X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario Galaxy


220 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
HulleHulleSkrevet 18/08-07 15:41 
November kan ikke komme hurtigt nok. Har lige laest Eurogamers preview af titlen og det tegner rigtig godt, set i gameplay perspektiv, hvis man altsaa skal tro deres ord.. Var en smule overrasket over hvor meget de roste grafikken i spillet, endda saa vidt at det skulle ligge paa linie med de kraftigere maskiner paa markedet!

Eurogamer>
It's drop-dead gorgeous, for starters. This is not just the best-looking Wii title by miles, it's one of the best-looking games in the world full stop, HD or no HD. It's as smooth and shiny as silk, the colours are unbelievably vibrant, it's smothered in lustrous effects, and you feel like you can reach out and touch its chunky, cute and tactile designs. Super Mario Galaxy makes most hi-def games look about as solid and convincing as photographs pasted onto empty cereal packets.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 18/08-07 16:41 
*savle*.....
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
BeanoBeanoSkrevet 18/08-07 17:29 
Er November bekræftet som EU dato for spillet også?
EchoEchoSkrevet 19/08-07 09:53 
Jeg synes, jeg hørte noget om, at SMG's udgivelse ville blive rykket til fordel for MP3 og SSBB - kan nogen be- eller afkræfte det?
Jeg glæder mig også utrolig meget til at spillet det her spil! Jeg er hel vild med det nye gameplay og banedesign, og jeg er sikker på, at det bliver hele Wii'en værd.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/08-07 11:41, rettet 19/08-07 11:41 
Det sidste jeg har set fra Nintendo (for ca. 1-1½ mdr. siden) var at Mario Galaxy står til en Q4 2007 udgivelse mens SSBB blot står til 2008. Begge angivelser er for Europa.

Super Paper Mario (som jeg synes ser langt sjovere ud en Mario Galaxy) står til 14. september.

Så mangler jeg bare en Wii... En der vil sælge en billigt? :o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/08-07 13:17 
De må da snart sætte en EU-dato, hvis de vil have at folk skal lægge penge til side til det :-)

ToTheGame US `release` date - 12. november
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 19/08-07 16:58 
Det lyder som et job for..... Bergsala!
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
dRxLdRxLSkrevet 19/08-07 17:03 
Hvis der er ét spil der sælger mig en Wii, så er det nok SMG, og håndfuld af spil fra GC bagkataloget.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/09-07 18:20 
16. November og her er en ny video der oser af Mario64 kvalitet.

Wow
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
EchoEchoSkrevet 10/09-07 22:45, rettet 10/09-07 22:54 
Udover MP3 er SMG det spil til Wii, som jeg glæder mig allermest til lige pt.
Hele spildesignet er jo genialt, og jeg får lidt den samme følelse, som jeg gør, når jeg spiller Paper Mario. En "hold kæft hvor er det her godt skruet sammen"-følelse!
Samtidig står den visuelle side virkelig ud i forhold til Wii spil hidtil. Her er virkelig tale om et spil, som ikke kunne have kørt på en GC. Det er krystal klart og ser meget smooth ud.
Det kan bare ikke blive en 16. november hurtigt nok ;)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
ChronoChronoSkrevet 16/09-07 18:38 
Prøv at se de små stjerner som er på nogle af bogstaverne i spillets titel på coveret:
http://www.gamereactor.dk/media/supermariogalaxy_131124.jpg

Hvis man kun læser de bogstaver så danner de andre ord - sjovt :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 16/09-07 18:50 
Den slags observationer hører da til i Mario vs Sonic tråden :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/09-07 18:51, rettet 16/09-07 18:52 
@Chrono: LOL!
QQSkrevet 16/09-07 18:54, rettet 16/09-07 18:54 
dRxL>
Den slags observationer hører da til i Mario vs Sonic tråden :-p

Det er da tydeligvis en besked til Mr. Hedgehog
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/09-07 19:20 
URMRGAY?? You are Mr. Gay?? Jeg er vist ikke helt nørdet nok til at forstå det... :o)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HulleHulleSkrevet 16/09-07 19:22 
Heh :D Good one.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
FourDFourDSkrevet 16/09-07 19:24 
Hahahahaha, må være nogle skjulte aggressioner som Shigeru skulle ud med :D
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HeroldHeroldSkrevet 16/09-07 19:35 
Det er klart en reference til Dreamcatcher :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 16/09-07 20:08 
Det var ikke mig der opdagede det vil jeg lige sige :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KLTKLTSkrevet 16/09-07 20:08 
Bah!
Nå men back to topic ha ha...
Jeg synes også der er noget særligt ved SMG ud fra hvad jeg har set ind til nu, og man står med den der følelse af at Mario, som det var tilfældet tilbage med Super Mario 64, med dette nye spil kommer til at bidrage med noget helt nyt.

Det ser ud til at Miyamoto har udnyttet Wiimote'n til fulde i dette spil, og via den får skabt noget helt nyt gameplay aldrig set før i Mario spil.
Nå anyway det bliver spændende at se HVOR godt det bliver, for jeg tvivler egentlig ikke på det bliver godt.
9/11 Was An Inside Job
HulleHulleSkrevet 05/11-07 02:19 
Så tikker de første anmeldelser ind :)

Eurogamer 10/10
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Bede-xBede-xSkrevet 05/11-07 03:13 
Slet ikke en overraskende score. Håber og tror vi kommer til at se flere af dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 05/11-07 09:11 
Skal man regne med at folk har så høje forventninger til spillet, at man næsten kun kan blive skuffet, så 10/10 er et tydeligt tegn på ekstrem kvalitet?

Eller risikerer man at spillet får 10/10 bare fordi det er Mario? Nogen der kan huske Sunshine's anmeldelser?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 05/11-07 09:14, rettet 05/11-07 09:15 
Eurogamer, Sunshine: 9/10, Google er vores ven };-)

Link
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KalicolaKalicolaSkrevet 05/11-07 09:41, rettet 05/11-07 09:42 
Hvad jeg har set af klip fra spillet så ser det ud til at ose af kvalitet på alle måder. Sunshine tiltaler mig SÅ lidt at jeg aldrig har spillet det, jeg syntes det ser dårligt ud. Jeg er sikker på at sunshine fik gode karakter KUN fordi det var Mario. Galaxy på den anden side ser ud til at tage mario 64 op på næste niveau, og jeg glæder mig meget til at spille det. Nyt gameplay/historie, nye powerups, og lækker smooth grafik.

Hvad jeg undrer mig over er hvorfor man aldrig kan spille 2, hvor player 2 er luigi, ligesom i de gamle dage, men den tid er jo nok forbi :-(
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 05/11-07 10:31 
Ja, savner også 2-player Mario. Der var engang hvor det var en social begivenhed at familien samledes omkring det lille fjernsyn for at spille Mario (seriøst!)

Og jeg glæder mig mere og mere til Galaxy når folk kommer med den slags kommentarer. Håber virkelig på at se Mario tilbage i topform.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 05/11-07 12:28, rettet 05/11-07 12:30 
Sumez>
Eller risikerer man at spillet får 10/10 bare fordi det er Mario? Nogen der kan huske Sunshine's anmeldelser?

De snakker om Galaxy på den seneste 1up yours podcast og midt i begejstringen, laver de sammenligninger med Sunshine og det nyeste Ratchet & Clank. Galaxy skulle være niveauer bedre end dem begge.

Darknon>
Hvad jeg undrer mig over er hvorfor man aldrig kan spille 2, hvor player 2 er luigi, ligesom i de gamle dage, men den tid er jo nok forbi :-(

Der er en form for two player i Galaxy, selv om det er ret primitivt. Hvis man har en extra remote, kan man give den til en anden spiller, som så kan hjælpe Mario med forskellige ting. Fx stunne fjender eller få ham til at hoppe højere. Igen tjek 1up podcasten.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
MarkosMarkosSkrevet 05/11-07 12:46 
Spillede Galaxy i ca tre timer i går aftes, og jeg kan ikke lide at jeg ikke har den kontrol jeg er vant til, når jeg hopper i et Super Mario spil. Synes ikke det er en god idé at tvinge Galaxy ind i et top-down 3D univers, da man mister meget af præcisionen i styringen. Sammenlign med den frygtelige udgave af SM64 som der kom på DS'en, og den styring vi fik i den udgave. Det er ikke helt ligeså slemt i Galaxy, men det er stadig ikke det samme som det perfekte SMB 3 i 2D og SM64 på N64.

Galaxy vil få sine flotte anmeldelser, men jeg håber snart vi ser et godt 2D Mario igen.
SumezSumezSkrevet 05/11-07 12:55, rettet 05/11-07 12:56 
Markos>
den frygtelige udgave af SM64 som der kom på DS'en

Den kommentar gør at jeg ikke taget din udtalelse så tungt, da jeg som bekendt ikke har nogen problemer med den styring overhovedet. Så hvis Wii styringen er bedre end den, er jeg glad.
Jeg er dog lidt bekymret over top-down-sekvenserne. Jeg mener, Mario klarede overgangen til 3D fint, men ligefrem at rykke kameraet yderligere ~45 grader, lyder som et skridt, der er lige lovlig langt fra grundkonceptet i mine ører.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 05/11-07 13:06 
link til den 1up podcast tak :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 05/11-07 13:12 
Markos: Ud fra screens og film jeg har set, kunne det godt se ud som om at der mange steder i spillet er "2D" sektioner. Det bliver spændende at se hvordan det fungerer i praksis

2D'ish
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 05/11-07 13:25 
Darknon>
link til den 1up podcast tak :)

Du linker jo næsten selv til den podcast...
KalicolaKalicolaSkrevet 05/11-07 13:57 
My bad.. Argh! Det er jo bare en lydfil!
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 05/11-07 14:04, rettet 05/11-07 14:04 
Øh ja... "1UP Yours" er audio podcast.

Men du kan også se den nye episode af "The 1UP Show" som er video og hvor der også er et indslag om SMG ;)
SumezSumezSkrevet 05/11-07 14:13 
Lidt O-T: Hvad er forskellen på en podcast og en lydfil?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 05/11-07 14:16 
Intet. Men man kan vel sige at podcast kan være inddelt i kapitler samt være i et feed.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 05/11-07 14:21 
Sumez>
Lidt O-T: Hvad er forskellen på en podcast og en lydfil?

En podcast er teknisk set bare en XML fil som "peger" på audio/video filer så download programmer (f.eks. iTunes) ved hvorfra filerne skal downloades. Ikke noget mystisk i det ;)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/11-07 15:12 
Nej det er ikke rigtigt.

Podcast har ikke noget med XML at gøre.
At spørge hvad forskellen på en podcast og en lydfil er, svarer til at spørge hvad er forkellen på et radioprogram og en lydfil.

Svaret er at de ikke er modsætninger.

Generelt er en podcast en lydfil, der på én eller anden måde er gearet til at blive hentet via internettet og lagt på en iPod (eller anden MP3 afspiller).
I modsætning til en streaming lydfil.
Samtidig dækker navnet over at lydfilen indeholder en hvis form for redaktionelt indhold. En mp3 af én sang er altså ikke en podcast.

Nogle podcasts er helt uden musik, andre er ren musik.

Podcasts kan så blive distribueret via iTunes, RSS feeds og lignende XML filer.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 05/11-07 15:15, rettet 05/11-07 15:28 
SeventhSun>
Podcast har ikke noget med XML at gøre.

Podcast feeds er da XML formateret med informationer om titel, indhold, dato, fillokation, etc.

Der ligger ingen binær lydinformationer i selve podcast filen (det ligger stadig som selvstændige MP3 filer på serveren), så ukorrekt at kalde en podcast lydfil - det er mere en "wrapper" til lydfiler.
Desuden kan podcasts både være lyd- og video filer ;)

Indhold af podcast feed ("Gem som..." og åben med notepad eller lign)
SumezSumezSkrevet 05/11-07 15:35, rettet 05/11-07 15:36 
Fancy.

Det er altså en slags RSS-løsning for lydfiler. :)
Det irriterer mig bare at navnet relaterer til iPods...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 05/11-07 15:44 
Fordi de startede med det, og på den måde er det blevet er begreb?
Det er vel også set med støvsugere og andre ting?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Zzap!Zzap!Skrevet 05/11-07 16:33 
Markos>
Spillede Galaxy i ca. tre timer i går aftes, og jeg kan ikke lide at jeg ikke har den kontrol jeg er vant til, når jeg hopper i et Super Mario spil. Synes ikke det er en god idé at tvinge Galaxy ind i et top-down 3D univers, da man mister meget af præcisionen i styringen. Sammenlign med den frygtelige udgave af SM64 som der kom på DS'en, og den styring vi fik i den udgave. Det er ikke helt ligeså slemt i Galaxy, men det er stadig ikke det samme som det perfekte SMB 3 i 2D og SM64 på N64.


Galaxy vil få sine flotte anmeldelser, men jeg håber snart vi ser et godt 2D Mario igen.


Første et spørgsmål: Hvor spillede du det henne?! ;-)

For det første så er det jo masser af traditionel platforming i Galaxy både 3D og 2D. Planetoiderne udgør jo kun en del af spillet.
For det andet er en af grundene til at lade noget af spillet foregå på små kugler, jo netop at det skal gøre det mindre nødvendigt at kontrollere kameraret, for at gøre det lige så tilgængeligt, som de gamle 2D spil.

Darknon>
Sunshine tiltaler mig SÅ lidt at jeg aldrig har spillet det, jeg syntes det ser dårligt ud. Jeg er sikker på at sunshine fik gode karakter KUN fordi det var Mario.

Jeg har også meget blandede følelser over for Sunshine, men vis mig et platformspil fra den generation der er bedre.

Sandheden er nok at skuffelsen hang sammen med at det er dårligt for et Mariospil at være, men sammenlignet med 99% af andre 3D platformere, er det suverænt.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 05/11-07 18:27 
Jeg har ikke spillet så mange platformere fra den generation, men tror heller ikke, der er andre end Jak & Daxter, der kommer op på siden af Sunshine. Bestemt et rigtig godt spil, men fra Mario forventer man bare at det er lidt mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarkosMarkosSkrevet 05/11-07 21:33 
Zzap!>
Første et spørgsmål: Hvor spillede du det henne?! ;-)

En af vennerne har en Wii med Wiikey :-)
KilroyKilroySkrevet 06/11-07 17:59 
Jeg har meget store forventninger til UR MR GAY, af den simple grund at det er det eneste spil jeg umiddelbart har i horisonten til Wii. Hvis Galaxy er en fiasko (hvad der jo ikke er tilfældet) så ville jeg sælge maskinen. Simpelthen.
Kilroy Was Here
SeventhSunSeventhSunSkrevet 06/11-07 20:40 
Beano>
- det er mere en "wrapper" til lydfiler.

Det er altså ikke rigtigt.

Fra Wikipedia:
"A podcast is a digital media file, or a related collection of such files, which is distributed over the Internet using syndication feeds for playback on portable media players and personal computers."

Podcast på Wikipedia
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 06/11-07 20:43, rettet 06/11-07 20:49 
SeventhSun>
Det er altså ikke rigtigt.

Fra Wikipedia:

Er ligeglad med hvad der står på Wikipedia... du kan jo selv se eksemplet ovenover på hvad en podcast "feed" kilde indeholder. Men fra en brugers synspunkt er en podcast rigtigt nok en samling audio/video filer selv om det "beskrives" via XML.
ElgenElgenSkrevet 06/11-07 20:56, rettet 06/11-07 21:01 
Jeg må altså bakke Beano op her; det ER bare en samling links til div. medie-filer i div. formater, pakket fancy ind i noget XML (gad vide om man kan finde skemaet (xsd'en) for formatet et sted).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 06/11-07 20:57 
Sidder I egentlig ikke bare og siger det samme på to forskellige måder?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/11-07 21:00, rettet 06/11-07 21:01 
Tror jeg faktisk du har ret i... jeg ser det fra en teknisk vinkel mens SS ser det fra brugerens synspunkt hvor XML og anden fancy teknik ikke er relevant.

Men ret off-topic uanset... sorry.
220 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig