X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvon får jeg koblet min PS3 til min PC-s


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/07-07 07:23 
Ja, I ved jo hvor teknisk retarderet jeg er... men for mig ser det ud som at det ikke kan lade sige gøre. Jeg vil selvfølgelig helst have det bedste signal ud af det, men findes der et HDMI til DVI-kabel? Jeg kunne forstå på klogehovederne i Computer City at HDMI til VGA var umuligt og/eller ville koste 3000+. Hvad har jeg af muligheder?
FizbanFizbanSkrevet 28/07-07 08:22 
Der findes masser af HDMI->DVI kabler.
Tror jeg købte mit i den lokale Kvikly, men ellers se link

HDMI -> DVI kabler
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
SlothSlothSkrevet 28/07-07 08:58, rettet 28/07-07 09:50 
Husk at din PC-skærm skal være HDCP-kompatibel, ellers kan du have problemer med at den ikke vil vise et billede. Jeg har en ikke-HDCP skærm, og jeg kunne ikke få et billede via HDMI<->DVI kabel.

Desuden er der ingen lyd via DVI. Du kan dog bruge composite-kablet og hive lyden derfra.

HDMO og DVI er begge digitale signaler, mens VGA er analogt, derfor kan man ikke umiddelbart lave et kabel imellem de to. Du skal have en konverterboks, og den koster knapper ;o)
Kiss me, would you kindly?
JmogJmogSkrevet 28/07-07 09:46 
King, har du en DVI-indgang (altså ikke udgang) på din pc da? Det har jeg godt nok ikke set før, men der er selvfølgelig ikke noget teknisk i vejen for at lave et grafikkort med det.
SlothSlothSkrevet 28/07-07 09:53 
http://www.compatible.nl/distribution/advanced_search_result.php?keywords=DVI2VGA

DVI til VGA for €252,35
Kiss me, would you kindly?
lkzlkzSkrevet 28/07-07 09:55 
Jeg bruger et component kabel og en "VGA Adapter" til min PS3, som giver 720p output på min projektor.

Jeg har denne adapter: http://www.itnetwerk.com/photography/albums/userpics/10019/normal_progressive-component-vga.jpg

Den virker fint når man kører med den samme opløsning. Skifter man opløsning, så skal man rode lidt med indstillingerne. Jeg købte den hos Lik-Sang i sin tid, jeg ved ikke om den forhandles mere.

Der findes dog et andre alternativer. Som f.eks. denne boks fra XCM.

http://www.xcm.cc/xcm_1080p_vga_box_connect_to_ps3.htm

Den kan købes på hos Play-Asia, http://www.play-asia.com/paOS-13-71-de-49-en-15-xcm-70-245o.html
McLovin
RJKRJKSkrevet 28/07-07 11:54, rettet 28/07-07 11:56 
Jmog>
King, har du en DVI-indgang (altså ikke udgang) på din pc da?

Vi snakker skærme, ikke? :)

Så bare lige for the record og fra min egen erfaring: Hvis man har en af de nyere og dyrere CRT-monitorer (ofte Sony), så er der DVI på mange af dem. Man kan dog ikke bruge et HDMI-DVI kabel til noget af den grund, fordi de pins der bruges på DVI-kablet er de analoge (DVI-A) som faktisk bare er VGA, modsat de digitale (DVI-D).

EDIT:

Nogen der har erfaring med den XCM-ting nævnt ovenfor? Det lyder da ret godt. Nu hvor Sony ikke kan tage sig sammen til at lave en officiel løsning...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/07-07 14:26 
Hey, tak for hjælpen til alle. Jeg har nu købt et HDMI-DVI-kabel hos min lokale Expert. Så må vi senere i dag se om det virker :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/07-07 01:37 
Mja... og selvfølgelig er der ikke noget billede... :/

Skærmen registrerer godt nok at der DVI-signal. Men sort er den :( Jeg kan (selvfølgelig) ikke liiige finde manualen til skærmen. Men det er vel fordi den så ikke er... HDCP-kompatibel... det var så de 400 kroner :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-07 19:01, rettet 29/07-07 19:11 
Er der ikke noget med at man skal holde en knap nede under opstart for at få PS3'en til at bruge HDMI udgangen? Selv havde jeg både component og HDMI sat til på samme tid for så at vælge HDMI output i options. Håber det hjælper :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 29/07-07 19:36 
Jo, du holder vist bare knappen på maskinen inde, og så skifter den selv mellem outputs.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/07-07 20:02 
Men det hjælper vel ikke hvis skærmen skal være HDCP-kompatibel?
lkzlkzSkrevet 29/07-07 20:17 
King Chaos>
Men det hjælper vel ikke hvis skærmen skal være HDCP-kompatibel?

Hvis man skal skære det ud i pap, så er HDCP en måde at kryptere (kode) signalet på. Dvs. hvis skærmen som modtager signalet ikke er i stand til at dekryptere (dekode) det, så får man ikke noget billede. Dvs. så længe du bruger HDMI output, så skal skærmen kunne dekryptere HDCP signalet og dermed understøtte HDCP.

Du kan læse mere om HDCP her: http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP

Dejligt med disse DRM-tider og alle de problemer de medføre :-)
McLovin
dRxLdRxLSkrevet 29/07-07 20:31, rettet 29/07-07 20:46 
Jeg troede kun at HDCP var nødvendigt for at se film og at man godt kunne spille spil på en skærm der kun magtede DVI :-/

Edit:
Google er min ven: http://www.green-box.com.tw/products/view/id/104
Et produkt der åbenbart gør det muligt at afspille PS3 DVI ting på en DVI-D skærm uden HDCP =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/07-07 21:31 
...men som ikke kan købes endnu? Anyways, jeg har bestilt den component/VGA-ting fra Play-Asia, så må jeg se om det ikke er godt nok :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-07 17:01 
...og det hjalp tilsyneladende ikke meget. Jeg har koblet VGA-tingen, men jeg får stadig ikke noget signal. Ja, jeg har husket at sætte USB-stikket i og når jeg skifter fra 480-1080p til 1080i på VGA-tingen får jeg "Input signal out of range" så der er altså hul igennem. Hva fanden gør jeg forkert?!
JmogJmogSkrevet 06/08-07 17:35 
http://www.green-box.com.tw/products/view/id/104
Et produkt der åbenbart gør det muligt at afspille PS3 DVI ting på en DVI-D skærm uden HDCP =)

Spørgsmålet er, om der overhovedet ER muligt at teste om det produkt virker. For af indtil videre fem afspillede Blu-ray film, er jeg ikke stødt på én, der ikke kunne køre i 720p over mit gamle PS2 component-kabel. Filmene er med andre ord ikke HDCP-beskyttet.
lkzlkzSkrevet 06/08-07 17:41 
Jmog>
Spørgsmålet er, om der overhovedet ER muligt at teste om det produkt virker. For af indtil videre fem afspillede Blu-ray film, er jeg ikke stødt på én, der ikke kunne køre i 720p over mit gamle PS2 component-kabel. Filmene er med andre ord ikke HDCP-beskyttet.

Det er jo ikke filmene er der HDCP beskyttet, men HDMI kablet som bruger HDCP når der sendes et signal fra PS3'en til TV'et. Dvs. når du bruger component-kabel er der ikke HDCP beskyttelse på.
McLovin
JmogJmogSkrevet 06/08-07 18:26 
lkz>
Det er jo ikke filmene er der HDCP beskyttet, men HDMI kablet som bruger HDCP når der sendes et signal fra PS3'en til TV'et. Dvs. når du bruger component-kabel er der ikke HDCP beskyttelse på.

Der har du desværre misforstået noget, makker.

En film kan være kodet med HDCP. Er den det, så kan billedet kun outputtes i HD gennem en HDCP-kompatibel udgang - dvs. HDMI/DVI.

HDCPs eksistensgrundlag er netop at forhindre folk i at outputte HD over analoge forbindelser såsom component. Det er slet og ret det det er lavet til.

Men at filmene ikke er HDCP-beskyttede kan skyldes to ting:

-Studierne vil gøre ALT for at få eraly adopters til at kyle masser af penge efter HD-filmene, så markedet kan vokse hurtigt.

Eller

-De analoge kopibeskyttelser er endelig blevet så gode, at der ikke er brug for HDCP.
lkzlkzSkrevet 06/08-07 19:52 
Nå ja, men så blev man så meget klogere :-)

Så kan man lære at læse de officielle specs istedet for andre fortolkninger af disse :-)
McLovin
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/08-07 20:25 
Ikke for at high jacke tråden tilbage... :) men nu har jeg så haft maskinen koblet til fjernsynet og fortalt den at den godt kan displaye i 720p og 1080i og sån... men der er stadig ikke noget billede når jeg sætter den tilbage til monitoren :(
JmogJmogSkrevet 08/08-07 00:34 
King Chaos>
men nu har jeg så haft maskinen koblet til fjernsynet og fortalt den at den godt kan displaye i 720p og 1080i og sån... men der er stadig ikke noget billede når jeg sætter den tilbage til monitoren :(

Hmm, det undrer mig nu ikke. Når du aktiverer både 720p og 1080i i PS3'ens menu, så er det den højeste der outputtes - dvs. 1080i.

Det er ikke ligefrem ofte at en monitor kan klare den opløsning - de er trods alt lavet til progressive. Og selv de få der kan, kan det som regel kun gennem component - ikke VGA.

Prøv at sætte din PS3 kun til 720p - det er der langt større chance for din monitor kan klare.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/08-07 19:07 
Min PC kan snakke med min PS3 men kan jeg lægge filer over på PS3'ens HD og se dem derfra uden at have min PC tændt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 19:21 
Ja, bare flyt dem over via et memory kort eller USB HDD ;)

Man kan vist også kopiere fra en UPnP kilde (f.eks. Twonky), men har ikke prøvet det.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/08-07 19:37 
Tak! Hvis jeg har en fil i 1080p (spil trailer) og kører på mit HD (720p/1080i) - Skader jeg så mit tv?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 20/08-07 19:41, rettet 20/08-07 19:42 
Nej, PS3'en outputter filen i 720p eller 1080i alt efter hvad du har konfigureret den til. Jeg har downloaded mange 1080p trailers fra PS Store som fint kører i både 720p og 1080i på mit 720p native HDTV :)
KillercowKillercowSkrevet 20/08-07 21:33, rettet 20/08-07 21:35 
Der har du desværre misforstået noget, makker.

Lidt, men det har du også, tror jeg.

Det er p.t. såre simpelt med PS3:
Alt der kører over HDMI har sat ICT. ALT. Film. Spil. Filmklip. Det kræver HDCP-support.

Når du kører over component kan du fint afspille Blu-Ray op til 1080i og spil m.v. kører op til 1080p.

Den eneste begrænsning er således, at for at få 1080p, så skal du køre over HDMI på en skærm der understøtter HDCP. Det betyder, at man ikke kan lave en analog kopi i 1080p, for det nægter maskinen at outputte i. Guderne må vide, hvorfor de har valgt at sætte grænsen der (ved 1080i), men der er den altså.

Bliver ICT slået til på Blu-Ray-film, vil man få filmene i 960*540. P.t. er ICT ikke slået til, og derfor får man de 1080i, som maskinen tillader at outputte film i analogt, når man kører via component.
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/09-07 17:21 
Jmog>

Prøv at sætte din PS3 kun til 720p - det er der langt større chance for din monitor kan klare.

Ja, det lød jo meget fornuftigt. Lige meget hjalp det dog. Og efter at jeg nu har testet den VGA fra Play på MIT TV uden at der kommer noget billede, så er jeg kommet til den konklusion at VGA boxen ikke virker... eller noget... :(
ChronoChronoSkrevet 11/10-07 13:03 
Hvilket HDMI/DVI-kabel skal jeg bruge for at få min PS3 sat til min HDCP-kompatible monitor? Hvor er det billigst? Og hvordan får jeg lyd ud? Gennem AV multi-out?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/10-07 13:09 
Jeg ved det, i sagens natur, ikke. Men sælgeren nede i tv-forretningen gjorde et stort nummer ud af at det kabel han solgte mig var til at forbinde en ikke-HDCP skærm med min PS3... hvilket ikke virkede :(
JmogJmogSkrevet 11/10-07 18:40 
Chrono>
Hvilket HDMI/DVI-kabel skal jeg bruge for at få min PS3 sat til min HDCP-kompatible monitor?

Et kabel der har HDMI i den ene ende og DVI-D i den anden ende. Hvis du bor i København, så rend ned til Brinck elektronik - de er altid billige og har næsten alt. Skal det være over nettet, så kan avconnection helt sikker hjælpe dig, selvom de ikke er de allerbilligste.

Og hvordan får jeg lyd ud? Gennem AV multi-out?

Hvad skal den sluttes til? Hvis det er en receiver/forstærker, så output lyden fra PS3'en via den optiske lydudgang. Har du ikke den mulighed, så brug bare AV-multiout med de rød/hvide stik i det medfølgende AV-kabel.
ChronoChronoSkrevet 11/10-07 18:58 
Tak. Vil det her så kunne bruges:
http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hdmi_kabel_guldbelagt_1_5_m_733_da.html

Eller er det til hvis HDMI-porten sidder i skærmen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 11/10-07 19:09 
Det kabel burde virke fint til det du har brug for, ja. HDMI til DVI eller DVI til HDMI - det er det samme kabel.
ChronoChronoSkrevet 13/10-07 14:01 
Kan fortælle at det virker fint. Lidt bedre end at spille på crt tv'et :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig