X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oversete perler


Svar
happyEDhappyEDSkrevet 28/07-07 01:06 
Nu fik jeg rigtig meget ud af en ligende tråd jeg lavede om DS spil for nogle dage siden.
Fandt med det samme 3 spil jeg er blevet interesseret i. Så i håb om at finde nogle flere perler laver jeg denne tråd.

Oplys om et spil du tror, at ikke mange andre er opmærksomme på. Lige meget hvor gammel og hvilken konsol.

Min liste er præget af håndholdte.

&... Se hele indlægget
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
95 emne(r).
« < 1 2

Svar
nerosnerosSkrevet 08/03-08 16:57 
LOL! Jo det er nok bedst. Men nu har jeg så lige købt G-police 1 & 2. Synes 2'eren er fedest. Jeg er nu meget glad for den slags spil. Nåh nok om det og videre i tråden :-)
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 10/03-08 16:06 
Igen et spil der ikke har været ude længe, men som jeg trorbliver overset af mange.

Har lige fået Space Invaders Extreme til DS og uha det har taget mig med storm.
Når man er vant til andre hurtigere shootere føles det lidt langsomt i starten. efter man lige pludselig sidder og rocker med, og skyder i takt med musikken for det giver et "beat" når man skyder og når skuddet rammer og når der kommer combos osv.
Det minder mig rigtig meget om REZ bare i en mini udgave.

Det er jap. udgave jeg har, med der er det meste på Eng i så ingen problem.

OG så er der dæleme også online mutiplayer. På helt samme point system som i tetris ds.

Virkelig et spille der skal prøves!

http://www.youtube.com/watch?v=5UfB1_Jznvg
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/03-08 17:04, rettet 11/03-08 00:23 
Space Invaders Extreme er kanon fedt. Jeg har spillet PSP versionen selv og jeg kan godt lide hvordan de har lavet et nyt Space Invaders spil som stadig føles klassisk.

Et rigtig godt Playstation 2 spil der er værd at checke ud er 10.000 Bullets. Jeg har lavet en anmeldelse af det hér:

*EDIT* Så er linket fixet... Det er ikke sådan når man åbentbart ikke kan læse xD

10.000 Bullets review
Per SPer SSkrevet 10/03-08 17:24, rettet 30/03-08 01:24 
Dit link ser ikke ud til at virke.. (men gør det nu).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 30/03-08 01:28, rettet 30/03-08 01:52 
Gamera 2000 (oprettet i min samling)

Panzer Dragoon gameplay tilsat japansk monster licens, film sekvenser og.. Engelsk tale og engelske menuer. Plus en cheese-faktor på 10:10.

Billeder og omtale her..
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 30/03-08 17:36 
Jeg har misset Gamera 2000 hver gang det dukker op på eBay. DEt er aldrig særlig dyrt, jeg glemmer bare at byde, det pisser mig virkelig af. Den ene gang jeg huskede at byde den dag det udløb, var der alligevel en der bød over mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/03-08 06:58 
Gamera 2000 ser ganske morsomt ud. Det kunne være man skulle støve det op.
nerosnerosSkrevet 07/04-08 14:19 
Dette var efter min mening et af de fedeste spil til Amiga. Findes det egentlig på andre platforme?

Persian Gulf Inferno
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/04-08 16:00 
Hæ! Det var jeg også helt vild med. :)
Per SPer SSkrevet 24/08-09 23:36, rettet 24/08-09 23:44 
The Adventures of Lomax (PlayStation)

Et solidt, og ikke alt for nemt, 2d platformspil med fabelagtig animation og et super lydspor.

Pudsigt nok er universet baseret på de klassiske Lemming spil, selvom gameplayet har mere til fælles med Ghouls'n Ghosts og Rayman end noget andet.

Overset i mængden af 3d titler og er i dag ikke helt så nemt at finde til en billig pris i god stand.

Gennemspilning af hele spillet:
http://www.youtube.com/watch?v=70hUi_B0CdY
http://www.youtube.com/watch?v=JeUtBG0slp8&feature=video_response
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 25/08-09 00:08, rettet 25/08-09 00:09 
Uimddelbart synes jeg at gameplayet i Lomax er meget kedeligt og ensformigt, men ja, grafikken er i top. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 17/10-09 02:09 
Til PlayStation:

Yoyo's Puzzle Park fra Irem. Findes i en OK PAL udgave.
1-2 spillere. Puzzle/Action.

Film på YouTube
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
jaesjaesSkrevet 24/09-11 20:27 
Edge har skrevet en fin artikel om gode spil, der ikke har fået den opmærksomhed, de har fortjent. Typisk fordi de var små-obskure af koncept eller i udførelsen.

Der er alt fra claymation-adventurespillet, The Neverhood, til Konsolkongens yndlingspil, Burning Rangers, til Free Running, der handler om netop dét.

50 forgotten games.
happyEDhappyEDSkrevet 24/09-11 21:02 
boktai og Kuru Kuru Kururin er sande perler!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Per SPer SSkrevet 24/09-11 21:17 
Enig med de fleste af konsol titlerne og det er rart at se at Billy Hatcher også er nævnt.

Jeg skal selv have kigget på en 5-10 PAL Gamecube titler til en lille feature om ditto oversete og billige børnespil til Wii.

Mange GC spil er ret billige og mindst ligeså gode/bedre end mange nyere Wii titler - som f.eks. det skuffende Epic Mickey.

Min vinkel er så bare henvendt direkte til forældre som mangler gode og billige spil til Wii. Det kunne være interessant at se noget tilsvarende på nogle af de danske gamersites. Det kan nemt vinkles til at være meget forskelligt fra hvad Edge har lavet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
3of193of19Skrevet 24/09-11 22:06 
Ja, Billy Hatcher var sgu ikke så tosset. Kunne være sjovt at genspille, har det stadig liggende :)
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:37 
Per S>
Mange GC spil er ret billige og mindst ligeså gode/bedre end mange nyere Wii titler.

Min søn spiller stadig Luigi's Mansion, efter det er gennemført mindst fem gange, mens mange af de nye Wii spil slet ikke har samme langtidsholdbarhed. Tænk at være så glad for et spil, at det kan gennemføres så mange gange. Dét er virkelig en perle i mine øjne.
The medium is the message.
Per SPer SSkrevet 25/09-11 01:16, rettet 25/09-11 01:50 
Vi er helt enige. Luigi's Mansion 2 kommer til 3DS, og den smule jeg fik spillet af det til Gamescom i august, gav indtryk af en OK opfølger.

Et andet godt eksempel er Mario Kart: Double Dash. Jeg talte forleden med en af de ansatte hos en dansk spildistributør, som fortalte at hans søn var helt vild med Mario Kart til Wii, som blev gennemræst og gennemført på kryds og tværs, og han kunne ikke vente på en opfølger.

Som det netop er tilfældet med så mange forældre, så havde han ikke tænkt over/kendte til muligheden for at købe Double Dash til sin søn. Det er ikke det billigste spil til GC, men det er stadigvæk et kvalitetsspil for under 175.- kroner (for et pænt eksemplar).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/09-11 05:35 
En overset perle er suikoden 2, det ubestridte bedste spil til psx og måske bedste rpg overhovedet.

Desværre er det røv dyrt. bedste spil historie nogensinde.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/09-11 10:15, rettet 25/09-11 10:16 
Bedst historie nogen sinde er chrono trigger ;)

pulze man til MD er også et spil mange ikke taler om, som jeg godt kan li! :)

Mangler dog stadig et kopi af spillet ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/09-11 12:18 
Hvis CT har et tilnærmelsesvist svagt punkt er da netop historien efter min mening.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-11 12:26 
Jeg gennemførte Chrono Trigger for nogle uger siden. Jeg havde aldrig spillet det før, men jeg synes også, ligesom Azzkikr at historien var til det svage. De mange tidsrejser og konsekvenserne deraf, gjorde det dog alligevel lidt spændende at følge med i. Men en god historie kan man ikke kalde det.
Ellers et ret godt spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/09-11 12:59 
Det bedste EVER!! Blev der SAGT!! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-11 13:10 
Nu kan jeg godt se det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/09-11 18:21 
men det helt fint at andre ikke er vild med historien, jeg kan bare ikke finde noget som trækker ned.
Vi alle har ikke samme smag, og tak for det :)

Glæder mig til at starte op på xenoblade, som min youtube ven siger er tæt på at slå chrono af hans liste... :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-11 21:07 
Jeg synes heller ikke der er noget i historien der trækker ned. Der er bare heller ikke rigtig noget der trækker op :)
Den står bare i baggrunden for alle spillets andre kvaliteter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/09-11 22:45 
ChronoSousa>
Det bedste EVER!! Blev der SAGT!! :D

Nope, det bedste spil nogensinde er ff6 :) bare spørg sumez.

Men ja ff6 > CT på alle områder.
DarkenDarkenSkrevet 26/09-11 02:33, rettet 26/09-11 02:35 
Nu var det jo oversete perler og ikke det bedste en generation kunne byde på :P

Hvis vi dog lige bliver ved SNES, så vil jeg lige nævne Terranigma jeg synes bestemt jeg havde bragt det på bane før, men jeg kan ikke lige få et søgeresultat frem, når jeg søger efter det.

Anyways, nr 3 i Soul Blazer serien, hvor de første to var interessante nok, så kan man virkelig se at de har både lært af de første to, samt at det ikke blot er en videreudvikling. Den største grund til det er "overset" er at den aldrig fik en US release.

Konsensus er at det har været grundet spillets tema, som nok har lagt for tæt op af religion (skabelsen af jorden, planter, fugle, dyr og mennesker, samt det gode mod det onde blablabla).

Det er meget et Zelda-type spil (ALTTP), dog med byer/dungeons og verdenskort hen af FF osv. Det er et meget vel poleret spil, med meget få fejl/mangler. Lige som ALTTP, så er historien ikke speciel dyb, men personligt synes jeg den forstår at give spilleren initiativ til at spille videre for at finde udaf hvad der sker, samt hvorledes man kan påvirke spil-verdenen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 26/09-11 08:37, rettet 26/09-11 08:38 
En 'perle' er måske et stort ord, men jeg synes det gamle GC spil P.N.03 var svært undervurderet. Jeg spillede det ret meget, men problemet var blot at det krævende et vedvarende engagement så man ikke glemte bevægelserne. Og så elsker jeg den kliniske, futuristiske stil.

Link...
The medium is the message.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/09-11 10:32 
millennium>
Per S>
Mange GC spil er ret billige og mindst ligeså gode/bedre end mange nyere Wii titler.

Min søn spiller stadig Luigi's Mansion, efter det er gennemført mindst fem gange, mens mange af de nye Wii spil slet ikke har samme langtidsholdbarhed. Tænk at være så glad for et spil, at det kan gennemføres så mange gange. Dét er virkelig en perle i mine øjne.


Han er ikke den eneste der synes spillet er godt, absolut all time favorite på GC :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 28/09-11 10:00 
ChronoSousa>
Glæder mig til at starte op på xenoblade, som min youtube ven siger er tæt på at slå chrono af hans liste... :)

Ikke pga historien, i hvert fald! Den starter superstærkt (pga. setting, gode figurer, mv.) men bliver gradvist svagere på den der fjollede klichéjapanske måde, jo længere man kommer ind i det. Lidt synd, men stadig et helt fantastisk godt spil!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/09-11 10:01, rettet 28/09-11 10:01 
Azzkikr>
Nope, det bedste spil nogensinde er ff6 :) bare spørg sumez.

Han har ret! :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/05-12 22:35, rettet 17/05-12 22:45 
Jeg kan se at Chibi-Robo til Gamecube, ikke er en særlig udbredt titel i de samlinger der er tilgængelige i P:R's database. Det er ærgerligt, og jeg synes spillet fortjener en oprigtig anbefaling her i tråden.

Der er ca. en 15-20 timers underholdning gemt i det hyggelige action adventure, der tager udgangspunkt i en helt ualmindelig families hverdagsproblemer med økonomi, parforhold, børneopdragelse, kærlighed og job. Komikken er som regel i højsædet, men der er ofte en mere alvorlig undertone, som når f.eks. at pigen Jenny ikke kan sove, fordi hendes forældre skændes. Det er japansk på den der Nintendo-agtige måde, dog med bund i nogle lidt mere virkelige temaer, end hvad firmaet ellers er kendt for. Der spilles fra et, for spil, usædvanligt "Honey I Shrunk the Kids"-perspektiv, der får det til at føles friskt og anderledes.

Jeg nød det i fulde drag. Giv det en chance :)

Og så tillader jeg lige at citere Henrik Bachs anmeldelse, da det rammer min egen oplevelse meget godt:

Henrik Bach>
På papiret er konceptet minimalistisk som bare fanden, men i praksis oplever man en frihed, der er både lang, bred og dyb. Det er meget lang tid siden, et spil er kommet så langt ind under huden på mig. Jo mere jeg spiller Chibi-Robo, desto mere vanedannende bliver det. Det havde jeg aldrig troet, da jeg kiggede på spilæsken. Chibi-Robo er et typisk Nintendo-spil. Det er skævt og nuttet som Animal Crossing, Wind Waker og Mario, men til gengæld også hjertevarmt, intelligent og usædvanligt fængslende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 17/05-12 22:54 
Echelon VI>
Der spilles fra et, for spil, usædvanligt "Honey I Shrunk the Kids"-perspektiv, der får det til at føles friskt og anderledes.

Har der ikke været masser af den slags i spil? Jeg tror, da jeg kan komme i tanke om en del uden at tænke videre over det og det uden at nævne spil som Banjo-Kazooie, Prey, Duke Nukem o.lign. som har sub levels i det perspektiv.

Eller gør Chibi-Robo det anderledes end spil som Toy Commander, Micro Machines, Toy Story og den slags?

Jeg har længe haft Chibi-Robo på min ønske liste og har også lige tilføjet DS versionen til selvsamme. Når der kommer sådanne anbefalingsindlæg på P:R ryger det altid et stykke nærmere toppen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/05-12 23:06 
Jeg tror forskellen og årsagen til min fremhævelse af miniature-konceptet, er hvor gennemført det føles (med platform-begrænsninger in-mente). Det er svært at beskrive uden at gå for meget i detaljer, og dermed ødelægge meget af hvad der gør Chibi-Robo til et glimrende spil: Det eksplorative. Det er niveauet af kreativitet der hæver spillets banedesign over hvad jeg har set i andre spil. Jeg har dog hverken spillet Toy Commander eller nok Banjo-Kazooie til at vurdere det i forhold til netop disse titler :)

Spillet har stået og samlet støv på min hylde i et par år, da det netop også har haft en lav-prioritet, på grund af lunkende anmeldelser og mit umiddelbare første indtryk. Godt at høre at det er kommet højere op på listen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Alex-AndAlex-AndSkrevet 18/05-12 08:50 
Darken>
Nu var det jo oversete perler og ikke det bedste en generation kunne byde på :P

Hvis vi dog lige bliver ved SNES, så vil jeg lige nævne Terranigma jeg synes bestemt jeg havde bragt det på bane før, men jeg kan ikke lige få et søgeresultat frem, når jeg søger efter det.

Anyways, nr 3 i Soul Blazer serien, hvor de første to var interessante nok, så kan man virkelig se at de har både lært af de første to, samt at det ikke blot er en videreudvikling. Den største grund til det er "overset" er at den aldrig fik en US release.

Konsensus er at det har været grundet spillets tema, som nok har lagt for tæt op af religion (skabelsen af jorden, planter, fugle, dyr og mennesker, samt det gode mod det onde blablabla).

Det er meget et Zelda-type spil (ALTTP), dog med byer/dungeons og verdenskort hen af FF osv. Det er et meget vel poleret spil, med meget få fejl/mangler. Lige som ALTTP, så er historien ikke speciel dyb, men personligt synes jeg den forstår at give spilleren initiativ til at spille videre for at finde udaf hvad der sker, samt hvorledes man kan påvirke spil-verdenen.

Du er ikke alene med Terranigma! Jeg elsker det spil. Selvom jeg endnu ikke har gennemført det, er jeg allerede kommet godt ind i historien, om Ark, om Crystas beboeres fangede sjæle, tårnene, Yomi! Og jeg vil anbefale det til alle RPG-fans.

Jeg selv har dog kun den tyske udgave, men det er ikke det store problem, når man kan tysk.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/05-12 18:45 
Hvor "rare" er Aero The Acro-Bat 2 fra sega ?
Jeg kan ikke finde mange på ebay. slet ikke til genesis.

Jeg har lige fået spillet i dag. så er bare lidt nysgerrig :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/05-13 11:07, rettet 29/05-13 11:19 
Jeg vil gerne slå et slag for Double Fine's "Iron Brigade" (eller "Trenched" som det hedder på den anden side af atlanten). Spillet er måske gået manges næse forbi, fordi der gik relativt lang tid inden vi fik det Europa, da der opstod stridigheder omkring retten til at bruge navnet "Trenched".

Spillet er en del Mech-simulation, en del Tower Defense, tilsat et loot-drop system. Mech-delen er virkelig god, og tæt på hvad jeg havde forventet mig af et nyt Front Mission, i forhold til tilpasningsmuligheder af den enkelte Mech. Dette element bindes sammen med Tower Defense-delen, da man, alt efter hvad man vælger at udstyre Mech'en med, vælger hvilke forskellige tårne man har adgang til. Hvis man ikke orker at bruge tid på Tower Defense-delen, kan man altså blot udstyre Mech'en tungt nok til at man kan klarer ærterne selv.

Jeg har været rigtig glad for Double Fine's XBLA produktioner, men denne synes jeg umiddelbart er den bedste. Kvaliteten er høj, produktionens størrelse taget i betragtning. Spillet kan købes for 800 space dollars i øjeblikket.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 29/05-13 11:12 
Enig, Iron Brigade er ganske underholdende, omend en smule ensformigt.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-13 11:34 
ChronoSousa>
Hvor "rare" er Aero The Acro-Bat 2 fra sega ?

Det er et af de mere sjældne til systemet.

Men hører det virkelig hjemme her i tråden? Er det ikke ret meget noget prut?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/05-13 11:48 
Kan huske det fik supergode anmeldelser da det kom, men så godt synes jeg nu heller ikke det ser ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/05-13 11:54, rettet 29/05-13 21:19 
Jeg har lige fået Gundam The Battle Master 2 til PS1. En vanvittig flot 2d fighter, som også formår at have et rigtig fedt gameplay i stil med Gundam Wing - Endless Duel til SNES/SFC bare bedre, og det siger ikke så lidt! Det virker en smule langsomt, men jeg tror det er med vilje så man får følelsen af store tunge mechs ind til kroppen ;-)

Seriøst spillet er noget af det flotteste jeg længe har set rent animations-agtigt i 2d genren.

Køb JAP versionen da den har mere kød på, (big surprise).
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 29/01-15 10:28, rettet 29/01-15 12:34 
BUMP!

Jeg vil lige give en kort hyldest til The Goonies på C64 fra 1985 - En sjældent nævnt spilperle. Datasoft genbrugte tydligvis sin lækre sprite fysik fra Bruce Lee, men tilpassede formen til spillets mål: En interaktiv udgave af The Goonies.
Det er et tidligt, sjældent eksempel på et dedikeret forsøg på at genskabe en biograffilm i et videospil, med samme, isolerede udfordringer og kulisser som i filmen. (Filmens historie er ret hjælpsom på dét punkt).
Det er en kompakt platform og puzzle genrehybrid. Kræver både timing, logik og analyse. Det er 2P coop nærmest forud for sin tid, som kan spilles både af én spiller, som skifter karakter, eller to spillere der styrer hver sin karakter. Mange af nutidens coop spil er mindre velfungerende end denne perle.

EDIT: Det eneste sted hvor "filmen knækker" er sekvensen med en blæksprutte, som jo ikke findes i filmen. Ellers har de faktisk været rimeligt loyal overfor filmens scener.

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/01-15 11:48 
Wut. Har det noget med Konami-spillene at gøre? Det ligner, men så alligevel ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/01-15 12:33 
Skal ikke kunne sige. Har ikke spillet Konami udgaverne. Måske har der været lidt inspiration der er smittet af.
The medium is the message.
95 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig