X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mere Dragon Quest til DS


Svar
ChronoChronoSkrevet 31/07-07 09:11 
Dragon Quest IV, V og VI er annonceret til DS. Der er tale om remakes og ikke bare konverteringer - ud fra scans ser det allerede spændende ud.

http://img187.imagevenue.com/view.php?image=18291_DQ456_122_354lo.jpg
http://img157.imagevenue.com/img.php?image=18285_DQ4562_122_989lo.jpg

Jeg gætter på et kæmpe boost af DS-salget i Japan - hvis Nintendo kan skaffe maskiner nok og hvis alle japanere da ikke allerede har købt en DS pga. Dragon Quest IX :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 31/07-07 11:11 
Uh, håber virkelig på en engelsksproget udgivelse, her!!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-07 12:05 
Chrono>
Jeg gætter på et kæmpe boost af DS-salget i Japan

Tror ikke, at det salg kan boostes yderligere. De sælger det, de shipper ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EchoEchoSkrevet 31/07-07 18:05 
Chrono skriver også lige præcis, at salget kun vil blive boosted, hvis Nintendo kan få fat i flere maskiner.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-07 19:21, rettet 31/07-07 19:36 
Det tror jeg nu, det ville alligevel. Nintendo styrer det japanske marked med hård hånd vha deres egne titler. Et par Dragon Quest remakes kommer ikke til at flytte(væsentlige) markedsandele for dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 01/08-07 06:07, rettet 01/08-07 06:11 
Det ser faktisk ud som om, de har faaet styr paa produktionen, eller ogsaa er markedet ved at blive maettet (tvivler). Det er selvfoelgelig rent anekdotalt, men inden for det sidste aars tid har det vaeret fuldstaendig umuligt at opdrive en DS Lite her i Osaka. Af og til spottede jeg en brugt, der gik for omkring 50 kroner mere end udsalgsprisen for en ny. Inden for de sidste 2-3 uger har det pludselig aendret sig. Stort set alle butikker har masser af DS Lite paa hylderne. Alle farver. Endvidere bugner glasmontrerne af brugte DS Lite maskiner, der nu saelges til omkring 50 kroner under udsalgspris. Normalt er nye sendinger blevet udsolgt inden for timer/minutter, men nu har der stabilt vaeret fyldt op overalt i ugevis. Det samme gaelder i oevrigt Wii.

Dragon Quest remakes (engelsk, ja tak!) skal nok saelge, men om det rykker det vilde ved maskinsalget, tvivler jeg paa. Jeg forestiller mig ikke, at alle de pudderkvaster og kontordamer, jeg ser spille English Training og Nintendogs i toget, ville have koebt en DS Lite p.g.a. Dragon Quest, og det er den type mennesker, mersalget skal ske til, hvis det virkelig skal rykke.

Men nok lommeanalyse, jeg skal have de her remakes. Jeg har laenge vaeret interesseret, men de gamle versioner er simpelthen for klodsede til, at jeg kan holde dem ud. Glaeder mig meget! Jeg vil forsoege at gennemfoere DQ III som opvarmning.
SonicSonicSkrevet 01/08-07 13:47 
Nej se, endnu en slagstal tråd :P

Back on topic.
Jeg har ikke prøvet nogle af de Dragon Quest spil som der snakkes om, men har set der også skulle komme noget til Wii? Er der en, der gider forklare lidt om det? Er det et helt fantastisk action RPG, eller er det udelukkende RPG, eller hvordan? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 01/08-07 13:54, rettet 01/08-07 13:54 
Det er et turbaseret RPG i stil med Final Fantasy.
Det første spil i serien kom ud året før det første Final Fantasy, og lige siden har de to spilserier været de helt store i Japan, og konkurreret indtil Enix fusionerede med Square for nogle år siden.
I Japan har Dragon Quest dog altid været foran Final Fantasy i popularitet, så det siger lidt om hvor stor en titel det er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 01/08-07 14:41 
Hm, kunne være man skulle se nogle anmeldervideoer af nogle tidligere spil i serien, for at danne mig et "offhand" indtryk :) Det lyder umiddelbart ret interessant.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig