X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aviser nej tak?


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/08-07 16:53 
Hvor kan jeg få klistermærker med "Aviser nej tak" henne?
Hoid to colony C05 where the computer is...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 15/08-07 17:08 
http://www.taenk.dk/index.php?sid=1&cid=6707

Her kan et par af dem også afmeldes:
http://www.afmeldavisen.dk/
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/08-07 17:17 
Tak ska du have:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
la0sla0sSkrevet 15/08-07 17:49 
i stedet for afmeldavisen.dk kan du ligeså godt råbe det ud af vinduet kroe, jeg har prøvet det første og det virkede ikke.. :) mærkerne virker til gengæld
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/08-07 20:47 
Det skal lige pointeres at et "nej tak til aviser"-mærke ikke nødvendigvis overholdes - det er op til det enkelte bud. I teorien kunne du lige så godt sætte et mærke op der stod "Læg en check på en million kroner i postkassen tak". Du har nok mere held med det første...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 15/08-07 20:54 
En bud der ignorer "nej tak til aviser" må sgu være en idiot efter min menig. Han for jo ikke flere penge for at putte dem i, og springer over et par huse spare ham også tid i sidste ende. :/
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/08-07 22:03, rettet 15/08-07 22:08 
Du har vist aldrig været avisbud :)

Ofte er det nemmere at kyle en avis/et bundt reklamer i en postkasse end at lade være, set i forhold til hvor lang tid det tager at identificere skiltet på postkassen, tage hånden med avisen/reklamerne tilbage, og lægge samlingen tilbage i bunken på armen - en ret anstregende affære. Hertil kommer de ekstra antal skridt man har taget for at nå op til postkassen, og evt. filitering af bundtet for adskille reklamer fra avis eller omvendt. Du skulle vide hvor mange folk der gør en dyd ud af at skjule deres "nej tak til reklamer/aviser"-skilt så meget som muligt - for ikke at snakke om folks egne særprægede skilte, som man som bud skal helt hen til postkassen for at identificere. Har man desuden en meget tung byrde på armen, hvilket man ofte har som avisbud, kan det være en befrielse at komme af med så mange aviser som muligt for ikke at snakke om oprydningen efter avisuddelingen, og de problemer det medfører hvis man har ti kilo aviser til overs fordi ruten ikke er opdateret.

Avisbudet der smider en avis i din postkasse selvom du har et "nej tak til aviser"-skilt på den, er måske en idiot, men årsagen hertil er at han ikke respektere dit nej, ikke at han ignorere de "fordele" der er ved ikke at gøre det.

EDIT: Argument tilføjet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 15/08-07 22:12, rettet 15/08-07 22:24 
Det gælder forresten ALLE former for mærker som folk beslutter sig til at smide på deres postkasser!

Sæt mærkerne ved navneskiltet, synligt og let genkendeligt (derfor er det godt at have de officielle mærker). Der er simpelthen ikke tid til at skulle stå og dechifrere folks kragetæer.

Desuden, husk for ******* and sætte ALLE navne på døren hvis der er folk med forskellige efternavne - det gælder OGSÅ når I har en gæst boende, eller har en person der får leveret deres post c/o hos jer - også selvom det kun er for en uge.

Husk også evt. mellemnavne hvis der er plads. I det mindste skriv mellemnavnene med initialer.

Har du flere navne, så sørg for at det navn du bruger, er det der står på postkassen (Hedder du f.eks. Erik William Jensen, og du har valgt at det er dit mellemnavn du normalt bruger, så skriv "Erik William Jensen" eller "E. William Jensen", men ikke "Erik W. Jensen").

Har I børn, søde som de nu engang er, så undlad venligst at lave deres navne større end jeres egne, samt at sætte dem først i navnerækken. Udover tillykkebreve fra Krummeklubben og Spar Nord-banken *er* det ret begrænset hvad de får af post. Selvom det lyder som en dum detalje, kan det virke forstyrrende at skulle igennem 3-4 børnenavne (nogle gange med andre efternavne pga. "gule plader"), før man rammer far og mors.

Har I et firma, skal I også huske at sætte firmanavnet på postkassen.

Mht. gratisaviser må budet faktisk ikke ignorere skiltet - kun afmeldelse hos distributøren er gældende. I praksis vil jeg anbefale afmeldelse og et "TÆNK-skilt" (de grønne skilte).

Mht. reklamer er det kun Post Danmarks egne skilte der respekteres af postbudet. Det fås på posthuset mod forevisning af billedlegitimation.


Det er uhyggeligt hvad lort man skal høre på som postbud, fordi folk ikke har deres ting i orden!
Kiss me, would you kindly?
dpldplSkrevet 15/08-07 22:14 
Der tager du så fejl (angående mig ><)
Var avisbud i 3 år, var reklame bud i 1 år og lige nu kører jeg med både avis og reklame om lørdagen(Dumt sige nej til næsten 7-800kr for 2 timer, hvor 310kr er skattefri kører penge(bruger kun 50kr på benzin))

Altså en avisbud der ikke kan hans rute i hovedt er sgu da en dårlig avisbud(kan forstå en overtage ruten enkel gang eller 2). Men vis du kører ruten som standard er det sgu da dumt at ignorer den. Især vis folk er hjemme når du putter den i postkassen. Jeg har 5 styk der spurgte mig personlig om jeg ikke vil stop med smide avis i. Jeg siger med glæde ja, da jeg spare masser af tid og det er så let at huske.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/08-07 22:22 
Hvis du vidste hvor stor udskiftning der i budbranchen vil du forstå at det ikke er et spørgsmål om at huske en rute - det faste bud burde og er selvfølgelig slet ikke problemet. Nej problemet er at der ofte er tale om nye bud/afløsere de steder der er problemer, og selvfølgelig det at der sker ændringer. Jeg kender til mange sager hvor budene ikke har indberettet ændringer på deres rute fordi de ikke vil miste pengene - at mange af dem så er dumme nok til at blive ved med at aflevere avisen/reklamen er så en anden sag.

Så vidt jeg ved er det op til det enkelte distributionsfirmas politik, om buddet skal rette sig efter skiltene eller ej - nu er postDK jo langt fra de eneste der omdeler blade/aviser/reklamer i DK.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SlothSlothSkrevet 15/08-07 22:27, rettet 15/08-07 22:29 
For et stykke tid siden var der i Ekstra Bladet en lille artikel om, hvordan en person først fik held til at afmelde gratisaviser, da hun skrev et "Nej-Tak"-skilt på polsk.

Der er en del avisbude som ikke kan læse dansk særligt godt, og det kan måske være en årsag til at de ignorerer skiltet.

Her er artiklen:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article294085.ece
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/08-07 23:40 
Den årsag havde jeg helt glemt - vi har også haft vores problemer med polske omdelere, der ikke har kunnet forstå skiltene (who can blame them?).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-07 10:10 
Jeg hader gratis aviser pga der er mere at slæbe ned fra 3. sal, hvor jeg bor. Men som det værste kan jeg ikke klare at der bliver lavet så mange gratis aviser om dagen, når det nu er vi skal passe bedre på moder jord(global opvarmning)
Føj siger jeg bare!
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 16/08-07 10:44 
Ja, der går ikke mere end en uge, før vores opgang er fuldstændig svinet til i gratisaviser, og det er ikke sådan noget man "lige" slæber ned fra 4. sal. Det ligner nærmest at det er bumser der bor her, med alle de gamle aviser der efterhånden er stakket op udenfor døren.

Jeg FATTER ikke hvorfor avisbuddet bliver ved, de kan jo SE at vi ikke gider have deres lort, og de får da det samme i løn, selvom de bare undlader at vade den ekstra etage op.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/08-07 12:26 
Langt de fleste bude får løn ifølge hvor mange aviser de aflevere...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-07 12:48 
Really? Så stik mig lige 10 tons, så skal jeg sgu nok "aflevere" dem på forbrændingen. :-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/08-07 13:13, rettet 16/08-07 13:14 
Hvilket der er mange der gør ;) Det bliver selvfølgelig bare hurtigt opdaget.

Det ville være umuligt at lave timeberegning for "avis-drenge", og det er jo ikke helt fair at lille Brian får det samme faste beløb for sin rute på 150 husstande som Peter der har en rute på 260 husstande. I enkelte tilfælde kan et "op-ad-bakke"-tillæg komme på tale.

Mange konstruktioner i budbranchen opfordrer til brødne kar - det største problem er dog uden tvivl den lave løn.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 16/08-07 19:39 
Hverken timebetaling eller stykbetaling er vel løsningen.

Budene bør da få løn per rute. Sådan mener jeg også det foregår ved betalingsaviserne.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/08-07 14:05 
Nu er det nogle år siden jeg var i "Branchen" og havde indsigt i mange af de forskellige distributøres systemer, men dengang fik de fleste betalingsavisbude pr. avis - hvilket ikke ligefrem opfordre til en høj moral. Det kan selvfølgelig have ændret sig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig