X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til køb af Laptop?


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 30/07-07 18:20, rettet 30/07-07 18:27 
Da jeg skal til at starte på HTX her i august, bliver jeg nødt til at anskaffe mig en Laptop. Jeg havde valget mellem at låne en af deres (godt brugt!), eller købe min egen. Jeg valgte så at købe min egen. Men nu er spørgsmålet så, om den jeg har valgt er den rigtige?

Har valgt denne model fra Leasy:
Fujitsu-siemens Amilo Li 1818 - med kontant-pris på 8995 kr.

Den har Windows Vista basic, så den kan ikke køre på skolens netværk. (Det kan kun lade sig gøre med Xp.) Så jeg bliver nødt til at anskaffe mig Xp, men hvor er det billigst? Har hørt man kunne "Downgrade" fra Vista til Xp, men hvordan?

Prisen på denne bærbar lyder nok lidt høj, når den mest skal bruges til studie, men havde nu også tænkt at den skulle afløse min stationær i noget tid.

EDIT: Har valgt at købe den hos Leasy, da jeg vil betale på afbetaling!

Leasy - Amilo Li 1818
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
dchangdchangSkrevet 30/07-07 18:34 
Du kan kun downgrade hvis du har Vista Business eller Vista Ultimate.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
QQSkrevet 30/07-07 18:37 
Har ikke lige tid til at uddybe nu her, men umiddelbart vil jeg mene at det er en rigtig dårlig løsning du har valgt.

Sagt med få ord:

Fujitsu Siemens: Skrammel.
Afbetaling: Tyveri.
Køb af PC med Vista når du skal bruge XP: Spild af penge. Forsøg at finde en bærbar med XP eller uden medfølgende styresystem.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 30/07-07 18:40 
Det var da godt nok dyrt, når den samme model koster omkring 6500 kr. andre steder. Jeg håber L'easys afdragsordning er ekseptionel god :)
KnightrideRKnightrideRSkrevet 30/07-07 19:29, rettet 30/07-07 19:33 
Det lyder lidt som noget gylle, det jeg har fået bestilt mig. :)

Hvorfor er Fujitsu Siemens dårlige?

Der medfølger en taske, trådløs mus, ekstern harddisk (250 GB), diverse programmer (Office)... Men det gør vel ikke prisen billigere?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ChronoChronoSkrevet 30/07-07 19:43 
Hvis du skal have en billig bærbar så kig på en HP. De er hele tiden på tilbud i Bilka, Føtex og TDC - prisen er god og det er kvaliteten også. Asus er som regel også et godt mærke, men lidt dyrere.

Angående den du nævner, så synes jeg det lyder alt for dyrt i forhold til hvad du får. Du har sikkert ikke brug for sådan en skærm og cpu hvis du ikke skal spille på den - og det skal du ikke med det grafikkort der sidder i den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 30/07-07 20:07 
Hølmkjær>
Fujitsu Siemens: Skrammel.

Vi har to her i huset, og vi er rigtig godt tilfredse med begge. De laver sådan set aldrig vrøvl, og så er de der reflekterende skærme pænt lækre, når der ikke er for meget lys på ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 30/07-07 20:32 
Jeg har også kun dårlige erfaringer med Fujitsu-Siemens bærbare computere.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 30/07-07 20:34 
Men blanke skærme = super nice! Jeg er vild med min nye 22" fladskærm - skiftet fra CRT har slet ikke været så slemt som jeg frygtede :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 30/07-07 20:42 
Naiera>
...og så er de der reflekterende skærme pænt lækre, når der ikke er for meget lys på ;)

Mht. skærmene kan jeg kun give dig ret. Har samme på min Toshiba, hvilket til enhver tid slår de matte HP skærme.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
dchangdchangSkrevet 30/07-07 20:46 
MSI-laptops vil jeg også gerne anbefale. Designmæssigt kan de ikke følge med men man får rigtigt meget for pengene.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HankyHankySkrevet 30/07-07 20:50 
Hølmkjær>
Mht. skærmene kan jeg kun give dig ret. Har samme på min Toshiba, hvilket til enhver tid slår de matte HP skærme.

Nu er det ikke for at gå fuldstændig offtopic, men min HP skærm er nu af blank type ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoChronoSkrevet 30/07-07 21:36 
Også her - både på stationær og bærbar.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KnightrideRKnightrideRSkrevet 31/07-07 11:14 
Hanky>
Jeg har også kun dårlige erfaringer med Fujitsu-Siemens bærbare computere.

Må man spørge hvad dine dårlige erfaringer er? :)

Har lige snakket med skolen, og de er igang med at finde en løsning på deres Vista problemer. Så jeg skal ikke anskaffe mig Xp alligevel!
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KLTKLTSkrevet 01/08-07 19:26 
Jeg vil da også lige indskyde en bemærkning om Leasy, generelt har jeg altid lagt mærke til deres priser er latterligt høje, du sparer simpelthen ikke noget på at købe gennem dem, de promoverer jo netop også sig selv for at man kan få det på afbetaling.
Men afbetaling er også efter min mening ikke vejen at gå.

Vil også som flere andre henvise til HP, og også på trods af nogle måske ikke er enige Acer som laver nogle ganske gode og billige laptops.
Vil opfordre til fx at gå ind på edbpriser.dk og tjekke priser ud og finde det billigste.

http://www.edbpriser.dk/
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 02/08-07 09:14 
BT har lige haft en test af laptops til under 4000 - med det udgangspunkt at de skal bruges til fx skolearbejde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KnightrideRKnightrideRSkrevet 02/08-07 11:09, rettet 02/08-07 11:11 
KLT>
Men afbetaling er også efter min mening ikke vejen at gå.

Det er heller ikke det, jeg helst vil, men eftersom jeg mangler penge lige nu, så bliver jeg nødt til det.
Har haft kigget på edbpriser.dk, men har ikke rigtigt fundet nogle forhandlere med afbetaling.

Herold>
BT har lige haft en test af laptops til under 4000 - med det udgangspunkt at de skal bruges til fx skolearbejde.

Tak for det, kigger lige på det ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
ChronoChronoSkrevet 02/08-07 11:45 
Kan man ikke betale med afbetaling i Bilka og TDC? Det tror jeg da, og de har tit nogle fine HP'er.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KnightrideRKnightrideRSkrevet 02/08-07 23:34 
Tjo... Det kunne da godt tænkes :) Der er bare ikke noget Bilka i nærheden af hvor jeg bor :/
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
HeroldHeroldSkrevet 02/08-07 23:44 
Hvordan har du det med din bank? De giver trods alt bedre renter i de fleste tilfælde :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RaGeRaGeSkrevet 03/08-07 03:24, rettet 03/08-07 03:48 
Ville personligt aldrig afdrage på noget ved Leasy, de har sindssyg overpriser på alle deres ting. Og den bærbar du linker til, er decideret dårlig iforhold til den jeg linker til.

Tjek evt. edbpriser for en rigtig god bærbar til få penge.

Ta' og se om du ikke kunne låne penge ved banken, for Leasy tager dig ærligt talt ved røven, hvis du vælger afdrag i det lange løb, det er et direkte selvmål.

Hvad med denne her?

1.6 Ghz C2D Processor (De nye dualcore fra Intel)

160GB harddisk - masser af plads til opgaverne osv.

Geforce 7600Go med 256 mb dedikeret ram - her kan du endda spille spil med ordentlig grafik

og 1 GB ram med mulighed for opgradering til 2 gb ram
Desuden får du Windows XP home forinstalleret på bærbaren :)

Ville os mene 15.4 tomme skærm som maksimum, hvis du skal rende meget rundt med den.

Kender selv 2 der har denne bærbar, og der har aldrig været noget og de er yderst tilfreds.

Ville jeg vælge uden tøven til kun 7.000 kr
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 03/08-07 12:21, rettet 03/08-07 12:21 
Jeg har haft den model i tre måneder. Jeg er overvejende postivt overrasket over kvaliteten, men der er også nogle ting, man skal være opmærksom på:
- Batteritiden er kun på 2 timer, selv ved tekstbehandling.
- Blæseren kører ca. 75% af tiden, når pc'en er tilsluttet stikkontakten, selv ved tekstbehandling. Det er dog som om, det er blevet værre med tiden. Ellers måske fordi, der står en printer lige bag computeren, når den er tilsluttet en ekstern skærm. Den larmer ikke direkte voldsomt, men støjsvag vil jeg heller ikke kalde den.
- Blæseren støjer en del ved nyere 3D-spil. Jeg har dog ikke rigtig haft mulighed for at sammenligne med andre computere med nyere grafikkort.
- Det er svært at undgå at trykke på dvd-drevet, når man løfter den. Mit drev er begyndt at knurre lidt underligt en gang imellem, og jeg mistænker at det også er begyndt at ridse skiverne. Jeg ved dog ikke, om det er det nævnte der er årsagen, eller om den ikke kan lide at ligge lodret i en rygsæk.
RaGeRaGeSkrevet 03/08-07 13:25 
2 timer er forholdvis normal batteritid ved en bærbar i dag, der er dog enkelte der holder ganske længe, men de koster os derefter. Han kunne evt. få sat et større battericelle i, så den holder længere, men det er ikk helt billigt.

Ellers har jeg ikk hørt om de problemer du nævner bortset fra den ikke er decideret lydløs, men heller ikke støjer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 03/08-07 15:56 
Jeg har nu set en del bærbare, hvor specs siger fx 2 timer ved maksimum belastning og 3 timer ved sparebrug.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig