X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny mikrofon eller adapter?


Svar
KilroyKilroySkrevet 10/08-07 13:36, rettet 10/08-07 13:37 
Hej gutter. Nu må de audiofile og lignende hjælpe mig. Jeg skal købe en ny mikrofon til et anlæg fra omkring stenalderen. Stikket er ikke et normalt jack stick (eller hvad det hedder), men i stedet et stort rundt et, med syv tapper inden i. Den eneste parallel jeg lige kan komme på er lidt i stil med et stort PS/2-stik.
Jeg skal enten have en ny mikrofon, med sådan et stil, eller en adapter, så jeg bare kan plugge en hvilken som helst mikrofon i anlægget.
Nogen der har en anelse om hvad jeg skal gøre? (Er ikke den store lydekspert, da jeg synes at det noname anlæg jeg købte for mange år siden i Bilka er ret godt...)

Edit: Jeg tror stikket hedder et DIN-stik.
Kilroy Was Here
ElgenElgenSkrevet 10/08-07 14:11, rettet 10/08-07 14:16 
Det er godt nok længe siden jeg er stødt på et anlæg der anvendte DIN-stik til mikes (kan faktisk lige pt. kun huske min fars gamle Tanberg spolebåndoptager };-)).

Er du helt sikker på at det virkelig er en mike-indgang og ikke phono eller aux eller lign.?

Nå, anyway, hvis det er en mike-indgang, vil jeg helt klart foreslå en adapter. På den måde får du meget mere frihed mht. valg af mikrofon. Tror ikke du får meget held med at finde lige den mikrofon du vil have, med et 7-polet DIN-stik på };-)

EDIT: Prøv at kontakte Brinck (kan se at du er fra KBH), de kan somregel hjælpe; og hvis det ikke lige er noget der findes, kan man også købe sig fra, at de laver ting og sager specielt (kunne man i hvert fald førhen), hvis man ikke selv kan betvinge en loddekolbe };-).
PS. Er iøvrigt ret vild med din blog på GR.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig