X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GTA IV-tråden


Svar
SephirothSephirothSkrevet 02/08-07 23:12, rettet 02/08-07 23:13 
Ikke fordi der er mangel på store spil dette efterår, men det kommer nu alligevel som en overraskelse. Og det bliver næppe den første store udgivelse, der rykkes til næste år.

Link
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
595 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-08 17:23 
Har du en kilde. Der hvor jeg har læst det, står der intet om at Rockstar officielt har meldt de 7 trin ud, men at der blot er tale om en annonym kilde.

Det er selvfølgelig slet ikke iorden, at hive en forbruger igennem sådan et cirkus..
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/05-08 17:33 
Palle er imod kildeangivelse, så her er en til samlingen ;)

Og hvad med dem med 360 udgaven - hvad skal de gøre?

Nogen her der har haft problemer?

"Rockstar Support: Fix for GTA IV Could Be Any Minute or in Days"
HeroldHeroldSkrevet 02/05-08 17:45, rettet 02/05-08 17:45 
Eneste stabilitetsproblemer jeg reelt har oplevet på 360, har været i multiplayer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-08 17:49 
Tilgiv min mistro - det virkede bare ydderst mistænkeligt, at skulle destruere alle savegames osv. man har på sin konsol. Det lyder som om de skyder duer med kanoner, og egentlig ikke helt præcist er klar over, hvor problemet ligger.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 02/05-08 18:02, rettet 02/05-08 18:03 
Det er ikke "save games" men "save data" som de vil have folk til at fjerne - dvs. det som spillet installerer første gang.

Men ja, det lyder som om de skyder med spredhagl og ikke helt ved hvad problemet er - specielt når 360 udgaven også fryser for nogle.
nerosnerosSkrevet 02/05-08 19:54 
Beano>
Og hvad med dem med 360 udgaven - hvad skal de gøre?

Ja det har jeg også tænkt på :-)
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 02/05-08 20:20 
Til 360 er spillet frosset 3-4 gange for mig - på omkring 6-7 timers spilletid.

Det er altså ikke godt nok...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-08 20:54 
10/10
Spiller nu: Phantasy Star IV
FourDFourDSkrevet 02/05-08 21:11 
Spillet er slet ikke frosset for mig, og jeg er oppe på de 19 timers spilletid nu! ..Underligt..

Anyhrrrow, jeg var selv skeptisk i starten, og synes at spilet mindede riimlig meget om de forrige spil i serien + lidt pænere grafik.
Meeeeen, spillet er groet på mig, og jeg er nu fanatisk, ja næsten forelsket!
Jeg bliver gang på gang overrasket over Rockstars påfund og sans for detalje.
GTA4 har bare det hele.. Dragende historie, imponerende fysik og utroligt god voiceacting (og rigtig... rigtig meget af den..!!!).
Om det er årtiets spil ved jeg nu ikke, men det er dybere end man lige skulle tro.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
McBrainMcBrainSkrevet 02/05-08 21:39 
Konsolkongen>
10/10

Oh

My

God.

(med mindre det er ironisk)
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HeroldHeroldSkrevet 02/05-08 21:40 
How could it not be?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-08 22:04 
Indeed it is.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/05-08 22:21 
Jeg tror måske jeg fundet en bug: Pigerne på det der online dating-site som jeg ikke umiddelbart kan huske hvad hedder (i spillet, ikke i virkeligheden :), svare ikke tilbage på mine kontakt forsøg. Trykker jeg på knappen "date" og går tilbage, og ind på den samme person igen, kan jeg trykke på knappen endnu engang - den er altså ikke faded ud, som den sædvanligvis er. Er meningen ikke at de skal svare med en email, om de vil gå ud med en? Det gjorde de da hvertfald i starten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 02/05-08 23:10 
Da jeg selv har forsøgt mig med dating-sites i den virkelige verden kan jeg afsløre, at det ikke er en fejl i spillet men blot Rockstar's uhyggelige sans for realisme.
HeroldHeroldSkrevet 02/05-08 23:21 
roflol

Jeg synes iøvrigt at bugs er at forvente i et spil, der er så åbent, detaljeret og komplekst som GTAIV. Det er umuligt at få dem alle med rettejernet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/05-08 23:59 
Jeg har spurgt mig lidt omkring vedrørende det med hvor man får kniven igen hvis man har mistet den. Jeg har hørt fra én at man bare skal begynde at tæve tilfældige folk på gaden. Nogen af dem trækker en kniv som man kan få fra dem ved at lave counter-move.
dRxLdRxLSkrevet 03/05-08 00:56, rettet 03/05-08 01:24 
Kan kniven ikke købes i våbenbutikker og hos Little Jacob?

edit: "Little John" rettet til "Little Jacob"...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 03/05-08 01:02 
Burde du ikke spørge om det i Robin Hood-tråden?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 03/05-08 02:52 
Little Jacob har den i hvert fald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/05-08 04:04 
Jeg kan ikke blive friends nok med ham. Det kan være jeg skal køre nogen flere delivery missioner for ham for at få adgang?
nerosnerosSkrevet 03/05-08 09:27 
Little John Lol :-)

Jeg har forsøgt at date et par damer online. Hvis jeg trykker date sker der bare ingenting?

Hvordan er det egentlig med tøjbutikker. Skal man selv finde dem, eller bliver de unlocked jo længere man kommer ind i spillet?
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 03/05-08 09:37 
Det med at date er lidt buggy. Nogle gange kommer der ingen svar. Andre gange afslag i ens inbox. Ganske realistisk ;)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 03/05-08 10:23 
Haha men jeg får da aldrig afslag ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 03/05-08 12:22 
neros>
Little John Lol :-)

Jeg har forsøgt at date et par damer online. Hvis jeg trykker date sker der bare ingenting?

Hvordan er det egentlig med tøjbutikker. Skal man selv finde dem, eller bliver de unlocked jo længere man kommer ind i spillet?

Afslag (eller evt. andet) kommer via mail lidt senere. Tøbutikkerne kommer også efterhånden som du spiller - et par af dem er nødvendige for senere missioner.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 03/05-08 13:13, rettet 03/05-08 13:22 
Woop, så frøs mit spil også :S
Er der nogen måde at "genbruge" sit save på hvis man sletter det? :(

*EDIT* Det er i missionen "Shadow" den går galt, efter den har autosaved. Har læst på andre forums at nogle folk har samme problem med denne missions autosave :S /Hi5 Rockstar!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/05-08 14:28 
Beano>
Palle er imod kildeangivelse, så her er en til samlingen ;)

Synes bare det var tydeligt for enhver, at kilden var Take Two/Rockstar.

Men for de langsomme: "Take-Two suggests PS3 GTAIV fix.
Publisher's tech support department unveils an elaborate 12-step program to address frequent freezing by deleting saves, disabling online and rumble support; 360 remedy still MIA."
http://www.gamespot.com/news/6190279.html
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SonicSonicSkrevet 03/05-08 14:31 
Dette skulle kunne fixe problemet. Tester det lige selv.

Gamestop Forum>
I have re-tried this exactly 75 times during one of the missions I would play while hooked up to PSN and everytime it would freeze at the exact same scene. 40 times I Played on-line 35 off-line and the only time it would freeze is when I was playing while I was signed on to the PSN.

I also tried loading the mission then signing in exactly 14 times and it froze at the exact same cutscene during the game every time

I then Beat that mission while signed out.

After beating the mission I tried playing the next one it ran fine playing on-line or off-line as a matter of fact the next 6 missions ran perfectly. then on my 7th mission it froze while signed on to the PSN.

I then re-booted and played on-line it would never stop loading waiting and waiting but it could not load the mission.

So I tried yet again to play that mission off-line and it loaded the mission perfectly.

So I think we can all come to the agreement that on-line is causing the glitches.

The Fix?

Just sign out of PSN until Rockstar fixes it really.

Will taking back my game and getting another copy fix this?

No, It is solely your consoles inability to be on-line and play your game at the same time.

When will this be fixed?

Rockstar has yet to of been able to figure out how to fix the glitch.

Will deleting my data and re-installing the game fix my problem?

Maybe for some people it has worked for others it hasn't if you're really far into the game I suggest beating it first or waiting until a patch is made to fix this problem.


Source
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KnightrideRKnightrideRSkrevet 03/05-08 16:33 
Hvis GTA IV udkommer på Pc her til (forhåbentlig) oktober 2008, hvad vil det så kræve af computeren?
Nu når de fleste af jer, har spillet det på konsol, havde i måske en lille fornemmelse af, hvad det kommer til at kræve?

Kræver det, det helt store grafikkort, eller kan man "nøjes" med et mindre? Og hvad mon med diskpladsen :O
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
HeroldHeroldSkrevet 03/05-08 17:15 
Der skal nok noget af et møgsvin til at køre det med det hele skruet på, men ellers kan det jo skaleres, så det er svært at sige...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 03/05-08 17:19, rettet 03/05-08 17:19 
Jeg håber lidt at få noget respons på det her. Misforstå mig ikke jeg kan godt lide gta4 (men er pænt ligeglad med en 12 trins guide til det ene og det andet). Anyway der er tale om et godt spil, men er jeg den eneste der har følelsen af at vi sidder med et spil hvor detaljerne er superpolerede men hvor grundgameplayet under detaljerne ikke er i top.

Gunfights og targeting er for mig at se meget tæt på Kane & Lynch, måske K&L 1.5. Der lockes fast på nogle fjender som ikke er i centrum af skærmen.

Biljagterne er grund til frustration for mig. Faktisk synes jeg at frustrationsgrundene er mange her. Det er simpelthen svært at jagte andre biler med mindre man kører pænt, der er ingen mulighed for at give den gas.

At man ikke kan starte direkte om på en mission men skal igennem mange trin for at komme dertil er bare ikke SJOVT, det er irriterende.

Bevægelsen af Niko er til tider lidt problematisk. Der mangler en skefuld tight control synes jeg.

Kameraet. Jeg ville gerne have den liiidt mere oppe fra når man kører i bil og når man går er den stadig defekt.

Jeg har kun spillet Liberty City gta spil (underligt nok), og jeg kunne med det samme mærke at ahhh det er stadig gta. Også med de dårlige sider.

Noget jeg synes er fedt er at visse missioner nærmer sig noget Hitman agtigt gameplay. Hitman-light måske. Hvor man kan gøre tingene på forskellige måder osv. det synes jeg til gengæld er ret interessant.

Nå det her er spredte bemærkninger jeg håber vi kan diskutere lidt. Jeg føler måske lidt at folk regner forkert, det er lidt et 8+1 spil, hvor det for folk giver 8+1=10. Altså vi har et 8 karakters spil sådan gameplaymæssigt, men med så mange detaljer og størrelse der overvælder folk, selvom det er detaljer som ikke gør gameplayet bedre, det kan i min bog kun hive 1 karakter op.

Misforstå nu ikk La0s. Han er absolut glad for det og har spillet det mere end det meste i laaaang tid. Men jeg bliver også frustreret over spillet. Var skuddelen og bildelen mere tight taler vi 9+1 i stedet for. :)
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/05-08 17:35 
la0s>
At man ikke kan starte direkte om på en mission men skal igennem mange trin for at komme dertil er bare ikke SJOVT, det er irriterende.

Man får en besked hvis man fejler missionen, og kan straks starte den igen. Nemmere kan det vist ikke blive.

Ellers er jeg, med få forbehold, enig i dine kritikpunkter. Jeg har også selv fået en fornemmelse af at spillet har et lettere Hitman-feel over sig, hvilket jeg er tæske lykkelig over. Der er ikke noget federe end at iføre sig jakkesæt og slips, og likvidere et par hustlers med et par velplacerede skud, for derefter at drøne væk i en sort hummer :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 03/05-08 18:07 
Mistery>
Anyhrrrow, jeg var selv skeptisk i starten, og synes at spilet mindede riimlig meget om de forrige spil i serien + lidt pænere grafik.
Meeeeen, spillet er groet på mig, og jeg er nu fanatisk, ja næsten forelsket!
Jeg bliver gang på gang overrasket over Rockstars påfund og sans for detalje.
GTA4 har bare det hele.. Dragende historie, imponerende fysik og utroligt god voiceacting (og rigtig... rigtig meget af den..!!!).
Om det er årtiets spil ved jeg nu ikke, men det er dybere end man lige skulle tro.

Jeg har det helt på samme måde efter ca. 25 timer/60%.

Spillet var først ret skuffende pga. de tekniske problemer (lav framerate, grimme jaggies, etc.) men jo mere man spiller det, jo mere får man øjnene op for hvor smukt spillet faktisk er... også grafisk. Utroligt stemningsfuld med lys, tåge, regn, reflektioner, vand, osv.
Spillet har fanget mig mere end noget andet GTA spil - historie, karakterer, skuddueller, biljagter går op i en højere enhed denne gang. Jeg bliver konstant imponeret af variationen i dialoger fra både hovedkarakterer og folk på gaderne, og detajler i omgivelser og NPC'er som laver "underlige" ting.

Online delen er også for vild selvsom jeg føler jeg kun har skrabet overfladen af det. Godt mange multiplayer game modes og muligheder for at finde på spas og ballade selv... damn :)

Til dem som stadig er skeptiske over hypen og ikke har købt det endnu - giv spillet en change og man lærer at leve med de tekniske mangler og nyde resten :)
BeanoBeanoSkrevet 03/05-08 18:12, rettet 03/05-08 18:17 
Sonic>
Woop, så frøs mit spil også :S
Er der nogen måde at "genbruge" sit save på hvis man sletter det? :(

Du skal IKKE slette dit savegame. Slet istedet spillets "save data" (de ca. 3.3GB data som spillet installerer første gang). Dog langt fra sikkert det hjælper da flere på GameFAQs.com forumet rapporterer at de har prøvet det men ikke hjælper. 360 versionen har jo heller ikke installeret noget. Det er spredhagl fra RockStar support.

Men du kan jo evt. tage en backup af dit GTA4 savegame til USB stick/disk eller memory kort hvis du er nervøs ;)


la0s>
At man ikke kan starte direkte om på en mission men skal igennem mange trin for at komme dertil er bare ikke SJOVT, det er irriterende.

Jeg er delvist enig. Kunne godt tænke mig nogle checkpoint på de lange missions med flere "etaper" så man ikke skulle starte HELT forfra. Men taxi'er er altså en stor hjælp til at komme frem hurtigt :)
la0sla0sSkrevet 03/05-08 18:22 
Echelon VI>
Nemmere kan det vist ikke blive.


Hehe jo det kan det faktisk. Nummer 1. Hvis du dør i en mission koster det dig moneys at blive genoplivet. Fint nok, men hvis du så genstarter missionen skal du stadig køre en halv ø igennem (måske med et slæng så du ikke kan tage en taxi), så skal du finde vej hen til en pil, og så begynder missionen. Hvorfor ikke bare lade dig starte forfra ved den pil der aktiverer missionen, altså der hvor der skal skydes. I stedet for at skulle køre dertil. :)
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 03/05-08 18:22, rettet 03/05-08 18:23 
Jeg prøvede det med at slå PSN Auto-logon fra, og det hjalp i min situation. Jeg kan nu spille det igen... offline dog xD

Så det ser jo umiddelbart ud som om der er en bug gemt i noget online-kode eller sår'n :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/05-08 18:29, rettet 03/05-08 18:30 
Nogen der ved om man låser en mulighed op for at spille missionerne igen efter gennemførelse af spillet?

Nogle missioner er fede og kunne godt tænke mig hvis man kunne spille dem igen (evt. på tid) - f.eks. bank jobbet, museumet, osv. :)
IqonIqonSkrevet 03/05-08 20:15 
Det har ikke været muligt i de tidligere spil, så det er det næppe heller i GTA IV.

Da jeg startede GTA IV op i dag forblev spillet på den sidste, sorte loadingskærm, uden at komme nogen vegne. Det hjalp ikke at geninstallere installationsdata (jeg har PS3-versionen), men det gjorde det til gengæld at slå online-delen fra. Man må håbe at Rockstar får fikset det med en patch snart.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CoreCoreSkrevet 04/05-08 00:49 
Til Xbox-spillerne der endnu ikke har fået låst den tredje ø op, har jeg et billigt Achievement-tip til One Man Army-Achievement'en (den der kræver 5 minutters overlevelse med en 5-stjernet Wanted Level).

Ved den sydøstlige havnekaj på ø nr. 2 (den i midten), er der de her sight-seeing-helikoptere. Ved at skyde piloten i en af dem, kan du allerede her stjæle helikopteren. I den flyver du ind over den tredje ø, og fordi den endnu ikke er låst op, får du automatisk en 6-stjernet Wanted Level.

Herefter cruiser du bare rundt i luften, og undgår at flyve ind i et hus og komme for tæt på Politihelikoptere (hvilket også er ufatteligt let, da de altid flyver meget lavt).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 04/05-08 02:41 
Aha, som man kan se på min achievments liste for spillet:
http://live.xbox.com:80/da-DK/profile/Achievements/ViewAchievementDetails.aspx?compareTo=DrXL&tid=%09%5d%3bdh-o0%01%07
så fik jeg den achievement for nogle dage siden, men jeg havde ikke helt forstået at det var mit brændende ønske om at komme ud og flyve i helikopter kombineret med at jeg endnu ikke havde adgang til den sidste ø der udløste det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 04/05-08 11:00, rettet 04/05-08 11:00 
Iqon>
Da jeg startede GTA IV op i dag forblev spillet på den sidste, sorte loadingskærm, uden at komme nogen vegne.

Det har jeg også oplevet igår. Hvad gør man så egentlig? Man må jo ikke slukke når loadingsprocessen er igang vel :-(
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/05-08 11:06 
Hvorfor må man ikke det? Man må ikke slukke når saving-processen er i gang, men det er noget andet :)
nerosnerosSkrevet 04/05-08 11:17, rettet 04/05-08 11:18 
Ja det er jo også det jeg mener ikke... ;D!

Haha sorry du har ret.
Bashful Neophyte
rapsacrapsacSkrevet 04/05-08 14:49, rettet 04/05-08 14:51 
Jeg fik spillet igår og den installerede på harddisken, efterfølgende kom still-billederne og så en sort skærm med teksten "now Loading". Jeg prøvede at genstarte og slette flere gange, til sidst fik jeg den idé at logge af PSN og så startede spillet ellers fint. Efterfølgende har jeg íngen problemer haft- selv om jeg er logget på.

Edit: og det var præcis også det der løste Iqons problem, havde ikke lige læst hans indlæg på den anden side :)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
SonicSonicSkrevet 04/05-08 16:03, rettet 04/05-08 16:04 
Vi er et par stykker der har haft samme problem, og løst det ved at slå PSN autologon fra, og logge ud af din PSN account. Virkede for nogen af os ihvertfald :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 04/05-08 17:31, rettet 04/05-08 17:34 
Så kom jeg igennem historien på 32 timer og 65% complete. Første GTA spil jeg har gennemført btw. Så er der "kun" jumps, duer, side missioner, etc. tilbage :)

Lader desværre ikke til der er mulighed for at genspille specifikke missioner.

Jeg kan desuden anbefale at gemme spillet manuelt (ved at sove i safehouse) inden handlingen deler sig i slutningen af spillet (Deal/Revenge) så man kan spille begge slutninger. Det fik jeg ikke gjort :(
WehnerWehnerSkrevet 04/05-08 18:25 
Så har jeg spilllet lidt over 2½ time (6,5% gennemført), og selvom spillet på de fleste punkter ser ud til at levere, så synes jeg, der ligger en fornemmelse af kedsomhed bag at køre frem og tilbage i en bil. Får man snart en pistol?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/05-08 18:44 
Spillet fråser med introduktion-perioden - det tager en del timer inden alle muligheder er blevet blotlagt, og er åbne for spilleren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 04/05-08 19:41 
Mener man får pistolen meget tidligt i spillet - men kræver jo man tager nogle historie missioner og ikke bare feder den af i byen ;)
nerosnerosSkrevet 04/05-08 20:41, rettet 04/05-08 22:39 
Jeg har mødt fyren playboy, og nu er der rigeligt med våben skal jeg lige hilse og sige. Lige fra håndgranater til AK47 og Sniperriffel. Sweet ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/05-08 20:58 
Du kan også bare finde en betjent og så tage den fra ham :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
595 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig