshop.dk er spillet ikke på lager.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/11-07 12:18 
Sumez>
Nej, det kan overhovedet ikke sammenlignes, da SMS ikke ligger i nærheden af toppen på hverken Metacritic eller Gamerankings.
Faktisk synes jeg at det er meget relevant i sammenligningen, når man skal vurdere om vi har at gøre med en værdig efterfølger til Mario 64, eller et nyt SMS.

Jeg nævnte SMS fordi det har fået næsten 9.2 på GR, hvilket er så højt, at jeg mener, det betyder mindre, om spillet så er på en top-liste eller ej.

Men det er altså ikke noget, jeg er interesseret i at diskutere, da det bare var en sidebemærkning til din Tony Hawk-kommentar.

Men jeg synes da, at du lægger utrolig meget i de lister. 9.2 eller 9.7 - der er selvfølgelig en forskel, men ved spil med så høje scorer, handler det vel mere om, hvordan spillene er opbygget, og om man kan lide denne struktur. Det grundlæggende er som regel af en meget høj kvalitet ved alt over 9. At folk er så delte om SMS som de er, er ikke helt normalen.
BeanoBeanoSkrevet 16/11-07 12:20, rettet 16/11-07 12:22 
Sumez>
Er spillet overhovedet udkommet i Europa?

Ja, er ude i DK i dag ;)

Fik mit eksemplar fra Gamebits.dk i går.

Link
BeanoBeanoSkrevet 16/11-07 12:33, rettet 16/11-07 12:33 
Det der med "nulstilling" af liv (som jeg brokkede mig over længere oppe) er åbenbart helt normalt for Mario spil... havde bare helt glemt at Mario 64 åbenbart også gjorde det :!
SumezSumezSkrevet 16/11-07 12:41 
Beano>
Fik mit eksemplar fra Gamebits.dk i går.

Puha, jeg vil gerne have spillet i den kommende uge, men 150,- ekstra er alligevel en del. :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
220 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig